Volkswagen Užitkové vozy plní své sliby. Po představení konceptu modelu Amarok Exclusive s nejvýkonnějším motorem lze nyní již objednávat jeho sériově vyráběnou verzi. Trumfem modelu, dodávaného ve výbavových variantách Amarok Highline a Aventura, je motor V6 TDI s výkonem 190 kW, k němuž přidává dalších 10 kW funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, a maximálním točivým momentem 580 Nm. Amarok Aventura kromě toho disponuje novými stylistickými prvky, mezi něž patří černé čalounění stropu, nová 20“ kola nebo poprvé pro Amarok Aventura nabízený metalický lak v barvě zelená Peacock.
Modely Amarok Highline a Amarok Aventura 2018 s novým motorem V6 o výkonu 190 kW (258 k), resp. 200 kW (272 k) s krátkodobým zvýšením plnicího tlaku, jsou ve svém segmentu jedinečné. V porovnání s dosud nabízeným výkonovým stupněm 165 kW disponují nové varianty modelu Amarok ještě pozoruhodnější dynamikou.
Vyšší točivý moment (580 Nm místo dosavadních 550 Nm) a výrazně vyšší výkon potěší firemní i soukromé zákazníky. Maximální točivý moment nového vrcholného motoru pro model Amarok je přitom k dispozici v rozsahu od 1 400 do 3 000 otáček za minutu a nejvyšší výkon mezi 3 250 a 4 000 otáčkami za minutu. Amarok s novým vrcholným agregátem je v obou verzích Highline i Aventura sériově vybaven trvalým pohonem všech kol 4MOTION a osmistupňovou automatickou převodovkou.
Amarok s výkonnějším motorem V6 pod kapotou navíc disponuje několika stylistickými změnami. Čalounění stropu i obložení střešních sloupků a dalších částí stropu mají nyní v modelu Amarok Aventura titanově černou barvu. V kombinaci se sedadly, čalouněnými titanově černou kůží Nappa, tím vzniká velmi ucelený a atraktivní dojem. Amarok Aventura s novým vrcholným motorem je nově sériově vybaven 20“ koly „Talca“ v odstínu tmavého grafitu s leštěnými paprsky. Také poprvé pro Amarok nabízený metalický lak v barvě zelená Peacock se dodává exkluzivně pro verzi Aventura 190 kW, vyráběnou v Hannoveru. Společně se sportsbarem v barvě karoserie umocňuje sportovní celkový dojem modelu. Kromě toho zůstávají v nabídce na přání dodávané matné laky (šedá Indium, modrá Ravenna) i dosavadní metalický lak modrá Ravenna, který umocňuje exkluzivitu verze Aventura.
Sériová výbava nových modelů Amarok Highline a Amarok Aventura s motorem V6 o výkonu 190 kW zahrnuje mimo jiné bi-xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení. Paket „Světla a výhled“ (s funkcí „leaving home“ a „coming home“, automatickým spínačem stěračů a dešťovým senzorem), mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáčky a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka jsou sériovou výbavou verze Aventura, pro Amarok Highline se dodávají na přání.
Na přání dodávaný kryt ložné plochy Roll Cover, jejíž plocha 2,52 m2 představuje rovněž měřítko v tomto segmentu, je nyní k dispozici ve stříbrné barvě. Roll Cover chrání přepravovaný náklad před prachem, vlhkostí a nežádoucími pohledy kolemjdoucích. Sériová výbava modelu Amarok Aventura byla navíc rozšířena o designový spodní kryt pod přídí vozu, který je též ve stříbrané barvě.
První vozy Amarok s novým vrcholným motorem V6 o výkonu 190 kW budou v prodejní síti značky Volkswagen Užitkové vozy k dispozici od poloviny června. Pick-upy s novým motorem však mohou zákazníci objednávat již nyní. Model Amarok Highline s novým, nejvýkonnějším motorem je v nabídce za cenu od 1 018 610 Kč bez DPH, Amarok Aventura za 1 237 567 Kč bez DPH. Vstupní bránou do světa šestiválců koncernu Volkswagen je Amarok Trendline s motorem V6 o výkonu 120 kW, který je k dispozici již od 691 904 Kč bez DPH.
Volkswagen Amarok se vznětovým motorem V6 přesvědčuje na celé čáře. A to i zástupce mezinárodních médií, kteří v roce 2018 zvolili Amarok – jako jediný model svého druhu – již podruhé „Mezinárodním pick-upem roku“, a to po jeho úspěchu v roce 2010.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.