Spolu s prvním školním dnem vstoupil na trh Peugeot Traveller. V průběhu září přišlo na řadu i dvojče od Citroënu s označením SpaceTourer, které se od lvíčka liší jen několika detaily karosérie. Jinak je však všechno stejné – motory, rozměry, výbava a dokonce i cena.
Odlišit SpaceTourer a Traveller od sebe není nikterak velký problém (o Toyotě Proace nemluvě), tedy pokud se díváte na přední část. Tam totiž obě značky implementovali svou charakteristickou tvář – Citroën tak dostal masku chladiče v podobě dvojitého šípu, na níž plynule navazují hlavní světlomety. LEDky pro denní svícení jsou umístěny na výšku v předním nárazníku, jenž opět typicky „citroënovský‘. Přesun dozadu ale znamená víceméně shodu s Peugeotem, což ale vzhledem k vertikálním skupinovým světlometům není nic neobvyklého. V nabídce jsou stejně jako u Travelleru tři rozměrově odlišné varianty. XS má na délku 4606 milimetrů a mezi nápravami 2925 milimetrů, M má na délku 4956 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů a XL má na délku 5308 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů. Šířka je u všech verzí 1920 milimetrů, liší se naopak výška - nejkratší provedení má 1905 milimetrů, další dvě verze mají v základu 1890 milimetrů. Se zvýšenou hmotností má M 1925 milimetrů a XL 1935 milimetrů, s paketem All Road pak tyto hodnoty narostou o dalších 5 milimetrů.
Kabina provedení Family pojme pět až osm cestujících, model Business se pohybuje mezi pěti až devíti místy k sezení. Zavazadlový prostor závisí na zvolené délce, počtu sedadel i verzi. Platí však, že Family má v provedení XS 280 litrů se třemi řadami sedadel, 2100 litrů bez sedadel ve třetí řadě a 3600 litrů bez sedadel ve druhé a třetí řadě, M disponuje 900, 2550 nebo 4200 litry a XL potom 1500, 3100 a 4900 litry. Business XS se chlubí 180, 1700 nebo 3600 litry, M má 700, 2300 nebo 4200 litrů a XL potom 1300, 3000 nebo 4900 litrů. Pod kapotou najdeme tři naftové jednotky BlueHDi. Základem je šestnáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s manuální šestistupňovou převodovkou. Následuje dvoulitr o výkonu 110 kW (150 k) s manuálním šestikvaltem, vrcholem je pak dvoulitr o výkonu 130 kW (177 k) se šestistupňovým automatem. Ke slabšímu dvoulitr nabízí Citroën originální přestavbu na pohon 4x4 od specializované firmy Dangel, kdy příprava pro toto řešení přijde na 24 000 korun bez daně a samotná přestavba na 194 900 korun bez daně. Dalších 21 900 korun bez daně stojí uzávěrka zadního diferenciálu a 22 900 korun bez daně o 40 milimetrů zvýšená světlá výška.
Technické údaje
1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 85 kW 110 kW 130 kW Toč. moment: 300 Nm 370 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT Zrychlení: 13,4 s 11,0 s 10,1 s Max. rychlost: 160 km/h 170 km/h 170 km/h Spotřeba: 5,1 - 5,2 l/100 km 5,5 - 5,6 l/100 km 6,0 - 6,2 l/100 kmŘada Family je určená rodinám a nabízí se ve dvou výbavových stupních. Základní Feel obsahuje čelní airbagy, boční a okenní airbagy pro řidiče a spolujezdce, Isofix pro druhou a třetí řadu, tempomat, dešťový a světelný senzor, upozornění na nutnost přestávky po dvou hodinách jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přídavnou klimatizaci pro zadní cestující, rádio s MP3, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posuvné dveře na obou stranách, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, LED denní svícení, mlhovky nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá výbava Shine přidává zadní parkovací senzory, barevný head-up displej, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, přídavné topení Webasto, rádio Citroën Connect se sedmipalcovou obrazovkou, USB, Bluetooth, Mirror Screen, Apple CarPlay a WiFi, multifunkční kožený volant, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, bezklíčkový vstup (včetně bočních posuvných dveří) a startování, xenonové světlomety nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Citroën SpaceTourer
Family Business Feel Shine Business Business Lounge XS 1.6 BlueHDi (85 kW) 675 000 Kč 825 000 Kč 635 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (110 kW) 720 000 Kč 870 000 Kč 680 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (130 kW) 790 000 Kč 940 000 Kč 750 000 Kč ---------- M 1.6 BlueHDi (85 kW) 700 000 Kč 850 000 Kč 660 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (110 kW) 745 000 Kč 895 000 Kč 705 000 Kč 915 000 Kč 2.0 BlueHDi (130 kW) 815 000 Kč 965 000 Kč 775 000 Kč 985 000 Kč XL 1.6 BlueHDi (85 kW) 725 000 Kč 875 000 Kč 685 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (110 kW) 770 000 Kč 920 000 Kč 730 000 Kč 940 000 Kč 2.0 BlueHDi (130 kW) 840 000 Kč 990 000 Kč 800 000 Kč 1 010 000 KčPoznámka: Uvedené ceny jsou bez DPH.
Business pro víceméně především firemní zákazníky má také dvě výbavové linie. Business obsahuje čelní airbagy, boční a okenní airbagy pro řidiče a spolujezdce, Isofix pro druhou a třetí řadu, tempomat, upozornění na nutnost přestávky po dvou hodinách jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s MP3, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posuvné dveře na pravé straně, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, LED denní svícení, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Stupeň Business Lounge přidává dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, barevný head-up displej, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přídavnou klimatizaci pro cestující vzadu, přídavné topení Webasto, rádio Citroën Connect se sedmipalcovou obrazovkou, USB, Bluetooth, Mirror Screen, Apple CarPlay a WiFi, multifunkční kožený volant, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, čtyři samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě s možností otočení proti směru jízdy, perforované kožené čalounění, bezklíčkový vstup (včetně bočních posuvných dveří na obou stranách) a startování, xenonové světlomety nebo 17palcová litá kola.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.