LED diody pro denní svícení dneska může mít prakticky každé auto, ne vždy jde ale o prvek sériové výbavy. Standardem dokonce nejsou ani v případě modelů od nižší střední třídy výš, proto mohou na někoho působit ceníky omlazených Dacií Logan a Sandero jako takové malé zjevení. Rumunské modely totiž sice v základu nemají lakované nárazníky a zrcátka, LEDky však dostanete vždycky!
Velkou inovaci představila před několika týdny Dacia. U řad Sandero a Logan, se všemi dostupnými deriváty (tedy Sandero Stepway a Logan MCV), uvedla LED diody pro denní svícení. Ty se skládají ze čtyř obdélníčků v každém světle a spolu s novou maskou chladiče a zadními světly opět se čtyřmi individuálními segmenty vtiskly rumunským modelům luxusnější tvář. Také uvnitř se Dacia statečně vyrovnává s tím, že jejím hlavním úkolem je být dostupná všem. Nový je tak čtyřramenný volant, elektrické ovládání oken je nyní individuální a u řidiče navíc dostupné s funkcí jednoho dotyku, čalounění sedadel obstarává kvalitnější tkanina a ve výbavě se rovněž objevuje několik nových prvků, včetně parkovací kamery.
Také pod kapotou proběhla malá revoluce, protože už tam nenajdete čtyřválcovou dvanáctistovku. Její místo zaujal nový litrový tříválec SCe o výkonu 55 kW (75 k) s točivým momentem 97 Nm. Bližší údaje o dynamice modelů s pětistupňovou manuální převodovkou zatím Dacia neuvádí. Následuje přeplňovaný tříválec 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 140 Nm, jenž je zkombinovaný s pětistupňovým manuálem nebo pětistupňovým robotem Easy-R. Dostupná je u nás tato jednotka i s pohonem na LPG. Mezi turbodiesely figuruje pouze 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Přední kola opět pohání pětistupňová manuální převodovka. Pro zajímavost doplňme, že na jiných trzích je dostupný také turbodiesel s výkonem 55 kW (75 k) a ten „náš“ v kombinaci s robotizovaným manuálem Easy-R.
Technické údaje
1.0 SCe 0.9 TCe 0.9 TCe 0.9 TCe LPG 1.5 dCi Výkon: 55 kW 66 kW 66 kW 66 kW 66 kW Toč. moment: 97 Nm 140 Nm 140 Nm 140 Nm 220 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 AMT 5 MT 5 AMT Zrychlení: NA 11,1 s 11,0 s 11,3 s 11,8 s Max. rychlost: NA 175/168 km/h 175/168 km/h 175 km/h 173/167 km/h Spotřeba: 5,3 l 4,9/5,1 l 4,9/5,1 l 4,9 l 3,5/3,8 lPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro Sandero Stepway.
Základní výbava Access obsahuje u všech tří modelů v podstatě jen to, co je podle norem potřeba. To znamená čtyři airbagy, Isofix pro zadní krajní sedadla, asistent rozjezdu do kopce, manuálně stavitelná zpětná zrcátka, nelakované kliky, nárazníky i zrcátka, 15palcová ocelová kola a překvapivě také již zmiňované LED diody pro denní svícení. Nepočítáme-li druhovýrobu, jsou LEDky u Dacie nejlevnějšími na trhu. Logan MCV má pak navíc ještě černé střešní ližiny a spolu se Sanderem dělená zadní opěradla. Druhý stupeň Ambiance přináší navíc centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektrická přední okna, u Loganu a Sandera to doplňují ještě lakované nárazníky a u Loganu i dělená opěradla.
Ceník - Dacia Sandero/SanderoStepway/Logan/Logan MCV 2017
Access Ambiance Arctica Stepway Sandero 1.0 SCe (55 kW) 174 900 Kč 184 900 Kč 204 900 Kč ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 235 900 Kč 264 900 Kč 0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč 279 900 Kč 0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 240 900 Kč 260 900 Kč ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 281 900 Kč 310 900 Kč Logan 1.0 SCe (55 kW) 169 900 Kč 179 900 Kč 197 900 Kč ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 228 900 Kč ---------- 0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 243 900 Kč ---------- 0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 235 900 Kč 253 900 Kč ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 274 900 Kč ---------- Logan MCV 1.0 SCe (55 kW) 189 900 Kč 199 900 Kč 219 900 Kč ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- ---------- 250 900 Kč ---------- 0.9 TCe AMT (66 kW) ---------- ---------- 265 900 Kč ---------- 0.9 TCe LPG (66 kW) ---------- 255 900 Kč 275 900 Kč ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 296 900 Kč ----------Nejvyšší linie Arctica má navíc elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD, MP3, Bluetooth a ovládáním pod volantem, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky nebo zrcátka a kliky v barvě karosérie. Logan MCV pak přidává i lakované nárazníky a ližiny v barvě chromu. Speciálně pro Sandero je určeno provedení Stepway navíc s vyšší světlou výškou, ochrannými plasty kolem karosérie, stříbrně lakovanými nárazníky, střešními ližinami, 16palcovýmí koly Flexwheel, tempomatem a koženým volantem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.