Ioniq představuje v nabídce Hyundaie malou revoluci. Jako vůbec první auto na světě bude dostupné s hybridním, plug-in hybridním i čistě elektrickým pohonem. Navíc se jedná o přímou konkurenci Toyoty Prius, která na trhu od konce Hondy Insight tak trochu chyběla. Do českých showroomů nyní míří hybrid a elektromobil. S jakými cenami?
Hyundai Ioniq oslavil světovou premiéru letos v Ženevě a byl kolem toho docela velký poprasky. Vždyť konkurenci téměř legendární Toyoty Prius nepředstavují automobilky každý den, tím spíš ty jihokorejské. Dalším důvodem byl fakt, že tři různé alternativní pohony zatím žádné auto na světě nikdy nenabídlo, až Ioniq přišel jako hybrid, plug-in hybrid i elektromobil. Jednotlivé varianty s karosérií liftback od sebe nejlépe poznáte podle přední části, která se vždy liší maskou chladiče. Nejatypičtější je asi u Ioniqu Electric, kde chybí jakékoliv žebrování a na jeho místě najdete jen „beztvarou“ výplň. Dalším místem odlišností 4470 milimetrů dlouhých modelů jsou kola. Zatímco Hybrid má lité patnáctky nebo sedmnáctky, elektromobil vždy dostane lité šestnáctky. Jinak jsou si vozy podobné jako vejce vejci, a to včetně interiéru, který je méně futuristický, než byste možná čekali. Dominuje mu osmipalcový displej multimediálního systému a volant, shodný s novou i30. Elektrický model pak od hybridního poznáte podle chybějícího voliče převodovky a jiného podbarvení přístrojové desky. Zajímavostí jsou vnitřní části dveří z recyklovaného plastu s příměsí dřeva a sopečného kamene, koberečky a strop s prvky cukrové třtiny nebo metalická barva na některých komponentech se složkami, extrahovanými ze sójového oleje.
V tuzemské nabídce má importér zatím hybridní Ioniq HEV a elektrický Ioniq EV. V prvním případě podle prodejního sloganu dostanete „radost z jízdy s nižšími emisemi“. Kromě toho, že to zní jako z katalogu BMW to znamená zážehovou šestnáctistovku GDI o výkonu 77 kW (105 k) v kombinaci s elektromotorem o výkonu 28 kW (43,5 k) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Energii poskytují Li-Pol akumulátory s kapacitou 1,56 kWh a již z dřívějška víme, že nějakou velice krátkou vzdálenost půjde ujet čistě na elektřinu. Dlouhý dojezd na ni nabízí elektromobil o výkonu 88 kW (120 k). Jeho prodejní slogan „dynamická jízda bez hluků a emisí“ sice není úplně přesný, přesto není akcelerace z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy vůbec špatná. Tím spíš, když vůz umí pracovat v režimu Sport a dostat se na hodnotu 9,9 sekundy. Důležitější ale v konečném součtu je, že baterie Li-Pol s kapacitou 28 kWh dokáží udržet vůz v chodu až 280 kilometrů, pomocí rychlonabíječky lze navíc Ioniq nabít již za 20 minut (normální síť to zvládne za 12 hodin).
Technické údaje
1.6 GDI Hybrid Elektro Výkon: 104 kW 88 kW Toč. moment: 265 Nm 295 Nm Výkon (1.6 GDI/elektro): 77/28 kW ---------- Toč. moment (1.6 GDI/elektro): 147/170 Nm ---------- Převodovka: 6 DCT 1 AT Zrychlení: 10,8 s 10,2 s Max. rychlost: 185 km/h 165 km/h Spotřeba: 3,4 l/100 km 11,5 kWh/100 km Kapacita akumulátoru: 1,56 kWh 28 kWh Elektrický dojezd: NA km až 280 km Délka: 4470 mm 4470 mm Šířka: 1820 mm 1820 mm Výška: 1450 mm 1450 mm Rozvor: 2700 mm 2700 mm Kufr: 443 l 350 lČeský ceník obsahuje pro oba modely dva stupně výbavy, nejprve se tak podíváme na Ioniq HEV. Základní stupeň Future obsahuje sedm airbagů, udržování v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s varováním před čelní kolizí, adaptivní tempomat, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, úchyty Isofix, zadní parkovací senzory s couvací kamerou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, MP3, DAB, iPod konektivitou a šesti reproduktory, 4,2palcový LCD displej palubního počítače, multifunkční kožený volant s vyhříváním, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, volič Drive Mode Select, projektorová přední světla s LED denním svícením nebo 15palcová litá kola. Linie Ultimate přidává hlídání mrtvého úhlu, upozornění na blížící se vozy při couvání, přední parkovací senzory, inteligentní klíč, startování tlačítkem, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, navigaci s osmipalcovým displejem, audiem Inifnity (8 reproduktorů a DAB) a rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, sedmipalcový TFT displej místo přístrojové desky, kožené čalounění, odvětrávání předních sedadel, výdechy ventilace pro zadní cestující, přední bi-xenonové světlomety, zadní kombinované LED světlomety, chromový paket nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Hyundai Ioniq
Ioniq HEV Ioniq EV Future Ultimate Future Ultimate 1.6 GDI Hybrid (104 kW) 699 990 Kč 849 990 Kč ---------- ---------- Elektro (88 kW) ---------- ---------- 849 990 Kč 999 990 KčIoniq EV má v základní výbavě Future sedm airbagů, udržování v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s varováním před čelní kolizí, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí opětovného rozjezdu ze stojící kolony, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, úchyty Isofix, zadní parkovací senzory s couvací kamerou, inteligentní klíč, startování tlačítkem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, navigaci s osmipalcovým displejem, audiem Inifnity (8 reproduktorů a DAB) a rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, sedmipalcový TFT displej místo přístrojové desky, multifunkční kožený volant s vyhříváním, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, elektronickou parkovací brzdu, volič Drive Mode Select, projektorová přední světla s LED denním svícením nebo 16palcová litá kola. Stupeň Ultimate přidává hlídání mrtvého úhlu, upozornění na blížící se vozy při couvání, přední parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, kožené čalounění, odvětrávání předních sedadel, výdechy ventilace pro zadní cestující, přední full-LED světlomety, zadní kombinované LED světlomety, chromový paket, 17palcová litá kola, zásuvku pro rychlé dobíjení, přídavné tepelné čerpadlo nebo systém předehřevu akumulátorů. Prodej vozu bude zatím pobíhat jen přes dvě pražská dealerství - Domanský a Hyundai Centrum.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.