Sedmá generace BMW řady 5 znamená pro celý segment takovou malou revoluci. Myslí si to alespoň samotná automobilka, zapomínajíc na přítomnost neméně pokrokového Mercedesu třídy E. Buď jak buď, nová pětka patří k nejzajímavějším autům, která aktuálně můžete dostat. O to větší překvapení přinášejí české ceny, které i s bohatou výbavou nejsou nikterak vysoké.
Novou pětku jsme prakticky do posledního šroubku rozebrali již při její premiéře v půlce října. Sluší se tak pouze připomenout, že novinka je celkově větší než předchůdce a výrazně připomíná větší řadu 7. Nejde pouze o design, ale rovněž o použité technologie, včetně klíče s displejem nebo vylepšeného asistenta pro udržování v jízdním pruhu, který přečte i špatně značené čáry. Jestli bylo nové „éčko“ na čele segmentu osamoceno, nyní má zdatného konkurenta. Na český trh se v první várce dostanou čtyři motorové varianty. Nejslabší turbodiesel 520d má 140 kW (190 k), následuje šestiválec 530d o výkonu 196 kW (265 k). Benzín spalují 530i o výkonu 185 kW (252 k) a opět šestiválec 540i o výkonu 250 kW (340 k). Všechny motory mají standardní pohon zadních kol a volitelný pohon všech kol xDrive, s výjimkou 520d s poháněnou jednou nápravou pak mají všechny verze osmistupňový automat. Onen turbodiesel má šestistupňový manuál.
Až překvapivě bohatá je základní výbava nové řady 5. Obsahuje tak vedle šesti airbagů také přednárazový systém, hlídání bdělosti řidiče, brzdový asistent, automatické udržování rychlosti, dešťový a světelný senzor, Isofix pro zadní sedadla, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání všech oken, automatickou klimatizaci, navigaci Business s aktualizací map po dobu tří let, online službami ConnectedDrive, CD/DVD přehrávačem a šesti reproduktory, ovladač iDrive, multifunkční kožený sportovní volant, částečně elektrické nastavování předních sedadel, bezklíčkové startování, LED mlhovky, full-LED přední světlomety nebo 17palcová litá kola. Pro větší individualizaci pak BMW nabízí i verze Luxury Line (+ 99 060 korun), Sport Line (+ 67 288 až 73 970 korun podle motoru) a M sportovní paket (+ 130 026 až 146 068 korun podle motoru).
Ceník - BMW řady 5
Standardní výbava 530i (185 kW) 1 398 800 Kč 530i xDrive (185 kW) 1 466 400 Kč 540i (250 kW) 1 560 000 Kč 540i xDrive (250 kW) 1 627 600 Kč 520d (140 kW) 1 292 200 Kč 520d xDrive (140 kW) 1 417 000 Kč 530d (196 kW) 1 534 000 Kč 530d xDrive (196 kW) 1 599 000 KčCeny nové pětky začínají s naftovým čtyřválcem a manuální převodovkou na 1 292 200 korunách, což je jen o necelých 110 000 korun výše než u stejné motorizace v útrobách předchůdce (cena je 1 184 300 korun). Základní model odcházející šesté generace vychází na 1 116 700 korun, jde ale o naftový čtyřválec 518d o výkonu 110 kW (150 k). V příštím roce české zastoupení uvede na trh úspornou variantu 520d EfficientDynamics Edition se spotřebou jen 3,9 l/100 km, ale také vrchol v podobě M550i xDrive s výkonem 340 kW (462 k) a plug-in hybrid 530e s kombinovaným výkonem 185 kW (252 k). Než se tak ale stane, jsou u prodejců k objednání výše zmíněné varianty, prvních aut se zájemci dočkají 11. února příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?