Volkswagen dominuje anketě Flotila roku, v níž o vítězích rozhodují hlasy fleetových manažerů a prodejní výsledky. V letošním roce vybojovaly vítězství ve svých kategoriích modely Tiguan a Touran, třetími místy přispěly k medailovému zisku také modely Polo, Golf a Passat a v kategorii MPV bodovaly rovněž modely Multivan a Caddy.
„Tiguan, Touran, Polo, Golf a Passat – to je pětice nejprodávanějších modelů Volkswagen, která své výjimečné postavení na českém trhu potvrdila nyní také vynikajícími výsledky v anketě Flotila roku 2017,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Jsou to pevné pilíře, na nichž mohou stavět své úspěchy také naši zákazníci – nejen ti soukromí, ale právě ti nároční firemní, u nichž fleetmanažeři na automobily hledí obzvlášť přísným pohledem. Tyto úspěchy jen korespondují s trendem prodejů za rok 2017, kde značka Volkswagen trvale zaujímá post importérské jedničky.“
Volkswagen si v letošní anketě Flotila roku 2017 připsal na své konto vítězství ve dvou ze sedmi kategorií osobních vozů a celou řadu dalších umístění na stupních vítězů. Nejlepší SUV na českém trhu je podle českých fleetových manažerů Volkswagen Tiguan, který se navíc umístil na třetím místě v prestižním samostatném hlasování o Flotilové novince roku 2017. První místo ve své kategorii (MPV) obsadil rovněž Volkswagen Touran, za ním následují na druhém a třetím místě rovněž populární modely značky Volkswagen Užitkové vozy, Multivan a Caddy. Úspěšnou bilanci završily třetími místy ve svých kategoriích modely Polo (Malé referenční vozy), Golf (Referenční vozy) a Passat (Manažerské vozy).
Anketu Flotila roku organizuje každoročně odborný magazín Flotila. Fleetoví manažeři v ní dávají hlasy nominovaným osobním a užitkovým vozům v jednotlivých kategoriích. Jejich hlasování se na konečném pořadí podílí 60 %, dalším faktorem jsou výsledky prodeje na českém trhu. Speciální cena Flotilová novinka roku je udělována pouze na základě výsledků hlasování správců vozových parků.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?