S nejlepším prvním čtvrtletím v celé své historii se pochlubila společnost Škoda Auto. Automobilka dodala zákazníkům na celém světě 283 500 vozů a její tržby vzrostly na 4,3 miliardy eur.
Tržby společnosti Škoda Auto v období od ledna do března 2017 vzrostly o 28,3 % na 4,334 miliardy eur (první čtvrtletí 2016 to bylo 3,379 miliard eur). Provozní výsledek vzrostl o 31,7 % na 415 milionů eur (první čtvrtletí 2016: 315 milionů eur). Rentabilita tržeb (Return on Sales) vzrostla ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 0,3 procentního bodu a činí aktuálně 9,6 %.
„Společnosti ŠKODA AUTO se v prvních třech měsících roku dařilo a nyní je na stabilním růstovém kursu. Avšak automobilový rok 2017 je nadále náročný. Volatilní vývoj na některých trzích a tvrdé konkurenční prostředí vyžadují nejvyšší opatrnost,“ říká předseda představenstva společnostiŠKODA AUTO Bernhard Maier.
Co se týče jednotlivých modelů, největšího růstu dosáhla vlajková loď, vůz Škoda Superb (38 300 prodaných vozů, nárůst o 18,9%). Současně s ním posílila i menší Škoda Fabia (54 600 prodaných vozů, nárůst o 10,2%) a kompaktní Škoda Rapid (51 800 prodaných vozů, nárůst o 6,8%).
Automobilka v současnosti v rámci své Strategie 2025 ŠKODA pracuje na svém růstu a připravuje zavedení nových technologií v automobilovém průmyslu. Mezi hlavní témata této strategie patří zejména rozšiřování modelové palety (hlavně v sektoru SUV), elektrifikace, internacionalizace a rozvoj ucelených digitálních řešení mobility.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.