Dacia boří zažitá pravidla českého trhu. Čím překvapí faceliftovaný Logan a Sandero?

ar6, 22. listopadu 2016, 14:03 Google+

LED diody pro denní svícení dneska může mít prakticky každé auto, ne vždy jde ale o prvek sériové výbavy. Standardem dokonce nejsou ani v případě modelů od nižší střední třídy výš, proto mohou na někoho působit ceníky omlazených Dacií Logan a Sandero jako takové malé zjevení. Rumunské modely totiž sice v základu nemají lakované nárazníky a zrcátka, LEDky však dostanete vždycky!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dacia Logan & Logan MCV přicházejí po faceliftu na český trh.

Dacia Logan & Logan MCV přicházejí po faceliftu na český trh. | foto: Dacia

Sdílejte článek

Velkou inovaci představila před několika týdny Dacia. U řad Sandero a Logan, se všemi dostupnými deriváty (tedy Sandero Stepway a Logan MCV), uvedla LED diody pro denní svícení. Ty se skládají ze čtyř obdélníčků v každém světle a spolu s novou maskou chladiče a zadními světly opět se čtyřmi individuálními segmenty vtiskly rumunským modelům luxusnější tvář. Také uvnitř se Dacia statečně vyrovnává s tím, že jejím hlavním úkolem je být dostupná všem. Nový je tak čtyřramenný volant, elektrické ovládání oken je nyní individuální a u řidiče navíc dostupné s funkcí jednoho dotyku, čalounění sedadel obstarává kvalitnější tkanina a ve výbavě se rovněž objevuje několik nových prvků, včetně parkovací kamery.

Také pod kapotou proběhla malá revoluce, protože už tam nenajdete čtyřválcovou dvanáctistovku. Její místo zaujal nový litrový tříválec SCe o výkonu 55 kW (75 k) s točivým momentem 97 Nm. Bližší údaje o dynamice modelů s pětistupňovou manuální převodovkou zatím Dacia neuvádí. Následuje přeplňovaný tříválec 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 140 Nm, jenž je zkombinovaný s pětistupňovým manuálem nebo pětistupňovým robotem Easy-R. Dostupná je u nás tato jednotka i s pohonem na LPG. Mezi turbodiesely figuruje pouze 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Přední kola opět pohání pětistupňová manuální převodovka. Pro zajímavost doplňme, že na jiných trzích je dostupný také turbodiesel s výkonem 55 kW (75 k) a ten „náš“ v kombinaci s robotizovaným manuálem Easy-R.

Technické údaje

  1.0 SCe 0.9 TCe 0.9 TCe 0.9 TCe LPG 1.5 dCi
Výkon: 55 kW 66 kW 66 kW 66 kW 66 kW
Toč. moment: 97 Nm 140 Nm 140 Nm 140 Nm 220 Nm
Převodovka: 5 MT 5 MT 5 AMT 5 MT 5 AMT
Zrychlení: NA 11,1 s 11,0 s 11,3 s 11,8 s
Max. rychlost: NA 175/168 km/h 175/168 km/h 175 km/h 173/167 km/h
Spotřeba: 5,3 l 4,9/5,1 l 4,9/5,1 l 4,9 l 3,5/3,8 l

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro Sandero Stepway.

Základní výbava Access obsahuje u všech tří modelů v podstatě jen to, co je podle norem potřeba. To znamená čtyři airbagy, Isofix pro zadní krajní sedadla, asistent rozjezdu do kopce, manuálně stavitelná zpětná zrcátka, nelakované kliky, nárazníky i zrcátka, 15palcová ocelová kola a překvapivě také již zmiňované LED diody pro denní svícení. Nepočítáme-li druhovýrobu, jsou LEDky u Dacie nejlevnějšími na trhu. Logan MCV má pak navíc ještě černé střešní ližiny a spolu se Sanderem dělená zadní opěradla. Druhý stupeň Ambiance přináší navíc centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektrická přední okna, u Loganu a Sandera to doplňují ještě lakované nárazníky a u Loganu i dělená opěradla.

Ceník - Dacia Sandero/SanderoStepway/Logan/Logan MCV 2017

  Access Ambiance Arctica Stepway
Sandero
1.0 SCe (55 kW) 174 900 Kč 184 900 Kč 204 900 Kč ----------
0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 235 900 Kč 264 900 Kč
0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč 279 900 Kč
0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 240 900 Kč 260 900 Kč ----------
1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 281 900 Kč 310 900 Kč
Logan
1.0 SCe (55 kW) 169 900 Kč 179 900 Kč 197 900 Kč ----------
0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 228 900 Kč ----------
0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 243 900 Kč ----------
0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 235 900 Kč 253 900 Kč ----------
1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 274 900 Kč ----------
Logan MCV
1.0 SCe (55 kW) 189 900 Kč 199 900 Kč 219 900 Kč ----------
0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč ----------
0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 265 900 Kč ----------
0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 255 900 Kč 275 900 Kč ----------
1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 296 900 Kč ----------

Nejvyšší linie Arctica má navíc elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD, MP3, Bluetooth a ovládáním pod volantem, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky nebo zrcátka a kliky v barvě karosérie. Logan MCV pak přidává i lakované nárazníky a ližiny v barvě chromu. Speciálně pro Sandero je určeno provedení Stepway navíc s vyšší světlou výškou, ochrannými plasty kolem karosérie, stříbrně lakovanými nárazníky, střešními ližinami, 16palcovýmí koly Flexwheel, tempomatem a koženým volantem.

Vytisknout

Diskuze: Dacia boří zažitá pravidla českého trhu. Čím překvapí faceliftovaný Logan a Sandero?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW uvedlo v Číně řadu 1 s karosérií sedan, pravděpodobně má pohon předních kol.

Jedničkové BMW v sedanu? Čína ho dostane, ale co Evropa?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud