Společnost Audatex Systems si pro nás připravila opravdu zajímavé statistiky. Ty hovoří o poklesu ceny nedávno omlazené Škody Octavie, která se vlastně ještě ani neprodává. Jak si tenhle vůz povede v porovnání s konkurencí za dva roky provozu?
Výpočty a průzkum byl proveden letos v říjnu, přičemž výsledkem je kvalifikovaný odhad a srovnání vývoje hodnoty vozidel v závislosti na délce jejich provozu. Do tabulky se zařadila česká stálice v podobě modelu Octavia, který před pár dny prošel celkem znatelným faceliftem. V tabulce pak uvidíte srovnání s několika přímými konkurenty v nižší střední třídě.
Těmi je nový Hyundai i30, Ford Focus, Opel Astra a Kia Ceed. Porovnání zůstatkových hodnot bylo provedeno pro 2 roky provozu vozidla s nájezdem 60 tisíc km. Z výsledků těchto prognóz vyplynulo, že nově faceliftovaná Škoda Octavia III pro modelový rok 2017 bude ve své třídě opět výhodnou investicí! To asi není příliš velkým překvapením, jenže následná procentuální vyjádření vše ukazují mnohem jasněji.
Češký zástupce si podle propočtů na trhu lépe udrží svou hodnotu a cena tohoto modelu bude klesat pomaleji než cena konkurenčních modelů, a to zejména u vyšších provedení s lepší výbavou a silnější motorizací, jejichž zůstatková hodnota po dvou letech provozu bude oproti konkurentům vyšší o 7 až 11 %.
"Zůstatková hodnota vozidla je hodnota, za kterou bude za přesně definovaných podmínek vozidlo dále spolehlivě prodejné v daném období. Toto platí za předpokladu průměrného technického stavu odpovídajícímu kilometrickému proběhu,“ říká k celé věci Zdeněk Šustr, který je vedoucím divize Automotive Market Research u společnosti Audatex. Dále dodává: „Z našeho srovnání jednoznačně vyplývá, že modernizovaná Škoda Octavia díky mnoha novinkám v designu exteriéru i interiéru a velkému zavazadlovému prostoru nejspíše opravdu potvrdí své vedoucí postavení v tomto segmentu a udrží si pozici nejprodávanějšího vozu na českém trhu.“
Vymezení pojmu "prognóza cen vozidel":
Prognóza cen vozidel slouží k předpovědi budoucích cen vozidel za předpokládaných a předem stanovených podmínek. Jedná se o kvalifikovaný odhad budoucí obvyklé ceny vozidla v závislosti na jeho předpokládané době provozu, předpokládaném proběhu kilometrů a ostatních faktorech majících přímý, či nepřímý vliv na tvorbu této ceny.
Ceny vozidel jsou kalkulované prostřednictvím multifunkčního systému TAXexpert, přičemž pro vlastní prognózu se využívají prognostické křivky, které mají ve své výchozí podobě tvar a průběh příslušné časové amortizační křivky vozidla, používané pro aktuální oceňování vozidel. Mimo to je potřeba výchozí prognostické křivky redukovat, a to v závislosti na očekávaných a předpokládaných vlivech, které vstupují do procesu kalkulace ve formě koeficientů.
Hlavními faktory ovlivňující prognózované ceny, které vstupují do procesu kalkulací, pak jsou:
Ve vazbě na vozidlo:
− Obliba značky a modelu na trhu s vozidly
− Podíl značky na prodejích nových a ojetých vozidel
− Stabilita značky na trhu, četnost generačních obměn, motorizací a faceliftů
− Poruchovost a spolehlivost, výsledky crash testů
− Užitné vlastnosti a rozměrové parametry
− Pohledové vlastnosti exteriéru a interiéru (design)
− Motorizace a výkonové parametry včetně druhu použitého paliva
− Servisní síť, hodinové sazby prací a ceny ND
− Výbavy (rozsah a srovnání)
Ve vazbě na ekonomiku a právní prostředí:
− Stav ekonomiky dané národní lokality a předpokládaný vývoj včetně inflace
− Právní prostředí - úprava emisních limitů a dovozní limity
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?