Nový Ford KA+, poprvé nabízený také v provedení KA+ Active, přináší ještě více komfortních funkcí i asistenčních technologií spolu s aktualizovaným designem interiéru i exteriéru.
Stylový a dobře vybavený
Vedle varianty Active bude možné nový Ford KA+ objednávat rovněž ve výbavovém stupni Ultimate. Vysoko posazená lichoběžníková mřížka a protažené světlomety odpovídají nejaktuálnějšímu designovému slohu značky Ford. Vzhled vozu oživují rovněž chromované detaily exteriéru a upravený design předního i zadního nárazníku.
Model KA+ Active má o 23 mm vyšší světlou výšku a dodatečnou plastovou ochranu lemů blatníků i spodních partií karoserie. K dalším jeho charakteristickým znakům patří černé přední mřížky a také střešní ližiny, které se uplatní při přepravě jízdních kol či jiného sportovního vybavení. Výlučně pro tento model jsou určena specifická 15-palcová kola z lehké slitiny a bronzový metalický odstín Oranžové Canyon Ridge.
Interiér modelu KA+ využívá kontrast černých ploch s chromovanými detaily na exponovaných místech, jako jsou dveřní kliky, ovladače na středové konzole nebo ventilační otvory. Crossover KA+ Active má navíc prahové lišty s nápisem Active a přepracovaný kožený volant s ovládáním tempomatu. Přední i zadní sedadla jsou potažena tmavou látkou s pruhy a švy v hnědém odstínu Sienna. Podlahu zavazadlového prostoru i prostoru pro cestující chrání praktické rohože ve voděodolném provedení.
Komfortní technologie
Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje ovládat audiosystém a připojený chytrý telefon hlasovými příkazy, popřípadě prostřednictvím 6,5“ barevné dotykové obrazovky. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™.
K dalším technologiím, které usnadní řidičům nového Fordu KA+ a KA+ Active život, patří dešťový a světelný senzor, vyhřívané čelní okno, vyhřívaná přední sedadla, automatická klimatizace nebo parkovací senzory.
Bezpečí posádky zajišťuje šest airbagů, elektronický stabilizační systém a systém hlídání tlaku v pneumatikách. K dispozici je rovněž technologie Ford MyKey, která umožňuje omezit maximální rychlost vozu nebo hlasitost audiosoustavy. V prostorném interiéru se i dva metry vysoký cestující pohodlně usadí za řidiče podobného vzrůstu. Užitnou hodnotu vozu zvyšují zadní sedadla dělená v poměru 60/40.
Nové motory
Zcela nový zážehový tříválec 1.2 Ti-VCT sdílí základní architekturu se 147kW motorem 1.5 EcoBoost, který pohání novou Fiestu ST. Ve srovnání s dřívějším motorem 1.2 Duratec má až o 10 procent vyšší točivý moment v rozsahu 1000-3000 ot.min a v průměru o čtyři procenta lepší hospodárnost v celém rozsahu využitelných otáček.
KA+ a KA+ Active mohou být nově poháněny rovněž vznětovým motorem 1.5 TDCi o výkonu 70 kW a točivém momentu 215 Nm (nebude v nabídce pro ČR). Vedle optimalizované konstrukce spalovacích komor, přeplňovací a vstřikovací soustavy zvyšuje hospodárnost této jednotky také systém inteligentního dobíjení, který přednostně zapíná alternátor k dobíjení baterie při brzdění nebo jízdě setrvačností.
Motory obou nových vozů splňují nejaktuálnější emisní normu Euro 6.2 a disponují systémem stop-start. Motory nového Fordu KA+ a KA+ Active spolupracují s novou pětistupňovou manuální převodovkou, která má vnitřní komponenty potažené teflonem, ložiska s nízkým třením a synchronizované řazení zpětného chodu.
Zkonstruovány pro evropské řidiče
Nové modely KA+ a KA+ Active zpřístupňují vyhlášené jízdní vlastnosti vozů Ford ještě širšímu okruhu zákazníků. Vysokým nárokům evropských řidičů vycházejí vstříc upravenou konstrukcí předního pomocného rámu a specifickým naladěním odpružení i tlumení. Vyšší kultivovanost zaručují vylepšená těsnění dveří spolu s dodatečnou akustickou izolací.
Crossover KA+ Active má širší rozchod kol, mohutnější zkrutný stabilizátor vpředu a odlišnou kalibraci elektrického posilovače řízení. Upravené tlumiče pérování s hydraulickými dorazy zajišťují klidnou jízdu na nekvalitním povrchu a systém ochrany proti převrácení zvyšuje bezpečnost jízdy při převážení nákladu na střeše.
Téměř 50 procent karoserie KA+ je vyrobeno z vysokopevnostní oceli. Týká se to podlahy, předních i zadních nosníků, sloupků, nosníku předního nárazníku i výztuh ve dveřích.
Nový Ford KA+ a KA+ Active můžeme v ČR očekávat v polovině roku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?