V průběhu končícího týdne zveřejnil Volkswagen ceník omlazeného Amaroku a ceny byly na pickup poměrně vysoké. Fiatu Fullback přitom ukazuje, že za pohledný a dobře vyrobený pracovní nástroj se dá platit i podstatně méně.
Fullback je vůbec prvním příspěvkem Fiatu do segmentu středně velkých pickupů, prodávaných v Evropě. Protože ale vývoj takového vozu stojí velké množství financí, není divu, že si Italové přizvali ke spolupráci zkušeného partnera. Jak jste asi podle designu poznali, tím se stalo Mitsubishi, základem pro Fullback tak celkem logicky stál model L200. Oproti němu je zvenku viditelné jen minimum změn, zahrnující masku chladiče a přední nárazník. Fullback je i tak velice pohledným přírůstkem do rostoucího segmentu. Kabina se pak od Mitsubishi liší vlastně jen logy na volantu, případně v menu multimediálního systému. Na škodu to ale určitě není, protože i když to není Amarok, pořád má nová L200 opravdu hodně blízko osobním automobilům. Velice dobrá je také ergonomie nebo úroveň zpracování. K dispozici jsou dvě provedení kabiny, ta základní zahrnuje látkové čalounění nebo rádio s CD a Bluetooth, vyšší úroveň kombinuje černo-stříbrný přístrojový panel dokonce i s koženým čalouněním.
Na českém trhu bude Fullback dostupný s prodlouženou jednokabinou (Extended Cab) nebo dvojkabinou (Double Cab). V prvním případě jsou uvnitř čtyři místa k sezení, vůz přitom disponuje délkou 5215 milimetrů u výbavy SX a 5295 milimetrů u výbavy LX, ložná plocha má v tomto případě 1850 milimetrů na délku a 1470 milimetrů na šířku. Dvojkabina má uvnitř pět míst k sezení, a to s délkou 5225 milimetrů (SX), respektive 5305 milimetrů (LX). Ložná plocha má na délku 1520 milimetrů a na šířku 1470 milimetrů. Celkovou výšku 1775 milimetrů (SX) nebo 1780 milimetrů (LX), šířku 1785 milimetrů (SX) nebo 1815 milimetrů (LX) a rozvor 3000 milimetrů oba vozy sdílí. Nosnost se podle motoru pohybuje mezi 1025 až 1035 kilogramy. Co se týká terénních vlastností, všechny verze mají přední nájezdový úhel 30 stupňů a zadní nájezdový úhel 22 stupňů, světlá výška je 200 milimetrů (SX) nebo 205 milimetrů (LX).
Technické údaje
2.4 MultiJet 2.4 MultiJet 2.4 MultiJet Výkon: 113 kW 133 kW 133 kW Toč. moment: 380 Nm 430 Nm 430 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 5 AT Max. rychlost: 169 km/h 179 km/h 177 km/h Spotřeba: 6,9 l/100 km 7,1 l/6,9 l/100 km 7,5 l/100 kmPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro Double Cab.
Pod kapotou může být jedna ze dvou verzí naftového čtyřválce 2.4 MultiJet. Ta slabší má 113 kW (154 k), ta silnější 133 kW (181 k). Základem je v obou případech šestistupňová manuální převodovka, silnější provedení (pouze Double Cab) může ale za příplatek dostat i pětistupňový automat. Kde se oba výbavové stupně liší, to je systém pohonu všech kol. Základní SX disponuje částečným pohonem všech kol, pracujícím v režimech 2H (pouze zadokolka), 4H (rozděluje v podmínkách s nízkou přilnavostí točivý moment mezi přední a zadní kola) a 4L (k pohonu 4x4 je připojena redukce). Linie LX má trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen a třemi elektronicky řízenými spojkami, jenž řídí distribuci točivého momentu na kola podle stavu vozovky a rychlosti. Volič režimu pohonu obsahuje vedle módů 2H a 4H ještě 4HLc (uzamčení diferenciálu a rovnoměrný přenos točivého momentu mezi obě nápravy) a 4LLc (uzamčení diferenciálu a připojení redukce). Tuto soustavu doplňuje uzávěrka zadního diferenciálu.
Ceník - Fiat Fullback
Extended Cab Double Cab SX LX SX LX 2.4 MJet (113 kW) 551 930 Kč ---------- 571 330 Kč ---------- 2.4 MJet (133 kW) ---------- 596 550 Kč ---------- 615 950 Kč 2.4 MJet AT (133 kW) ---------- ---------- ---------- 645 050 KčPoznámka: Akční ceny bez DPH.
Již několikrát zmíněná základní výbava SX obsahuje sedm airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, Isofix, elektrické stahování oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s CD, Bluetooth a USB, výškově stavitelné sedadlo řidiče a 16palcová ocelová kola (u Double Cabu s okrasnými kryty). Vyšší úroveň LX přidává varování při opuštění jízdního pruhu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, zadní parkovací kameru, automatickou klimatizaci, rádio s 6,1palcovým displejem, CD, Bluetooth a USB, multifunkční kožený volant, chromované doplňky exteriéru i interiéru, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Bez příplatku je pak dostupné kožené čalounění.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?