Nekompromisní supersport Ford GT, vyráběný v limitované sérii a určený pouze pro úzký okruh přísně vybraných zákazníků, právě dorazil do České republiky. První český exemplář putoval k autorizovanému partnerovi českého Fordu, společnosti Auto Kora top s.r.o. ve Valašském Meziříčí.
„Získat nový Ford GT nebylo vůbec jednoduché,“ vysvětluje jednatel společnosti Auto Kora top s.r.o., Radomír Kopecký mladší. „Zájemců bylo totiž daleko více než vozů v limitované sérii, kterých bylo pouhých pět set kusů, a proto si Ford zákazníky velmi pečlivě vybíral. Museli jsme vyplnit obsáhlý dotazník, v němž jsme popisovali svůj vztah k modrému oválu a také uváděli všechny Fordy, které vlastníme, a to dokonce včetně identifikačních čísel VIN. Určitě nám pomohlo, že jsme již řadu let fanoušky a sběrateli vozů této značky. Máme tu například několik zajímavých historických Mustangů včetně varianty Shelby,“ říká Radomír Kopecký mladší.
V rodinné firmě Auto Kora top s.r.o., jež je autorizovaným partnerem českého Fordu už od roku 2007, působí mimochodem také otec jednatele Kopeckého, Radomír Kopecký starší a dědeček Jaromír Kopecký nejstarší.
„S rodinnou společností Kopeckých spolupracujeme více než dvacet let,“ komentoval generální ředitel českého Fordu, Jan Laube. „Po celou dobu mají výborné výsledky v prodeji i servisu, dokonce lepší, než někteří větší autorizovaní prodejci působící ve větších městech. Svoji zásluhu na tom má jejich obrovské nadšení, nezdolná energie a individuální přístup ke každému zákazníkovi. Proto jsem je také, jako zájemce o nový Ford GT, centrále evropského Fordu vřele doporučil.“
A jaký vlastně bude další osud prvního Fordu GT v České republice? „Určitě ho každý víkend nebudu prohánět někde po okruhu,“ říká Radomír Kopecký. „Samozřejmě se s ním svezu, ale jinak to auto beru spíše jakou dlouhodobou investici – a také ho využiju v marketingu jako lákadlo pro zákazníky našeho showroomu, na výstavách a podobně.“
Ford GT
Supersportovní vůz s monokokem z karbonových vláken, integrovaným ocelovým bezpečnostním rámem a aluminiovými strukturami, motor EcoBoost 3.5 V6 s výkonem 350 koní při 6 250 otáčkách a točivým momentem 745 Nm. Sedmistupňová poloautomatická dvouspojková převodovka, pohon zadních kol, maximální rychlost 347 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?