Ateca je sice historicky prvním SUV od Seatu, zároveň ale nejde o žádný nedodělek či zkušební kousek. Dvojče druhé generace Škody Yeti, s nímž bude sdílet i výrobní linku v Kvasinách, sbírá jedno ocenění za druhým a pravidelně je také úspěšné v nejrůznějších srovnávacích testech. Na českém trhu je Ateca dostupná s celkem pěti motory, které se ale dále větví podle poháněné nápravy a použité převodovky. Základem je litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k) s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou, stejný výkon i kombinaci nabídne také 1.6 TDI. Následuje čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 k), která je nově dostupná i v kombinaci pohonu všech kol a sedmistupňového dvouspojkového automatu DSG. Na vrcholu žebříčku jsou dvě dvoulitrová TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 140 kW (190 k). Obě mají pohon všech kol (slabší byla dříve dostupná i s předokolkou), slabší jej kombinuje s manuální a silnější s dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Technické údaje
1.0 TSI | 1.4 TSI | 1.4 TSI | 1.4 TSI 4x4 | 1.4 TSI 4x4 | 1.6 TDI | 2.0 TDI 4x4 | 2.0 TDI 4x4 | |
Výkon: | 85 kW | 110 kW | 110 kW | 110 kW | 110 kW | 85 kW | 110 kW | 140 kW |
Toč.mom.: | 200 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
Převod.: | 6 MT | 6 MT | 7 DSG | 6 MT | 7 DSG | 6 MT | 6 MT | 7 DSG |
Zrychlení: | 10,5 s | 8,5 s | 8,6 s | 9,0 s | 8,9 s | 10,5 s | 8,6 s | 7,0 s |
Max.rychl.: | 183 km/h | 201 km/h | 198 km/h | 192 km/h | 189 km/h | 184 km/h | 196 km/h | 212 km/h |
Spotřeba: | 5,2 l | 5,4 l | 5,5 l | 6,2 l | 6,1 l | 4,3 l | 4,9 l | 5,0 l |
Rozměry: | 4363 x 1841 x 1601 mm | |||||||
Rozvor: | 2638 mm | |||||||
Kufr: | 510/1604 l |
Základní výbava Reference přináší sedm airbagů, Front Assist s nouzovým brzděním a ochranou chodců, senzor únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce, Isofix a Top Tether pro zadní krajní sedadla, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrická zrcátka, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým monochromatickým displejem, čtyřmi reproduktory a USB konektivitou, palubní počítač s 3,5palcovou obrazovkou, výškově stavitelné sedadlo řidiče, černé kliky a kryty zrcátek, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola. V porovnání s někdejší vstupní výbavou Style jde o poměrně značné osekání, cena s litrovým tříválcem je nicméně 468 900 korun. To představuje rozdíl 55 000 korun.
Reference | Style | Xcellence | |
1.0 TSI (85 kW) | 468 900 Kč | 529 900 Kč | --------- |
1.4 TSI (110 kW) | --------- | 571 900 Kč | 617 900 Kč |
1.4 TSI DSG (110 kW) | --------- | --------- | 658 900 Kč |
1.4 TSI 4Drive (110 kW) | --------- | 618 900 Kč | 664 900 Kč |
1.4 TSI 4Drive DSG (110 kW) | --------- | --------- | 705 900 Kč |
1.6 TDI (85 kW) | 513 900 Kč | 574 900 Kč | --------- |
2.0 TDI 4Drive (110 kW) | --------- | 671 900 Kč | 717 900 Kč |
2.0 TDI 4Drive DSG (140 kW) | --------- | -------- | 849 900 Kč |
Druhá linie Style přidává tempomat, zadní parkovací senzory, vyhřívaná a sklopná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s pětipalcovým barevným displejem, šesti reproduktory, USB a Bluetooth, kožený multifunkční volant, volič jízdních režimů pro pohon všech kol, zrcátka a kliky v barvě vozu, zadní LED světla, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší stupeň Xcellence má navíc dešťový a světelný senzor, bezklíčkové odemykání a startování KESSY, multimediální systém s osmipalcovu obrazovkou a osmi reproduktory, LED osvětlení interiéru, sportovní přední sedadla, čalounění Alcantarou, střešní ližiny, volič jízdních režimů pro všechny motory, full-LED přední světla s diodami denního svícení nebo 18palcová litá kola. V porovnání s dřívějším stavem tak přináší obě výbavy něco málo navíc, na druhou stranu vzrostla také cena obou případech nicméně o zanedbatelných 6000 korun. Všechny ceny pak najdete výše v ceníku vozu.