V průběhu končícího týdne zveřejnil Volkswagen ceník omlazeného Amaroku a ceny byly na pickup poměrně vysoké. Fiatu Fullback přitom ukazuje, že za pohledný a dobře vyrobený pracovní nástroj se dá platit i podstatně méně.
Fullback je vůbec prvním příspěvkem Fiatu do segmentu středně velkých pickupů, prodávaných v Evropě. Protože ale vývoj takového vozu stojí velké množství financí, není divu, že si Italové přizvali ke spolupráci zkušeného partnera. Jak jste asi podle designu poznali, tím se stalo Mitsubishi, základem pro Fullback tak celkem logicky stál model L200. Oproti němu je zvenku viditelné jen minimum změn, zahrnující masku chladiče a přední nárazník. Fullback je i tak velice pohledným přírůstkem do rostoucího segmentu. Kabina se pak od Mitsubishi liší vlastně jen logy na volantu, případně v menu multimediálního systému. Na škodu to ale určitě není, protože i když to není Amarok, pořád má nová L200 opravdu hodně blízko osobním automobilům. Velice dobrá je také ergonomie nebo úroveň zpracování. K dispozici jsou dvě provedení kabiny, ta základní zahrnuje látkové čalounění nebo rádio s CD a Bluetooth, vyšší úroveň kombinuje černo-stříbrný přístrojový panel dokonce i s koženým čalouněním.
Na českém trhu bude Fullback dostupný s prodlouženou jednokabinou (Extended Cab) nebo dvojkabinou (Double Cab). V prvním případě jsou uvnitř čtyři místa k sezení, vůz přitom disponuje délkou 5215 milimetrů u výbavy SX a 5295 milimetrů u výbavy LX, ložná plocha má v tomto případě 1850 milimetrů na délku a 1470 milimetrů na šířku. Dvojkabina má uvnitř pět míst k sezení, a to s délkou 5225 milimetrů (SX), respektive 5305 milimetrů (LX). Ložná plocha má na délku 1520 milimetrů a na šířku 1470 milimetrů. Celkovou výšku 1775 milimetrů (SX) nebo 1780 milimetrů (LX), šířku 1785 milimetrů (SX) nebo 1815 milimetrů (LX) a rozvor 3000 milimetrů oba vozy sdílí. Nosnost se podle motoru pohybuje mezi 1025 až 1035 kilogramy. Co se týká terénních vlastností, všechny verze mají přední nájezdový úhel 30 stupňů a zadní nájezdový úhel 22 stupňů, světlá výška je 200 milimetrů (SX) nebo 205 milimetrů (LX).
Technické údaje
2.4 MultiJet 2.4 MultiJet 2.4 MultiJet Výkon: 113 kW 133 kW 133 kW Toč. moment: 380 Nm 430 Nm 430 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 5 AT Max. rychlost: 169 km/h 179 km/h 177 km/h Spotřeba: 6,9 l/100 km 7,1 l/6,9 l/100 km 7,5 l/100 kmPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro Double Cab.
Pod kapotou může být jedna ze dvou verzí naftového čtyřválce 2.4 MultiJet. Ta slabší má 113 kW (154 k), ta silnější 133 kW (181 k). Základem je v obou případech šestistupňová manuální převodovka, silnější provedení (pouze Double Cab) může ale za příplatek dostat i pětistupňový automat. Kde se oba výbavové stupně liší, to je systém pohonu všech kol. Základní SX disponuje částečným pohonem všech kol, pracujícím v režimech 2H (pouze zadokolka), 4H (rozděluje v podmínkách s nízkou přilnavostí točivý moment mezi přední a zadní kola) a 4L (k pohonu 4x4 je připojena redukce). Linie LX má trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen a třemi elektronicky řízenými spojkami, jenž řídí distribuci točivého momentu na kola podle stavu vozovky a rychlosti. Volič režimu pohonu obsahuje vedle módů 2H a 4H ještě 4HLc (uzamčení diferenciálu a rovnoměrný přenos točivého momentu mezi obě nápravy) a 4LLc (uzamčení diferenciálu a připojení redukce). Tuto soustavu doplňuje uzávěrka zadního diferenciálu.
Ceník - Fiat Fullback
Extended Cab Double Cab SX LX SX LX 2.4 MJet (113 kW) 551 930 Kč ---------- 571 330 Kč ---------- 2.4 MJet (133 kW) ---------- 596 550 Kč ---------- 615 950 Kč 2.4 MJet AT (133 kW) ---------- ---------- ---------- 645 050 KčPoznámka: Akční ceny bez DPH.
Již několikrát zmíněná základní výbava SX obsahuje sedm airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, Isofix, elektrické stahování oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s CD, Bluetooth a USB, výškově stavitelné sedadlo řidiče a 16palcová ocelová kola (u Double Cabu s okrasnými kryty). Vyšší úroveň LX přidává varování při opuštění jízdního pruhu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, zadní parkovací kameru, automatickou klimatizaci, rádio s 6,1palcovým displejem, CD, Bluetooth a USB, multifunkční kožený volant, chromované doplňky exteriéru i interiéru, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Bez příplatku je pak dostupné kožené čalounění.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.