Volkswagen spouští pro své zákazníky akci Modrý bonus na modely s alternativním ekologickým pohonem na stlačený zemní plyn. Zvýhodněná nabídka se vztahuje na modely Polo TGI, Golf TGI a Golf Variant TGI. Modrý bonus ušetří zákazníkům až 70 000 Kč z pořizovací ceny vozu. Přeplňované motory TGI poskytují výbornou dynamiku, zároveň však svou nízkou spotřebou paliva a emisemi snižují provozní náklady a jsou šetrné k životnímu prostředí.
„Volkswagen je jedním z průkopníků pohonu na stlačený zemní plyn a naše mnoholeté zkušenosti se odráží ve vyspělé konstrukci inovativních motorů TGI, které pohání naše modely Polo, Golf a Golf Variant,“ říká Jiří Jantač, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S Modrým bonusem nyní nabízíme českým zákazníkům jedinečnou příležitost k pořízení našich modelů na CNG za mimořádně výhodných podmínek. Díky neustále rozšiřované síti plnicích stanic lze výhody našich vozů na CNG využívat po celé České republice i při cestování v zahraničí.“
Do akce Modrý bonus byly zařazeny modely Polo TGI, Golf TGI a Golf TGI Variant. Polo na CNG lze nyní pořídit se zvýhodněním 20 000 Kč. Pro modely Golf a Golf Variant s motorem TGI platí cenové zvýhodnění 70 000 Kč. Zákazníci však ušetří nejen na pořizovací ceně, ale také na provozních nákladech. V porovnání s konvenčními palivy – benzinem a naftou – jsou provozní náklady o 30 až 50 % nižší. Úspory vyplývají nejen z nižší spotřeby paliva díky vyšší účinnosti motoru spalujícího CNG, ale také z nižší spotřební daně a tím nižší koncové ceny paliva a nulové silniční daně. S vozem Volkswagen Polo TGI tak ujetý kilometr vyjde v průměru na 1,20 Kč.
Zemní plyn je v současnosti nejčistějším palivem pro spalovací motory. Modely Volkswagen na CNG patří díky tomu mezi nejekologičtější automobily na současném trhu, a to jak z hlediska produkce oxidů dusíku a oxidu uhličitého, tak pevných částic. Motory TGI disponují přeplňováním turbodmychadlem a dvěma palivovými soustavami. Kromě CNG jsou schopny spalovat také benzin, takže majitelé modelů na CNG mají jistotu bezproblémového provozu i v oblastech s horší dostupností plnicích stanic CNG.
Tlakové nádrže na CNG jsou mimořádně odolné a jejich uložení v dobře chráněné zóně je zárukou nejvyšší úrovně bezpečnosti. V neposlední řadě patří k výhodám CNG nižší usazování karbonových částic, které běžně vznikají při spalování fosilních paliv, vynikající odolnost vůči detonačnímu spalování a plynulejší chod motoru (díky vysokému oktanovému číslu 130), nižší hlučnost motoru a také bezpečnost. Stlačený zemní plyn má na rozdíl od LPG nižší hustotu než vzduch, takže v nepravděpodobném případě jeho úniku se volně rozptýlí do atmosféry a nehrozí ani kontaminace půdy či spodních vod.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?