Sedmá generace BMW řady 5 znamená pro celý segment takovou malou revoluci. Myslí si to alespoň samotná automobilka, zapomínajíc na přítomnost neméně pokrokového Mercedesu třídy E. Buď jak buď, nová pětka patří k nejzajímavějším autům, která aktuálně můžete dostat. O to větší překvapení přinášejí české ceny, které i s bohatou výbavou nejsou nikterak vysoké.
Novou pětku jsme prakticky do posledního šroubku rozebrali již při její premiéře v půlce října. Sluší se tak pouze připomenout, že novinka je celkově větší než předchůdce a výrazně připomíná větší řadu 7. Nejde pouze o design, ale rovněž o použité technologie, včetně klíče s displejem nebo vylepšeného asistenta pro udržování v jízdním pruhu, který přečte i špatně značené čáry. Jestli bylo nové „éčko“ na čele segmentu osamoceno, nyní má zdatného konkurenta. Na český trh se v první várce dostanou čtyři motorové varianty. Nejslabší turbodiesel 520d má 140 kW (190 k), následuje šestiválec 530d o výkonu 196 kW (265 k). Benzín spalují 530i o výkonu 185 kW (252 k) a opět šestiválec 540i o výkonu 250 kW (340 k). Všechny motory mají standardní pohon zadních kol a volitelný pohon všech kol xDrive, s výjimkou 520d s poháněnou jednou nápravou pak mají všechny verze osmistupňový automat. Onen turbodiesel má šestistupňový manuál.
Až překvapivě bohatá je základní výbava nové řady 5. Obsahuje tak vedle šesti airbagů také přednárazový systém, hlídání bdělosti řidiče, brzdový asistent, automatické udržování rychlosti, dešťový a světelný senzor, Isofix pro zadní sedadla, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání všech oken, automatickou klimatizaci, navigaci Business s aktualizací map po dobu tří let, online službami ConnectedDrive, CD/DVD přehrávačem a šesti reproduktory, ovladač iDrive, multifunkční kožený sportovní volant, částečně elektrické nastavování předních sedadel, bezklíčkové startování, LED mlhovky, full-LED přední světlomety nebo 17palcová litá kola. Pro větší individualizaci pak BMW nabízí i verze Luxury Line (+ 99 060 korun), Sport Line (+ 67 288 až 73 970 korun podle motoru) a M sportovní paket (+ 130 026 až 146 068 korun podle motoru).
Ceník - BMW řady 5
Standardní výbava 530i (185 kW) 1 398 800 Kč 530i xDrive (185 kW) 1 466 400 Kč 540i (250 kW) 1 560 000 Kč 540i xDrive (250 kW) 1 627 600 Kč 520d (140 kW) 1 292 200 Kč 520d xDrive (140 kW) 1 417 000 Kč 530d (196 kW) 1 534 000 Kč 530d xDrive (196 kW) 1 599 000 KčCeny nové pětky začínají s naftovým čtyřválcem a manuální převodovkou na 1 292 200 korunách, což je jen o necelých 110 000 korun výše než u stejné motorizace v útrobách předchůdce (cena je 1 184 300 korun). Základní model odcházející šesté generace vychází na 1 116 700 korun, jde ale o naftový čtyřválec 518d o výkonu 110 kW (150 k). V příštím roce české zastoupení uvede na trh úspornou variantu 520d EfficientDynamics Edition se spotřebou jen 3,9 l/100 km, ale také vrchol v podobě M550i xDrive s výkonem 340 kW (462 k) a plug-in hybrid 530e s kombinovaným výkonem 185 kW (252 k). Než se tak ale stane, jsou u prodejců k objednání výše zmíněné varianty, prvních aut se zájemci dočkají 11. února příštího roku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?