V minulých dnech se na internetu objevilo video, které má ukázat nevýhody vlastnictví vozidla kategorie SUV ve městech jako je Praha. Video je ale silně zaujaté, plné negativních stereotypů a v řidičích vzbuzuje spíš zlost. Proč město vůbec utrácí peníze za podobně nesmyslná videa?
Magistrát hlavního města Prahy opět ukázal, jak účelně a smysluplně dokáže vynakládat finance na zlepšení dopravní situace v Praze. Většině lidí by stačila alespoň informace o tom, že probíhá plánování nového záchytného parkoviště na okraji Prahy, místo toho ale přišel spot na téma, jak jsou SUV v Praze nepraktická, zbytečná a připraví vás o přítelkyni, která jde posedět na kafe s kýmkoliv, kdo dorazí dřív než vy. Bravo.
Pojďme si to ale celé probrat hezky postupně. Autor videa, za které Praha zaplatila z peněz daňových poplatníků, hned na začátku vykresluje průměrného řidiče SUV jako frajírka ověšeného řetězy, který neví jak se správně drží volant, nevěnuje se řízení, protože píše zprávy a na vše reaguje agresivními rozmáchanými gesty. Protože tak se v očích cyklistů, kteří v tomto videu figurují za hrdiny, ukazuje asi tak 90% řidičů SUV.
Ale pojďme se vrátit ke slibně se vyvíjejícímu se příběhu. Zatímco smutná slečna stále čeká, řidič SUV se konečně snaží zaparkovat - ale ouvej, místo je malé, takže řidič pokračuje v jízdě dál, zatímco na místo, kam se se svým Touaregem nevešel, zajíždí Škoda Citigo - k parkování ve smětě určená.
Tou dobou už ale ke slečně přijíždí sympatický cyklista, který se dříve ve spotu několikrát mihl. Je svěží jak přímořský vánek, ačkoliv se musel proplétat spletitými uličkami Prahy, takže už zde chybí jen reklama na Old-Spice. Tou dobou řidič posílá slečně zprávu, že musí jet zaparkovat jinam. Přitom ale přehlíží přes vysoký nárazník malého chlapce, který mu bez dozoru rodičů přechází těsně před autem. Obratem dostává odpověď, že slečna už nečeká. Pak následuje už jen záběr na smutného chlapce s potrhaným medvídkem, slogan "Velkou károu ve městě nezaboduješ!" a loga města Prahy a projektu Čistou stopou Prahou.
Pokud se podíváte na seznam videí, jehož je tento spot součástí, naleznete další tématiku zaměřenou vyloženě vůči řidičům. Pokud si magistrát představuje, že touhle činností zlepší dopravní situaci lépe, než vybudováním záchytných parkovišť na okraji města, ze kterých bude možné se dostat do centra přes MHD, asi je někde něco špatně.
Na jeden velice zajímavý fakt upozornil novinář Janek Rubeš, který se děním v Praze zabývá zejména ve svých videích na Stream.cz.
SUV ve spotu @PrahaEU které nemůže zaparkovat je dlouhé 4795mm Superb, který používají pražští radní - 4803mm. @automatpraha
— janekrubes (@janekrubes) 19. května 2017
Kromě magistrátních Superbů ale najdeme na silnicích další vozy, které svými rozměry strčí nejedno SUV na českých silnicích hravě do kapsy, ať už jde o kombíky, prestižní limuzíny, MPV, atd.. Smysl tohoto klipu tak zůstává záhadou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.