Nekompromisní supersport Ford GT, vyráběný v limitované sérii a určený pouze pro úzký okruh přísně vybraných zákazníků, právě dorazil do České republiky. První český exemplář putoval k autorizovanému partnerovi českého Fordu, společnosti Auto Kora top s.r.o. ve Valašském Meziříčí.
„Získat nový Ford GT nebylo vůbec jednoduché,“ vysvětluje jednatel společnosti Auto Kora top s.r.o., Radomír Kopecký mladší. „Zájemců bylo totiž daleko více než vozů v limitované sérii, kterých bylo pouhých pět set kusů, a proto si Ford zákazníky velmi pečlivě vybíral. Museli jsme vyplnit obsáhlý dotazník, v němž jsme popisovali svůj vztah k modrému oválu a také uváděli všechny Fordy, které vlastníme, a to dokonce včetně identifikačních čísel VIN. Určitě nám pomohlo, že jsme již řadu let fanoušky a sběrateli vozů této značky. Máme tu například několik zajímavých historických Mustangů včetně varianty Shelby,“ říká Radomír Kopecký mladší.
V rodinné firmě Auto Kora top s.r.o., jež je autorizovaným partnerem českého Fordu už od roku 2007, působí mimochodem také otec jednatele Kopeckého, Radomír Kopecký starší a dědeček Jaromír Kopecký nejstarší.
„S rodinnou společností Kopeckých spolupracujeme více než dvacet let,“ komentoval generální ředitel českého Fordu, Jan Laube. „Po celou dobu mají výborné výsledky v prodeji i servisu, dokonce lepší, než někteří větší autorizovaní prodejci působící ve větších městech. Svoji zásluhu na tom má jejich obrovské nadšení, nezdolná energie a individuální přístup ke každému zákazníkovi. Proto jsem je také, jako zájemce o nový Ford GT, centrále evropského Fordu vřele doporučil.“
A jaký vlastně bude další osud prvního Fordu GT v České republice? „Určitě ho každý víkend nebudu prohánět někde po okruhu,“ říká Radomír Kopecký. „Samozřejmě se s ním svezu, ale jinak to auto beru spíše jakou dlouhodobou investici – a také ho využiju v marketingu jako lákadlo pro zákazníky našeho showroomu, na výstavách a podobně.“
Ford GT
Supersportovní vůz s monokokem z karbonových vláken, integrovaným ocelovým bezpečnostním rámem a aluminiovými strukturami, motor EcoBoost 3.5 V6 s výkonem 350 koní při 6 250 otáčkách a točivým momentem 745 Nm. Sedmistupňová poloautomatická dvouspojková převodovka, pohon zadních kol, maximální rychlost 347 km/h.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.