Nissan GT-R platí za jeden z nejlepších supersportů 21. století. Vděčí za to jistě úžasné řadě předchůdců, ale také faktu, že na rozdíl od některých soupeřů dostává pravidelné modernizace techniky i vzhledu. Tu poslední Japonci představili v dubnu v New Yorku a nyní s ní přichází na český trh.
Godzilla, jak se vozu přezdívá, se poprvé představila již před devíti lety. V životě běžného mainstreamového modelu by to již dávno znamenalo generační výměnu, Nissan GT-R ale jako by ji nepotřeboval. Pořád totiž dokáže trhat asfalt jako kdysi a zároveň uhranout všechny kolem svým majestátním vzhledem. I proto možná designéři při jednotlivých faceliftem měnili jen detaily a jinak tomu nebylo ani nedávno. GT-R tak pro modelový rok 2017 přichází s matně chromovanou lištou masky chladiče ve tvaru písmene V, zesílenou kapotou, mírně upraveným předním splitterem, rozšířenými bočními prahy a novými nasávacími otvory kolem koncovek výfuku. Typická kulatá zadní LED světla zůstala, přibyly naopak prémiové laky oranžová Katsura a stříbrná Ultimate za 55 000 korun.
Kabina vozu je jednoduší než kdy dřív, počet tlačítek se totiž ze sedmadvaceti snížil na jedenáct, na čemž má podíl hlavně nový multimediální systém s osmipalcovým displejem a navigací. Kromě toho má GT-R v základu také audio Bose s 11 reproduktory a přehráváním CD, MP3, MP4 nebo DVD. Přes USB konektor lze dále připojit třeba iPod. Lépe do ruky by měl padnout volant s pádly pod volantem, zvláštní péče byla též věnována čalounění sedadel. Základní model kombinuje semiš s Alcantarou, verze Black Edition a Track Edition mají skořepiny Recaro s dvoubarevnou kůží a luxusní provedení Prestige může volit mezi černou, červenou, béžovou nebo bílou kůží. Vybere si zkrátka úplně každý.
Pod kapotou vozu je 3.8litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, naladěný nově na 419 kW (570 k) při 6800 ot./min a 637 Nm mezi 3500 až 5800 ot./min. Pohonná jednotka má hliníkové písty, elektronicky ovládanou škrtící klapku, blok válců z litého hliníku, systém zapalování s iridiovými svíčkami nebo titanový výfukový systém. U každého motoru je navíc hliníková plaketa s vyrytým jménem technika, který jej skládal. Přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádly pod volantem jsou poháněna všechna kola. Podvozek má vpředu dvojitá trojúhelníková ramena, vzadu je víceprvková náprava. Tlumiče Bilstein jsou nastavitelné do tří režimů a spolu s posilovačem řízení, jehož účinek závisí na rychlosti, poskytují jisté jízdní vlastnosti. Zastavení mají na starosti kotouče Brembo o průměru 390 milimetrů vpředu a 380 milimetrů vzadu.
Technické údaje
3.8 V6 Bi-turbo Výkon: 419 kW Točivý moment: 637 Nm Převodovka: 6 DCT Zrychlení: 2,8 s Maximální rychlost: 315 km/h Spotřeba: 12,0 l/100 km Délka: 4710 mm Šířka: 1895 mm Výška: 1370 mm Rozvor: 2780 mmV českém ceníku jsou k dispozici čtyři výbavové stupně – GT-R, Black Edition, Prestige a Track Edition. Všechna provedení mají šest airbagů, dešťový a světelný senzor, tempomat, zadní parkovací kameru, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment s osmipalcovou obrazovkou a GPS navigací s hlasovým ovládáním, audiosystém Bose s 11 reproduktory, CD, MP3, MP4, DVD, digitálním rádiem a potlačováním hluku, USB a Bluetooth konektivitu, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech u řidiče a čtyř u spolujezdce s vyhříváním, multifunkční volant, bezklíčkové startování, full-LED přední i zadní světla, diody pro denní svícení nebo zadní spoiler. První tři linie mají také 20palcová litá kola Rays s pneumatikami Dunlop.
Ceník - Nissan GT-R 2017
GT-R Black Edition Prestige Track Edition 3.8 V6 Bi-turbo (419 kW) 2 599 000 Kč 2 710 000 Kč 2 760 000 Kč 3 136 020 KčJak už bylo řečeno, základní GT-R disponuje sedadly v kombinaci semiše a Alcantary. Druhá stupeň Black Edition znamená kožená sedadla Recaro a možnost připlatit si 108 120 korun za karbonový spoiler. Luxusní verze Prestige má palubní desku čalouněnou kůží Nappa a sedadla čalouněná červenou, černou, béžovou nebo bílou kůží. Nejultimativnější verzí, pomineme-li specifické Nismo, je Track Edition s koženými sedadly Recaro, ale především 20palcovými kovanými koly Rays v černém závodním provedení Nismo se širšími pneumatikami Dunlop, upraveným nastavením podvozku Nismo, tužší karosérií (lepené spoje, dutý zadní příčný stabilizátor, tužší uchycení nábojů kol a nové části předního zavěšení) pro lepší stabilitu v zatáčkách a vyšších rychlostech, karbonovým zadním spoilerem, stabilizačními tyčemi Nismo a emblémy modelu. Za příplatek 40 545 korun je dostupné karbonové víko zavazadlového prostoru, na 216 240 korun pak vychází karbonová přední sedadla.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.