Nový Ford KA+, poprvé nabízený také v provedení KA+ Active, přináší ještě více komfortních funkcí i asistenčních technologií spolu s aktualizovaným designem interiéru i exteriéru.
Stylový a dobře vybavený
Vedle varianty Active bude možné nový Ford KA+ objednávat rovněž ve výbavovém stupni Ultimate. Vysoko posazená lichoběžníková mřížka a protažené světlomety odpovídají nejaktuálnějšímu designovému slohu značky Ford. Vzhled vozu oživují rovněž chromované detaily exteriéru a upravený design předního i zadního nárazníku.
Model KA+ Active má o 23 mm vyšší světlou výšku a dodatečnou plastovou ochranu lemů blatníků i spodních partií karoserie. K dalším jeho charakteristickým znakům patří černé přední mřížky a také střešní ližiny, které se uplatní při přepravě jízdních kol či jiného sportovního vybavení. Výlučně pro tento model jsou určena specifická 15-palcová kola z lehké slitiny a bronzový metalický odstín Oranžové Canyon Ridge.
Interiér modelu KA+ využívá kontrast černých ploch s chromovanými detaily na exponovaných místech, jako jsou dveřní kliky, ovladače na středové konzole nebo ventilační otvory. Crossover KA+ Active má navíc prahové lišty s nápisem Active a přepracovaný kožený volant s ovládáním tempomatu. Přední i zadní sedadla jsou potažena tmavou látkou s pruhy a švy v hnědém odstínu Sienna. Podlahu zavazadlového prostoru i prostoru pro cestující chrání praktické rohože ve voděodolném provedení.
Komfortní technologie
Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje ovládat audiosystém a připojený chytrý telefon hlasovými příkazy, popřípadě prostřednictvím 6,5“ barevné dotykové obrazovky. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™.
K dalším technologiím, které usnadní řidičům nového Fordu KA+ a KA+ Active život, patří dešťový a světelný senzor, vyhřívané čelní okno, vyhřívaná přední sedadla, automatická klimatizace nebo parkovací senzory.
Bezpečí posádky zajišťuje šest airbagů, elektronický stabilizační systém a systém hlídání tlaku v pneumatikách. K dispozici je rovněž technologie Ford MyKey, která umožňuje omezit maximální rychlost vozu nebo hlasitost audiosoustavy. V prostorném interiéru se i dva metry vysoký cestující pohodlně usadí za řidiče podobného vzrůstu. Užitnou hodnotu vozu zvyšují zadní sedadla dělená v poměru 60/40.
Nové motory
Zcela nový zážehový tříválec 1.2 Ti-VCT sdílí základní architekturu se 147kW motorem 1.5 EcoBoost, který pohání novou Fiestu ST. Ve srovnání s dřívějším motorem 1.2 Duratec má až o 10 procent vyšší točivý moment v rozsahu 1000-3000 ot.min a v průměru o čtyři procenta lepší hospodárnost v celém rozsahu využitelných otáček.
KA+ a KA+ Active mohou být nově poháněny rovněž vznětovým motorem 1.5 TDCi o výkonu 70 kW a točivém momentu 215 Nm (nebude v nabídce pro ČR). Vedle optimalizované konstrukce spalovacích komor, přeplňovací a vstřikovací soustavy zvyšuje hospodárnost této jednotky také systém inteligentního dobíjení, který přednostně zapíná alternátor k dobíjení baterie při brzdění nebo jízdě setrvačností.
Motory obou nových vozů splňují nejaktuálnější emisní normu Euro 6.2 a disponují systémem stop-start. Motory nového Fordu KA+ a KA+ Active spolupracují s novou pětistupňovou manuální převodovkou, která má vnitřní komponenty potažené teflonem, ložiska s nízkým třením a synchronizované řazení zpětného chodu.
Zkonstruovány pro evropské řidiče
Nové modely KA+ a KA+ Active zpřístupňují vyhlášené jízdní vlastnosti vozů Ford ještě širšímu okruhu zákazníků. Vysokým nárokům evropských řidičů vycházejí vstříc upravenou konstrukcí předního pomocného rámu a specifickým naladěním odpružení i tlumení. Vyšší kultivovanost zaručují vylepšená těsnění dveří spolu s dodatečnou akustickou izolací.
Crossover KA+ Active má širší rozchod kol, mohutnější zkrutný stabilizátor vpředu a odlišnou kalibraci elektrického posilovače řízení. Upravené tlumiče pérování s hydraulickými dorazy zajišťují klidnou jízdu na nekvalitním povrchu a systém ochrany proti převrácení zvyšuje bezpečnost jízdy při převážení nákladu na střeše.
Téměř 50 procent karoserie KA+ je vyrobeno z vysokopevnostní oceli. Týká se to podlahy, předních i zadních nosníků, sloupků, nosníku předního nárazníku i výztuh ve dveřích.
Nový Ford KA+ a KA+ Active můžeme v ČR očekávat v polovině roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?