Omlazený Nissan GT-R přijel do Čech, čerstvé koně nedává lacino

ar6, 16. srpna 2016, 16:55 Google+

Nissan GT-R platí za jeden z nejlepších supersportů 21. století. Vděčí za to jistě úžasné řadě předchůdců, ale také faktu, že na rozdíl od některých soupeřů dostává pravidelné modernizace techniky i vzhledu. Tu poslední Japonci představili v dubnu v New Yorku a nyní s ní přichází na český trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Nissan GT-R přichází k českým prodejcům.

Omlazený Nissan GT-R přichází k českým prodejcům. | foto: Nissan

Sdílejte článek

Godzilla, jak se vozu přezdívá, se poprvé představila již před devíti lety. V životě běžného mainstreamového modelu by to již dávno znamenalo generační výměnu, Nissan GT-R ale jako by ji nepotřeboval. Pořád totiž dokáže trhat asfalt jako kdysi a zároveň uhranout všechny kolem svým majestátním vzhledem. I proto možná designéři při jednotlivých faceliftem měnili jen detaily a jinak tomu nebylo ani nedávno. GT-R tak pro modelový rok 2017 přichází s matně chromovanou lištou masky chladiče ve tvaru písmene V, zesílenou kapotou, mírně upraveným předním splitterem, rozšířenými bočními prahy a novými nasávacími otvory kolem koncovek výfuku. Typická kulatá zadní LED světla zůstala, přibyly naopak prémiové laky oranžová Katsura a stříbrná Ultimate za 55 000 korun.

Kabina vozu je jednoduší než kdy dřív, počet tlačítek se totiž ze sedmadvaceti snížil na jedenáct, na čemž má podíl hlavně nový multimediální systém s osmipalcovým displejem a navigací. Kromě toho má GT-R v základu také audio Bose s 11 reproduktory a přehráváním CD, MP3, MP4 nebo DVD. Přes USB konektor lze dále připojit třeba iPod. Lépe do ruky by měl padnout volant s pádly pod volantem, zvláštní péče byla též věnována čalounění sedadel. Základní model kombinuje semiš s Alcantarou, verze Black Edition a Track Edition mají skořepiny Recaro s dvoubarevnou kůží a luxusní provedení Prestige může volit mezi černou, červenou, béžovou nebo bílou kůží. Vybere si zkrátka úplně každý.

Pod kapotou vozu je 3.8litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, naladěný nově na 419 kW (570 k) při 6800 ot./min a 637 Nm mezi 3500 až 5800 ot./min. Pohonná jednotka má hliníkové písty, elektronicky ovládanou škrtící klapku, blok válců z litého hliníku, systém zapalování s iridiovými svíčkami nebo titanový výfukový systém. U každého motoru je navíc hliníková plaketa s vyrytým jménem technika, který jej skládal. Přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádly pod volantem jsou poháněna všechna kola. Podvozek má vpředu dvojitá trojúhelníková ramena, vzadu je víceprvková náprava. Tlumiče Bilstein jsou nastavitelné do tří režimů a spolu s posilovačem řízení, jehož účinek závisí na rychlosti, poskytují jisté jízdní vlastnosti. Zastavení mají na starosti kotouče Brembo o průměru 390 milimetrů vpředu a 380 milimetrů vzadu.

Technické údaje

  3.8 V6 Bi-turbo
Výkon: 419 kW
Točivý moment: 637 Nm
Převodovka: 6 DCT
Zrychlení: 2,8 s
Maximální rychlost: 315 km/h
Spotřeba: 12,0 l/100 km
Délka: 4710 mm
Šířka: 1895 mm
Výška: 1370 mm
Rozvor: 2780 mm

V českém ceníku jsou k dispozici čtyři výbavové stupně – GT-R, Black Edition, Prestige a Track Edition. Všechna provedení mají šest airbagů, dešťový a světelný senzor, tempomat, zadní parkovací kameru, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment s osmipalcovou obrazovkou a GPS navigací s hlasovým ovládáním, audiosystém Bose s 11 reproduktory, CD, MP3, MP4, DVD, digitálním rádiem a potlačováním hluku, USB a Bluetooth konektivitu, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech u řidiče a čtyř u spolujezdce s vyhříváním, multifunkční volant, bezklíčkové startování, full-LED přední i zadní světla, diody pro denní svícení nebo zadní spoiler. První tři linie mají také 20palcová litá kola Rays s pneumatikami Dunlop.

Ceník - Nissan GT-R 2017

  GT-R Black Edition Prestige Track Edition
3.8 V6 Bi-turbo (419 kW) 2 599 000 Kč 2 710 000 Kč 2 760 000 Kč 3 136 020 Kč

Jak už bylo řečeno, základní GT-R disponuje sedadly v kombinaci semiše a Alcantary. Druhá stupeň Black Edition znamená kožená sedadla Recaro a možnost připlatit si 108 120 korun za karbonový spoiler. Luxusní verze Prestige má palubní desku čalouněnou kůží Nappa a sedadla čalouněná červenou, černou, béžovou nebo bílou kůží. Nejultimativnější verzí, pomineme-li specifické Nismo, je Track Edition s koženými sedadly Recaro, ale především 20palcovými kovanými koly Rays v černém závodním provedení Nismo se širšími pneumatikami Dunlop, upraveným nastavením podvozku Nismo, tužší karosérií (lepené spoje, dutý zadní příčný stabilizátor, tužší uchycení nábojů kol a nové části předního zavěšení) pro lepší stabilitu v zatáčkách a vyšších rychlostech, karbonovým zadním spoilerem, stabilizačními tyčemi Nismo a emblémy modelu. Za příplatek 40 545 korun je dostupné karbonové víko zavazadlového prostoru, na 216 240 korun pak vychází karbonová přední sedadla.

Vytisknout

Diskuze: Omlazený Nissan GT-R přijel do Čech, čerstvé koně nedává lacino

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Nissan Navara Hardtop 2.3 dCi (2016)

Nissan NP300 Navara dostane motor plnící emisní normu Euro 6

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud