Když jsme testovali Škodu Kodiaq, na celém autě jsme našli pouze jednu chybu, a tou je samotná velikost vozu. Pokud zrovna vyrážíte na rodinnou dovolenou, pak ji zajisté oceníte, ovšem ve zbylé dny, kdy nevyužíváte celý potenciál vozu, mohou být jeho rozměry spíše překážkou. Už tehdy jsme věděli, že pokud Škodovka dodrží svá slova, a Karoq bude opravdu jen zmenšeným, přičemž stejně kvalitním, menším bráškou Kodiaqu, pak tu máme to, o čem Škoda tak ráda mluví - dokonalé české SUV.
A tak se i stalo. Aniž bychom totiž ještě vídali Karoqa běžně na silnicích, Škoda od července, kdy je v předprodeji, zaznamenala již tisíce objednávek. A to pouze na základě toho, co potencionální zákazníci viděli v médiích či v autosalonech. Škoda si mediální kampaň Karoqa doslova užila, a již několik měsíců nás doslova "masírovala" informacemi po velmi malých kouscích. A právě proto jsme se rozhodli pro vás informace shrnout, ať víte, na co se vlastně těšit. Některé konfigurace, nabídky výbavy a motorizací totiž nejsou konečné a v následujícím roce je Škoda doplní něčím "zajímavějším".
Pohonné jednotky, převodovky a podvozek
Na výběr je celkem pět pohonných jednotek, a to dva zážehové a tři vznětové motory ve výkonovém spektru od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Základ tvoří tříválcový motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW. Nabídka pokračuje novým agregátem 1,5 TSI (110 kW), jehož specialitou je aktivní řízení válců ACT, které může v případě potřeby odpojit druhý a třetí válec, pokud zrovna nejsou potřeba.
Dále jsou v nabídce naftové motory 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110 kW). Vrcholnou motorizací bude 2,0 TDI o výkonu 140 kW, který bude dodáván výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. K dispozici bude ovšem až v prvním kvartálu příštího roku.
U ostatních motorizací budou mít zákazníci na výběr mezi šestistupňovým manuálem či sedmistupňovou převodovkou DSG. Podle zvolené motorizace pak budete moci za novým Karoqem táhnout přípojné vozidlo o maximální hmotnosti až 2000 kg. Dále Karoq nabídne adaptivní podvozek DCC se třemi režimy nastavení, čtyři režimy jízdního profilu (Normal, Eco, Sport, Individual) a speciální režimy Offroad a Snow pro verze s pohonem všech kol.
Výbava
Poprvé bude ve vozidle značky Škoda k dispozici digitální přístrojový panel, na kterém si bude moci řidič individuálně nastavit čtyři režimy zobrazení. Který údaj se zobrazí v jaké části displeje, jestli bude velký nebo malý, apod. Dále se řidič rozhodne, zda bude chtít zobrazit informace o audiosystému, telefonu, asistenčních systémech či stavu vozu. Na přání je ve výbavovém stupni Ambition dispozici vyhřívání předních a zadních sedadel. Vyhřívat lze takové volant, čelní sklo a trysky ostřikovačů. Kromě toho je na přání k dispozici i nezávislé topení.
Pro náročnější provozní podmínky lze vůz vybavit paketem pro špatné cesty. Ten ochraňuje před mechanickým poškozením a zabraňuje vniknutí nečistot do motorového prostoru nebo svazků elektroinstalace. Součástí je ochranný kryt pod motorem, ochrana elektroinstalace, brzdových vedení a další plastové kryty. K novinkám v oblasti komfortu patří velká skleněná panoramatická posuvná střecha a klimatizace s funkcí Air Care. Opěradla zadních sedadel jsou sériově sklopná a dělená v poměru 60:40. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru vozu z 521 až na 1 630 litrů.
Asistenční systémy a bezpečnost
Karoq nabízí mnoho asistenční systémů, které jsme běžně znali pouze z vozů vyšších tříd. Front Assist s funkcí nouzové brzdy slouží k ochraně chodců a spolu aktivním tempomatem ACC udržují bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu. Lane Assist spolu s hlídáním mrtvého úhlu ulehčuje řidiči jízdu v pruhu, a spolu s asistenty Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert pomáhají při parkování či vyjíždění z nepřehledných parkovacích míst. Driver Alert pak řidiče varuje v případě, že zaznamená jeho únavu.
Infotainment, ovládání gesty a indukční nabíjení
Karoq bude mít jako první model značky Škoda možnost ovládání gesty. Na výběr jsou tři varianty hudebních systémů: Bolero, Amundsen a Columbus, který představuje vrcholné navigační řešení s aktivní grafikou a Wi-Fi hotsportem. Skleněný displej tohoto infotainment systému měří úhlopříčně 9,2" a nabízí rozlišení 1280 x 640 pixelů. Na přání lze objednat Sound System CANTON s 10-ti reproduktory o výkonu 550 W. Ve středové konzoli se pak nachází Phonebox, který indukčně nabíjí smartphone, a navíc ho propojuje se střešní anténou, což zajišťuje lepší telefonní signál.
Mobilní online služby Škoda Connect a Care Connect
Mobilní online služby Škoda Connect podporují vysokorychlostní připojení k internetu pomocí modulu LTE. Informují například o reálném provozu na silnicích, zobrazují aktuální provoz na vybrané trase a v případě dopravní zácpy navrhují objízdné trasy. Doplňující informace na míru poskytují služby Čerpací stanice (s uvedením aktuálních cen pohonných hmot), Parkovací místa, Zprávy a další. Informují také o počasí.
Služby Care Connect podporují řidiče v mnoha situacích a jsou k dispozici pro všechny infotainment systémy (na přání od výbavového stupně Ambition). Rychlou pomoc nabízí automatické Tísňové volání (Emergency Call). Tísňové volání se aktivuje samočinně, jakmile zasáhne některý ze zádržných systémů, například airbag. Vůz naváže hlasové a datové spojení s ústřednou nouzového volání a předá všechna relevantní data (pozice vozu, směr předchozí jízdy, obsazenost apod.). Tlačítkem na stropním modulu může řidič nebo spolujezdec tísňové volání spustit i manuálně. Řidič může tlačítkem ve stropním modulu spustit i službu Pomoc na cestě.
Proaktivní servisní služba umožňuje z vozu sjednat a připravit termín servisní prohlídky. Mezi služby ŠKODA Care Connect v modelu ŠKODA KAROQ patří také služby vzdáleného přístupu k vozu Remote Access, fungující přes aplikaci ŠKODA Connect App. Funkce Poslední parkovací pozice ukáže, kde vůz stojí, a funkce Houkání & blikání usnadní na místě vyhledání vozu tím, že aktivuje houkačku a výstražná světla.
Tak, co říkáte? Zaujal vás nový Karoq? Podělte se s námi o své pocity v komentářích.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?