Omlazený Amarok šokuje cenou, vším ostatním patří k nejlepším

ar6, 25. srpna 2016, 15:34 Google+

Zatímco většina automobilek jde cestou co nejmenšího objemu motoru i počtu válců, Volkswagen si při modernizaci Amaroku počínal přesně opačně. Čtyřválcová TDI nahradil třílitrovým šestiválcem, který nyní přichází i k nám. Pokud však budete mít o německého pracanta zájem, připravte si pořádný balík.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen uvádí na český trh omlazený Amarok.

Volkswagen uvádí na český trh omlazený Amarok. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Konkurence v segmentu pickupů poslední dobou výrazně posílila. Máme tu omlazený Ford Ranger, nový Fiat Fullback nebo čerstvě již osmé vydání Toyoty Hilux. Do Evropy se navíc postupně chystá Renault Alaskan, Volkswagen tak musel již pátým rokem vyráběný Amarok trochu omladit. Zvenku se facelift nesl spíše v mírnějším duchu, vedle nové optiky světel vpředu i vzadu si tak jistě všimnete upraveného předního nárazníku a jiné masky chladiče. Uvnitř Němci řádili trochu víc, Amarok je tak opět velice blízko běžným osobním Volkswagenům. Zcela nová je palubní deska s kvalitnějšími materiály i zpracováním a infotainmentem řady MIB. Volant dostal nové tvarování, vždy je potažen kůží a vybaven tlačítky ovládání rádia nebo multimediálního systému. Novinkou mezi příplatkovou výbavou jsou mimo jiné přední sedadla ErgoComfort s lepším tvarováním, elektrickým nastavováním, bederní opěrkou nebo koženým potahem. Volkswagen rovněž rozšířil možnosti individualizace, například prostřednictvím několika nástaveb.

Tou hlavní novinkou je však naftový šestiválec 3.0 TDI, který úplně vystřídal předchozí dvoulitrové čtyřválce. Dostupný je ve třech výkonových stupních – 120 kW (163 k), 150 kW (204 k) a 165 kW (224 k). V tuzemském konfigurátoru zatím najdete jen dvě silnější verze, ta nejslabší se do něj dostane nejdříve příští rok. K zákazníkům se pak do konce letošního roku dostanou jen vozy, objednané s nejsilnější motorizací, dodávky prostřední začnou až příští rok, přestože její základní cenu už známe. Oba zatím dostupné motory jsou nicméně kombinovány s karosérií Double Cab, pohonem všech kol 4Motion a osmistupňovou automatickou převodovkou. Tady jsou Němci zkrátka zase o kousek před konkurencí.

Technické údaje

  3.0 TDI 4Motion 3.0 TDI 4Motion
Výkon: 150 kW 165 kW
Točivý moment: 500 Nm 550 Nm
Převodovka: 8 AT 8 AT
Zrychlení: 9,0 s 7,9 s
Maximální rychlost: 184 km/h 191 km/h
Spotřeba: 7,5 l/100 km 7,8 l/100 km
Délka: 5254 mm
Šířka: 1954 mm
Výška: 1834 mm
Rozvor: 3097 mm

V nabídce najdete nyní celkem tři výbavové stupně, ačkoliv ty regulérní jsou tam jen dva. O tom ale později. Základní linie se jmenuje Comfortline a obsahuje šest airbagů, tempomat, asistent pro rozjezd do kopce, multikolizní brzdu, Isofix, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, poloautomatickou klimatizaci, rádio Composition Audio se čtyřmi reproduktory, USB, Bluetooth a Aux-In vstupem, palubní počítač, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, mlhovky, přední nárazník v barvě karosérie nebo 17palcová litá kola.

Ceník - Volkswagen Amarok 2017

  Comfortline Highline Aventura
3.0 TDI (150 kW) 980 009 Kč 1 128 008 Kč ----------
3.0 TDI (165 kW) ---------- 1 157 625 Kč 1 393 990 Kč

Druhý stupeň Highline přináší navíc přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, automatickou klimatizaci, rádio Composition Colour s 6,33palcovým dotykovým displejem, šesti reproduktory, hlasovým ovládáním, Bluetooth, USB, Aux-In, CD přehrávačem a aplikací Car-Net, bi-xenonové světlomety s LED denním svícením, zadní chromovaný nárazník s nástupním schůdkem nebo 18palcová litá kola. Nejdražší variantou je Aventura, což je limitovaná série u příležitosti uvedení nového Amaroku. Ta má navíc navigaci Discover Media s mapovými podklady Evropy, šesti reproduktory, hlasovým ovládáním, USB, Bluetooth a příjmem digitálního rádia, barevný palubní počítač, specifické provedení interiéru, přední sedadla ErgoComfort s elektrickým nastavováním, bederní opěrkou a vyhříváním, čalounění sedadel kůží Nappa, chromované trubky s nášlapy jako boční prahové lišty nebo 20palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Omlazený Amarok šokuje cenou, vším ostatním patří k nejlepším

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Hyundai i40 vyzývá na souboj tuzemský Superb, není to ale jen zbožný sen?

TEST: Hyundai i40 SW 1,7 CRDI: Chtěl by porazit Superb. Nejsou to jen vzdušné…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud