Seat Ateca je na našem trhu zhruba půl roku a stačil již posbírat mnohá superlativa. Zatím bylo španělské SUV v nabídce jen ve dvou nejvyšších výbavách, což mělo za následek startovací ceny přes půl milionu korun. Nyní přichází čas základní linie Reference, spolu s ní mírně stouply ceny také ostatních stupňů.
Ateca je sice historicky prvním SUV od Seatu, zároveň ale nejde o žádný nedodělek či zkušební kousek. Dvojče druhé generace Škody Yeti, s nímž bude sdílet i výrobní linku v Kvasinách, sbírá jedno ocenění za druhým a pravidelně je také úspěšné v nejrůznějších srovnávacích testech. Na českém trhu je Ateca dostupná s celkem pěti motory, které se ale dále větví podle poháněné nápravy a použité převodovky. Základem je litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k) s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou, stejný výkon i kombinaci nabídne také 1.6 TDI. Následuje čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 k), která je nově dostupná i v kombinaci pohonu všech kol a sedmistupňového dvouspojkového automatu DSG. Na vrcholu žebříčku jsou dvě dvoulitrová TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 140 kW (190 k). Obě mají pohon všech kol (slabší byla dříve dostupná i s předokolkou), slabší jej kombinuje s manuální a silnější s dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Technické údaje
1.0 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 4x4 1.4 TSI 4x4 1.6 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 Výkon: 85 kW 110 kW 110 kW 110 kW 110 kW 85 kW 110 kW 140 kW Toč.mom.: 200 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 340 Nm 400 Nm Převod.: 6 MT 6 MT 7 DSG 6 MT 7 DSG 6 MT 6 MT 7 DSG Zrychlení: 10,5 s 8,5 s 8,6 s 9,0 s 8,9 s 10,5 s 8,6 s 7,0 s Max.rychl.: 183 km/h 201 km/h 198 km/h 192 km/h 189 km/h 184 km/h 196 km/h 212 km/h Spotřeba: 5,2 l 5,4 l 5,5 l 6,2 l 6,1 l 4,3 l 4,9 l 5,0 l Rozměry: 4363 x 1841 x 1601 mm Rozvor: 2638 mm Kufr: 510/1604 lZákladní výbava Reference přináší sedm airbagů, Front Assist s nouzovým brzděním a ochranou chodců, senzor únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce, Isofix a Top Tether pro zadní krajní sedadla, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrická zrcátka, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým monochromatickým displejem, čtyřmi reproduktory a USB konektivitou, palubní počítač s 3,5palcovou obrazovkou, výškově stavitelné sedadlo řidiče, černé kliky a kryty zrcátek, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola. V porovnání s někdejší vstupní výbavou Style jde o poměrně značné osekání, cena s litrovým tříválcem je nicméně 468 900 korun. To představuje rozdíl 55 000 korun.
Ceník - Seat Ateca
Reference Style Xcellence 1.0 TSI (85 kW) 468 900 Kč 529 900 Kč --------- 1.4 TSI (110 kW) --------- 571 900 Kč 617 900 Kč 1.4 TSI DSG (110 kW) --------- --------- 658 900 Kč 1.4 TSI 4Drive (110 kW) --------- 618 900 Kč 664 900 Kč 1.4 TSI 4Drive DSG (110 kW) --------- --------- 705 900 Kč 1.6 TDI (85 kW) 513 900 Kč 574 900 Kč --------- 2.0 TDI 4Drive (110 kW) --------- 671 900 Kč 717 900 Kč 2.0 TDI 4Drive DSG (140 kW) --------- -------- 849 900 KčDruhá linie Style přidává tempomat, zadní parkovací senzory, vyhřívaná a sklopná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s pětipalcovým barevným displejem, šesti reproduktory, USB a Bluetooth, kožený multifunkční volant, volič jízdních režimů pro pohon všech kol, zrcátka a kliky v barvě vozu, zadní LED světla, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší stupeň Xcellence má navíc dešťový a světelný senzor, bezklíčkové odemykání a startování KESSY, multimediální systém s osmipalcovu obrazovkou a osmi reproduktory, LED osvětlení interiéru, sportovní přední sedadla, čalounění Alcantarou, střešní ližiny, volič jízdních režimů pro všechny motory, full-LED přední světla s diodami denního svícení nebo 18palcová litá kola. V porovnání s dřívějším stavem tak přináší obě výbavy něco málo navíc, na druhou stranu vzrostla také cena obou případech nicméně o zanedbatelných 6000 korun. Všechny ceny pak najdete výše v ceníku vozu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.