Mezi hatchbacky segmentu C bude na přelomu roku pěkně horko. Nejenže se dočkáme nové generace Hyundaie i30, ale ve velkém přijede také Fiat Tipo. Ten byl až doposud dostupný jen v nejvyšší výbavě Opening Edition, což se ale nyní mění. Italský vyzyvatel Golfu totiž přijíždí ve třech liniích a se širokou škálou motorů.
Představovat tady dlouze vnější nebo vnitřní design Fiatu Tipo s karosérií hatchback asi nemá cenu. Jednak jsme o něm psali již několikrát, a jednak jsou to prvky, která už běžně potkáváte na silnicích v podobě Tipa s karosérií sedan. Co je jiné, to je nabídka pohonných jednotek. Hatchback je totiž mnohem bohatší. Zůstala mu základní čtrnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem i šestnáctistovka E-TorQ o výkonu 81 kW (110 k) s automatickým šestikvaltem, novinkou je však přeplňovaná 1.4 T-Jet. Ta má 88 kW (120 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně navíc umí spalovat LPG. Naftová nabídka začíná u 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem. Žádanější ale pravděpodobně bude šestnáctistovka MultiJet o výkonu 88 kW (120 k), dostupná s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.
Technické údaje
1.4 1.4 T-Jet 1.4 T-Jet LPG 1.6 E-TorQ 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet 1.6 MultiJet Výkon: 70 kW 88 kW 88 kW 81 kW 70 kW 88 kW 88 kW Toč. mom.: 127 Nm 215 Nm 215 Nm 152 Nm 200 Nm 320 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 5 MT 6 MT 6 DDCT Zrychlení: 12,1 s 9,6 s 10,1 s 11,5 s 12,0 s 9,8 s 10,2 s Max. rychl.: 185 km/h 200 km/h 200 km/h 192 km/h 180 km/h 200 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,7 l 6,0 l 8,3 l 6,3 l 3,7 l 3,7 l 3,7 l Délka: 4368 mm ířka: 1792 mm Výška: 1495 mm Rozvor: 2638 mm Kufr: 440 lZákladní výbava má označení Tipo, už v základu ale vozí šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, USB a AUX, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče nebo 15palcová kola s ocelovými kryty. Velice příznivé jsou příplatky, za automatické nouzové brzdění zaplatíte 6900 korun, za tempomat 2800 korun, za automatickou klimatizaci 8200 korun, za mlhovky 3300 korun, za elektrická zadní okna 4100 korun, za vyhřívání předních sedadel 4400 korun a konečně za infotainment s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory a ovládáním na volantu dáte 9600 korun. Nejlevnější navigace pak stojí 19 200 korun. Nevýhodou základního modelu jsou jen dvě hlavové opěrky vzadu.
Ceník - Fiat Tipo hatchback
Tipo Plus Lounge 1.4 (70 kW) 299 900 Kč 329 900 Kč ---------- 1.4 T-Jet (88 kW) ---------- 371 735 Kč 399 900 Kč 1.4 T-Jet LPG (88 kW) 371 735 Kč 400 235 Kč ---------- 1.6 E-TorQ (81 kW) ---------- 379 900 Kč 412 585 Kč 1.3 MultiJet (70 kW) 371 735 Kč 389 900 Kč ---------- 1.6 MultiJet (88 kW) 400 235 Kč 428 735 Kč 457 235 Kč 1.6 MultiJet DDCT (88 kW) ---------- 485 735 Kč 514 235 KčDruhý stupeň Plus přidává elektrická zadní okna, kožený volant a hlavici řadicí páky, třetí hlavovou opěrku vzadu, rádio Uconnect s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, větší kotouče brzd, zrcátka v barvě karosérie, chromované kliky dveří, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Nejvyšší linie Lounge má navíc tempomat, automatickou klimatizaci, rádio Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 16palcová litá kola.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.