Výbava na úrovni, ale co ta cena? Kia Rio startuje v teritoriu větších modelů

ar6, 26. února 2017, 21:04 Google+

Korejci už nejsou tím, čím kdysi bývali. Jejich kvalita se neuvěřitelně zvedla a leckteré zavedené značce můžou být dáváni za vzor. Ruku v ruce s tím jde ale nahoru také cena jednotlivých modelových řad. Kia ani Hyundai se již zkrátka nemusí podbízet. Výborně je to vidět například na nové generaci malého Ria. Na druhou stranu, už základní výbava je opravdu bohatá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Rio přichází na český trh.

Kia Rio přichází na český trh. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Loni v Paříži zahájila Kia frontální útok na první příčky segmentu malých automobilů. Tomu v Česku tradičně dominuje Škoda Fabia, v Evropě potom Volkswagen Polo, Ford Fiesta nebo Renault Clio. Většina nejen vyjmenovaných modelů prodělala v posledních měsících generační výměnu nebo alespoň rozsáhlý facelift. Rio čtvrté generace musí být tím pádem prakticky bezchybné. A jak napověděly naše první dojmy, Jihokorejcům se to povedlo. Kvalitně vyrobený interiér s dobrou ergonomií doplňuje štědré místo v oblasti kolen i hlav zadních cestujících. Zanedbatelný není, byť s vyšší nakládací hranou, ani zavazadelník se základním objemem 325 litrů.

Pod kapotou bude v Česku mírně omezená nabídka motorů. Základ představuje čtyřválec o objemu 1.25 litru s výkonem 62 kW (84 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Následuje čtrnáctistovka o výkonu 73,5 kW (100 k) se šestistupňovým manuálem nebo mírně zastaralým čtyřstupňovým automatem. Vrchol představuje přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální převodovkou. Chybět bude slabší verze tříválce T-GDI o výkonu 74 kW (101 k) a obě verze naftové čtrnáctistovky CRDi o výkonu 57 kW (77 k) a 66 kW (90 k).

Technické údaje

1.25 1.4 1.4 1.0 T-GDI
Výkon: 62 kW 73,5 kW 73,5 kW 88 kW
Toč. moment: 122 Nm 133 Nm 133 Nm 172 Nm
Převodovka: 5 MT 6 MT 4 AT 6 MT
Zrychlení: 12,9 s 12,2 s 13,9 s 10,2 s
Max. rychlost: 170 km/h 176 km/h 166 km/h 190 km/h
Spotřeba: 4,8 l 5,0 l 6,1 l 4,7 l
Rozměry: 4065 x 1725 x 1450 mm
Rozvor: 2580 mm
Kufr: 325/980 l

Základní výbava Comfort je dostupná jen v kombinaci s nejslabším motorem a stojí docela dost – 279 980 korun, navíc ještě po slevě 10 tisíc, poskytované na všechny nabízené kombinace. Obsah vstupního stupně je ale bohatý. Nabízí například šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní krajní sedadla, elektrická nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s MP3, USB Aux-In a čtyřmi reproduktory, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, denní svícení, mlhovky nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.

Ceník - Kia Rio

Comfort Exclusive
1.25 (62 kW) 279 980 Kč 304 980 Kč
1.4 (73,5 kW) --------- 324 980 Kč
1.4 AT (73,5 kW) --------- 349 980 Kč
1.0 T-GDI (88 kW) --------- 349 980 Kč

Druhý stupeň Exclusive přidává zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka s blikači, elektrická zadní okna, rádio s pětipalcovým displejem, MP3, USB, Aux-In, šesti reproduktory a couvací kamerou, Bluetooth, USB pro druhou řadu sedadel, dvojité dno kufru, světlomety s přisvěcováním do zatáček, LED denní svícení nebo 15palcová litá kola.

Příplatky jsou jen čtyři – metalíza za 13 tisíc korun, navigace se sedmipalcovou obrazovkou za 11 tisíc korun (pouze pro Exclusive), paket ADAS s autonomním nouzovým brzděním, varováním při opuštění jízdního pruhu nebo tempomatem omezovačem rychlosti za 14 tisíc korun a konečně paket Premium s automatickou klimatizací, tempomatem, vyhřívanými předními sedadly a volantem, dešťovým senzorem, zadními LED světly nebo 16palcovými litými koly za 30 tisíc korun (pouze pro Exclusive).

Vytisknout

Diskuze: Výbava na úrovni, ale co ta cena? Kia Rio startuje v teritoriu větších modelů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid má blízko k Tesle Model S.

Tesla Model S má nového soupeře. Hyperlimuzínu od Porsche

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud