LED diody pro denní svícení dneska může mít prakticky každé auto, ne vždy jde ale o prvek sériové výbavy. Standardem dokonce nejsou ani v případě modelů od nižší střední třídy výš, proto mohou na někoho působit ceníky omlazených Dacií Logan a Sandero jako takové malé zjevení. Rumunské modely totiž sice v základu nemají lakované nárazníky a zrcátka, LEDky však dostanete vždycky!
Velkou inovaci představila před několika týdny Dacia. U řad Sandero a Logan, se všemi dostupnými deriváty (tedy Sandero Stepway a Logan MCV), uvedla LED diody pro denní svícení. Ty se skládají ze čtyř obdélníčků v každém světle a spolu s novou maskou chladiče a zadními světly opět se čtyřmi individuálními segmenty vtiskly rumunským modelům luxusnější tvář. Také uvnitř se Dacia statečně vyrovnává s tím, že jejím hlavním úkolem je být dostupná všem. Nový je tak čtyřramenný volant, elektrické ovládání oken je nyní individuální a u řidiče navíc dostupné s funkcí jednoho dotyku, čalounění sedadel obstarává kvalitnější tkanina a ve výbavě se rovněž objevuje několik nových prvků, včetně parkovací kamery.
Také pod kapotou proběhla malá revoluce, protože už tam nenajdete čtyřválcovou dvanáctistovku. Její místo zaujal nový litrový tříválec SCe o výkonu 55 kW (75 k) s točivým momentem 97 Nm. Bližší údaje o dynamice modelů s pětistupňovou manuální převodovkou zatím Dacia neuvádí. Následuje přeplňovaný tříválec 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 140 Nm, jenž je zkombinovaný s pětistupňovým manuálem nebo pětistupňovým robotem Easy-R. Dostupná je u nás tato jednotka i s pohonem na LPG. Mezi turbodiesely figuruje pouze 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Přední kola opět pohání pětistupňová manuální převodovka. Pro zajímavost doplňme, že na jiných trzích je dostupný také turbodiesel s výkonem 55 kW (75 k) a ten „náš“ v kombinaci s robotizovaným manuálem Easy-R.
Technické údaje
1.0 SCe 0.9 TCe 0.9 TCe 0.9 TCe LPG 1.5 dCi Výkon: 55 kW 66 kW 66 kW 66 kW 66 kW Toč. moment: 97 Nm 140 Nm 140 Nm 140 Nm 220 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 AMT 5 MT 5 AMT Zrychlení: NA 11,1 s 11,0 s 11,3 s 11,8 s Max. rychlost: NA 175/168 km/h 175/168 km/h 175 km/h 173/167 km/h Spotřeba: 5,3 l 4,9/5,1 l 4,9/5,1 l 4,9 l 3,5/3,8 lPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro Sandero Stepway.
Základní výbava Access obsahuje u všech tří modelů v podstatě jen to, co je podle norem potřeba. To znamená čtyři airbagy, Isofix pro zadní krajní sedadla, asistent rozjezdu do kopce, manuálně stavitelná zpětná zrcátka, nelakované kliky, nárazníky i zrcátka, 15palcová ocelová kola a překvapivě také již zmiňované LED diody pro denní svícení. Nepočítáme-li druhovýrobu, jsou LEDky u Dacie nejlevnějšími na trhu. Logan MCV má pak navíc ještě černé střešní ližiny a spolu se Sanderem dělená zadní opěradla. Druhý stupeň Ambiance přináší navíc centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektrická přední okna, u Loganu a Sandera to doplňují ještě lakované nárazníky a u Loganu i dělená opěradla.
Ceník - Dacia Sandero/SanderoStepway/Logan/Logan MCV 2017
Access Ambiance Arctica Stepway Sandero 1.0 SCe (55 kW) 174 900 Kč 184 900 Kč 204 900 Kč ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 235 900 Kč 264 900 Kč 0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč 279 900 Kč 0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 240 900 Kč 260 900 Kč ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 281 900 Kč 310 900 Kč Logan 1.0 SCe (55 kW) 169 900 Kč 179 900 Kč 197 900 Kč ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 228 900 Kč ---------- 0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 243 900 Kč ---------- 0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 235 900 Kč 253 900 Kč ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 274 900 Kč ---------- Logan MCV 1.0 SCe (55 kW) 189 900 Kč 199 900 Kč 219 900 Kč ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč ---------- 0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 265 900 Kč ---------- 0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 255 900 Kč 275 900 Kč ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 296 900 Kč ----------Nejvyšší linie Arctica má navíc elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD, MP3, Bluetooth a ovládáním pod volantem, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky nebo zrcátka a kliky v barvě karosérie. Logan MCV pak přidává i lakované nárazníky a ližiny v barvě chromu. Speciálně pro Sandero je určeno provedení Stepway navíc s vyšší světlou výškou, ochrannými plasty kolem karosérie, stříbrně lakovanými nárazníky, střešními ližinami, 16palcovýmí koly Flexwheel, tempomatem a koženým volantem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.