Omlazený Nissan GT-R přijel do Čech, čerstvé koně nedává lacino

Omlazený Nissan GT-R přichází k českým prodejcům.
Omlazený Nissan GT-R přichází k českým prodejcům., foto: Nissan
ar6 16. srpna 2016 16:55
Sdílej:

Nissan GT-R platí za jeden z nejlepších supersportů 21. století. Vděčí za to jistě úžasné řadě předchůdců, ale také faktu, že na rozdíl od některých soupeřů dostává pravidelné modernizace techniky i vzhledu. Tu poslední Japonci představili v dubnu v New Yorku a nyní s ní přichází na český trh.

Godzilla, jak se vozu přezdívá, se poprvé představila již před devíti lety. V životě běžného mainstreamového modelu by to již dávno znamenalo generační výměnu, Nissan GT-R ale jako by ji nepotřeboval. Pořád totiž dokáže trhat asfalt jako kdysi a zároveň uhranout všechny kolem svým majestátním vzhledem. I proto možná designéři při jednotlivých faceliftem měnili jen detaily a jinak tomu nebylo ani nedávno. GT-R tak pro modelový rok 2017 přichází s matně chromovanou lištou masky chladiče ve tvaru písmene V, zesílenou kapotou, mírně upraveným předním splitterem, rozšířenými bočními prahy a novými nasávacími otvory kolem koncovek výfuku. Typická kulatá zadní LED světla zůstala, přibyly naopak prémiové laky oranžová Katsura a stříbrná Ultimate za 55 000 korun.

Kabina vozu je jednoduší než kdy dřív, počet tlačítek se totiž ze sedmadvaceti snížil na jedenáct, na čemž má podíl hlavně nový multimediální systém s osmipalcovým displejem a navigací. Kromě toho má GT-R v základu také audio Bose s 11 reproduktory a přehráváním CD, MP3, MP4 nebo DVD. Přes USB konektor lze dále připojit třeba iPod. Lépe do ruky by měl padnout volant s pádly pod volantem, zvláštní péče byla též věnována čalounění sedadel. Základní model kombinuje semiš s Alcantarou, verze Black Edition a Track Edition mají skořepiny Recaro s dvoubarevnou kůží a luxusní provedení Prestige může volit mezi černou, červenou, béžovou nebo bílou kůží. Vybere si zkrátka úplně každý.

Pod kapotou vozu je 3.8litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, naladěný nově na 419 kW (570 k) při 6800 ot./min a 637 Nm mezi 3500 až 5800 ot./min. Pohonná jednotka má hliníkové písty, elektronicky ovládanou škrtící klapku, blok válců z litého hliníku, systém zapalování s iridiovými svíčkami nebo titanový výfukový systém. U každého motoru je navíc hliníková plaketa s vyrytým jménem technika, který jej skládal. Přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádly pod volantem jsou poháněna všechna kola. Podvozek má vpředu dvojitá trojúhelníková ramena, vzadu je víceprvková náprava. Tlumiče Bilstein jsou nastavitelné do tří režimů a spolu s posilovačem řízení, jehož účinek závisí na rychlosti, poskytují jisté jízdní vlastnosti. Zastavení mají na starosti kotouče Brembo o průměru 390 milimetrů vpředu a 380 milimetrů vzadu.

Technické údaje

  3.8 V6 Bi-turbo Výkon: 419 kW Točivý moment: 637 Nm Převodovka: 6 DCT Zrychlení: 2,8 s Maximální rychlost: 315 km/h Spotřeba: 12,0 l/100 km Délka: 4710 mm Šířka: 1895 mm Výška: 1370 mm Rozvor: 2780 mm

V českém ceníku jsou k dispozici čtyři výbavové stupně – GT-R, Black Edition, Prestige a Track Edition. Všechna provedení mají šest airbagů, dešťový a světelný senzor, tempomat, zadní parkovací kameru, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment s osmipalcovou obrazovkou a GPS navigací s hlasovým ovládáním, audiosystém Bose s 11 reproduktory, CD, MP3, MP4, DVD, digitálním rádiem a potlačováním hluku, USB a Bluetooth konektivitu, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech u řidiče a čtyř u spolujezdce s vyhříváním, multifunkční volant, bezklíčkové startování, full-LED přední i zadní světla, diody pro denní svícení nebo zadní spoiler. První tři linie mají také 20palcová litá kola Rays s pneumatikami Dunlop.

Ceník - Nissan GT-R 2017

  GT-R Black Edition Prestige Track Edition 3.8 V6 Bi-turbo (419 kW) 2 599 000 Kč 2 710 000 Kč 2 760 000 Kč 3 136 020 Kč

Jak už bylo řečeno, základní GT-R disponuje sedadly v kombinaci semiše a Alcantary. Druhá stupeň Black Edition znamená kožená sedadla Recaro a možnost připlatit si 108 120 korun za karbonový spoiler. Luxusní verze Prestige má palubní desku čalouněnou kůží Nappa a sedadla čalouněná červenou, černou, béžovou nebo bílou kůží. Nejultimativnější verzí, pomineme-li specifické Nismo, je Track Edition s koženými sedadly Recaro, ale především 20palcovými kovanými koly Rays v černém závodním provedení Nismo se širšími pneumatikami Dunlop, upraveným nastavením podvozku Nismo, tužší karosérií (lepené spoje, dutý zadní příčný stabilizátor, tužší uchycení nábojů kol a nové části předního zavěšení) pro lepší stabilitu v zatáčkách a vyšších rychlostech, karbonovým zadním spoilerem, stabilizačními tyčemi Nismo a emblémy modelu. Za příplatek 40 545 korun je dostupné karbonové víko zavazadlového prostoru, na 216 240 korun pak vychází karbonová přední sedadla.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.