Ioniq představuje v nabídce Hyundaie malou revoluci. Jako vůbec první auto na světě bude dostupné s hybridním, plug-in hybridním i čistě elektrickým pohonem. Navíc se jedná o přímou konkurenci Toyoty Prius, která na trhu od konce Hondy Insight tak trochu chyběla. Do českých showroomů nyní míří hybrid a elektromobil. S jakými cenami?
Hyundai Ioniq oslavil světovou premiéru letos v Ženevě a byl kolem toho docela velký poprasky. Vždyť konkurenci téměř legendární Toyoty Prius nepředstavují automobilky každý den, tím spíš ty jihokorejské. Dalším důvodem byl fakt, že tři různé alternativní pohony zatím žádné auto na světě nikdy nenabídlo, až Ioniq přišel jako hybrid, plug-in hybrid i elektromobil. Jednotlivé varianty s karosérií liftback od sebe nejlépe poznáte podle přední části, která se vždy liší maskou chladiče. Nejatypičtější je asi u Ioniqu Electric, kde chybí jakékoliv žebrování a na jeho místě najdete jen „beztvarou“ výplň. Dalším místem odlišností 4470 milimetrů dlouhých modelů jsou kola. Zatímco Hybrid má lité patnáctky nebo sedmnáctky, elektromobil vždy dostane lité šestnáctky. Jinak jsou si vozy podobné jako vejce vejci, a to včetně interiéru, který je méně futuristický, než byste možná čekali. Dominuje mu osmipalcový displej multimediálního systému a volant, shodný s novou i30. Elektrický model pak od hybridního poznáte podle chybějícího voliče převodovky a jiného podbarvení přístrojové desky. Zajímavostí jsou vnitřní části dveří z recyklovaného plastu s příměsí dřeva a sopečného kamene, koberečky a strop s prvky cukrové třtiny nebo metalická barva na některých komponentech se složkami, extrahovanými ze sójového oleje.
V tuzemské nabídce má importér zatím hybridní Ioniq HEV a elektrický Ioniq EV. V prvním případě podle prodejního sloganu dostanete „radost z jízdy s nižšími emisemi“. Kromě toho, že to zní jako z katalogu BMW to znamená zážehovou šestnáctistovku GDI o výkonu 77 kW (105 k) v kombinaci s elektromotorem o výkonu 28 kW (43,5 k) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Energii poskytují Li-Pol akumulátory s kapacitou 1,56 kWh a již z dřívějška víme, že nějakou velice krátkou vzdálenost půjde ujet čistě na elektřinu. Dlouhý dojezd na ni nabízí elektromobil o výkonu 88 kW (120 k). Jeho prodejní slogan „dynamická jízda bez hluků a emisí“ sice není úplně přesný, přesto není akcelerace z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy vůbec špatná. Tím spíš, když vůz umí pracovat v režimu Sport a dostat se na hodnotu 9,9 sekundy. Důležitější ale v konečném součtu je, že baterie Li-Pol s kapacitou 28 kWh dokáží udržet vůz v chodu až 280 kilometrů, pomocí rychlonabíječky lze navíc Ioniq nabít již za 20 minut (normální síť to zvládne za 12 hodin).
Technické údaje
1.6 GDI Hybrid Elektro Výkon: 104 kW 88 kW Toč. moment: 265 Nm 295 Nm Výkon (1.6 GDI/elektro): 77/28 kW ---------- Toč. moment (1.6 GDI/elektro): 147/170 Nm ---------- Převodovka: 6 DCT 1 AT Zrychlení: 10,8 s 10,2 s Max. rychlost: 185 km/h 165 km/h Spotřeba: 3,4 l/100 km 11,5 kWh/100 km Kapacita akumulátoru: 1,56 kWh 28 kWh Elektrický dojezd: NA km až 280 km Délka: 4470 mm 4470 mm Šířka: 1820 mm 1820 mm Výška: 1450 mm 1450 mm Rozvor: 2700 mm 2700 mm Kufr: 443 l 350 lČeský ceník obsahuje pro oba modely dva stupně výbavy, nejprve se tak podíváme na Ioniq HEV. Základní stupeň Future obsahuje sedm airbagů, udržování v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s varováním před čelní kolizí, adaptivní tempomat, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, úchyty Isofix, zadní parkovací senzory s couvací kamerou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, MP3, DAB, iPod konektivitou a šesti reproduktory, 4,2palcový LCD displej palubního počítače, multifunkční kožený volant s vyhříváním, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, volič Drive Mode Select, projektorová přední světla s LED denním svícením nebo 15palcová litá kola. Linie Ultimate přidává hlídání mrtvého úhlu, upozornění na blížící se vozy při couvání, přední parkovací senzory, inteligentní klíč, startování tlačítkem, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, navigaci s osmipalcovým displejem, audiem Inifnity (8 reproduktorů a DAB) a rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, sedmipalcový TFT displej místo přístrojové desky, kožené čalounění, odvětrávání předních sedadel, výdechy ventilace pro zadní cestující, přední bi-xenonové světlomety, zadní kombinované LED světlomety, chromový paket nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Hyundai Ioniq
Ioniq HEV Ioniq EV Future Ultimate Future Ultimate 1.6 GDI Hybrid (104 kW) 699 990 Kč 849 990 Kč ---------- ---------- Elektro (88 kW) ---------- ---------- 849 990 Kč 999 990 KčIoniq EV má v základní výbavě Future sedm airbagů, udržování v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s varováním před čelní kolizí, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí opětovného rozjezdu ze stojící kolony, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, úchyty Isofix, zadní parkovací senzory s couvací kamerou, inteligentní klíč, startování tlačítkem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, navigaci s osmipalcovým displejem, audiem Inifnity (8 reproduktorů a DAB) a rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, sedmipalcový TFT displej místo přístrojové desky, multifunkční kožený volant s vyhříváním, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, elektronickou parkovací brzdu, volič Drive Mode Select, projektorová přední světla s LED denním svícením nebo 16palcová litá kola. Stupeň Ultimate přidává hlídání mrtvého úhlu, upozornění na blížící se vozy při couvání, přední parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, kožené čalounění, odvětrávání předních sedadel, výdechy ventilace pro zadní cestující, přední full-LED světlomety, zadní kombinované LED světlomety, chromový paket, 17palcová litá kola, zásuvku pro rychlé dobíjení, přídavné tepelné čerpadlo nebo systém předehřevu akumulátorů. Prodej vozu bude zatím pobíhat jen přes dvě pražská dealerství - Domanský a Hyundai Centrum.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.