Dostupná alternativa k benzínu a naftě. Hyundai uvádí na trh řadu Ioniq

Hyundai Ioniq Hybrid
Hyundai Ioniq Hybrid, foto: Hyundai
ar6 9. září 2016 11:39
Sdílej:

Ioniq představuje v nabídce Hyundaie malou revoluci. Jako vůbec první auto na světě bude dostupné s hybridním, plug-in hybridním i čistě elektrickým pohonem. Navíc se jedná o přímou konkurenci Toyoty Prius, která na trhu od konce Hondy Insight tak trochu chyběla. Do českých showroomů nyní míří hybrid a elektromobil. S jakými cenami?

Hyundai Ioniq oslavil světovou premiéru letos v Ženevě a byl kolem toho docela velký poprasky. Vždyť konkurenci téměř legendární Toyoty Prius nepředstavují automobilky každý den, tím spíš ty jihokorejské. Dalším důvodem byl fakt, že tři různé alternativní pohony zatím žádné auto na světě nikdy nenabídlo, až Ioniq přišel jako hybrid, plug-in hybrid i elektromobil. Jednotlivé varianty s karosérií liftback od sebe nejlépe poznáte podle přední části, která se vždy liší maskou chladiče. Nejatypičtější je asi u Ioniqu Electric, kde chybí jakékoliv žebrování a na jeho místě najdete jen „beztvarou“ výplň. Dalším místem odlišností 4470 milimetrů dlouhých modelů jsou kola. Zatímco Hybrid má lité patnáctky nebo sedmnáctky, elektromobil vždy dostane lité šestnáctky. Jinak jsou si vozy podobné jako vejce vejci, a to včetně interiéru, který je méně futuristický, než byste možná čekali. Dominuje mu osmipalcový displej multimediálního systému a volant, shodný s novou i30. Elektrický model pak od hybridního poznáte podle chybějícího voliče převodovky a jiného podbarvení přístrojové desky. Zajímavostí jsou vnitřní části dveří z recyklovaného plastu s příměsí dřeva a sopečného kamene, koberečky a strop s prvky cukrové třtiny nebo metalická barva na některých komponentech se složkami, extrahovanými ze sójového oleje.

V tuzemské nabídce má importér zatím hybridní Ioniq HEV a elektrický Ioniq EV. V prvním případě podle prodejního sloganu dostanete „radost z jízdy s nižšími emisemi“. Kromě toho, že to zní jako z katalogu BMW to znamená zážehovou šestnáctistovku GDI o výkonu 77 kW (105 k) v kombinaci s elektromotorem o výkonu 28 kW (43,5 k) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Energii poskytují Li-Pol akumulátory s kapacitou 1,56 kWh a již z dřívějška víme, že nějakou velice krátkou vzdálenost půjde ujet čistě na elektřinu. Dlouhý dojezd na ni nabízí elektromobil o výkonu 88 kW (120 k). Jeho prodejní slogan „dynamická jízda bez hluků a emisí“ sice není úplně přesný, přesto není akcelerace z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy vůbec špatná. Tím spíš, když vůz umí pracovat v režimu Sport a dostat se na hodnotu 9,9 sekundy. Důležitější ale v konečném součtu je, že baterie Li-Pol s kapacitou 28 kWh dokáží udržet vůz v chodu až 280 kilometrů, pomocí rychlonabíječky lze navíc Ioniq nabít již za 20 minut (normální síť to zvládne za 12 hodin).

Technické údaje

  1.6 GDI Hybrid Elektro Výkon: 104 kW 88 kW Toč. moment: 265 Nm 295 Nm Výkon (1.6 GDI/elektro): 77/28 kW ---------- Toč. moment (1.6 GDI/elektro): 147/170 Nm ---------- Převodovka: 6 DCT 1 AT Zrychlení: 10,8 s 10,2 s Max. rychlost: 185 km/h 165 km/h Spotřeba: 3,4 l/100 km 11,5 kWh/100 km Kapacita akumulátoru: 1,56 kWh 28 kWh Elektrický dojezd: NA km až 280 km Délka: 4470 mm 4470 mm Šířka: 1820 mm 1820 mm Výška: 1450 mm 1450 mm Rozvor: 2700 mm 2700 mm Kufr: 443 l 350 l

Český ceník obsahuje pro oba modely dva stupně výbavy, nejprve se tak podíváme na Ioniq HEV. Základní stupeň Future obsahuje sedm airbagů, udržování v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s varováním před čelní kolizí, adaptivní tempomat, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, úchyty Isofix, zadní parkovací senzory s couvací kamerou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, MP3, DAB, iPod konektivitou a šesti reproduktory, 4,2palcový LCD displej palubního počítače, multifunkční kožený volant s vyhříváním, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, volič Drive Mode Select, projektorová přední světla s LED denním svícením nebo 15palcová litá kola. Linie Ultimate přidává hlídání mrtvého úhlu, upozornění na blížící se vozy při couvání, přední parkovací senzory, inteligentní klíč, startování tlačítkem, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, navigaci s osmipalcovým displejem, audiem Inifnity (8 reproduktorů a DAB) a rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, sedmipalcový TFT displej místo přístrojové desky, kožené čalounění, odvětrávání předních sedadel, výdechy ventilace pro zadní cestující, přední bi-xenonové světlomety, zadní kombinované LED světlomety, chromový paket nebo 17palcová litá kola.

Ceník - Hyundai Ioniq

  Ioniq HEV Ioniq EV   Future Ultimate Future Ultimate 1.6 GDI Hybrid (104 kW) 699 990 Kč 849 990 Kč ---------- ---------- Elektro (88 kW) ---------- ---------- 849 990 Kč 999 990 Kč

Ioniq EV má v základní výbavě Future sedm airbagů, udržování v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s varováním před čelní kolizí, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí opětovného rozjezdu ze stojící kolony, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, úchyty Isofix, zadní parkovací senzory s couvací kamerou, inteligentní klíč, startování tlačítkem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, navigaci s osmipalcovým displejem, audiem Inifnity (8 reproduktorů a DAB) a rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, sedmipalcový TFT displej místo přístrojové desky, multifunkční kožený volant s vyhříváním, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, elektronickou parkovací brzdu, volič Drive Mode Select, projektorová přední světla s LED denním svícením nebo 16palcová litá kola. Stupeň Ultimate přidává hlídání mrtvého úhlu, upozornění na blížící se vozy při couvání, přední parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, kožené čalounění, odvětrávání předních sedadel, výdechy ventilace pro zadní cestující, přední full-LED světlomety, zadní kombinované LED světlomety, chromový paket, 17palcová litá kola, zásuvku pro rychlé dobíjení, přídavné tepelné čerpadlo nebo systém předehřevu akumulátorů. Prodej vozu bude zatím pobíhat jen přes dvě pražská dealerství - Domanský a Hyundai Centrum.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.