Volkswagen dnes zahajuje na českém trhu předprodej nového crossoveru T-Roc. Nedlouho po své světové premiéře přináší nový Volkswagen T-Roc do třídy kompaktních vozů sportovní vlastnosti, vytříbený styl a vyspělou techniku. Cena vstupní verze s motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW/115 k a s bohatou sériovou výbavou byla stanovena na 452 900 Kč.
Volkswagen T-Roc je kompaktní crossover s avantgardním designem a atraktivními proporcemi. Zákazníci na českém trhu mají na výběr výbavové linie T-Roc, Design, Design Style a Sport. T-Roc se vstupním motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW/115 k a s šestistupňovou mechanickou převodovkou lze pořídit již za 452 900 Kč. Od března 2018 bude jako alternativa nabízen také vznětový motor 1.6 TDI shodného výkonu.
Sériová výbava modelu T-Roc zahrnuje asistenční systém Front Assist s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, multikolizní brzdu, manuální klimatizaci Climatic, audiosystém Composition Colour, kůží obšitý volant, paket „Světla a výhled“ (senzor deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko a funkce „Coming/Leaving Home“), zadní světlomety LED, světlomety LED pro denní svícení v předním nárazníku a 16“ kola „Chester“ z lehké slitiny.
Vstupním motorem pro výbavovou linii Design je inovativní zážehový motor 1.5 TSI Evo ACT o výkonu 110 kW/150 k se systémem deaktivace válců, který snižuje spotřebu paliva při malém zatížení. Verze s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 584 900 Kč a tato cena zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat ACC, parkovací senzory Parkpilot, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, loketní opěrku vpředu včetně 12V zásuvky, multifunkční volant obšitý kůží, paket Konektivita (Bluetooth, vstup USB i pro iPhone), černé podélné střešní nosiče a vyhřívání sedadel vpředu.
Ještě vyšší nároky splní elegantní T-Roc Design Style, který lze pořídit od 614 900 Kč (1.5 TSI s manuální převodovkou). Zákazník s tímto stupněm výbavy získá nad rámec linie Design navíc 17“ kola „Mayfield“ z lehké slitiny, kontrastní lakování střechy, včetně střešních sloupků A i krytů vnějších zpětných zrcátek, a paket Design s asistentem pro rozpoznávání únavy řidiče, dekoračním osvětlením, kosmetickými zrcátky ve slunečních clonách s osvětlením, osvětlením prostoru pro nohy diodami LED a dvěma bodovými svítilnami LED vpředu a vzadu.
Sportovně zaměřené řidiče zaujme T-Roc Sport, který se od výbavové linie Design odlišuje mimo jiné ozdobným obložením interiéru v jedné ze čtyř volitelných barev, stříbrnými podélnými střešními nosiči, digitálním panelem přístrojů Active Info Display, světlomety LED, audiosystémem Composition Media a paketem Sport, který výbavu doplňuje o červené dekorační osvětlení, pedály se vzhledem kartáčovaného hliníku, bezpečnostní šrouby kol, červené brzdové třmeny vpředu a vzadu, volič jízdních režimů, tmavě tónová skla oken od střešního sloupku B dozadu a černé čalounění stropu. T-Roc Sport s motorem 1.5 TSI stojí 652 900 Kč.
Volkswagen bude nabídku motorů pro model T-Roc postupně rozšiřovat. Kromě výše uvedených jednotek bude kompletní paleta motorů zahrnovat také zážehový motor 2.0 TSI (140 kW/190 k) a turbodiesely 2.0 TDI ve výkonových stupních 110 kW/150 k a 140 kW/190 k. Motory s výkonem od 110 kW/150 k lze alternativně kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. T-Roc lze objednávat ve verzích s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol 4Motion.
„Volkswagen pokračuje ve své ofenzivě v kategorii SUV,“ říká Jiří Jantač, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S novým modelem T-Roc přinášíme do segmentu kompaktních vozů nebývalou kombinaci sportovní dynamiky, všestranné praktičnosti a mimořádného komfortu. Robustní T-Roc otřese základy svého segmentu rovněž vyspělou technikou s nejmodernějšími asistenčními systémy a konektivitou. Požadavkům náročných zákazníků vycházíme vstříc také neobvykle širokými možnostmi individualizace včetně dvoubarevného lakování karoserie s barevně odlišenou střechou.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.