Volkswagen dominuje anketě Flotila roku, v níž o vítězích rozhodují hlasy fleetových manažerů a prodejní výsledky. V letošním roce vybojovaly vítězství ve svých kategoriích modely Tiguan a Touran, třetími místy přispěly k medailovému zisku také modely Polo, Golf a Passat a v kategorii MPV bodovaly rovněž modely Multivan a Caddy.
„Tiguan, Touran, Polo, Golf a Passat – to je pětice nejprodávanějších modelů Volkswagen, která své výjimečné postavení na českém trhu potvrdila nyní také vynikajícími výsledky v anketě Flotila roku 2017,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Jsou to pevné pilíře, na nichž mohou stavět své úspěchy také naši zákazníci – nejen ti soukromí, ale právě ti nároční firemní, u nichž fleetmanažeři na automobily hledí obzvlášť přísným pohledem. Tyto úspěchy jen korespondují s trendem prodejů za rok 2017, kde značka Volkswagen trvale zaujímá post importérské jedničky.“
Volkswagen si v letošní anketě Flotila roku 2017 připsal na své konto vítězství ve dvou ze sedmi kategorií osobních vozů a celou řadu dalších umístění na stupních vítězů. Nejlepší SUV na českém trhu je podle českých fleetových manažerů Volkswagen Tiguan, který se navíc umístil na třetím místě v prestižním samostatném hlasování o Flotilové novince roku 2017. První místo ve své kategorii (MPV) obsadil rovněž Volkswagen Touran, za ním následují na druhém a třetím místě rovněž populární modely značky Volkswagen Užitkové vozy, Multivan a Caddy. Úspěšnou bilanci završily třetími místy ve svých kategoriích modely Polo (Malé referenční vozy), Golf (Referenční vozy) a Passat (Manažerské vozy).
Anketu Flotila roku organizuje každoročně odborný magazín Flotila. Fleetoví manažeři v ní dávají hlasy nominovaným osobním a užitkovým vozům v jednotlivých kategoriích. Jejich hlasování se na konečném pořadí podílí 60 %, dalším faktorem jsou výsledky prodeje na českém trhu. Speciální cena Flotilová novinka roku je udělována pouze na základě výsledků hlasování správců vozových parků.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?