Tady se stydí i Škoda Rapid. Fiat Tipo je nejvýhodnějším hatchbackem na trhu

Fiat Tipo s karosérií hatchback překvapí poměrem ceny a výbavy.
Fiat Tipo s karosérií hatchback překvapí poměrem ceny a výbavy., foto: Fiat
ar6 21. listopadu 2016 00:18
Sdílej:

Mezi hatchbacky segmentu C bude na přelomu roku pěkně horko. Nejenže se dočkáme nové generace Hyundaie i30, ale ve velkém přijede také Fiat Tipo. Ten byl až doposud dostupný jen v nejvyšší výbavě Opening Edition, což se ale nyní mění. Italský vyzyvatel Golfu totiž přijíždí ve třech liniích a se širokou škálou motorů.

Představovat tady dlouze vnější nebo vnitřní design Fiatu Tipo s karosérií hatchback asi nemá cenu. Jednak jsme o něm psali již několikrát, a jednak jsou to prvky, která už běžně potkáváte na silnicích v podobě Tipa s karosérií sedan. Co je jiné, to je nabídka pohonných jednotek. Hatchback je totiž mnohem bohatší. Zůstala mu základní čtrnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem i šestnáctistovka E-TorQ o výkonu 81 kW (110 k) s automatickým šestikvaltem, novinkou je však přeplňovaná 1.4 T-Jet. Ta má 88 kW (120 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně navíc umí spalovat LPG. Naftová nabídka začíná u 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem. Žádanější ale pravděpodobně bude šestnáctistovka MultiJet o výkonu 88 kW (120 k), dostupná s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.

Technické údaje

  1.4 1.4 T-Jet 1.4 T-Jet LPG 1.6 E-TorQ 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet 1.6 MultiJet Výkon: 70 kW 88 kW 88 kW 81 kW 70 kW 88 kW 88 kW Toč. mom.: 127 Nm 215 Nm 215 Nm 152 Nm 200 Nm 320 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 5 MT 6 MT 6 DDCT Zrychlení: 12,1 s 9,6 s 10,1 s 11,5 s 12,0 s 9,8 s 10,2 s Max. rychl.: 185 km/h 200 km/h 200 km/h 192 km/h 180 km/h 200 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,7 l 6,0 l 8,3 l 6,3 l 3,7 l 3,7 l 3,7 l Délka: 4368 mm ířka: 1792 mm Výška: 1495 mm Rozvor: 2638 mm Kufr: 440 l

Základní výbava má označení Tipo, už v základu ale vozí šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, USB a AUX, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče nebo 15palcová kola s ocelovými kryty. Velice příznivé jsou příplatky, za automatické nouzové brzdění zaplatíte 6900 korun, za tempomat 2800 korun, za automatickou klimatizaci 8200 korun, za mlhovky 3300 korun, za elektrická zadní okna 4100 korun, za vyhřívání předních sedadel 4400 korun a konečně za infotainment s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory a ovládáním na volantu dáte 9600 korun. Nejlevnější navigace pak stojí 19 200 korun. Nevýhodou základního modelu jsou jen dvě hlavové opěrky vzadu.

Ceník - Fiat Tipo hatchback

  Tipo Plus Lounge 1.4 (70 kW) 299 900 Kč 329 900 Kč ---------- 1.4 T-Jet (88 kW) ---------- 371 735 Kč 399 900 Kč 1.4 T-Jet LPG (88 kW) 371 735 Kč 400 235 Kč ---------- 1.6 E-TorQ (81 kW) ---------- 379 900 Kč 412 585 Kč 1.3 MultiJet (70 kW) 371 735 Kč 389 900 Kč ---------- 1.6 MultiJet (88 kW) 400 235 Kč 428 735 Kč 457 235 Kč 1.6 MultiJet DDCT (88 kW) ---------- 485 735 Kč 514 235 Kč

Druhý stupeň Plus přidává elektrická zadní okna, kožený volant a hlavici řadicí páky, třetí hlavovou opěrku vzadu, rádio Uconnect s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, větší kotouče brzd, zrcátka v barvě karosérie, chromované kliky dveří, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Nejvyšší linie Lounge má navíc tempomat, automatickou klimatizaci, rádio Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 16palcová litá kola.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?