Stát se jal ve velkém podporovat nákup ekologických automobilů. Zvýhodnění se nejprve bude týkat měst a obcí, aby se pravděpodobně již příští rok dostalo i na soukromníky. A aby běžní uživatelé automobilů viděli, že elektromobily lze provozovat denně, rozhodl se Úřad vlády jeden takový vůz do zásuvky dlouhodobě zapůjčit.
I když to možná nemusí vypadat, elektromobilita v Česku pomalu roste. Aktuálně je u nás registrováno přes 1000 vozů s elektrickým pohonem, jen letos se toto číslo rozšířilo o 172 kousků. Infrastrukturu se nejvíce snaží rozvíjet ČEZ, provozující dnes 73 dobíjecích stanic, z nichž hned 23 je takzvaně rychlodobíjecích. O energetickém gigantovi ale není řeč náhodou. Právě on totiž zaštítil poslední akci na podporu elektromobility. Tou je převzetí elektrického Volkswagenu e-Golf Úřadem vlády. Ten jej má od ČEZu zapůjčen na tři roky, provozován pak bude především zaměstnanci při cestách za služebními povinnostmi po Praze.
„Elektromobily se svými jízdními vlastnostmi ukazují jako velice vhodný dopravní prostředek zejména v městském provozu. Rádi tak vyzkoušením elektromobilu symbolicky poukážeme na význam, který současná vláda přikládá rozvoji elektrické trakce v individuální i veřejné dopravě,“ uvedl vedoucí Úřadu vlády Pavel Dvořák. „Velice si vážíme toho, že právě Úřad vlády České republiky podpoří projekt Elektromobilita ČEZ a současně jde v propagaci elektromobility příkladem i dalším subjektům z oblasti státní správy,“ řekl člen představenstva a ředitel divize vnější vztahy a regulace ČEZ Ivo Hlaváč.
Pro připomenutí se sluší uvést, že Ministerstvo průmyslu a obchodu přispívá od letošního roku na koupi automobilů s alternativním ekologickým pohonem v případě podnikatelských subjektů částkou až 80 tisíc korun. V přípravné fázi se nachází podpora na nákup elektromobilu fyzickými osobami z dílny Ministerstva životního prostředí ve výši až 200 tisíc korun. Zajímavostí je nedávná studie společnosti Roland Berger, která předpokládá, že do roku 2020 bude u nás jezdit 7 tisíc elektromobilů, do patnácti let pak má být na tuzemských silnicích provozováno čtvrt milionu elektromobilů a plug-in hybridů!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.