Škoda Auto slaví nejúspěšnější rok ve své závodní historii a na počest mnoha vítězství a titulů soutěžního speciálu Škoda Fabia R5 v sezoně 2017 uvádí na trh limitovanou edici oblíbeného hatchbacku. Škoda Fabia Edition R5 se zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 92 kW/125 k, sedmistupňovou převodovkou DSG a sportovním podvozkem se tak stává nejrychlejší verzí této modelové řady.
Motorsport je nedílnou součástí DNA značky Škoda již více než 116 let a právě uplynulá sezóna byla tou zatím nejúspěšnější v historii. Vozy Škoda Fabia R5 dominovaly nejen ve světovém seriálu FIA WRC 2, ale i v řadě národních šampionátů včetně domácího. Posádka Jan Kopecký / Pavel Dresler získala mistrovský titul potřetí za sebou a letos se pokusí ho znovu obhájit.
Právě úspěchy soutěžního speciálu se inspirovala limitovaná edice vozu Škoda Fabia, která právě vstupuje na trh. Její design vychází z provedení Monte Carlo v bílé barvě Candy s černě lakovanou střechou. Specifickými prvky designu jsou 17palcová kola z lehké slitiny Savio, volitelná ve třech barevných provedeních (zelená, bílá a černá). Pozornosti neujdou ani nápisy „WRC 2 2017 Champion“, exteriérové i interiérové dekorační polepy s tématikou R5 a další designové elementy, jež odkazují na úspěšné soutěžní vozy týmu Škoda Motorsport.
Kromě vizuálních odkazů na svět motorsportu se nová speciální edice vyznačuje rozšířenou standardní výbavou, jejíž součástí jsou mj. vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigační systém Amundsen, automatická klimatizace Climatronic, bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control, stejně jako světelný a dešťový senzor. Standardem jsou rovněž služby Škoda Connect, díky nimž mohou být cestující ve voze stále připojeni. Infotainment Online poskytuje informace a možnost správy navigačních služeb, Care Connect umožňuje ovládání některých funkcí vozu prostřednictvím chytrého telefonu nebo portálu Škoda Connect.
Pro více zážitků z dynamické jízdy je Škoda Fabia Edition R5 vybavena sportovním podvozkem se sníženou světlou výškou a tlumiči s tužší charakteristikou. Vůz poháněný zážehovým motorem 1,4 TSI/92 kW v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 203 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,8 s.
Škoda Fabia Edition R5 vznikne v limitovaném počtu 1300 exemplářů, které jí zajistí patřičnou míru exkluzivity. České republice bylo z tohoto počtu přiděleno 200 kusů. Doporučená prodejní cena činí 474 900 Kč s tím, že specifikace je s výjimkou barvy kol fixní. Přiobjednat lze pouze záruky a servisní služby v rámci paketů Mobilita Plus, resp. Předplacený servis.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.