Ačkoliv sedanu S60 Cross Country se u nás příliš nedaří, terénní kombíky mají u Volva mnohem silnější pozici. Vedle V60 Cross Country tak tuzemský importér uvádí na trh také větší V90. Ta s sebou přiváží pouze pohon všech kol, má však také poměrně sebevědomé ceny.
Na to, aby se z kombíku stala ještě větší stylovka, není překvapivě potřeba mnoho. Jako v případě V90 Cross Country stačí přizvednout světlou výšku na 210 milimetrů a karosérii ve spodní části obložit plasty. Už pouze detaily jsou stříbrně lakované nárazníky, efektní označení modelu v zadním nárazníku a 18- nebo 19palcová litá kola se specifickými pneumatikami. Více změn se odehrálo na podvozku, inženýři upozorňují až na 200 změn oproti standardnímu modelu, zahrnující třeba rozšířený rozchod kol nebo nové tlumiče a pružiny. Tím ale v podstatě zásadnější úpravy končí, taková kabina se až na dřevěné obložení od standardu neliší.
V útrobách sice i nadále zůstávají jen čtyřválce, všechny jsou ale spojené s pohonem všech kol. Benzínové agregáty zastupují přeplňované dvoulitry T5 a T6 o výkonu 187 kW (254 k), respektive 236 kW (320 k). Na kola sílu přenáší osmistupňový automat. Základní turbodiesel D4 má 140 kW (190 k) a na výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem. Výše stojí provedení D5 o výkonu 173 kW (235 k) s osmistupňovým automatem. Zajímavostí je, že kvůli vyšší spotřebě má V90 Cross Country zvětšenou nádrž na 60 litrů.
Technické údaje
T5 T6 D4 D4 D5 Výkon: 187 kW 235 kW 140 kW 140 kW 173 kW Toč. moment: 350 Nm 400 Nm 400 Nm 400 Nm 480 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT 6 MT 8 AT 8 AT Zrychlení: 7,4 s 6,3 s 8,8 s 8,8 s 7,5 s Max. rychlost: 230 km/h 230 km/h 210 km/h 210 km/h 230 km/h Spotřeba: 7,4 l/100 km 7,7 l/100 km 5,1 l/100 km 5,2 l/100 km 5,3 l/100 km Rozměry: 4939 x 1879 x 1543 mm Rozvor: 2941 mmVýbava Cross Country vychází ze stupně Momentum a obsahuje tak sedm airbagů, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách, semi-autonomní řízení Pilot Assist do rychlosti 130 km/h, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, systém City Safe pro rozpoznávání vozidel, chodců, cyklistů nebo velkých zvířat, čtení dopravních značek, ochranu proti převrácení, varování před neúmyslným sjetím z vozovky, Isofix na zadních bočních sedadlech, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Sensus se 9palcovou dotykovou obrazovkou, deseti reproduktory a WiFi, osmipalcový displej mezi budíky, kožený multifunkční volant, nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, čalounění kombinací látka a kůže, bezklíčkový vstup, střešní ližiny, tlumená LED světla nebo diody pro denní svícení. Navíc má pak Cross Country asistent pro sjíždění kopců a 18palcová litá kola.
Ceník - Volvo V90 Cross Country
Cross Country Cross Country Pro T5 (187 kW) 1 461 200 Kč 1 578 200 Kč T6 (236 kW) 1 604 200 Kč 1 721 200 Kč D4 (140 kW) 1 409 100 Kč 1 526 100 Kč D4 AT (140 kW) 1 466 100 Kč 1 583 100 Kč D5 (173 kW) 1 526 200 Kč 1 643 200 KčCross Country Pro má základ v linii Inscription, nabízí tak navíc 12,3palcový přístrojový panel, elektrická přední sedadla, čalounění kůží Nappa, kožený klíček nebo LED mlhovky. Specificky pro provedení Pro pak jsou dodávány asistent pro sjíždění svahů, sedadla s prošívaným znakem Cross Country a 19palcová litá kola.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.