Volkswagen dnes zahajuje na českém trhu předprodej nového crossoveru T-Roc. Nedlouho po své světové premiéře přináší nový Volkswagen T-Roc do třídy kompaktních vozů sportovní vlastnosti, vytříbený styl a vyspělou techniku. Cena vstupní verze s motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW/115 k a s bohatou sériovou výbavou byla stanovena na 452 900 Kč.
Volkswagen T-Roc je kompaktní crossover s avantgardním designem a atraktivními proporcemi. Zákazníci na českém trhu mají na výběr výbavové linie T-Roc, Design, Design Style a Sport. T-Roc se vstupním motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW/115 k a s šestistupňovou mechanickou převodovkou lze pořídit již za 452 900 Kč. Od března 2018 bude jako alternativa nabízen také vznětový motor 1.6 TDI shodného výkonu.
Sériová výbava modelu T-Roc zahrnuje asistenční systém Front Assist s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, multikolizní brzdu, manuální klimatizaci Climatic, audiosystém Composition Colour, kůží obšitý volant, paket „Světla a výhled“ (senzor deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko a funkce „Coming/Leaving Home“), zadní světlomety LED, světlomety LED pro denní svícení v předním nárazníku a 16“ kola „Chester“ z lehké slitiny.
Vstupním motorem pro výbavovou linii Design je inovativní zážehový motor 1.5 TSI Evo ACT o výkonu 110 kW/150 k se systémem deaktivace válců, který snižuje spotřebu paliva při malém zatížení. Verze s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 584 900 Kč a tato cena zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat ACC, parkovací senzory Parkpilot, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, loketní opěrku vpředu včetně 12V zásuvky, multifunkční volant obšitý kůží, paket Konektivita (Bluetooth, vstup USB i pro iPhone), černé podélné střešní nosiče a vyhřívání sedadel vpředu.
Ještě vyšší nároky splní elegantní T-Roc Design Style, který lze pořídit od 614 900 Kč (1.5 TSI s manuální převodovkou). Zákazník s tímto stupněm výbavy získá nad rámec linie Design navíc 17“ kola „Mayfield“ z lehké slitiny, kontrastní lakování střechy, včetně střešních sloupků A i krytů vnějších zpětných zrcátek, a paket Design s asistentem pro rozpoznávání únavy řidiče, dekoračním osvětlením, kosmetickými zrcátky ve slunečních clonách s osvětlením, osvětlením prostoru pro nohy diodami LED a dvěma bodovými svítilnami LED vpředu a vzadu.
Sportovně zaměřené řidiče zaujme T-Roc Sport, který se od výbavové linie Design odlišuje mimo jiné ozdobným obložením interiéru v jedné ze čtyř volitelných barev, stříbrnými podélnými střešními nosiči, digitálním panelem přístrojů Active Info Display, světlomety LED, audiosystémem Composition Media a paketem Sport, který výbavu doplňuje o červené dekorační osvětlení, pedály se vzhledem kartáčovaného hliníku, bezpečnostní šrouby kol, červené brzdové třmeny vpředu a vzadu, volič jízdních režimů, tmavě tónová skla oken od střešního sloupku B dozadu a černé čalounění stropu. T-Roc Sport s motorem 1.5 TSI stojí 652 900 Kč.
Volkswagen bude nabídku motorů pro model T-Roc postupně rozšiřovat. Kromě výše uvedených jednotek bude kompletní paleta motorů zahrnovat také zážehový motor 2.0 TSI (140 kW/190 k) a turbodiesely 2.0 TDI ve výkonových stupních 110 kW/150 k a 140 kW/190 k. Motory s výkonem od 110 kW/150 k lze alternativně kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. T-Roc lze objednávat ve verzích s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol 4Motion.
„Volkswagen pokračuje ve své ofenzivě v kategorii SUV,“ říká Jiří Jantač, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S novým modelem T-Roc přinášíme do segmentu kompaktních vozů nebývalou kombinaci sportovní dynamiky, všestranné praktičnosti a mimořádného komfortu. Robustní T-Roc otřese základy svého segmentu rovněž vyspělou technikou s nejmodernějšími asistenčními systémy a konektivitou. Požadavkům náročných zákazníků vycházíme vstříc také neobvykle širokými možnostmi individualizace včetně dvoubarevného lakování karoserie s barevně odlišenou střechou.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?