Nekompromisní supersport Ford GT, vyráběný v limitované sérii a určený pouze pro úzký okruh přísně vybraných zákazníků, právě dorazil do České republiky. První český exemplář putoval k autorizovanému partnerovi českého Fordu, společnosti Auto Kora top s.r.o. ve Valašském Meziříčí.
„Získat nový Ford GT nebylo vůbec jednoduché,“ vysvětluje jednatel společnosti Auto Kora top s.r.o., Radomír Kopecký mladší. „Zájemců bylo totiž daleko více než vozů v limitované sérii, kterých bylo pouhých pět set kusů, a proto si Ford zákazníky velmi pečlivě vybíral. Museli jsme vyplnit obsáhlý dotazník, v němž jsme popisovali svůj vztah k modrému oválu a také uváděli všechny Fordy, které vlastníme, a to dokonce včetně identifikačních čísel VIN. Určitě nám pomohlo, že jsme již řadu let fanoušky a sběrateli vozů této značky. Máme tu například několik zajímavých historických Mustangů včetně varianty Shelby,“ říká Radomír Kopecký mladší.
V rodinné firmě Auto Kora top s.r.o., jež je autorizovaným partnerem českého Fordu už od roku 2007, působí mimochodem také otec jednatele Kopeckého, Radomír Kopecký starší a dědeček Jaromír Kopecký nejstarší.
„S rodinnou společností Kopeckých spolupracujeme více než dvacet let,“ komentoval generální ředitel českého Fordu, Jan Laube. „Po celou dobu mají výborné výsledky v prodeji i servisu, dokonce lepší, než někteří větší autorizovaní prodejci působící ve větších městech. Svoji zásluhu na tom má jejich obrovské nadšení, nezdolná energie a individuální přístup ke každému zákazníkovi. Proto jsem je také, jako zájemce o nový Ford GT, centrále evropského Fordu vřele doporučil.“
A jaký vlastně bude další osud prvního Fordu GT v České republice? „Určitě ho každý víkend nebudu prohánět někde po okruhu,“ říká Radomír Kopecký. „Samozřejmě se s ním svezu, ale jinak to auto beru spíše jakou dlouhodobou investici – a také ho využiju v marketingu jako lákadlo pro zákazníky našeho showroomu, na výstavách a podobně.“
Ford GT
Supersportovní vůz s monokokem z karbonových vláken, integrovaným ocelovým bezpečnostním rámem a aluminiovými strukturami, motor EcoBoost 3.5 V6 s výkonem 350 koní při 6 250 otáčkách a točivým momentem 745 Nm. Sedmistupňová poloautomatická dvouspojková převodovka, pohon zadních kol, maximální rychlost 347 km/h.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?