LED diody pro denní svícení dneska může mít prakticky každé auto, ne vždy jde ale o prvek sériové výbavy. Standardem dokonce nejsou ani v případě modelů od nižší střední třídy výš, proto mohou na někoho působit ceníky omlazených Dacií Logan a Sandero jako takové malé zjevení. Rumunské modely totiž sice v základu nemají lakované nárazníky a zrcátka, LEDky však dostanete vždycky!
Velkou inovaci představila před několika týdny Dacia. U řad Sandero a Logan, se všemi dostupnými deriváty (tedy Sandero Stepway a Logan MCV), uvedla LED diody pro denní svícení. Ty se skládají ze čtyř obdélníčků v každém světle a spolu s novou maskou chladiče a zadními světly opět se čtyřmi individuálními segmenty vtiskly rumunským modelům luxusnější tvář. Také uvnitř se Dacia statečně vyrovnává s tím, že jejím hlavním úkolem je být dostupná všem. Nový je tak čtyřramenný volant, elektrické ovládání oken je nyní individuální a u řidiče navíc dostupné s funkcí jednoho dotyku, čalounění sedadel obstarává kvalitnější tkanina a ve výbavě se rovněž objevuje několik nových prvků, včetně parkovací kamery.
Také pod kapotou proběhla malá revoluce, protože už tam nenajdete čtyřválcovou dvanáctistovku. Její místo zaujal nový litrový tříválec SCe o výkonu 55 kW (75 k) s točivým momentem 97 Nm. Bližší údaje o dynamice modelů s pětistupňovou manuální převodovkou zatím Dacia neuvádí. Následuje přeplňovaný tříválec 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 140 Nm, jenž je zkombinovaný s pětistupňovým manuálem nebo pětistupňovým robotem Easy-R. Dostupná je u nás tato jednotka i s pohonem na LPG. Mezi turbodiesely figuruje pouze 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Přední kola opět pohání pětistupňová manuální převodovka. Pro zajímavost doplňme, že na jiných trzích je dostupný také turbodiesel s výkonem 55 kW (75 k) a ten „náš“ v kombinaci s robotizovaným manuálem Easy-R.
Technické údaje
1.0 SCe 0.9 TCe 0.9 TCe 0.9 TCe LPG 1.5 dCi Výkon: 55 kW 66 kW 66 kW 66 kW 66 kW Toč. moment: 97 Nm 140 Nm 140 Nm 140 Nm 220 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 AMT 5 MT 5 AMT Zrychlení: NA 11,1 s 11,0 s 11,3 s 11,8 s Max. rychlost: NA 175/168 km/h 175/168 km/h 175 km/h 173/167 km/h Spotřeba: 5,3 l 4,9/5,1 l 4,9/5,1 l 4,9 l 3,5/3,8 lPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro Sandero Stepway.
Základní výbava Access obsahuje u všech tří modelů v podstatě jen to, co je podle norem potřeba. To znamená čtyři airbagy, Isofix pro zadní krajní sedadla, asistent rozjezdu do kopce, manuálně stavitelná zpětná zrcátka, nelakované kliky, nárazníky i zrcátka, 15palcová ocelová kola a překvapivě také již zmiňované LED diody pro denní svícení. Nepočítáme-li druhovýrobu, jsou LEDky u Dacie nejlevnějšími na trhu. Logan MCV má pak navíc ještě černé střešní ližiny a spolu se Sanderem dělená zadní opěradla. Druhý stupeň Ambiance přináší navíc centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektrická přední okna, u Loganu a Sandera to doplňují ještě lakované nárazníky a u Loganu i dělená opěradla.
Ceník - Dacia Sandero/SanderoStepway/Logan/Logan MCV 2017
Access Ambiance Arctica Stepway Sandero 1.0 SCe (55 kW) 174 900 Kč 184 900 Kč 204 900 Kč ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 235 900 Kč 264 900 Kč 0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč 279 900 Kč 0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 240 900 Kč 260 900 Kč ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 281 900 Kč 310 900 Kč Logan 1.0 SCe (55 kW) 169 900 Kč 179 900 Kč 197 900 Kč ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 228 900 Kč ---------- 0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 243 900 Kč ---------- 0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 235 900 Kč 253 900 Kč ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 274 900 Kč ---------- Logan MCV 1.0 SCe (55 kW) 189 900 Kč 199 900 Kč 219 900 Kč ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč ---------- 0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 265 900 Kč ---------- 0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 255 900 Kč 275 900 Kč ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 296 900 Kč ----------Nejvyšší linie Arctica má navíc elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD, MP3, Bluetooth a ovládáním pod volantem, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky nebo zrcátka a kliky v barvě karosérie. Logan MCV pak přidává i lakované nárazníky a ližiny v barvě chromu. Speciálně pro Sandero je určeno provedení Stepway navíc s vyšší světlou výškou, ochrannými plasty kolem karosérie, stříbrně lakovanými nárazníky, střešními ližinami, 16palcovýmí koly Flexwheel, tempomatem a koženým volantem.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?