Vyhrál Golf nad Octavii? Volkswagen dokázal po letech překvapit

AutoRoad.cz, 15. června 2017, 06:58 Google+

Na první pohled ho laik možná ani nezaregistruje, o to důležitější ale pro Volkswagen je. Bavíme se o Golfu, jehož omlazená podoba právě v těchto dnech vstupuje na český trh. Design sice příliš změn nepřináší, pod kapotou je ale doslova revoluce, do interiéru se navíc nastěhovaly prvky dříve nevídané.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Golf zná po modernizaci české ceny.

Volkswagen Golf zná po modernizaci české ceny. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Nový nárazník, maska chladiče s chromovanou linkou, která plynule přechází do upravených světel volitelně s full-LED diodami (statické za 28 800 korun, dynamické za 36 900 korun) a zadní LED světla. To jsou ve zkratce nejzajímavější změny zmodernizovaného Golfu. Avšak pouze změny vnější, uvnitř je to jiná písnička, čekejte totiž třeba virtuální přístrojový štít. Jeho 12,3palcová obrazovka vychází od druhého stupně výbavy na 16 400 korun (GTI Performance jej má v základu). Zajímavá je rovněž navigace Discover Pro s 9,2palcovým displejem a plně dotykovým nebo hlasovým ovládáním. Jeho cena je však podle výbavy, opět od druhého stupně, astronomických 52 000 až 62 500 korun! Úpravami prošly ale i obrazovky s menší úhlopříčkou 6,5 nebo 8 palců. Základem je vždy modulární platforma MIB. Pro chytré telefony je určena rovněž bezdrátová nabíječka.

Revoluci pod kapotou představuje zážehová patnáctistovka TSI Evo o výkonu 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k). Základem zůstává litrový tříválec TSI o výkonu 81 kW (110 k), vzhledem ke zmíněné patnáctistovce je překvapením zachování čtrnáctistovky TSI o výkonu 92 kW (125 k) nebo 110 kW (150 k). Z turbodieselů budou dostupné šestnáctistovka TDI o výkonu 85 kW (116 k) a dvoulitr TDI o výkonu 110 kW (150 k). S výjimkou nejslabšího dieselu, jenž má pětistupňový manuál, mají všechny motory volbu mezi šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG (slabší 1.4 TSI automat nemá). Dvoulitr TDI k tomu ještě přidává možnost spojit manuál s pohonem všech kol.

Technické údaje

  1.0 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 1.5 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4
Výkon: 81 kW 92 kW 110 kW 96 kW 110 kW 85 kW 110 kW 110 kW
Toč. mom.: 200 Nm 200 Nm 250 Nm 200 Nm NA Nm 250 Nm 340 Nm 340 Nm
Převodovka: 6 MT/7 DSG 6 MT 6 MT/7 DSG 6 MT/7 DSG 6 MT/7 DSG 5 MT/7 DSG 6 MT/7 DSG 6 MT
Zrychlení: 9,9/10,4 s 9,1/9,5 s 8,2/8,6 s NA s NA s 10,2 (10,5)/10,7 s 8,6/8,9 s 8,6/8,9 s
Max. rychl.: 196/197 km/h 204/205 km/h 216/218 km/h NA km/h NA km/h 198/200 km/h 216 (214)/
218 (216) km/h
211/214 km/h
Spotřeba: 4,8/4,9 l 5,2/5,3 l 5,2/5,3 l NA l NA l 4,1 l 4,2/4,3 l 4,8/5,0 l
Rozměry: 4258 x 1799 x 1492 mm/4567 x 1799 x 1481 mm
Rovzor: 2620 mm
Kufr: 380/1270 l/605/1620 l

Poznámka: Údaje v závorce patří DSG, údaje za lomítkem Golfu Variant.

Podobně jako u odcházejícího provedení nebudou v nabídce chybět sportovní a terénní deriváty. První kategorii zastupuje tří- nebo pětidveřový hatchback ve verzi GTI a GTI Performance s dvoulitrový TSI o výkonu 169 kW (230 k), respektive 180 kW (245 k). V obou případech je volba mezi šestistupňovým manuálem a dvouspojkovým automatem, klasika má šest a Performance sedm stupňů. Golf GTD je dostupný jako tří- nebo pětidveřový hatchback a kombi s dvoulitrem TDI o výkonu 135 kW (184 k) s manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovým DSG. Nejsilnější Golf R, i jako kombi, má dvoulitr TSI o výkonu 228 kW (310 k) se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. Posledním derivátem jest kombi Alltrack s 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a 2.0 TDI o výkonu 85 kW (116 k), 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Ve všech případech má vůz pohon všech kol, benzín a nejsilnější turbodiesel se šestistupňovým DSG a slabší naftové motory se šestistupňovým manuálem.

Technické údaje - deriváty

  2.0 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TSI 4x4 1.8 TSI 4x4 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4
Výkon: 169 kW 180 kW 135 kW 228 kW 132 kW 110 kW 135 kW
Toč. mom.: 350 Nm NA Nm 380 Nm 400 Nm 280 Nm 340 Nm 380 Nm
Převodovka: 6 MT/6 DSG 6 MT/7 DSG 6 MT/7 DSG 6 MT/7 DSG 6 DSG 6 MT 6 DSG
Zrychlení: 6,4 s NA s 7,5/7,9 (7,8) s 5,1 (4,6)/4,8 s 7,8 s 8,9 s 9,8 s
Max. rychl.: 250 (248) km/h NA km/h 231 (230) km/h 250 km/h 217 km/h 207 km/h 219 km/h
Spotřeba: 6,4 l NA l 4,4/4,7 l 7,0/7,2 l 6,7 l 5,2 l 5,3 l
Rozměry: 4268 x 1799 x 1482 mm/
4567 x 1799 x 1515 mm
NA mm 4578 x 1799 x 1515 mm
Rozvor: 2626 mm/2620 mm NA mm 2629 mm
Kufr: 380/1270 l/605/1620 l NA l 605/1620 l

Poznámka: Údaje v závorce patří DSG, údaje za lomítkem Golfu Variant.

Základní výbava Trendline (hatchback má vždy pět dveří) obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní krajní sedadla, sledování únavy řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio Composition Colour se 6,5palcovým displejem, SD kartou a čtyřmi reproduktory, kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, zadní LED světla, elektronickou uzávěrku XDS, střešní ližiny (Variant) nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhý stupeň Comfortline přidává tempomat, vyhřívaný multifunkční kožený volant, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, stříbrné střešní ližiny (kombi) nebo 15- či 16palcová litá kola. Pro hatchback Comfortline je dostupné i provedení R-Line, odlišující se vnějším bodykitem, 17palcovými litými koly, ambientním osvětlením, sportovním multifunkčním koženým volantem nebo sportovními sedadly.

Nejvyšší výbava Highline má navíc adaptivní tempomat s nouzovým brzděním a systémem Front Assist, světelný a dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, rádio Composition Media s osmipalcovým displejem, osmi reproduktory, USB, SD a Aux-In, ambientní osvětlení, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 16palcová litá kola. Také Highline je dostupný s paketem R-Line, která obsahuje vnější bodykit, 17palcová litá kola, sportovní multifunkční kožený volant nebo sportovní sedadla. GTI a GTI Performance jsou dostupné s tří- i pětidveřovou karosérií a mají o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek, sportovní doplňky karosérie, 17palcová litá kola, anatomická sedadla s typickým kostkovaným čalouněním, multifunkční sportovní kožený volant, palubní počítač Premium, 12,3palcový digitální přístrojový panel nebo elektronicky řízenou mechanickou uzávěrku předního diferenciálu (oboje pouze Performance).

Ceník - Volkswagen Golf 2017

  Trendline Comfortline Highline GTI GTI
Performance
GTD R Alltrack
Golf
1.0 TSI 411 900 Kč 457 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.0 TSI DSG ---------- 517 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.4 TSI ---------- 475 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.4 TSI ---------- 505 900 Kč 558 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.4 TSI DSG ---------- ---------- 618 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.5 TSI ---------- 494 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.5 TSI DSG ---------- 554 900 Kč  ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.5 TSI ---------- ---------- 571 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.5 TSI DSG ---------- ---------- 613 900 Kč  ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TSI ---------- ---------- ---------- 692 900 Kč ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TSI DSG ---------- ---------- ---------- 752 900 Kč ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TSI ---------- ---------- ---------- ---------- 745 900 Kč ---------- ---------- ----------
2.0 TSI DSG ---------- ---------- ---------- ---------- 805 900 Kč ---------- ---------- ----------
2.0 TSI 4x4 ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 989 900 Kč ----------
2.0 TSI 4x4 DSG ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 1 049 900 Kč ----------
1.6 TDI ---------- 513 900 Kč 566 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.6 TDI DSG ---------- 573 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TDI ---------- 555 900 Kč 608 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TDI DSG ---------- ---------- 668 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TDI 4x4 ---------- ---------- 668 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TDI ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 687 900 Kč ---------- ----------
2.0 TDI DSG ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 747 900 Kč ---------- ----------
Golf Variant
1.0 TSI 441 900 Kč 487 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.0 TSI DSG ---------- 547 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.4 TSI ---------- 505 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.4 TSI ---------- 535 900 Kč 588 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.4 TSI DSG ---------- ---------- 648 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.5 TSI ---------- 524 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.5 TSI DSG ---------- 584 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.5 TSI ---------- ---------- 601 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.5 TSI DSG ---------- ---------- 661 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.8 TSI 4x4 DSG ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 782 900 Kč
2.0 TSI 4x4 DSG ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 1 109 900 Kč ----------
1.6 TDI ---------- 543 900 Kč 596 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
1.6 TDI DSG ---------- 603 900 Kč 656 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TDI ---------- 585 900 Kč 638 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TDI DSG ---------- ---------- 698 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
2.0 TDI 4x4 ---------- ---------- 698 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 742 900 Kč
2.0 TDI ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 737 900 Kč ---------- ----------
2.0 TDI DSG ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 797 900 Kč ---------- ----------
2.0 TDI DSG 4x4 ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 802 900 Kč

Poznámka: Za verzi R-Line se u hatchbacku Comfortline připlácí 25 tisíc korun a u Highline 10 tisíc korun.

Také GTD vychází z linie Highline a jako hatchback i kombi má navíc o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek, sportovní doplňky karosérie, 17palcová litá kola, anatomická sedadla, multifunkční sportovní kožený volant nebo palubní počítač Premium.

Nejsportovnější verze R má oproti GTI/GTD navíc odlišný bodykit karosérie, chromovaná zrcátka, čtyři koncovky výfuku, 18palcová litá kola, dynamické LED světlomety, karbonové obložení kabiny, specifické čalounění anatomických sedadel nebo volič jízdních režimů (Normal, Comfort, Sport, Eco nebo Individual). Alltrack vychází z výbavy Highline, oproti níž má navíc asistent pro jízdu z kopce, volič jízdních režimů včetně specifického Offroad, specifické obložení a vzor čalounění, plastové obložení karosérie, zvýšenou světlou výšku nebo 17palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Vyhrál Golf nad Octavii? Volkswagen dokázal po letech překvapit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Letos končí platnost více než milionu řidičáků.

Hrozí vám nepříjemná pokuta? Letos si musí vyměnit řidičák až tři čtvrtě…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud