Škoda Auto slaví nejúspěšnější rok ve své závodní historii a na počest mnoha vítězství a titulů soutěžního speciálu Škoda Fabia R5 v sezoně 2017 uvádí na trh limitovanou edici oblíbeného hatchbacku. Škoda Fabia Edition R5 se zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 92 kW/125 k, sedmistupňovou převodovkou DSG a sportovním podvozkem se tak stává nejrychlejší verzí této modelové řady.
Motorsport je nedílnou součástí DNA značky Škoda již více než 116 let a právě uplynulá sezóna byla tou zatím nejúspěšnější v historii. Vozy Škoda Fabia R5 dominovaly nejen ve světovém seriálu FIA WRC 2, ale i v řadě národních šampionátů včetně domácího. Posádka Jan Kopecký / Pavel Dresler získala mistrovský titul potřetí za sebou a letos se pokusí ho znovu obhájit.
Právě úspěchy soutěžního speciálu se inspirovala limitovaná edice vozu Škoda Fabia, která právě vstupuje na trh. Její design vychází z provedení Monte Carlo v bílé barvě Candy s černě lakovanou střechou. Specifickými prvky designu jsou 17palcová kola z lehké slitiny Savio, volitelná ve třech barevných provedeních (zelená, bílá a černá). Pozornosti neujdou ani nápisy „WRC 2 2017 Champion“, exteriérové i interiérové dekorační polepy s tématikou R5 a další designové elementy, jež odkazují na úspěšné soutěžní vozy týmu Škoda Motorsport.
Kromě vizuálních odkazů na svět motorsportu se nová speciální edice vyznačuje rozšířenou standardní výbavou, jejíž součástí jsou mj. vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigační systém Amundsen, automatická klimatizace Climatronic, bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control, stejně jako světelný a dešťový senzor. Standardem jsou rovněž služby Škoda Connect, díky nimž mohou být cestující ve voze stále připojeni. Infotainment Online poskytuje informace a možnost správy navigačních služeb, Care Connect umožňuje ovládání některých funkcí vozu prostřednictvím chytrého telefonu nebo portálu Škoda Connect.
Pro více zážitků z dynamické jízdy je Škoda Fabia Edition R5 vybavena sportovním podvozkem se sníženou světlou výškou a tlumiči s tužší charakteristikou. Vůz poháněný zážehovým motorem 1,4 TSI/92 kW v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 203 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,8 s.
Škoda Fabia Edition R5 vznikne v limitovaném počtu 1300 exemplářů, které jí zajistí patřičnou míru exkluzivity. České republice bylo z tohoto počtu přiděleno 200 kusů. Doporučená prodejní cena činí 474 900 Kč s tím, že specifikace je s výjimkou barvy kol fixní. Přiobjednat lze pouze záruky a servisní služby v rámci paketů Mobilita Plus, resp. Předplacený servis.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?