Seat Ateca je na našem trhu zhruba půl roku a stačil již posbírat mnohá superlativa. Zatím bylo španělské SUV v nabídce jen ve dvou nejvyšších výbavách, což mělo za následek startovací ceny přes půl milionu korun. Nyní přichází čas základní linie Reference, spolu s ní mírně stouply ceny také ostatních stupňů.
Ateca je sice historicky prvním SUV od Seatu, zároveň ale nejde o žádný nedodělek či zkušební kousek. Dvojče druhé generace Škody Yeti, s nímž bude sdílet i výrobní linku v Kvasinách, sbírá jedno ocenění za druhým a pravidelně je také úspěšné v nejrůznějších srovnávacích testech. Na českém trhu je Ateca dostupná s celkem pěti motory, které se ale dále větví podle poháněné nápravy a použité převodovky. Základem je litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k) s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou, stejný výkon i kombinaci nabídne také 1.6 TDI. Následuje čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 k), která je nově dostupná i v kombinaci pohonu všech kol a sedmistupňového dvouspojkového automatu DSG. Na vrcholu žebříčku jsou dvě dvoulitrová TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 140 kW (190 k). Obě mají pohon všech kol (slabší byla dříve dostupná i s předokolkou), slabší jej kombinuje s manuální a silnější s dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Technické údaje
1.0 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 4x4 1.4 TSI 4x4 1.6 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4 Výkon: 85 kW 110 kW 110 kW 110 kW 110 kW 85 kW 110 kW 140 kW Toč.mom.: 200 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 340 Nm 400 Nm Převod.: 6 MT 6 MT 7 DSG 6 MT 7 DSG 6 MT 6 MT 7 DSG Zrychlení: 10,5 s 8,5 s 8,6 s 9,0 s 8,9 s 10,5 s 8,6 s 7,0 s Max.rychl.: 183 km/h 201 km/h 198 km/h 192 km/h 189 km/h 184 km/h 196 km/h 212 km/h Spotřeba: 5,2 l 5,4 l 5,5 l 6,2 l 6,1 l 4,3 l 4,9 l 5,0 l Rozměry: 4363 x 1841 x 1601 mm Rozvor: 2638 mm Kufr: 510/1604 lZákladní výbava Reference přináší sedm airbagů, Front Assist s nouzovým brzděním a ochranou chodců, senzor únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce, Isofix a Top Tether pro zadní krajní sedadla, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrická zrcátka, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým monochromatickým displejem, čtyřmi reproduktory a USB konektivitou, palubní počítač s 3,5palcovou obrazovkou, výškově stavitelné sedadlo řidiče, černé kliky a kryty zrcátek, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola. V porovnání s někdejší vstupní výbavou Style jde o poměrně značné osekání, cena s litrovým tříválcem je nicméně 468 900 korun. To představuje rozdíl 55 000 korun.
Ceník - Seat Ateca
Reference Style Xcellence 1.0 TSI (85 kW) 468 900 Kč 529 900 Kč --------- 1.4 TSI (110 kW) --------- 571 900 Kč 617 900 Kč 1.4 TSI DSG (110 kW) --------- --------- 658 900 Kč 1.4 TSI 4Drive (110 kW) --------- 618 900 Kč 664 900 Kč 1.4 TSI 4Drive DSG (110 kW) --------- --------- 705 900 Kč 1.6 TDI (85 kW) 513 900 Kč 574 900 Kč --------- 2.0 TDI 4Drive (110 kW) --------- 671 900 Kč 717 900 Kč 2.0 TDI 4Drive DSG (140 kW) --------- -------- 849 900 KčDruhá linie Style přidává tempomat, zadní parkovací senzory, vyhřívaná a sklopná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s pětipalcovým barevným displejem, šesti reproduktory, USB a Bluetooth, kožený multifunkční volant, volič jízdních režimů pro pohon všech kol, zrcátka a kliky v barvě vozu, zadní LED světla, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší stupeň Xcellence má navíc dešťový a světelný senzor, bezklíčkové odemykání a startování KESSY, multimediální systém s osmipalcovu obrazovkou a osmi reproduktory, LED osvětlení interiéru, sportovní přední sedadla, čalounění Alcantarou, střešní ližiny, volič jízdních režimů pro všechny motory, full-LED přední světla s diodami denního svícení nebo 18palcová litá kola. V porovnání s dřívějším stavem tak přináší obě výbavy něco málo navíc, na druhou stranu vzrostla také cena obou případech nicméně o zanedbatelných 6000 korun. Všechny ceny pak najdete výše v ceníku vozu.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.