V minulých dnech se na internetu objevilo video, které má ukázat nevýhody vlastnictví vozidla kategorie SUV ve městech jako je Praha. Video je ale silně zaujaté, plné negativních stereotypů a v řidičích vzbuzuje spíš zlost. Proč město vůbec utrácí peníze za podobně nesmyslná videa?
Magistrát hlavního města Prahy opět ukázal, jak účelně a smysluplně dokáže vynakládat finance na zlepšení dopravní situace v Praze. Většině lidí by stačila alespoň informace o tom, že probíhá plánování nového záchytného parkoviště na okraji Prahy, místo toho ale přišel spot na téma, jak jsou SUV v Praze nepraktická, zbytečná a připraví vás o přítelkyni, která jde posedět na kafe s kýmkoliv, kdo dorazí dřív než vy. Bravo.
Pojďme si to ale celé probrat hezky postupně. Autor videa, za které Praha zaplatila z peněz daňových poplatníků, hned na začátku vykresluje průměrného řidiče SUV jako frajírka ověšeného řetězy, který neví jak se správně drží volant, nevěnuje se řízení, protože píše zprávy a na vše reaguje agresivními rozmáchanými gesty. Protože tak se v očích cyklistů, kteří v tomto videu figurují za hrdiny, ukazuje asi tak 90% řidičů SUV.
Ale pojďme se vrátit ke slibně se vyvíjejícímu se příběhu. Zatímco smutná slečna stále čeká, řidič SUV se konečně snaží zaparkovat - ale ouvej, místo je malé, takže řidič pokračuje v jízdě dál, zatímco na místo, kam se se svým Touaregem nevešel, zajíždí Škoda Citigo - k parkování ve smětě určená.
Tou dobou už ale ke slečně přijíždí sympatický cyklista, který se dříve ve spotu několikrát mihl. Je svěží jak přímořský vánek, ačkoliv se musel proplétat spletitými uličkami Prahy, takže už zde chybí jen reklama na Old-Spice. Tou dobou řidič posílá slečně zprávu, že musí jet zaparkovat jinam. Přitom ale přehlíží přes vysoký nárazník malého chlapce, který mu bez dozoru rodičů přechází těsně před autem. Obratem dostává odpověď, že slečna už nečeká. Pak následuje už jen záběr na smutného chlapce s potrhaným medvídkem, slogan "Velkou károu ve městě nezaboduješ!" a loga města Prahy a projektu Čistou stopou Prahou.
Pokud se podíváte na seznam videí, jehož je tento spot součástí, naleznete další tématiku zaměřenou vyloženě vůči řidičům. Pokud si magistrát představuje, že touhle činností zlepší dopravní situaci lépe, než vybudováním záchytných parkovišť na okraji města, ze kterých bude možné se dostat do centra přes MHD, asi je někde něco špatně.
Na jeden velice zajímavý fakt upozornil novinář Janek Rubeš, který se děním v Praze zabývá zejména ve svých videích na Stream.cz.
SUV ve spotu @PrahaEU které nemůže zaparkovat je dlouhé 4795mm Superb, který používají pražští radní - 4803mm. @automatpraha
— janekrubes (@janekrubes) 19. května 2017
Kromě magistrátních Superbů ale najdeme na silnicích další vozy, které svými rozměry strčí nejedno SUV na českých silnicích hravě do kapsy, ať už jde o kombíky, prestižní limuzíny, MPV, atd.. Smysl tohoto klipu tak zůstává záhadou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.