Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu vrcholného modelu Amarok s nejvýkonnějším motorem. Prémiový pick-up s motorem V6 o výkonu 190/200 kW již sjíždí z montážní linky výrobního závodu značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru. Mezi hlavní přednosti motoru V6 TDI, který je v segmentu pick-upů této velikosti jedinečný, patří kromě točivého momentu až 580 N.m také funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, jež zvyšuje nejvyšší výkon o dalších 10 kW. Nejsilnější motor je nabízen pouze pro verze Amarok Highline a Aventura. Amarok Aventura s výkonem 190 kW kromě toho disponuje novými stylistickými prvky, mezi něž patří černé čalounění stropu, nová 20“ kola nebo poprvé pro Amarok nabízený speciální metalický lak v odstínu zelená Peacock.
Jedním z prvních vozidel s motorem v nové vrcholné specifikaci, která sjela z montážní linky v Hannoveru, je Amarok Aventura s dvojkabinou a motorem V6 TDI 3,0 litru. Šestiválcová jednotka s výkonem 190 kW (258 k) a funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku je v sériové výbavě doplněna trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou. Pick-up v metalickém odstínu modrá Ravenna je vybaven 20“ koly z lehké slitiny s označením „Talca“.
Vyšší točivý moment – 580 N.m místo dosavadních 550 N.m – a výrazně vyšší výkon potěší firemní i soukromé zákazníky. Maximální točivý moment nového vrcholného motoru pro model Amarok je přitom k dispozici v rozsahu od 1400 do 3000 otáček za minutu a nejvyšší výkon mezi 3250 a 4000 otáčkami za minutu.
Ve svém segmentu jsou jedinečné také hodnoty výkonu nového modelu Amarok V6: 190 kW (258 k) a při krátkodobém zvýšení plnicího tlaku dokonce až 200 kW (272 k). Modelové varianty Amarok Highline a Amarok Aventura s výkonem 190 kW, nebo dokonce až 200 kW při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu, jímž se aktivuje funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, tak poskytují o poznání vyšší úroveň jízdní dynamiky v porovnání s dosud nabízeným výkonovým stupněm 165 kW.
Amarok s novým vrcholným motorem je v obou verzích Highline i Aventura sériově vybaven trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou. Amarok s novým, výkonnějším motorem V6 pod kapotou navíc disponuje několika stylistickými změnami. Například čalounění stropu i obložení střešních sloupků a dalších částí stropu mají v modelu Amarok Aventura titanově černou barvu. V kombinaci se sedadly čalouněnými titanově černou kůží Nappa působí interiér harmonicky a atraktivně.
Amarok Aventura s novým vrcholným motorem je sériově vybaven 20“ koly „Talca“ v odstínu tmavého grafitu s leštěným povrchem. Pro Amarok dosud nenabízený metalický lak v odstínu zelená Peacock se dodává exkluzivně pro verzi Aventura 190 kW, vyráběnou v Hannoveru. Atraktivní barva společně s ochranným rámem za kabinou v barvě karoserie umocňuje sportovní celkový dojem této modelové varianty. Kromě toho zůstávají v nabídce na přání dodávané matné laky (šedá Indium, modrá Ravenna) i dosavadní metalický lak modrá Ravenna, který zvyšuje exkluzivitu verze Aventura.
Sériová výbava nových modelů Amarok Highline a Amarok Aventura s motorem V6 o výkonu 190 kW i nadále zahrnuje mimo jiné bi-xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení. Paket „Světla a výhled“ (funkce „leaving home“ a „coming home“, stěrače s nastavitelným intervalem a senzorem deště), mlhové světlomety vpředu s funkcí přisvěcování do zatáček a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka jsou také sériovou výbavou verze Aventura, pro Highline se dodávají jako výbava na přání.
Rolovací kryt ložné plochy (Roll Cover), jejíž plocha 2,52 m2 sama o sobě představuje měřítko v tomto segmentu pick-upů, se nyní dodává ve stříbrné barvě. Roll Cover je dodávaný jako výbava na přání a chrání přepravovaný náklad například před prachem, vlhkostí a nežádoucími pohledy kolemjdoucích. Také designový spodní ochranný kryt pod přídí modelu Amarok Aventura má nyní stříbrnou barvu.
První vozy Amarok s novým vrcholným motorem V6 o výkonu 190 kW budou v prodejní síti značky Volkswagen Užitkové vozy k dispozici od poloviny června 2018. Pick-upy s novým vrcholným motorem však mohou zákazníci objednávat již nyní. Vstupní cena modelu Amarok s novým, nejvýkonnějším motorem je 1 018 610 Kč bez DPH (1 232 518 včetně DPH) v případě verze Amarok Highline, resp. 1 237 576 Kč bez DPH (1 497 466 Kč včetně DPH) za Amarok Aventura. Vstupní bránou do světa šestiválců koncernu Volkswagen je Amarok Trendline s motorem V6 o výkonu 120 kW, který je k dispozici již od 691 904 Kč bez DPH (837 204 Kč včetně DPH).
Volkswagen Amarok se vznětovým motorem V6 přesvědčuje na celé čáře. A to i zástupce mezinárodních médií, kteří v roce 2018 zvolili Amarok – jako jediný model ve své třídě – již podruhé „Mezinárodním pick-upem“, a to po jeho úspěchu v roce 2010.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.