Můžete jít pro Mercedes nebo Citroën. Odvezou toho stejně, jen každý s jinou cenou a luxusem

ar6, 25. září 2016, 21:53 Google+

Spolu s prvním školním dnem vstoupil na trh Peugeot Traveller. V průběhu září přišlo na řadu i dvojče od Citroënu s označením SpaceTourer, které se od lvíčka liší jen několika detaily karosérie. Jinak je však všechno stejné – motory, rozměry, výbava a dokonce i cena.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën SpaceTourer přichází na český trh.

Citroën SpaceTourer přichází na český trh. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Odlišit SpaceTourer a Traveller od sebe není nikterak velký problém (o Toyotě Proace nemluvě), tedy pokud se díváte na přední část. Tam totiž obě značky implementovali svou charakteristickou tvář – Citroën tak dostal masku chladiče v podobě dvojitého šípu, na níž plynule navazují hlavní světlomety. LEDky pro denní svícení jsou umístěny na výšku v předním nárazníku, jenž opět typicky „citroënovský‘. Přesun dozadu ale znamená víceméně shodu s Peugeotem, což ale vzhledem k vertikálním skupinovým světlometům není nic neobvyklého. V nabídce jsou stejně jako u Travelleru tři rozměrově odlišné varianty. XS má na délku 4606 milimetrů a mezi nápravami 2925 milimetrů, M má na délku 4956 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů a XL má na délku 5308 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů. Šířka je u všech verzí 1920 milimetrů, liší se naopak výška - nejkratší provedení má 1905 milimetrů, další dvě verze mají v základu 1890 milimetrů. Se zvýšenou hmotností má M 1925 milimetrů a XL 1935 milimetrů, s paketem All Road pak tyto hodnoty narostou o dalších 5 milimetrů.

Kabina provedení Family pojme pět až osm cestujících, model Business se pohybuje mezi pěti až devíti místy k sezení.  Zavazadlový prostor závisí na zvolené délce, počtu sedadel i verzi. Platí však, že Family má v provedení XS 280 litrů se třemi řadami sedadel, 2100 litrů bez sedadel ve třetí řadě a 3600 litrů bez sedadel ve druhé a třetí řadě, M disponuje 900, 2550 nebo 4200 litry a XL potom 1500, 3100 a 4900 litry. Business XS se chlubí 180, 1700 nebo 3600 litry, M má 700, 2300 nebo 4200 litrů a XL potom 1300, 3000 nebo 4900 litrů. Pod kapotou najdeme tři naftové jednotky BlueHDi. Základem je šestnáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s manuální šestistupňovou převodovkou. Následuje dvoulitr o výkonu 110 kW (150 k) s manuálním šestikvaltem, vrcholem je pak dvoulitr o výkonu 130 kW (177 k) se šestistupňovým automatem. Ke slabšímu dvoulitr nabízí Citroën originální přestavbu na pohon 4x4 od specializované firmy Dangel, kdy příprava pro toto řešení přijde na 24 000 korun bez daně a samotná přestavba na 194 900 korun bez daně. Dalších 21 900 korun bez daně stojí uzávěrka zadního diferenciálu a 22 900 korun bez daně o 40 milimetrů zvýšená světlá výška.

Technické údaje

  1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Výkon: 85 kW 110 kW 130 kW
Toč. moment: 300 Nm 370 Nm 400 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT
Zrychlení: 13,4 s 11,0 s 10,1 s
Max. rychlost: 160 km/h 170 km/h 170 km/h
Spotřeba: 5,1 - 5,2 l/100 km 5,5 - 5,6 l/100 km 6,0 - 6,2 l/100 km

Řada Family je určená rodinám a nabízí se ve dvou výbavových stupních. Základní Feel obsahuje čelní airbagy, boční a okenní airbagy pro řidiče a spolujezdce, Isofix pro druhou a třetí řadu, tempomat, dešťový a světelný senzor, upozornění na nutnost přestávky po dvou hodinách jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přídavnou klimatizaci pro zadní cestující, rádio s MP3, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posuvné dveře na obou stranách, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, LED denní svícení, mlhovky nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá výbava Shine přidává zadní parkovací senzory, barevný head-up displej, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, přídavné topení Webasto, rádio Citroën Connect se sedmipalcovou obrazovkou, USB, Bluetooth, Mirror Screen, Apple CarPlay a WiFi, multifunkční kožený volant, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, bezklíčkový vstup (včetně bočních posuvných dveří) a startování, xenonové světlomety nebo 17palcová litá kola.

Ceník - Citroën SpaceTourer

    Family Business
    Feel Shine Business Business Lounge
XS 1.6 BlueHDi (85 kW) 675 000 Kč 825 000 Kč 635 000 Kč ----------
2.0 BlueHDi (110 kW) 720 000 Kč 870 000 Kč 680 000 Kč ----------
2.0 BlueHDi (130 kW) 790 000 Kč 940 000 Kč 750 000 Kč ----------
M 1.6 BlueHDi (85 kW) 700 000 Kč 850 000 Kč 660 000 Kč ----------
2.0 BlueHDi (110 kW) 745 000 Kč 895 000 Kč 705 000 Kč 915 000 Kč
2.0 BlueHDi (130 kW) 815 000 Kč 965 000 Kč 775 000 Kč 985 000 Kč
XL 1.6 BlueHDi (85 kW) 725 000 Kč 875 000 Kč 685 000 Kč ----------
2.0 BlueHDi (110 kW) 770 000 Kč 920 000 Kč 730 000 Kč 940 000 Kč
2.0 BlueHDi (130 kW) 840 000 Kč 990 000 Kč 800 000 Kč 1 010 000 Kč

Poznámka: Uvedené ceny jsou bez DPH.

Business pro víceméně především firemní zákazníky má také dvě výbavové linie. Business obsahuje čelní airbagy, boční a okenní airbagy pro řidiče a spolujezdce, Isofix pro druhou a třetí řadu, tempomat, upozornění na nutnost přestávky po dvou hodinách jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s MP3, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posuvné dveře na pravé straně, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, LED denní svícení, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Stupeň Business Lounge přidává dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, barevný head-up displej, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přídavnou klimatizaci pro cestující vzadu, přídavné topení Webasto, rádio Citroën Connect se sedmipalcovou obrazovkou, USB, Bluetooth, Mirror Screen, Apple CarPlay a WiFi, multifunkční kožený volant, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, čtyři samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě s možností otočení proti směru jízdy, perforované kožené čalounění, bezklíčkový vstup (včetně bočních posuvných dveří na obou stranách) a startování, xenonové světlomety nebo 17palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Můžete jít pro Mercedes nebo Citroën. Odvezou toho stejně, jen každý s jinou cenou a luxusem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

V sobotu 24. září se uskutečnil již 35. ročník soutěže Škoda Economy Run.

I Škoda Citigo může vyhrát závod. Jen musí být dokonale absurdní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud