Nekompromisní supersport Ford GT, vyráběný v limitované sérii a určený pouze pro úzký okruh přísně vybraných zákazníků, právě dorazil do České republiky. První český exemplář putoval k autorizovanému partnerovi českého Fordu, společnosti Auto Kora top s.r.o. ve Valašském Meziříčí.
„Získat nový Ford GT nebylo vůbec jednoduché,“ vysvětluje jednatel společnosti Auto Kora top s.r.o., Radomír Kopecký mladší. „Zájemců bylo totiž daleko více než vozů v limitované sérii, kterých bylo pouhých pět set kusů, a proto si Ford zákazníky velmi pečlivě vybíral. Museli jsme vyplnit obsáhlý dotazník, v němž jsme popisovali svůj vztah k modrému oválu a také uváděli všechny Fordy, které vlastníme, a to dokonce včetně identifikačních čísel VIN. Určitě nám pomohlo, že jsme již řadu let fanoušky a sběrateli vozů této značky. Máme tu například několik zajímavých historických Mustangů včetně varianty Shelby,“ říká Radomír Kopecký mladší.
V rodinné firmě Auto Kora top s.r.o., jež je autorizovaným partnerem českého Fordu už od roku 2007, působí mimochodem také otec jednatele Kopeckého, Radomír Kopecký starší a dědeček Jaromír Kopecký nejstarší.
„S rodinnou společností Kopeckých spolupracujeme více než dvacet let,“ komentoval generální ředitel českého Fordu, Jan Laube. „Po celou dobu mají výborné výsledky v prodeji i servisu, dokonce lepší, než někteří větší autorizovaní prodejci působící ve větších městech. Svoji zásluhu na tom má jejich obrovské nadšení, nezdolná energie a individuální přístup ke každému zákazníkovi. Proto jsem je také, jako zájemce o nový Ford GT, centrále evropského Fordu vřele doporučil.“
A jaký vlastně bude další osud prvního Fordu GT v České republice? „Určitě ho každý víkend nebudu prohánět někde po okruhu,“ říká Radomír Kopecký. „Samozřejmě se s ním svezu, ale jinak to auto beru spíše jakou dlouhodobou investici – a také ho využiju v marketingu jako lákadlo pro zákazníky našeho showroomu, na výstavách a podobně.“
Ford GT
Supersportovní vůz s monokokem z karbonových vláken, integrovaným ocelovým bezpečnostním rámem a aluminiovými strukturami, motor EcoBoost 3.5 V6 s výkonem 350 koní při 6 250 otáčkách a točivým momentem 745 Nm. Sedmistupňová poloautomatická dvouspojková převodovka, pohon zadních kol, maximální rychlost 347 km/h.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?