Loni v Paříži zahájila Kia frontální útok na první příčky segmentu malých automobilů. Tomu v Česku tradičně dominuje Škoda Fabia, v Evropě potom Volkswagen Polo, Ford Fiesta nebo Renault Clio. Většina nejen vyjmenovaných modelů prodělala v posledních měsících generační výměnu nebo alespoň rozsáhlý facelift. Rio čtvrté generace musí být tím pádem prakticky bezchybné. A jak napověděly naše první dojmy, Jihokorejcům se to povedlo. Kvalitně vyrobený interiér s dobrou ergonomií doplňuje štědré místo v oblasti kolen i hlav zadních cestujících. Zanedbatelný není, byť s vyšší nakládací hranou, ani zavazadelník se základním objemem 325 litrů.
Pod kapotou bude v Česku mírně omezená nabídka motorů. Základ představuje čtyřválec o objemu 1.25 litru s výkonem 62 kW (84 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Následuje čtrnáctistovka o výkonu 73,5 kW (100 k) se šestistupňovým manuálem nebo mírně zastaralým čtyřstupňovým automatem. Vrchol představuje přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální převodovkou. Chybět bude slabší verze tříválce T-GDI o výkonu 74 kW (101 k) a obě verze naftové čtrnáctistovky CRDi o výkonu 57 kW (77 k) a 66 kW (90 k).
Technické údaje
1.25 | 1.4 | 1.4 | 1.0 T-GDI | |
Výkon: | 62 kW | 73,5 kW | 73,5 kW | 88 kW |
Toč. moment: | 122 Nm | 133 Nm | 133 Nm | 172 Nm |
Převodovka: | 5 MT | 6 MT | 4 AT | 6 MT |
Zrychlení: | 12,9 s | 12,2 s | 13,9 s | 10,2 s |
Max. rychlost: | 170 km/h | 176 km/h | 166 km/h | 190 km/h |
Spotřeba: | 4,8 l | 5,0 l | 6,1 l | 4,7 l |
Rozměry: | 4065 x 1725 x 1450 mm | |||
Rozvor: | 2580 mm | |||
Kufr: | 325/980 l |
Základní výbava Comfort je dostupná jen v kombinaci s nejslabším motorem a stojí docela dost – 279 980 korun, navíc ještě po slevě 10 tisíc, poskytované na všechny nabízené kombinace. Obsah vstupního stupně je ale bohatý. Nabízí například šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní krajní sedadla, elektrická nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s MP3, USB Aux-In a čtyřmi reproduktory, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, denní svícení, mlhovky nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Comfort | Exclusive | |
1.25 (62 kW) | 279 980 Kč | 304 980 Kč |
1.4 (73,5 kW) | --------- | 324 980 Kč |
1.4 AT (73,5 kW) | --------- | 349 980 Kč |
1.0 T-GDI (88 kW) | --------- | 349 980 Kč |
Druhý stupeň Exclusive přidává zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka s blikači, elektrická zadní okna, rádio s pětipalcovým displejem, MP3, USB, Aux-In, šesti reproduktory a couvací kamerou, Bluetooth, USB pro druhou řadu sedadel, dvojité dno kufru, světlomety s přisvěcováním do zatáček, LED denní svícení nebo 15palcová litá kola.
Příplatky jsou jen čtyři – metalíza za 13 tisíc korun, navigace se sedmipalcovou obrazovkou za 11 tisíc korun (pouze pro Exclusive), paket ADAS s autonomním nouzovým brzděním, varováním při opuštění jízdního pruhu nebo tempomatem omezovačem rychlosti za 14 tisíc korun a konečně paket Premium s automatickou klimatizací, tempomatem, vyhřívanými předními sedadly a volantem, dešťovým senzorem, zadními LED světly nebo 16palcovými litými koly za 30 tisíc korun (pouze pro Exclusive).