Spolu s prvním školním dnem vstoupil na trh Peugeot Traveller. V průběhu září přišlo na řadu i dvojče od Citroënu s označením SpaceTourer, které se od lvíčka liší jen několika detaily karosérie. Jinak je však všechno stejné – motory, rozměry, výbava a dokonce i cena.
Odlišit SpaceTourer a Traveller od sebe není nikterak velký problém (o Toyotě Proace nemluvě), tedy pokud se díváte na přední část. Tam totiž obě značky implementovali svou charakteristickou tvář – Citroën tak dostal masku chladiče v podobě dvojitého šípu, na níž plynule navazují hlavní světlomety. LEDky pro denní svícení jsou umístěny na výšku v předním nárazníku, jenž opět typicky „citroënovský‘. Přesun dozadu ale znamená víceméně shodu s Peugeotem, což ale vzhledem k vertikálním skupinovým světlometům není nic neobvyklého. V nabídce jsou stejně jako u Travelleru tři rozměrově odlišné varianty. XS má na délku 4606 milimetrů a mezi nápravami 2925 milimetrů, M má na délku 4956 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů a XL má na délku 5308 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů. Šířka je u všech verzí 1920 milimetrů, liší se naopak výška - nejkratší provedení má 1905 milimetrů, další dvě verze mají v základu 1890 milimetrů. Se zvýšenou hmotností má M 1925 milimetrů a XL 1935 milimetrů, s paketem All Road pak tyto hodnoty narostou o dalších 5 milimetrů.
Kabina provedení Family pojme pět až osm cestujících, model Business se pohybuje mezi pěti až devíti místy k sezení. Zavazadlový prostor závisí na zvolené délce, počtu sedadel i verzi. Platí však, že Family má v provedení XS 280 litrů se třemi řadami sedadel, 2100 litrů bez sedadel ve třetí řadě a 3600 litrů bez sedadel ve druhé a třetí řadě, M disponuje 900, 2550 nebo 4200 litry a XL potom 1500, 3100 a 4900 litry. Business XS se chlubí 180, 1700 nebo 3600 litry, M má 700, 2300 nebo 4200 litrů a XL potom 1300, 3000 nebo 4900 litrů. Pod kapotou najdeme tři naftové jednotky BlueHDi. Základem je šestnáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s manuální šestistupňovou převodovkou. Následuje dvoulitr o výkonu 110 kW (150 k) s manuálním šestikvaltem, vrcholem je pak dvoulitr o výkonu 130 kW (177 k) se šestistupňovým automatem. Ke slabšímu dvoulitr nabízí Citroën originální přestavbu na pohon 4x4 od specializované firmy Dangel, kdy příprava pro toto řešení přijde na 24 000 korun bez daně a samotná přestavba na 194 900 korun bez daně. Dalších 21 900 korun bez daně stojí uzávěrka zadního diferenciálu a 22 900 korun bez daně o 40 milimetrů zvýšená světlá výška.
Technické údaje
1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 85 kW 110 kW 130 kW Toč. moment: 300 Nm 370 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT Zrychlení: 13,4 s 11,0 s 10,1 s Max. rychlost: 160 km/h 170 km/h 170 km/h Spotřeba: 5,1 - 5,2 l/100 km 5,5 - 5,6 l/100 km 6,0 - 6,2 l/100 kmŘada Family je určená rodinám a nabízí se ve dvou výbavových stupních. Základní Feel obsahuje čelní airbagy, boční a okenní airbagy pro řidiče a spolujezdce, Isofix pro druhou a třetí řadu, tempomat, dešťový a světelný senzor, upozornění na nutnost přestávky po dvou hodinách jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přídavnou klimatizaci pro zadní cestující, rádio s MP3, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posuvné dveře na obou stranách, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, LED denní svícení, mlhovky nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá výbava Shine přidává zadní parkovací senzory, barevný head-up displej, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, přídavné topení Webasto, rádio Citroën Connect se sedmipalcovou obrazovkou, USB, Bluetooth, Mirror Screen, Apple CarPlay a WiFi, multifunkční kožený volant, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, bezklíčkový vstup (včetně bočních posuvných dveří) a startování, xenonové světlomety nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Citroën SpaceTourer
Family Business Feel Shine Business Business Lounge XS 1.6 BlueHDi (85 kW) 675 000 Kč 825 000 Kč 635 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (110 kW) 720 000 Kč 870 000 Kč 680 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (130 kW) 790 000 Kč 940 000 Kč 750 000 Kč ---------- M 1.6 BlueHDi (85 kW) 700 000 Kč 850 000 Kč 660 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (110 kW) 745 000 Kč 895 000 Kč 705 000 Kč 915 000 Kč 2.0 BlueHDi (130 kW) 815 000 Kč 965 000 Kč 775 000 Kč 985 000 Kč XL 1.6 BlueHDi (85 kW) 725 000 Kč 875 000 Kč 685 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (110 kW) 770 000 Kč 920 000 Kč 730 000 Kč 940 000 Kč 2.0 BlueHDi (130 kW) 840 000 Kč 990 000 Kč 800 000 Kč 1 010 000 KčPoznámka: Uvedené ceny jsou bez DPH.
Business pro víceméně především firemní zákazníky má také dvě výbavové linie. Business obsahuje čelní airbagy, boční a okenní airbagy pro řidiče a spolujezdce, Isofix pro druhou a třetí řadu, tempomat, upozornění na nutnost přestávky po dvou hodinách jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s MP3, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posuvné dveře na pravé straně, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, LED denní svícení, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Stupeň Business Lounge přidává dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, barevný head-up displej, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přídavnou klimatizaci pro cestující vzadu, přídavné topení Webasto, rádio Citroën Connect se sedmipalcovou obrazovkou, USB, Bluetooth, Mirror Screen, Apple CarPlay a WiFi, multifunkční kožený volant, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, čtyři samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě s možností otočení proti směru jízdy, perforované kožené čalounění, bezklíčkový vstup (včetně bočních posuvných dveří na obou stranách) a startování, xenonové světlomety nebo 17palcová litá kola.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.