Nissan GT-R platí za jeden z nejlepších supersportů 21. století. Vděčí za to jistě úžasné řadě předchůdců, ale také faktu, že na rozdíl od některých soupeřů dostává pravidelné modernizace techniky i vzhledu. Tu poslední Japonci představili v dubnu v New Yorku a nyní s ní přichází na český trh.
Godzilla, jak se vozu přezdívá, se poprvé představila již před devíti lety. V životě běžného mainstreamového modelu by to již dávno znamenalo generační výměnu, Nissan GT-R ale jako by ji nepotřeboval. Pořád totiž dokáže trhat asfalt jako kdysi a zároveň uhranout všechny kolem svým majestátním vzhledem. I proto možná designéři při jednotlivých faceliftem měnili jen detaily a jinak tomu nebylo ani nedávno. GT-R tak pro modelový rok 2017 přichází s matně chromovanou lištou masky chladiče ve tvaru písmene V, zesílenou kapotou, mírně upraveným předním splitterem, rozšířenými bočními prahy a novými nasávacími otvory kolem koncovek výfuku. Typická kulatá zadní LED světla zůstala, přibyly naopak prémiové laky oranžová Katsura a stříbrná Ultimate za 55 000 korun.
Kabina vozu je jednoduší než kdy dřív, počet tlačítek se totiž ze sedmadvaceti snížil na jedenáct, na čemž má podíl hlavně nový multimediální systém s osmipalcovým displejem a navigací. Kromě toho má GT-R v základu také audio Bose s 11 reproduktory a přehráváním CD, MP3, MP4 nebo DVD. Přes USB konektor lze dále připojit třeba iPod. Lépe do ruky by měl padnout volant s pádly pod volantem, zvláštní péče byla též věnována čalounění sedadel. Základní model kombinuje semiš s Alcantarou, verze Black Edition a Track Edition mají skořepiny Recaro s dvoubarevnou kůží a luxusní provedení Prestige může volit mezi černou, červenou, béžovou nebo bílou kůží. Vybere si zkrátka úplně každý.
Pod kapotou vozu je 3.8litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, naladěný nově na 419 kW (570 k) při 6800 ot./min a 637 Nm mezi 3500 až 5800 ot./min. Pohonná jednotka má hliníkové písty, elektronicky ovládanou škrtící klapku, blok válců z litého hliníku, systém zapalování s iridiovými svíčkami nebo titanový výfukový systém. U každého motoru je navíc hliníková plaketa s vyrytým jménem technika, který jej skládal. Přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádly pod volantem jsou poháněna všechna kola. Podvozek má vpředu dvojitá trojúhelníková ramena, vzadu je víceprvková náprava. Tlumiče Bilstein jsou nastavitelné do tří režimů a spolu s posilovačem řízení, jehož účinek závisí na rychlosti, poskytují jisté jízdní vlastnosti. Zastavení mají na starosti kotouče Brembo o průměru 390 milimetrů vpředu a 380 milimetrů vzadu.
Technické údaje
3.8 V6 Bi-turbo Výkon: 419 kW Točivý moment: 637 Nm Převodovka: 6 DCT Zrychlení: 2,8 s Maximální rychlost: 315 km/h Spotřeba: 12,0 l/100 km Délka: 4710 mm Šířka: 1895 mm Výška: 1370 mm Rozvor: 2780 mmV českém ceníku jsou k dispozici čtyři výbavové stupně – GT-R, Black Edition, Prestige a Track Edition. Všechna provedení mají šest airbagů, dešťový a světelný senzor, tempomat, zadní parkovací kameru, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment s osmipalcovou obrazovkou a GPS navigací s hlasovým ovládáním, audiosystém Bose s 11 reproduktory, CD, MP3, MP4, DVD, digitálním rádiem a potlačováním hluku, USB a Bluetooth konektivitu, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech u řidiče a čtyř u spolujezdce s vyhříváním, multifunkční volant, bezklíčkové startování, full-LED přední i zadní světla, diody pro denní svícení nebo zadní spoiler. První tři linie mají také 20palcová litá kola Rays s pneumatikami Dunlop.
Ceník - Nissan GT-R 2017
GT-R Black Edition Prestige Track Edition 3.8 V6 Bi-turbo (419 kW) 2 599 000 Kč 2 710 000 Kč 2 760 000 Kč 3 136 020 KčJak už bylo řečeno, základní GT-R disponuje sedadly v kombinaci semiše a Alcantary. Druhá stupeň Black Edition znamená kožená sedadla Recaro a možnost připlatit si 108 120 korun za karbonový spoiler. Luxusní verze Prestige má palubní desku čalouněnou kůží Nappa a sedadla čalouněná červenou, černou, béžovou nebo bílou kůží. Nejultimativnější verzí, pomineme-li specifické Nismo, je Track Edition s koženými sedadly Recaro, ale především 20palcovými kovanými koly Rays v černém závodním provedení Nismo se širšími pneumatikami Dunlop, upraveným nastavením podvozku Nismo, tužší karosérií (lepené spoje, dutý zadní příčný stabilizátor, tužší uchycení nábojů kol a nové části předního zavěšení) pro lepší stabilitu v zatáčkách a vyšších rychlostech, karbonovým zadním spoilerem, stabilizačními tyčemi Nismo a emblémy modelu. Za příplatek 40 545 korun je dostupné karbonové víko zavazadlového prostoru, na 216 240 korun pak vychází karbonová přední sedadla.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?