Ioniq představuje v nabídce Hyundaie malou revoluci. Jako vůbec první auto na světě bude dostupné s hybridním, plug-in hybridním i čistě elektrickým pohonem. Navíc se jedná o přímou konkurenci Toyoty Prius, která na trhu od konce Hondy Insight tak trochu chyběla. Do českých showroomů nyní míří hybrid a elektromobil. S jakými cenami?
Hyundai Ioniq oslavil světovou premiéru letos v Ženevě a byl kolem toho docela velký poprasky. Vždyť konkurenci téměř legendární Toyoty Prius nepředstavují automobilky každý den, tím spíš ty jihokorejské. Dalším důvodem byl fakt, že tři různé alternativní pohony zatím žádné auto na světě nikdy nenabídlo, až Ioniq přišel jako hybrid, plug-in hybrid i elektromobil. Jednotlivé varianty s karosérií liftback od sebe nejlépe poznáte podle přední části, která se vždy liší maskou chladiče. Nejatypičtější je asi u Ioniqu Electric, kde chybí jakékoliv žebrování a na jeho místě najdete jen „beztvarou“ výplň. Dalším místem odlišností 4470 milimetrů dlouhých modelů jsou kola. Zatímco Hybrid má lité patnáctky nebo sedmnáctky, elektromobil vždy dostane lité šestnáctky. Jinak jsou si vozy podobné jako vejce vejci, a to včetně interiéru, který je méně futuristický, než byste možná čekali. Dominuje mu osmipalcový displej multimediálního systému a volant, shodný s novou i30. Elektrický model pak od hybridního poznáte podle chybějícího voliče převodovky a jiného podbarvení přístrojové desky. Zajímavostí jsou vnitřní části dveří z recyklovaného plastu s příměsí dřeva a sopečného kamene, koberečky a strop s prvky cukrové třtiny nebo metalická barva na některých komponentech se složkami, extrahovanými ze sójového oleje.
V tuzemské nabídce má importér zatím hybridní Ioniq HEV a elektrický Ioniq EV. V prvním případě podle prodejního sloganu dostanete „radost z jízdy s nižšími emisemi“. Kromě toho, že to zní jako z katalogu BMW to znamená zážehovou šestnáctistovku GDI o výkonu 77 kW (105 k) v kombinaci s elektromotorem o výkonu 28 kW (43,5 k) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Energii poskytují Li-Pol akumulátory s kapacitou 1,56 kWh a již z dřívějška víme, že nějakou velice krátkou vzdálenost půjde ujet čistě na elektřinu. Dlouhý dojezd na ni nabízí elektromobil o výkonu 88 kW (120 k). Jeho prodejní slogan „dynamická jízda bez hluků a emisí“ sice není úplně přesný, přesto není akcelerace z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy vůbec špatná. Tím spíš, když vůz umí pracovat v režimu Sport a dostat se na hodnotu 9,9 sekundy. Důležitější ale v konečném součtu je, že baterie Li-Pol s kapacitou 28 kWh dokáží udržet vůz v chodu až 280 kilometrů, pomocí rychlonabíječky lze navíc Ioniq nabít již za 20 minut (normální síť to zvládne za 12 hodin).
Technické údaje
1.6 GDI Hybrid Elektro Výkon: 104 kW 88 kW Toč. moment: 265 Nm 295 Nm Výkon (1.6 GDI/elektro): 77/28 kW ---------- Toč. moment (1.6 GDI/elektro): 147/170 Nm ---------- Převodovka: 6 DCT 1 AT Zrychlení: 10,8 s 10,2 s Max. rychlost: 185 km/h 165 km/h Spotřeba: 3,4 l/100 km 11,5 kWh/100 km Kapacita akumulátoru: 1,56 kWh 28 kWh Elektrický dojezd: NA km až 280 km Délka: 4470 mm 4470 mm Šířka: 1820 mm 1820 mm Výška: 1450 mm 1450 mm Rozvor: 2700 mm 2700 mm Kufr: 443 l 350 lČeský ceník obsahuje pro oba modely dva stupně výbavy, nejprve se tak podíváme na Ioniq HEV. Základní stupeň Future obsahuje sedm airbagů, udržování v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s varováním před čelní kolizí, adaptivní tempomat, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, úchyty Isofix, zadní parkovací senzory s couvací kamerou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, MP3, DAB, iPod konektivitou a šesti reproduktory, 4,2palcový LCD displej palubního počítače, multifunkční kožený volant s vyhříváním, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, volič Drive Mode Select, projektorová přední světla s LED denním svícením nebo 15palcová litá kola. Linie Ultimate přidává hlídání mrtvého úhlu, upozornění na blížící se vozy při couvání, přední parkovací senzory, inteligentní klíč, startování tlačítkem, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, navigaci s osmipalcovým displejem, audiem Inifnity (8 reproduktorů a DAB) a rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, sedmipalcový TFT displej místo přístrojové desky, kožené čalounění, odvětrávání předních sedadel, výdechy ventilace pro zadní cestující, přední bi-xenonové světlomety, zadní kombinované LED světlomety, chromový paket nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Hyundai Ioniq
Ioniq HEV Ioniq EV Future Ultimate Future Ultimate 1.6 GDI Hybrid (104 kW) 699 990 Kč 849 990 Kč ---------- ---------- Elektro (88 kW) ---------- ---------- 849 990 Kč 999 990 KčIoniq EV má v základní výbavě Future sedm airbagů, udržování v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s varováním před čelní kolizí, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí opětovného rozjezdu ze stojící kolony, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, úchyty Isofix, zadní parkovací senzory s couvací kamerou, inteligentní klíč, startování tlačítkem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, navigaci s osmipalcovým displejem, audiem Inifnity (8 reproduktorů a DAB) a rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, sedmipalcový TFT displej místo přístrojové desky, multifunkční kožený volant s vyhříváním, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, elektronickou parkovací brzdu, volič Drive Mode Select, projektorová přední světla s LED denním svícením nebo 16palcová litá kola. Stupeň Ultimate přidává hlídání mrtvého úhlu, upozornění na blížící se vozy při couvání, přední parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, kožené čalounění, odvětrávání předních sedadel, výdechy ventilace pro zadní cestující, přední full-LED světlomety, zadní kombinované LED světlomety, chromový paket, 17palcová litá kola, zásuvku pro rychlé dobíjení, přídavné tepelné čerpadlo nebo systém předehřevu akumulátorů. Prodej vozu bude zatím pobíhat jen přes dvě pražská dealerství - Domanský a Hyundai Centrum.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.