Modernizace Seatu Leon nebyla na první pohled příliš radikální, o to víc se ale Španělé zaměřili na techniku a kabinu. V ceníku se tak objevuje nejen nový naftový čtyřválec, ale také další položky multimediální i bezpečnostní výbavy. Jaké ceny nastavil pro omlazený kompakt český importér?
Chcete-li zvenku poznat upravený Leon, musíte si vzít lupu nebo mít po ruce verzi s příplatkovými full-LED diodovými světlomety (v paketu mimo jiné s LED mlhovkami a LED zadními světly za 31 200 korun). Stále jsou tu sice nová maska chladiče a upravený nasávací otvor v předním nárazníku s jiným tvarem mlhovek, jinak ale Seat vnější design nijak neupravoval. To kabina si řekla u více změn, především v oblasti konektivity se Leon chlubí novým příplatkovým infotainmentem s osmipalcovou obrazovkou (minimálně + 11 000 korun) a dále volitelně například také navigací. Dobíjet chytré telefony nyní půjde i přes bezdrátovou nabíječku (+ 5900 korun), páku ruční brzdy pak nahradilo tlačítko elektronického provedení. Za zmínku stojí také uvedení asistenčního systému Traffic Jam Assist (v paketu za 20 500 korun), umožňujícího na základě spolupráce adaptivního tempomatu a udržování jízdního směru autonomní jízdu v koloně do rychlosti asi 60 km/h.
Motorovou paletu doplnil nejslabší turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 250 Nm a volbou mezi pětistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG. Jinak nabídka startuje u 1.2 TSI o výkonu 63 kW (86 k) s točivým momentem 160 Nm a manuálním pětikvaltem. Následují silnější verze téhož motoru o výkonu 81 kW (110 k) s točivým momentem 175 Nm a manuálním šestikvaltem, respektive litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 200 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým DSG. Čtyři válce mají dále 1.4 TSI ve výkonových variantách 92 kW (125 k) s točivým momentem 200 Nm, respektive 110 kW (150 k) a 250 Nm s vypínáním válců. V obou případech je standardem šestistupňová manuální převodovka, silnější specifikace má volitelně sedmistupňové DSG. Vrcholem nabídky je 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) s točivým momentem 250 Nm a opět volbou mezi manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovým DSG.
Naftu vedle zmíněné šestnáctistovky spalují ještě dva dvoulitry TDI o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 320 Nm a 135 kW (184 k) s točivým momentem 380 Nm. Oba mají šestistupňovou manuální převodovku a za příplatek šestistupňové DSG. Kombi ST navíc slabší dvoulitrové TDI nabízí v kombinaci s pohonem všech kol, a to s manuálem nebo sedmistupňovým DSG. Alternativou je pro hatchback i kombi 1.4 TGI s pohonem na CNG, výkonem 81 kW (110 k), točivým momentem 200 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým DSG. Samostatnou kapitolu představuje terénní provedení X-Perience. To má v nabídce 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k) s pohonem předních kol a manuální převodovkou, 1.6 TDI o výkonu 85 kW (116 k) s pohonem předních kol a manuální převodovkou, 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) s pohonem všech kol a šestistupňovým DSG a konečně 2.0 TDI v obou výkonových variantách s pohonem všech kol a v prvním případě manuálem i sedmistupňovým DSG a v tom druhém se šestistupňovým DSG.
Základní výbava Reference obsahuje sedm airbagů, multikolizní brzdu, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým monochromatickým dotykovým displejem, USB a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, střešní ližiny (u kombi), 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty nebo 16palcová litá kola (u 1.0 TSI). Druhý stupeň Style přidává tempomat, elektrická okna vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Colour s pětipalcovou dotykovou barevnou obrazovkou, USB a šesti reproduktory, Bluetooth, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, chromované prvky interiéru, chromované střešní ližiny (u kombi), uzávěrku diferenciálu XDS, LED denní svícení nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Seat Leon/Leon ST/Leon X-Perience 2017
Reference Style Xcellence FR X-Perience Leon 1.2 TSI (63 kW) 339 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.2 TSI (81 kW) 379 900 Kč 436 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI (85 kW) 425 900 Kč 472 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI DSG (85 kW) ---------- 517 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TSI (92 kW) ---------- 449 900 Kč 459 900 Kč 459 900 Kč ---------- 1.4 TSI (110 kW) ---------- ---------- 499 900 Kč 499 900 Kč ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) ---------- ---------- 544 900 Kč 544 900 Kč ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- ---------- 521 900 Kč 521 900 Kč ---------- 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- ---------- 566 900 Kč 566 900 Kč ---------- 1.6 TDI (85 kW) 442 900 Kč 499 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.6 TDI DSG (85 kW) ---------- 544 900 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDI (110 kW) ---------- ---------- 554 900 Kč 554 900 Kč ---------- 2.0 TDI (135 kW) ---------- ---------- 584 900 Kč 584 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (135 kW) ---------- ---------- 629 900 Kč 629 900 Kč ---------- 1.4 TGI (81 kW) ---------- 494 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TGI DSG (81 kW) ---------- 539 900 Kč ---------- ---------- ---------- Leon ST 1.2 TSI (63 kW) 369 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.2 TSI (81 kW) 409 900 Kč 466 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI (85 kW) 455 900 Kč 502 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI DSG (85 kW) ---------- 547 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TSI (92 kW) ---------- 479 900 Kč 489 900 Kč 489 900 Kč 541 900 Kč 1.4 TSI (110 kW) ---------- ---------- 529 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) ---------- ---------- 574 900 Kč 574 900 Kč ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- ---------- 551 900 Kč 551 900 Kč ---------- 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- ---------- 596 900 Kč 596 900 Kč ---------- 1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 698 900 Kč 1.6 TDI (85 kW) 472 900 Kč 529 900 Kč ---------- ---------- 591 900 Kč 1.6 TDI DSG (85 kW) ---------- 574 900 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDI (110 kW) ---------- 574 900 Kč 584 900 Kč 584 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (110 kW) ---------- ---------- 629 900 Kč 629 900 Kč ---------- 2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- ---------- 634 900 Kč 634 900 Kč 686 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (110 kW) ---------- ---------- ---------- 679 900 Kč 731 900 Kč 2.0 TDI (135 kW) ---------- ---------- 614 900 Kč 614 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (135 kW) ---------- ---------- 672 900 Kč 659 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 761 900 Kč 1.4 TGI (81 kW) 467 900 Kč 524 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TGI DSG (81 kW) ---------- 569 900 Kč ---------- ---------- ----------Nová linie Xcellence má navíc dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dva reproduktory, sportovní přední sedadla s čalouněním kombinací látky a kůže, LED ambientní osvětlení, volič jízdních režimů Seat Drive Profile, LED zadní světla, LED mlhovky nebo 17palcová litá kola. Provedení FR rovněž vychází ze stupně Style, oproti němuž má navíc elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dva reproduktory, sportovní přední sedadla s čalouněním kombinací látky a kůže, sportovní volant, volič jízdních režimů Seat Drive Profile, sportovní bodykit karosérie, LED zadní světla nebo 17palcová litá kola. Kombi je dodatečně ještě nabízeno v provedení X-Perience, lišící se od stupně Style vyšší světlou výškou, plastovým obložením karosérie, specifickou maskou chladiče, 17palcovými litými koly, adaptivními tlumiči (pro nejsilnější 1.8 TSI a 2.0 TDI), asistentem rozjezdu do kopce, specifickým provedením interiéru nebo LED osvětlením kabiny.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.