S nejlepším prvním čtvrtletím v celé své historii se pochlubila společnost Škoda Auto. Automobilka dodala zákazníkům na celém světě 283 500 vozů a její tržby vzrostly na 4,3 miliardy eur.
Tržby společnosti Škoda Auto v období od ledna do března 2017 vzrostly o 28,3 % na 4,334 miliardy eur (první čtvrtletí 2016 to bylo 3,379 miliard eur). Provozní výsledek vzrostl o 31,7 % na 415 milionů eur (první čtvrtletí 2016: 315 milionů eur). Rentabilita tržeb (Return on Sales) vzrostla ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 0,3 procentního bodu a činí aktuálně 9,6 %.
„Společnosti ŠKODA AUTO se v prvních třech měsících roku dařilo a nyní je na stabilním růstovém kursu. Avšak automobilový rok 2017 je nadále náročný. Volatilní vývoj na některých trzích a tvrdé konkurenční prostředí vyžadují nejvyšší opatrnost,“ říká předseda představenstva společnostiŠKODA AUTO Bernhard Maier.
Co se týče jednotlivých modelů, největšího růstu dosáhla vlajková loď, vůz Škoda Superb (38 300 prodaných vozů, nárůst o 18,9%). Současně s ním posílila i menší Škoda Fabia (54 600 prodaných vozů, nárůst o 10,2%) a kompaktní Škoda Rapid (51 800 prodaných vozů, nárůst o 6,8%).
Automobilka v současnosti v rámci své Strategie 2025 ŠKODA pracuje na svém růstu a připravuje zavedení nových technologií v automobilovém průmyslu. Mezi hlavní témata této strategie patří zejména rozšiřování modelové palety (hlavně v sektoru SUV), elektrifikace, internacionalizace a rozvoj ucelených digitálních řešení mobility.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.