Volkswagen Užitkové vozy plní své sliby. Po představení konceptu modelu Amarok Exclusive s nejvýkonnějším motorem lze nyní již objednávat jeho sériově vyráběnou verzi. Trumfem modelu, dodávaného ve výbavových variantách Amarok Highline a Aventura, je motor V6 TDI s výkonem 190 kW, k němuž přidává dalších 10 kW funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, a maximálním točivým momentem 580 Nm. Amarok Aventura kromě toho disponuje novými stylistickými prvky, mezi něž patří černé čalounění stropu, nová 20“ kola nebo poprvé pro Amarok Aventura nabízený metalický lak v barvě zelená Peacock.
Modely Amarok Highline a Amarok Aventura 2018 s novým motorem V6 o výkonu 190 kW (258 k), resp. 200 kW (272 k) s krátkodobým zvýšením plnicího tlaku, jsou ve svém segmentu jedinečné. V porovnání s dosud nabízeným výkonovým stupněm 165 kW disponují nové varianty modelu Amarok ještě pozoruhodnější dynamikou.
Vyšší točivý moment (580 Nm místo dosavadních 550 Nm) a výrazně vyšší výkon potěší firemní i soukromé zákazníky. Maximální točivý moment nového vrcholného motoru pro model Amarok je přitom k dispozici v rozsahu od 1 400 do 3 000 otáček za minutu a nejvyšší výkon mezi 3 250 a 4 000 otáčkami za minutu. Amarok s novým vrcholným agregátem je v obou verzích Highline i Aventura sériově vybaven trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou.
Amarok s výkonnějším motorem V6 pod kapotou navíc disponuje několika stylistickými změnami. Čalounění stropu i obložení střešních sloupků a dalších částí stropu mají nyní v modelu Amarok Aventura titanově černou barvu. V kombinaci se sedadly, čalouněnými titanově černou kůží Nappa, tím vzniká velmi ucelený a atraktivní dojem. Amarok Aventura s novým vrcholným motorem je nově sériově vybaven 20“ koly „Talca“ v odstínu tmavého grafitu s leštěnými paprsky. Také poprvé pro Amarok nabízený metalický lak v barvě zelená Peacock se dodává exkluzivně pro verzi Aventura 190 kW, vyráběnou v Hannoveru. Společně se sportsbarem v barvě karoserie umocňuje sportovní celkový dojem modelu. Kromě toho zůstávají v nabídce na přání dodávané matné laky (šedá Indium, modrá Ravenna) i dosavadní metalický lak modrá Ravenna, který umocňuje exkluzivitu verze Aventura.
Sériová výbava nových modelů Amarok Highline a Amarok Aventura s motorem V6 o výkonu 190 kW zahrnuje mimo jiné bi-xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení. Paket „Světla a výhled“ (s funkcí „leaving home“ a „coming home“, automatickým spínačem stěračů a dešťovým senzorem), mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáčky a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka jsou sériovou výbavou verze Aventura, pro Amarok Highline se dodávají na přání.
Na přání dodávaný kryt ložné plochy Roll Cover, jejíž plocha 2,52 m2 představuje rovněž měřítko v tomto segmentu, je nyní k dispozici ve stříbrné barvě. Roll Cover chrání přepravovaný náklad před prachem, vlhkostí a nežádoucími pohledy kolemjdoucích. Sériová výbava modelu Amarok Aventura byla navíc rozšířena o designový spodní kryt pod přídí vozu, který je též ve stříbrané barvě.
První vozy Amarok s novým vrcholným motorem V6 o výkonu 190 kW budou v prodejní síti značky Volkswagen Užitkové vozy k dispozici od poloviny června. Pick-upy s novým motorem však mohou zákazníci objednávat již nyní. Model Amarok Highline s novým, nejvýkonnějším motorem je v nabídce za cenu od 1 018 610 Kč bez DPH, Amarok Aventura za 1 237 567 Kč bez DPH. Vstupní bránou do světa šestiválců koncernu Volkswagen je Amarok Trendline s motorem V6 o výkonu 120 kW, který je k dispozici již od 691 904 Kč bez DPH.
Volkswagen Amarok se vznětovým motorem V6 přesvědčuje na celé čáře. A to i zástupce mezinárodních médií, kteří v roce 2018 zvolili Amarok – jako jediný model svého druhu – již podruhé „Mezinárodním pick-upem roku“, a to po jeho úspěchu v roce 2010.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?