Modernizace Seatu Leon nebyla na první pohled příliš radikální, o to víc se ale Španělé zaměřili na techniku a kabinu. V ceníku se tak objevuje nejen nový naftový čtyřválec, ale také další položky multimediální i bezpečnostní výbavy. Jaké ceny nastavil pro omlazený kompakt český importér?
Chcete-li zvenku poznat upravený Leon, musíte si vzít lupu nebo mít po ruce verzi s příplatkovými full-LED diodovými světlomety (v paketu mimo jiné s LED mlhovkami a LED zadními světly za 31 200 korun). Stále jsou tu sice nová maska chladiče a upravený nasávací otvor v předním nárazníku s jiným tvarem mlhovek, jinak ale Seat vnější design nijak neupravoval. To kabina si řekla u více změn, především v oblasti konektivity se Leon chlubí novým příplatkovým infotainmentem s osmipalcovou obrazovkou (minimálně + 11 000 korun) a dále volitelně například také navigací. Dobíjet chytré telefony nyní půjde i přes bezdrátovou nabíječku (+ 5900 korun), páku ruční brzdy pak nahradilo tlačítko elektronického provedení. Za zmínku stojí také uvedení asistenčního systému Traffic Jam Assist (v paketu za 20 500 korun), umožňujícího na základě spolupráce adaptivního tempomatu a udržování jízdního směru autonomní jízdu v koloně do rychlosti asi 60 km/h.
Motorovou paletu doplnil nejslabší turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 250 Nm a volbou mezi pětistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG. Jinak nabídka startuje u 1.2 TSI o výkonu 63 kW (86 k) s točivým momentem 160 Nm a manuálním pětikvaltem. Následují silnější verze téhož motoru o výkonu 81 kW (110 k) s točivým momentem 175 Nm a manuálním šestikvaltem, respektive litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 200 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým DSG. Čtyři válce mají dále 1.4 TSI ve výkonových variantách 92 kW (125 k) s točivým momentem 200 Nm, respektive 110 kW (150 k) a 250 Nm s vypínáním válců. V obou případech je standardem šestistupňová manuální převodovka, silnější specifikace má volitelně sedmistupňové DSG. Vrcholem nabídky je 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) s točivým momentem 250 Nm a opět volbou mezi manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovým DSG.
Naftu vedle zmíněné šestnáctistovky spalují ještě dva dvoulitry TDI o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 320 Nm a 135 kW (184 k) s točivým momentem 380 Nm. Oba mají šestistupňovou manuální převodovku a za příplatek šestistupňové DSG. Kombi ST navíc slabší dvoulitrové TDI nabízí v kombinaci s pohonem všech kol, a to s manuálem nebo sedmistupňovým DSG. Alternativou je pro hatchback i kombi 1.4 TGI s pohonem na CNG, výkonem 81 kW (110 k), točivým momentem 200 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým DSG. Samostatnou kapitolu představuje terénní provedení X-Perience. To má v nabídce 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k) s pohonem předních kol a manuální převodovkou, 1.6 TDI o výkonu 85 kW (116 k) s pohonem předních kol a manuální převodovkou, 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) s pohonem všech kol a šestistupňovým DSG a konečně 2.0 TDI v obou výkonových variantách s pohonem všech kol a v prvním případě manuálem i sedmistupňovým DSG a v tom druhém se šestistupňovým DSG.
Základní výbava Reference obsahuje sedm airbagů, multikolizní brzdu, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým monochromatickým dotykovým displejem, USB a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, střešní ližiny (u kombi), 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty nebo 16palcová litá kola (u 1.0 TSI). Druhý stupeň Style přidává tempomat, elektrická okna vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Colour s pětipalcovou dotykovou barevnou obrazovkou, USB a šesti reproduktory, Bluetooth, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, chromované prvky interiéru, chromované střešní ližiny (u kombi), uzávěrku diferenciálu XDS, LED denní svícení nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Seat Leon/Leon ST/Leon X-Perience 2017
Reference Style Xcellence FR X-Perience Leon 1.2 TSI (63 kW) 339 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.2 TSI (81 kW) 379 900 Kč 436 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI (85 kW) 425 900 Kč 472 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI DSG (85 kW) ---------- 517 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TSI (92 kW) ---------- 449 900 Kč 459 900 Kč 459 900 Kč ---------- 1.4 TSI (110 kW) ---------- ---------- 499 900 Kč 499 900 Kč ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) ---------- ---------- 544 900 Kč 544 900 Kč ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- ---------- 521 900 Kč 521 900 Kč ---------- 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- ---------- 566 900 Kč 566 900 Kč ---------- 1.6 TDI (85 kW) 442 900 Kč 499 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.6 TDI DSG (85 kW) ---------- 544 900 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDI (110 kW) ---------- ---------- 554 900 Kč 554 900 Kč ---------- 2.0 TDI (135 kW) ---------- ---------- 584 900 Kč 584 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (135 kW) ---------- ---------- 629 900 Kč 629 900 Kč ---------- 1.4 TGI (81 kW) ---------- 494 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TGI DSG (81 kW) ---------- 539 900 Kč ---------- ---------- ---------- Leon ST 1.2 TSI (63 kW) 369 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.2 TSI (81 kW) 409 900 Kč 466 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI (85 kW) 455 900 Kč 502 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI DSG (85 kW) ---------- 547 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TSI (92 kW) ---------- 479 900 Kč 489 900 Kč 489 900 Kč 541 900 Kč 1.4 TSI (110 kW) ---------- ---------- 529 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) ---------- ---------- 574 900 Kč 574 900 Kč ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- ---------- 551 900 Kč 551 900 Kč ---------- 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- ---------- 596 900 Kč 596 900 Kč ---------- 1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 698 900 Kč 1.6 TDI (85 kW) 472 900 Kč 529 900 Kč ---------- ---------- 591 900 Kč 1.6 TDI DSG (85 kW) ---------- 574 900 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDI (110 kW) ---------- 574 900 Kč 584 900 Kč 584 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (110 kW) ---------- ---------- 629 900 Kč 629 900 Kč ---------- 2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- ---------- 634 900 Kč 634 900 Kč 686 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (110 kW) ---------- ---------- ---------- 679 900 Kč 731 900 Kč 2.0 TDI (135 kW) ---------- ---------- 614 900 Kč 614 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (135 kW) ---------- ---------- 672 900 Kč 659 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 761 900 Kč 1.4 TGI (81 kW) 467 900 Kč 524 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TGI DSG (81 kW) ---------- 569 900 Kč ---------- ---------- ----------Nová linie Xcellence má navíc dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dva reproduktory, sportovní přední sedadla s čalouněním kombinací látky a kůže, LED ambientní osvětlení, volič jízdních režimů Seat Drive Profile, LED zadní světla, LED mlhovky nebo 17palcová litá kola. Provedení FR rovněž vychází ze stupně Style, oproti němuž má navíc elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dva reproduktory, sportovní přední sedadla s čalouněním kombinací látky a kůže, sportovní volant, volič jízdních režimů Seat Drive Profile, sportovní bodykit karosérie, LED zadní světla nebo 17palcová litá kola. Kombi je dodatečně ještě nabízeno v provedení X-Perience, lišící se od stupně Style vyšší světlou výškou, plastovým obložením karosérie, specifickou maskou chladiče, 17palcovými litými koly, adaptivními tlumiči (pro nejsilnější 1.8 TSI a 2.0 TDI), asistentem rozjezdu do kopce, specifickým provedením interiéru nebo LED osvětlením kabiny.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.