V minulých dnech se na internetu objevilo video, které má ukázat nevýhody vlastnictví vozidla kategorie SUV ve městech jako je Praha. Video je ale silně zaujaté, plné negativních stereotypů a v řidičích vzbuzuje spíš zlost. Proč město vůbec utrácí peníze za podobně nesmyslná videa?
Magistrát hlavního města Prahy opět ukázal, jak účelně a smysluplně dokáže vynakládat finance na zlepšení dopravní situace v Praze. Většině lidí by stačila alespoň informace o tom, že probíhá plánování nového záchytného parkoviště na okraji Prahy, místo toho ale přišel spot na téma, jak jsou SUV v Praze nepraktická, zbytečná a připraví vás o přítelkyni, která jde posedět na kafe s kýmkoliv, kdo dorazí dřív než vy. Bravo.
Pojďme si to ale celé probrat hezky postupně. Autor videa, za které Praha zaplatila z peněz daňových poplatníků, hned na začátku vykresluje průměrného řidiče SUV jako frajírka ověšeného řetězy, který neví jak se správně drží volant, nevěnuje se řízení, protože píše zprávy a na vše reaguje agresivními rozmáchanými gesty. Protože tak se v očích cyklistů, kteří v tomto videu figurují za hrdiny, ukazuje asi tak 90% řidičů SUV.
Ale pojďme se vrátit ke slibně se vyvíjejícímu se příběhu. Zatímco smutná slečna stále čeká, řidič SUV se konečně snaží zaparkovat - ale ouvej, místo je malé, takže řidič pokračuje v jízdě dál, zatímco na místo, kam se se svým Touaregem nevešel, zajíždí Škoda Citigo - k parkování ve smětě určená.
Tou dobou už ale ke slečně přijíždí sympatický cyklista, který se dříve ve spotu několikrát mihl. Je svěží jak přímořský vánek, ačkoliv se musel proplétat spletitými uličkami Prahy, takže už zde chybí jen reklama na Old-Spice. Tou dobou řidič posílá slečně zprávu, že musí jet zaparkovat jinam. Přitom ale přehlíží přes vysoký nárazník malého chlapce, který mu bez dozoru rodičů přechází těsně před autem. Obratem dostává odpověď, že slečna už nečeká. Pak následuje už jen záběr na smutného chlapce s potrhaným medvídkem, slogan "Velkou károu ve městě nezaboduješ!" a loga města Prahy a projektu Čistou stopou Prahou.
Pokud se podíváte na seznam videí, jehož je tento spot součástí, naleznete další tématiku zaměřenou vyloženě vůči řidičům. Pokud si magistrát představuje, že touhle činností zlepší dopravní situaci lépe, než vybudováním záchytných parkovišť na okraji města, ze kterých bude možné se dostat do centra přes MHD, asi je někde něco špatně.
Na jeden velice zajímavý fakt upozornil novinář Janek Rubeš, který se děním v Praze zabývá zejména ve svých videích na Stream.cz.
SUV ve spotu @PrahaEU které nemůže zaparkovat je dlouhé 4795mm Superb, který používají pražští radní - 4803mm. @automatpraha
— janekrubes (@janekrubes) 19. května 2017
Kromě magistrátních Superbů ale najdeme na silnicích další vozy, které svými rozměry strčí nejedno SUV na českých silnicích hravě do kapsy, ať už jde o kombíky, prestižní limuzíny, MPV, atd.. Smysl tohoto klipu tak zůstává záhadou.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?