Italská značka Maserati je v posledních měsících víc než úspěšná. Na českém trhu totiž očekává výrazný nárůst prodejů, s nimiž jí pomůže nový model Levante.
Jak to zatím vypadá, podle zájmu klientů se zde za jeden rok prodá více než sto kusů vozidel Maserati. Rovná půlka pak obnáší model Levante, které je prvním SUV značky. Tato kategorie přitom nahrává do karet Maserati, protože aktuálně jí mají klienti v oblibě a houfně auta této kategorie kupují.
Výhodou tohoto modelu je i základní cena. Ta aktuálně startuje na částce 1,6 milionu korun, což je na dostřel SUV od německé konkurence typu BMW nebo Audi. Je však jasné, že jen Levante prodeje netáhne. Hned v závěsu za ním je totiž model Ghibli. Nejméně prodávaným je pak velký sedan Quattroporte.
Na výběr pak jsou varianty Levante, Levante S a Levante Diesel, přičemž ve všech třech případech dostanete mechanický samosvor na zadní nápravě, pohon všech kol Q4 a osmistupňový automat se systémem Stop & Start.
Nejslabší Levante Diesel má pod kapotou třílitrový šestiválec o výkonu 275 koní a točivém momentu 600 Nm, s nimiž akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, rozjede se na 230 km/h a spotřebuje 7,2 l/100 km. Levante s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem má 350 koní a 500 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6 sekund, maximální rychlost je 251 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje kolem 10,7 l/100 km.
Nejsilnější Levante S má stejný motor jako Levante, jen naladěný na 430 koní a 580 Nm, stačících ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, maximální rychlosti 264 km/h a průměrné spotřebě 10,9 l/100 km.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.