V minulých dnech se na internetu objevilo video, které má ukázat nevýhody vlastnictví vozidla kategorie SUV ve městech jako je Praha. Video je ale silně zaujaté, plné negativních stereotypů a v řidičích vzbuzuje spíš zlost. Proč město vůbec utrácí peníze za podobně nesmyslná videa?
Magistrát hlavního města Prahy opět ukázal, jak účelně a smysluplně dokáže vynakládat finance na zlepšení dopravní situace v Praze. Většině lidí by stačila alespoň informace o tom, že probíhá plánování nového záchytného parkoviště na okraji Prahy, místo toho ale přišel spot na téma, jak jsou SUV v Praze nepraktická, zbytečná a připraví vás o přítelkyni, která jde posedět na kafe s kýmkoliv, kdo dorazí dřív než vy. Bravo.
Pojďme si to ale celé probrat hezky postupně. Autor videa, za které Praha zaplatila z peněz daňových poplatníků, hned na začátku vykresluje průměrného řidiče SUV jako frajírka ověšeného řetězy, který neví jak se správně drží volant, nevěnuje se řízení, protože píše zprávy a na vše reaguje agresivními rozmáchanými gesty. Protože tak se v očích cyklistů, kteří v tomto videu figurují za hrdiny, ukazuje asi tak 90% řidičů SUV.
Ale pojďme se vrátit ke slibně se vyvíjejícímu se příběhu. Zatímco smutná slečna stále čeká, řidič SUV se konečně snaží zaparkovat - ale ouvej, místo je malé, takže řidič pokračuje v jízdě dál, zatímco na místo, kam se se svým Touaregem nevešel, zajíždí Škoda Citigo - k parkování ve smětě určená.
Tou dobou už ale ke slečně přijíždí sympatický cyklista, který se dříve ve spotu několikrát mihl. Je svěží jak přímořský vánek, ačkoliv se musel proplétat spletitými uličkami Prahy, takže už zde chybí jen reklama na Old-Spice. Tou dobou řidič posílá slečně zprávu, že musí jet zaparkovat jinam. Přitom ale přehlíží přes vysoký nárazník malého chlapce, který mu bez dozoru rodičů přechází těsně před autem. Obratem dostává odpověď, že slečna už nečeká. Pak následuje už jen záběr na smutného chlapce s potrhaným medvídkem, slogan "Velkou károu ve městě nezaboduješ!" a loga města Prahy a projektu Čistou stopou Prahou.
Pokud se podíváte na seznam videí, jehož je tento spot součástí, naleznete další tématiku zaměřenou vyloženě vůči řidičům. Pokud si magistrát představuje, že touhle činností zlepší dopravní situaci lépe, než vybudováním záchytných parkovišť na okraji města, ze kterých bude možné se dostat do centra přes MHD, asi je někde něco špatně.
Na jeden velice zajímavý fakt upozornil novinář Janek Rubeš, který se děním v Praze zabývá zejména ve svých videích na Stream.cz.
SUV ve spotu @PrahaEU které nemůže zaparkovat je dlouhé 4795mm Superb, který používají pražští radní - 4803mm. @automatpraha
— janekrubes (@janekrubes) 19. května 2017
Kromě magistrátních Superbů ale najdeme na silnicích další vozy, které svými rozměry strčí nejedno SUV na českých silnicích hravě do kapsy, ať už jde o kombíky, prestižní limuzíny, MPV, atd.. Smysl tohoto klipu tak zůstává záhadou.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.