Italská značka Maserati je v posledních měsících víc než úspěšná. Na českém trhu totiž očekává výrazný nárůst prodejů, s nimiž jí pomůže nový model Levante.
Jak to zatím vypadá, podle zájmu klientů se zde za jeden rok prodá více než sto kusů vozidel Maserati. Rovná půlka pak obnáší model Levante, které je prvním SUV značky. Tato kategorie přitom nahrává do karet Maserati, protože aktuálně jí mají klienti v oblibě a houfně auta této kategorie kupují.
Výhodou tohoto modelu je i základní cena. Ta aktuálně startuje na částce 1,6 milionu korun, což je na dostřel SUV od německé konkurence typu BMW nebo Audi. Je však jasné, že jen Levante prodeje netáhne. Hned v závěsu za ním je totiž model Ghibli. Nejméně prodávaným je pak velký sedan Quattroporte.
Na výběr pak jsou varianty Levante, Levante S a Levante Diesel, přičemž ve všech třech případech dostanete mechanický samosvor na zadní nápravě, pohon všech kol Q4 a osmistupňový automat se systémem Stop & Start.
Nejslabší Levante Diesel má pod kapotou třílitrový šestiválec o výkonu 275 koní a točivém momentu 600 Nm, s nimiž akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, rozjede se na 230 km/h a spotřebuje 7,2 l/100 km. Levante s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem má 350 koní a 500 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6 sekund, maximální rychlost je 251 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje kolem 10,7 l/100 km.
Nejsilnější Levante S má stejný motor jako Levante, jen naladěný na 430 koní a 580 Nm, stačících ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, maximální rychlosti 264 km/h a průměrné spotřebě 10,9 l/100 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.