Volkswagen završuje modernizaci řady Golf spuštěním prodeje kompaktního MPV Golf Sportsvan v omlazené podobě, která se vyznačuje ještě vytříbenějším stylem a vyšší úrovní bezpečnosti, komfortu a praktičnosti. Zákazníci na českém trhu mají při spuštění prodeje na výběr ze tří výbavových linií a ze dvou zážehových jednotek TSI a dvou turbodieselů TDI. Ceny začínají již od 454 900 Kč.
Nový Golf Sportsvan zaujme nejen svým precizním designem s ještě ostřejšími rysy, ale také novými zážehovými motory TSI Evo využívající Millerův cyklus spalování a deaktivací válců, inovativními asistenčními systémy a novou generací informačních a zábavních systémů, jejíž vrcholnou verzi lze intuitivně ovládat gesty.“
Nový Volkswagen Golf Sportsvan lze objednávat s výbavovými liniemi Trendline, Comfortline a Highline. Vstupní verze Trendline s motorem 1.0 TSI 81 kW a šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici za 454 900 Kč. Obě vyšší výbavové linie, Comfortline (od 510 900 Kč) a Highline (od 556 900 Kč), lze kombinovat s motory 1.0 TSI 81 kW, 1.5 TSI EVO 96 kW a 1.6 TDI 85 kW, a to buď ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Na vrcholu nabídky stojí verze Highline 1.5 TSI 110 kW DSG za 677 900 Kč a verze Highline 2.0 TDI 110 kW DSG za 721 900 Kč. V blízké době přibude možnost objednat nový Golf Sportsvan také s motorem 1.5 TSI EVO o výkonu 110 kW za 677 9000 Kč.
Modernizovaný Golf Sportsvan se vstupní výbavovou linií Trendline se sériově dodává mimo jiné s 15“ ocelovými koly, náhradním kolem pro nouzové dojetí, černými podélnými střešními nosiči, vnějšími zpětnými zrcátky a klikami dveří lakovanými v barvě vozu, tříramenným volantem a hlavicí řadicí páky obšitými kůží, audiosystémem Composition Colour, palubním počítačem Plus, asistenčním systémem Front Assist pro detekci překážek před vozem a automatickou klimatizací Climatronic.
O stupeň výš stojí výbavová linie Comfortline. V porovnání s verzí Trendline získá zákazník v sériové výbavě modelu Golf Sportsvan Comfortline navíc 15“ kola „Lyon“ z lehké slitiny, stříbrně eloxované podélné střešní nosiče, adaptivní tempomat ACC s funkčností do 210 km/h, multifunkční volant obšitý kůží (s pádly pro manuální řazení ve verzích s převodovkou DSG) a loketní opěrku vpředu.
Pro nejnáročnější zákazníky je připraven Golf Sportsvan s výbavovou linií Highline. Oproti výbavové linii Comfortline je sériová výbava rozšířena o 16“ kola „Hita“ z lehké slitiny, audiosystém Composition Media, paket Světla a výhled, parkovací senzory ParkPilot s akustickou signalizací překážek, mlhové světlomety a dekorační osvětlení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.