Modernizace Seatu Leon nebyla na první pohled příliš radikální, o to víc se ale Španělé zaměřili na techniku a kabinu. V ceníku se tak objevuje nejen nový naftový čtyřválec, ale také další položky multimediální i bezpečnostní výbavy. Jaké ceny nastavil pro omlazený kompakt český importér?
Chcete-li zvenku poznat upravený Leon, musíte si vzít lupu nebo mít po ruce verzi s příplatkovými full-LED diodovými světlomety (v paketu mimo jiné s LED mlhovkami a LED zadními světly za 31 200 korun). Stále jsou tu sice nová maska chladiče a upravený nasávací otvor v předním nárazníku s jiným tvarem mlhovek, jinak ale Seat vnější design nijak neupravoval. To kabina si řekla u více změn, především v oblasti konektivity se Leon chlubí novým příplatkovým infotainmentem s osmipalcovou obrazovkou (minimálně + 11 000 korun) a dále volitelně například také navigací. Dobíjet chytré telefony nyní půjde i přes bezdrátovou nabíječku (+ 5900 korun), páku ruční brzdy pak nahradilo tlačítko elektronického provedení. Za zmínku stojí také uvedení asistenčního systému Traffic Jam Assist (v paketu za 20 500 korun), umožňujícího na základě spolupráce adaptivního tempomatu a udržování jízdního směru autonomní jízdu v koloně do rychlosti asi 60 km/h.
Motorovou paletu doplnil nejslabší turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 250 Nm a volbou mezi pětistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG. Jinak nabídka startuje u 1.2 TSI o výkonu 63 kW (86 k) s točivým momentem 160 Nm a manuálním pětikvaltem. Následují silnější verze téhož motoru o výkonu 81 kW (110 k) s točivým momentem 175 Nm a manuálním šestikvaltem, respektive litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 200 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým DSG. Čtyři válce mají dále 1.4 TSI ve výkonových variantách 92 kW (125 k) s točivým momentem 200 Nm, respektive 110 kW (150 k) a 250 Nm s vypínáním válců. V obou případech je standardem šestistupňová manuální převodovka, silnější specifikace má volitelně sedmistupňové DSG. Vrcholem nabídky je 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) s točivým momentem 250 Nm a opět volbou mezi manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovým DSG.
Naftu vedle zmíněné šestnáctistovky spalují ještě dva dvoulitry TDI o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 320 Nm a 135 kW (184 k) s točivým momentem 380 Nm. Oba mají šestistupňovou manuální převodovku a za příplatek šestistupňové DSG. Kombi ST navíc slabší dvoulitrové TDI nabízí v kombinaci s pohonem všech kol, a to s manuálem nebo sedmistupňovým DSG. Alternativou je pro hatchback i kombi 1.4 TGI s pohonem na CNG, výkonem 81 kW (110 k), točivým momentem 200 Nm a manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým DSG. Samostatnou kapitolu představuje terénní provedení X-Perience. To má v nabídce 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k) s pohonem předních kol a manuální převodovkou, 1.6 TDI o výkonu 85 kW (116 k) s pohonem předních kol a manuální převodovkou, 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) s pohonem všech kol a šestistupňovým DSG a konečně 2.0 TDI v obou výkonových variantách s pohonem všech kol a v prvním případě manuálem i sedmistupňovým DSG a v tom druhém se šestistupňovým DSG.
Základní výbava Reference obsahuje sedm airbagů, multikolizní brzdu, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovým monochromatickým dotykovým displejem, USB a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, střešní ližiny (u kombi), 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty nebo 16palcová litá kola (u 1.0 TSI). Druhý stupeň Style přidává tempomat, elektrická okna vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Colour s pětipalcovou dotykovou barevnou obrazovkou, USB a šesti reproduktory, Bluetooth, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, chromované prvky interiéru, chromované střešní ližiny (u kombi), uzávěrku diferenciálu XDS, LED denní svícení nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Seat Leon/Leon ST/Leon X-Perience 2017
Reference Style Xcellence FR X-Perience Leon 1.2 TSI (63 kW) 339 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.2 TSI (81 kW) 379 900 Kč 436 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI (85 kW) 425 900 Kč 472 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI DSG (85 kW) ---------- 517 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TSI (92 kW) ---------- 449 900 Kč 459 900 Kč 459 900 Kč ---------- 1.4 TSI (110 kW) ---------- ---------- 499 900 Kč 499 900 Kč ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) ---------- ---------- 544 900 Kč 544 900 Kč ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- ---------- 521 900 Kč 521 900 Kč ---------- 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- ---------- 566 900 Kč 566 900 Kč ---------- 1.6 TDI (85 kW) 442 900 Kč 499 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.6 TDI DSG (85 kW) ---------- 544 900 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDI (110 kW) ---------- ---------- 554 900 Kč 554 900 Kč ---------- 2.0 TDI (135 kW) ---------- ---------- 584 900 Kč 584 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (135 kW) ---------- ---------- 629 900 Kč 629 900 Kč ---------- 1.4 TGI (81 kW) ---------- 494 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TGI DSG (81 kW) ---------- 539 900 Kč ---------- ---------- ---------- Leon ST 1.2 TSI (63 kW) 369 900 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.2 TSI (81 kW) 409 900 Kč 466 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI (85 kW) 455 900 Kč 502 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 TSI DSG (85 kW) ---------- 547 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TSI (92 kW) ---------- 479 900 Kč 489 900 Kč 489 900 Kč 541 900 Kč 1.4 TSI (110 kW) ---------- ---------- 529 900 Kč 529 900 Kč ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) ---------- ---------- 574 900 Kč 574 900 Kč ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- ---------- 551 900 Kč 551 900 Kč ---------- 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- ---------- 596 900 Kč 596 900 Kč ---------- 1.8 TSI DSG 4x4 (132 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 698 900 Kč 1.6 TDI (85 kW) 472 900 Kč 529 900 Kč ---------- ---------- 591 900 Kč 1.6 TDI DSG (85 kW) ---------- 574 900 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDI (110 kW) ---------- 574 900 Kč 584 900 Kč 584 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (110 kW) ---------- ---------- 629 900 Kč 629 900 Kč ---------- 2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- ---------- 634 900 Kč 634 900 Kč 686 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (110 kW) ---------- ---------- ---------- 679 900 Kč 731 900 Kč 2.0 TDI (135 kW) ---------- ---------- 614 900 Kč 614 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG (135 kW) ---------- ---------- 672 900 Kč 659 900 Kč ---------- 2.0 TDI DSG 4x4 (135 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 761 900 Kč 1.4 TGI (81 kW) 467 900 Kč 524 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.4 TGI DSG (81 kW) ---------- 569 900 Kč ---------- ---------- ----------Nová linie Xcellence má navíc dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dva reproduktory, sportovní přední sedadla s čalouněním kombinací látky a kůže, LED ambientní osvětlení, volič jízdních režimů Seat Drive Profile, LED zadní světla, LED mlhovky nebo 17palcová litá kola. Provedení FR rovněž vychází ze stupně Style, oproti němuž má navíc elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dva reproduktory, sportovní přední sedadla s čalouněním kombinací látky a kůže, sportovní volant, volič jízdních režimů Seat Drive Profile, sportovní bodykit karosérie, LED zadní světla nebo 17palcová litá kola. Kombi je dodatečně ještě nabízeno v provedení X-Perience, lišící se od stupně Style vyšší světlou výškou, plastovým obložením karosérie, specifickou maskou chladiče, 17palcovými litými koly, adaptivními tlumiči (pro nejsilnější 1.8 TSI a 2.0 TDI), asistentem rozjezdu do kopce, specifickým provedením interiéru nebo LED osvětlením kabiny.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.