Po dlouhých 14 letech se Toyota vrací do Evropy s modelem Camry. Cílem nového modelu je udržet si dosavadní zastoupení v evropském automobilovém segmentu D/E, tedy střední /vyšší střední třída).
Nová Camry, poháněná hybridním elektrickým ústrojím bez nutnosti dobíjení ze zásuvky, rozšiřuje evropskou nabídku hybridních vozů Toyota na celkem osm modelů. Hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru má nízkou spotřebu i emise, tichý chod, vyšší výkon a dynamičtější odezvu.
Zbrusu nová Camry je osmou generací vozu, který si od své premiéry v roce 1982 zasloužil bezpočet ocenění a uznání. Model se prodává ve více než 100 zemích celého světa a jeho celkové historické prodeje již překročily 19 milionů kusů. S každoročními prodeji na úrovni přes 700 tisíc vozů zůstává Camry celosvětově nejprodávanějším sedanem v automobilovém segmentu D/E.
Nejnovější generace Camry ukazuje praktické výhody návrhářské a konstrukční platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Ta klade důraz na ‚potěšení za volantem‘ i na špičkovou kvalitu dílenského zpracování, mimořádně efektivní obestavění prostoru a pokrokové technologie s intuitivním ovládáním.
Zbrusu nová Toyota Camry tak staví na všech klíčových hodnotách, kterými si vydobyla dnešní popularitu – v dané třídě nejvyšší kvalitě, odolnosti a spolehlivosti, tichém chodu a kvalitě jízdy. Společně s novým atraktivním designem exteriéru i interiéru, mimořádným pohodlím a prostorností, nejmodernějšími technologiemi pohonu a potěšením z jízdy díky jízdní dynamice speciálně odladěné pro evropský trh.
Elegantní exteriér se sportovním charakterem upoutá kabinou s prodlouženou linií střechy ve prospěch pohodlí všech cestujících. Nový model přináší jedinečný stylový a sportovní vzhled.
Interiér vozidla představuje ideální spojení stylu, pohodlí a kvality řemeslného zpracování. Křivky nové přístrojové desky obklopují vysoce ergonomický kokpit zaměřený na řidiče, zatímco pasažéři na zadních sedadlech se mohou nechat rozmazlovat pozoruhodnou prostorností a vysokým pohodlím.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?