Korejci už nejsou tím, čím kdysi bývali. Jejich kvalita se neuvěřitelně zvedla a leckteré zavedené značce můžou být dáváni za vzor. Ruku v ruce s tím jde ale nahoru také cena jednotlivých modelových řad. Kia ani Hyundai se již zkrátka nemusí podbízet. Výborně je to vidět například na nové generaci malého Ria. Na druhou stranu, už základní výbava je opravdu bohatá.
Loni v Paříži zahájila Kia frontální útok na první příčky segmentu malých automobilů. Tomu v Česku tradičně dominuje Škoda Fabia, v Evropě potom Volkswagen Polo, Ford Fiesta nebo Renault Clio. Většina nejen vyjmenovaných modelů prodělala v posledních měsících generační výměnu nebo alespoň rozsáhlý facelift. Rio čtvrté generace musí být tím pádem prakticky bezchybné. A jak napověděly naše první dojmy, Jihokorejcům se to povedlo. Kvalitně vyrobený interiér s dobrou ergonomií doplňuje štědré místo v oblasti kolen i hlav zadních cestujících. Zanedbatelný není, byť s vyšší nakládací hranou, ani zavazadelník se základním objemem 325 litrů.
Pod kapotou bude v Česku mírně omezená nabídka motorů. Základ představuje čtyřválec o objemu 1.25 litru s výkonem 62 kW (84 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Následuje čtrnáctistovka o výkonu 73,5 kW (100 k) se šestistupňovým manuálem nebo mírně zastaralým čtyřstupňovým automatem. Vrchol představuje přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální převodovkou. Chybět bude slabší verze tříválce T-GDI o výkonu 74 kW (101 k) a obě verze naftové čtrnáctistovky CRDi o výkonu 57 kW (77 k) a 66 kW (90 k).
Technické údaje
1.25 1.4 1.4 1.0 T-GDI Výkon: 62 kW 73,5 kW 73,5 kW 88 kW Toč. moment: 122 Nm 133 Nm 133 Nm 172 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 4 AT 6 MT Zrychlení: 12,9 s 12,2 s 13,9 s 10,2 s Max. rychlost: 170 km/h 176 km/h 166 km/h 190 km/h Spotřeba: 4,8 l 5,0 l 6,1 l 4,7 l Rozměry: 4065 x 1725 x 1450 mm Rozvor: 2580 mm Kufr: 325/980 lZákladní výbava Comfort je dostupná jen v kombinaci s nejslabším motorem a stojí docela dost – 279 980 korun, navíc ještě po slevě 10 tisíc, poskytované na všechny nabízené kombinace. Obsah vstupního stupně je ale bohatý. Nabízí například šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní krajní sedadla, elektrická nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s MP3, USB Aux-In a čtyřmi reproduktory, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, denní svícení, mlhovky nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Kia Rio
Comfort Exclusive 1.25 (62 kW) 279 980 Kč 304 980 Kč 1.4 (73,5 kW) --------- 324 980 Kč 1.4 AT (73,5 kW) --------- 349 980 Kč 1.0 T-GDI (88 kW) --------- 349 980 KčDruhý stupeň Exclusive přidává zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka s blikači, elektrická zadní okna, rádio s pětipalcovým displejem, MP3, USB, Aux-In, šesti reproduktory a couvací kamerou, Bluetooth, USB pro druhou řadu sedadel, dvojité dno kufru, světlomety s přisvěcováním do zatáček, LED denní svícení nebo 15palcová litá kola.
Příplatky jsou jen čtyři – metalíza za 13 tisíc korun, navigace se sedmipalcovou obrazovkou za 11 tisíc korun (pouze pro Exclusive), paket ADAS s autonomním nouzovým brzděním, varováním při opuštění jízdního pruhu nebo tempomatem omezovačem rychlosti za 14 tisíc korun a konečně paket Premium s automatickou klimatizací, tempomatem, vyhřívanými předními sedadly a volantem, dešťovým senzorem, zadními LED světly nebo 16palcovými litými koly za 30 tisíc korun (pouze pro Exclusive).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.