Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu vrcholného modelu Amarok s nejvýkonnějším motorem. Prémiový pick-up s motorem V6 o výkonu 190/200 kW již sjíždí z montážní linky výrobního závodu značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru. Mezi hlavní přednosti motoru V6 TDI, který je v segmentu pick-upů této velikosti jedinečný, patří kromě točivého momentu až 580 N.m také funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, jež zvyšuje nejvyšší výkon o dalších 10 kW. Nejsilnější motor je nabízen pouze pro verze Amarok Highline a Aventura. Amarok Aventura s výkonem 190 kW kromě toho disponuje novými stylistickými prvky, mezi něž patří černé čalounění stropu, nová 20“ kola nebo poprvé pro Amarok nabízený speciální metalický lak v odstínu zelená Peacock.
Jedním z prvních vozidel s motorem v nové vrcholné specifikaci, která sjela z montážní linky v Hannoveru, je Amarok Aventura s dvojkabinou a motorem V6 TDI 3,0 litru. Šestiválcová jednotka s výkonem 190 kW (258 k) a funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku je v sériové výbavě doplněna trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou. Pick-up v metalickém odstínu modrá Ravenna je vybaven 20“ koly z lehké slitiny s označením „Talca“.
Vyšší točivý moment – 580 N.m místo dosavadních 550 N.m – a výrazně vyšší výkon potěší firemní i soukromé zákazníky. Maximální točivý moment nového vrcholného motoru pro model Amarok je přitom k dispozici v rozsahu od 1400 do 3000 otáček za minutu a nejvyšší výkon mezi 3250 a 4000 otáčkami za minutu.
Ve svém segmentu jsou jedinečné také hodnoty výkonu nového modelu Amarok V6: 190 kW (258 k) a při krátkodobém zvýšení plnicího tlaku dokonce až 200 kW (272 k). Modelové varianty Amarok Highline a Amarok Aventura s výkonem 190 kW, nebo dokonce až 200 kW při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu, jímž se aktivuje funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, tak poskytují o poznání vyšší úroveň jízdní dynamiky v porovnání s dosud nabízeným výkonovým stupněm 165 kW.
Amarok s novým vrcholným motorem je v obou verzích Highline i Aventura sériově vybaven trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou. Amarok s novým, výkonnějším motorem V6 pod kapotou navíc disponuje několika stylistickými změnami. Například čalounění stropu i obložení střešních sloupků a dalších částí stropu mají v modelu Amarok Aventura titanově černou barvu. V kombinaci se sedadly čalouněnými titanově černou kůží Nappa působí interiér harmonicky a atraktivně.
Amarok Aventura s novým vrcholným motorem je sériově vybaven 20“ koly „Talca“ v odstínu tmavého grafitu s leštěným povrchem. Pro Amarok dosud nenabízený metalický lak v odstínu zelená Peacock se dodává exkluzivně pro verzi Aventura 190 kW, vyráběnou v Hannoveru. Atraktivní barva společně s ochranným rámem za kabinou v barvě karoserie umocňuje sportovní celkový dojem této modelové varianty. Kromě toho zůstávají v nabídce na přání dodávané matné laky (šedá Indium, modrá Ravenna) i dosavadní metalický lak modrá Ravenna, který zvyšuje exkluzivitu verze Aventura.
Sériová výbava nových modelů Amarok Highline a Amarok Aventura s motorem V6 o výkonu 190 kW i nadále zahrnuje mimo jiné bi-xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení. Paket „Světla a výhled“ (funkce „leaving home“ a „coming home“, stěrače s nastavitelným intervalem a senzorem deště), mlhové světlomety vpředu s funkcí přisvěcování do zatáček a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka jsou také sériovou výbavou verze Aventura, pro Highline se dodávají jako výbava na přání.
Rolovací kryt ložné plochy (Roll Cover), jejíž plocha 2,52 m2 sama o sobě představuje měřítko v tomto segmentu pick-upů, se nyní dodává ve stříbrné barvě. Roll Cover je dodávaný jako výbava na přání a chrání přepravovaný náklad například před prachem, vlhkostí a nežádoucími pohledy kolemjdoucích. Také designový spodní ochranný kryt pod přídí modelu Amarok Aventura má nyní stříbrnou barvu.
První vozy Amarok s novým vrcholným motorem V6 o výkonu 190 kW budou v prodejní síti značky Volkswagen Užitkové vozy k dispozici od poloviny června 2018. Pick-upy s novým vrcholným motorem však mohou zákazníci objednávat již nyní. Vstupní cena modelu Amarok s novým, nejvýkonnějším motorem je 1 018 610 Kč bez DPH (1 232 518 včetně DPH) v případě verze Amarok Highline, resp. 1 237 576 Kč bez DPH (1 497 466 Kč včetně DPH) za Amarok Aventura. Vstupní bránou do světa šestiválců koncernu Volkswagen je Amarok Trendline s motorem V6 o výkonu 120 kW, který je k dispozici již od 691 904 Kč bez DPH (837 204 Kč včetně DPH).
Volkswagen Amarok se vznětovým motorem V6 přesvědčuje na celé čáře. A to i zástupce mezinárodních médií, kteří v roce 2018 zvolili Amarok – jako jediný model ve své třídě – již podruhé „Mezinárodním pick-upem“, a to po jeho úspěchu v roce 2010.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.