Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu vrcholného modelu Amarok s nejvýkonnějším motorem. Prémiový pick-up s motorem V6 o výkonu 190/200 kW již sjíždí z montážní linky výrobního závodu značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru. Mezi hlavní přednosti motoru V6 TDI, který je v segmentu pick-upů této velikosti jedinečný, patří kromě točivého momentu až 580 N.m také funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, jež zvyšuje nejvyšší výkon o dalších 10 kW. Nejsilnější motor je nabízen pouze pro verze Amarok Highline a Aventura. Amarok Aventura s výkonem 190 kW kromě toho disponuje novými stylistickými prvky, mezi něž patří černé čalounění stropu, nová 20“ kola nebo poprvé pro Amarok nabízený speciální metalický lak v odstínu zelená Peacock.
Jedním z prvních vozidel s motorem v nové vrcholné specifikaci, která sjela z montážní linky v Hannoveru, je Amarok Aventura s dvojkabinou a motorem V6 TDI 3,0 litru. Šestiválcová jednotka s výkonem 190 kW (258 k) a funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku je v sériové výbavě doplněna trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou. Pick-up v metalickém odstínu modrá Ravenna je vybaven 20“ koly z lehké slitiny s označením „Talca“.
Vyšší točivý moment – 580 N.m místo dosavadních 550 N.m – a výrazně vyšší výkon potěší firemní i soukromé zákazníky. Maximální točivý moment nového vrcholného motoru pro model Amarok je přitom k dispozici v rozsahu od 1400 do 3000 otáček za minutu a nejvyšší výkon mezi 3250 a 4000 otáčkami za minutu.
Ve svém segmentu jsou jedinečné také hodnoty výkonu nového modelu Amarok V6: 190 kW (258 k) a při krátkodobém zvýšení plnicího tlaku dokonce až 200 kW (272 k). Modelové varianty Amarok Highline a Amarok Aventura s výkonem 190 kW, nebo dokonce až 200 kW při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu, jímž se aktivuje funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, tak poskytují o poznání vyšší úroveň jízdní dynamiky v porovnání s dosud nabízeným výkonovým stupněm 165 kW.
Amarok s novým vrcholným motorem je v obou verzích Highline i Aventura sériově vybaven trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou. Amarok s novým, výkonnějším motorem V6 pod kapotou navíc disponuje několika stylistickými změnami. Například čalounění stropu i obložení střešních sloupků a dalších částí stropu mají v modelu Amarok Aventura titanově černou barvu. V kombinaci se sedadly čalouněnými titanově černou kůží Nappa působí interiér harmonicky a atraktivně.
Amarok Aventura s novým vrcholným motorem je sériově vybaven 20“ koly „Talca“ v odstínu tmavého grafitu s leštěným povrchem. Pro Amarok dosud nenabízený metalický lak v odstínu zelená Peacock se dodává exkluzivně pro verzi Aventura 190 kW, vyráběnou v Hannoveru. Atraktivní barva společně s ochranným rámem za kabinou v barvě karoserie umocňuje sportovní celkový dojem této modelové varianty. Kromě toho zůstávají v nabídce na přání dodávané matné laky (šedá Indium, modrá Ravenna) i dosavadní metalický lak modrá Ravenna, který zvyšuje exkluzivitu verze Aventura.
Sériová výbava nových modelů Amarok Highline a Amarok Aventura s motorem V6 o výkonu 190 kW i nadále zahrnuje mimo jiné bi-xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení. Paket „Světla a výhled“ (funkce „leaving home“ a „coming home“, stěrače s nastavitelným intervalem a senzorem deště), mlhové světlomety vpředu s funkcí přisvěcování do zatáček a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka jsou také sériovou výbavou verze Aventura, pro Highline se dodávají jako výbava na přání.
Rolovací kryt ložné plochy (Roll Cover), jejíž plocha 2,52 m2 sama o sobě představuje měřítko v tomto segmentu pick-upů, se nyní dodává ve stříbrné barvě. Roll Cover je dodávaný jako výbava na přání a chrání přepravovaný náklad například před prachem, vlhkostí a nežádoucími pohledy kolemjdoucích. Také designový spodní ochranný kryt pod přídí modelu Amarok Aventura má nyní stříbrnou barvu.
První vozy Amarok s novým vrcholným motorem V6 o výkonu 190 kW budou v prodejní síti značky Volkswagen Užitkové vozy k dispozici od poloviny června 2018. Pick-upy s novým vrcholným motorem však mohou zákazníci objednávat již nyní. Vstupní cena modelu Amarok s novým, nejvýkonnějším motorem je 1 018 610 Kč bez DPH (1 232 518 včetně DPH) v případě verze Amarok Highline, resp. 1 237 576 Kč bez DPH (1 497 466 Kč včetně DPH) za Amarok Aventura. Vstupní bránou do světa šestiválců koncernu Volkswagen je Amarok Trendline s motorem V6 o výkonu 120 kW, který je k dispozici již od 691 904 Kč bez DPH (837 204 Kč včetně DPH).
Volkswagen Amarok se vznětovým motorem V6 přesvědčuje na celé čáře. A to i zástupce mezinárodních médií, kteří v roce 2018 zvolili Amarok – jako jediný model ve své třídě – již podruhé „Mezinárodním pick-upem“, a to po jeho úspěchu v roce 2010.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.