Stát se jal ve velkém podporovat nákup ekologických automobilů. Zvýhodnění se nejprve bude týkat měst a obcí, aby se pravděpodobně již příští rok dostalo i na soukromníky. A aby běžní uživatelé automobilů viděli, že elektromobily lze provozovat denně, rozhodl se Úřad vlády jeden takový vůz do zásuvky dlouhodobě zapůjčit.
I když to možná nemusí vypadat, elektromobilita v Česku pomalu roste. Aktuálně je u nás registrováno přes 1000 vozů s elektrickým pohonem, jen letos se toto číslo rozšířilo o 172 kousků. Infrastrukturu se nejvíce snaží rozvíjet ČEZ, provozující dnes 73 dobíjecích stanic, z nichž hned 23 je takzvaně rychlodobíjecích. O energetickém gigantovi ale není řeč náhodou. Právě on totiž zaštítil poslední akci na podporu elektromobility. Tou je převzetí elektrického Volkswagenu e-Golf Úřadem vlády. Ten jej má od ČEZu zapůjčen na tři roky, provozován pak bude především zaměstnanci při cestách za služebními povinnostmi po Praze.
„Elektromobily se svými jízdními vlastnostmi ukazují jako velice vhodný dopravní prostředek zejména v městském provozu. Rádi tak vyzkoušením elektromobilu symbolicky poukážeme na význam, který současná vláda přikládá rozvoji elektrické trakce v individuální i veřejné dopravě,“ uvedl vedoucí Úřadu vlády Pavel Dvořák. „Velice si vážíme toho, že právě Úřad vlády České republiky podpoří projekt Elektromobilita ČEZ a současně jde v propagaci elektromobility příkladem i dalším subjektům z oblasti státní správy,“ řekl člen představenstva a ředitel divize vnější vztahy a regulace ČEZ Ivo Hlaváč.
Pro připomenutí se sluší uvést, že Ministerstvo průmyslu a obchodu přispívá od letošního roku na koupi automobilů s alternativním ekologickým pohonem v případě podnikatelských subjektů částkou až 80 tisíc korun. V přípravné fázi se nachází podpora na nákup elektromobilu fyzickými osobami z dílny Ministerstva životního prostředí ve výši až 200 tisíc korun. Zajímavostí je nedávná studie společnosti Roland Berger, která předpokládá, že do roku 2020 bude u nás jezdit 7 tisíc elektromobilů, do patnácti let pak má být na tuzemských silnicích provozováno čtvrt milionu elektromobilů a plug-in hybridů!
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?