Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu vrcholného modelu Amarok s nejvýkonnějším motorem. Prémiový pick-up s motorem V6 o výkonu 190/200 kW již sjíždí z montážní linky výrobního závodu značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru. Mezi hlavní přednosti motoru V6 TDI, který je v segmentu pick-upů této velikosti jedinečný, patří kromě točivého momentu až 580 N.m také funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, jež zvyšuje nejvyšší výkon o dalších 10 kW. Nejsilnější motor je nabízen pouze pro verze Amarok Highline a Aventura. Amarok Aventura s výkonem 190 kW kromě toho disponuje novými stylistickými prvky, mezi něž patří černé čalounění stropu, nová 20“ kola nebo poprvé pro Amarok nabízený speciální metalický lak v odstínu zelená Peacock.
Jedním z prvních vozidel s motorem v nové vrcholné specifikaci, která sjela z montážní linky v Hannoveru, je Amarok Aventura s dvojkabinou a motorem V6 TDI 3,0 litru. Šestiválcová jednotka s výkonem 190 kW (258 k) a funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku je v sériové výbavě doplněna trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou. Pick-up v metalickém odstínu modrá Ravenna je vybaven 20“ koly z lehké slitiny s označením „Talca“.
Vyšší točivý moment – 580 N.m místo dosavadních 550 N.m – a výrazně vyšší výkon potěší firemní i soukromé zákazníky. Maximální točivý moment nového vrcholného motoru pro model Amarok je přitom k dispozici v rozsahu od 1400 do 3000 otáček za minutu a nejvyšší výkon mezi 3250 a 4000 otáčkami za minutu.
Ve svém segmentu jsou jedinečné také hodnoty výkonu nového modelu Amarok V6: 190 kW (258 k) a při krátkodobém zvýšení plnicího tlaku dokonce až 200 kW (272 k). Modelové varianty Amarok Highline a Amarok Aventura s výkonem 190 kW, nebo dokonce až 200 kW při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu, jímž se aktivuje funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, tak poskytují o poznání vyšší úroveň jízdní dynamiky v porovnání s dosud nabízeným výkonovým stupněm 165 kW.
Amarok s novým vrcholným motorem je v obou verzích Highline i Aventura sériově vybaven trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou. Amarok s novým, výkonnějším motorem V6 pod kapotou navíc disponuje několika stylistickými změnami. Například čalounění stropu i obložení střešních sloupků a dalších částí stropu mají v modelu Amarok Aventura titanově černou barvu. V kombinaci se sedadly čalouněnými titanově černou kůží Nappa působí interiér harmonicky a atraktivně.
Amarok Aventura s novým vrcholným motorem je sériově vybaven 20“ koly „Talca“ v odstínu tmavého grafitu s leštěným povrchem. Pro Amarok dosud nenabízený metalický lak v odstínu zelená Peacock se dodává exkluzivně pro verzi Aventura 190 kW, vyráběnou v Hannoveru. Atraktivní barva společně s ochranným rámem za kabinou v barvě karoserie umocňuje sportovní celkový dojem této modelové varianty. Kromě toho zůstávají v nabídce na přání dodávané matné laky (šedá Indium, modrá Ravenna) i dosavadní metalický lak modrá Ravenna, který zvyšuje exkluzivitu verze Aventura.
Sériová výbava nových modelů Amarok Highline a Amarok Aventura s motorem V6 o výkonu 190 kW i nadále zahrnuje mimo jiné bi-xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení. Paket „Světla a výhled“ (funkce „leaving home“ a „coming home“, stěrače s nastavitelným intervalem a senzorem deště), mlhové světlomety vpředu s funkcí přisvěcování do zatáček a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka jsou také sériovou výbavou verze Aventura, pro Highline se dodávají jako výbava na přání.
Rolovací kryt ložné plochy (Roll Cover), jejíž plocha 2,52 m2 sama o sobě představuje měřítko v tomto segmentu pick-upů, se nyní dodává ve stříbrné barvě. Roll Cover je dodávaný jako výbava na přání a chrání přepravovaný náklad například před prachem, vlhkostí a nežádoucími pohledy kolemjdoucích. Také designový spodní ochranný kryt pod přídí modelu Amarok Aventura má nyní stříbrnou barvu.
První vozy Amarok s novým vrcholným motorem V6 o výkonu 190 kW budou v prodejní síti značky Volkswagen Užitkové vozy k dispozici od poloviny června 2018. Pick-upy s novým vrcholným motorem však mohou zákazníci objednávat již nyní. Vstupní cena modelu Amarok s novým, nejvýkonnějším motorem je 1 018 610 Kč bez DPH (1 232 518 včetně DPH) v případě verze Amarok Highline, resp. 1 237 576 Kč bez DPH (1 497 466 Kč včetně DPH) za Amarok Aventura. Vstupní bránou do světa šestiválců koncernu Volkswagen je Amarok Trendline s motorem V6 o výkonu 120 kW, který je k dispozici již od 691 904 Kč bez DPH (837 204 Kč včetně DPH).
Volkswagen Amarok se vznětovým motorem V6 přesvědčuje na celé čáře. A to i zástupce mezinárodních médií, kteří v roce 2018 zvolili Amarok – jako jediný model ve své třídě – již podruhé „Mezinárodním pick-upem“, a to po jeho úspěchu v roce 2010.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?