Volkswagen spouští pro své zákazníky akci Modrý bonus na modely s alternativním ekologickým pohonem na stlačený zemní plyn. Zvýhodněná nabídka se vztahuje na modely Polo TGI, Golf TGI a Golf Variant TGI. Modrý bonus ušetří zákazníkům až 70 000 Kč z pořizovací ceny vozu. Přeplňované motory TGI poskytují výbornou dynamiku, zároveň však svou nízkou spotřebou paliva a emisemi snižují provozní náklady a jsou šetrné k životnímu prostředí.
„Volkswagen je jedním z průkopníků pohonu na stlačený zemní plyn a naše mnoholeté zkušenosti se odráží ve vyspělé konstrukci inovativních motorů TGI, které pohání naše modely Polo, Golf a Golf Variant,“ říká Jiří Jantač, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S Modrým bonusem nyní nabízíme českým zákazníkům jedinečnou příležitost k pořízení našich modelů na CNG za mimořádně výhodných podmínek. Díky neustále rozšiřované síti plnicích stanic lze výhody našich vozů na CNG využívat po celé České republice i při cestování v zahraničí.“
Do akce Modrý bonus byly zařazeny modely Polo TGI, Golf TGI a Golf TGI Variant. Polo na CNG lze nyní pořídit se zvýhodněním 20 000 Kč. Pro modely Golf a Golf Variant s motorem TGI platí cenové zvýhodnění 70 000 Kč. Zákazníci však ušetří nejen na pořizovací ceně, ale také na provozních nákladech. V porovnání s konvenčními palivy – benzinem a naftou – jsou provozní náklady o 30 až 50 % nižší. Úspory vyplývají nejen z nižší spotřeby paliva díky vyšší účinnosti motoru spalujícího CNG, ale také z nižší spotřební daně a tím nižší koncové ceny paliva a nulové silniční daně. S vozem Volkswagen Polo TGI tak ujetý kilometr vyjde v průměru na 1,20 Kč.
Zemní plyn je v současnosti nejčistějším palivem pro spalovací motory. Modely Volkswagen na CNG patří díky tomu mezi nejekologičtější automobily na současném trhu, a to jak z hlediska produkce oxidů dusíku a oxidu uhličitého, tak pevných částic. Motory TGI disponují přeplňováním turbodmychadlem a dvěma palivovými soustavami. Kromě CNG jsou schopny spalovat také benzin, takže majitelé modelů na CNG mají jistotu bezproblémového provozu i v oblastech s horší dostupností plnicích stanic CNG.
Tlakové nádrže na CNG jsou mimořádně odolné a jejich uložení v dobře chráněné zóně je zárukou nejvyšší úrovně bezpečnosti. V neposlední řadě patří k výhodám CNG nižší usazování karbonových částic, které běžně vznikají při spalování fosilních paliv, vynikající odolnost vůči detonačnímu spalování a plynulejší chod motoru (díky vysokému oktanovému číslu 130), nižší hlučnost motoru a také bezpečnost. Stlačený zemní plyn má na rozdíl od LPG nižší hustotu než vzduch, takže v nepravděpodobném případě jeho úniku se volně rozptýlí do atmosféry a nehrozí ani kontaminace půdy či spodních vod.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.