V průběhu končícího týdne zveřejnil Volkswagen ceník omlazeného Amaroku a ceny byly na pickup poměrně vysoké. Fiatu Fullback přitom ukazuje, že za pohledný a dobře vyrobený pracovní nástroj se dá platit i podstatně méně.
Fullback je vůbec prvním příspěvkem Fiatu do segmentu středně velkých pickupů, prodávaných v Evropě. Protože ale vývoj takového vozu stojí velké množství financí, není divu, že si Italové přizvali ke spolupráci zkušeného partnera. Jak jste asi podle designu poznali, tím se stalo Mitsubishi, základem pro Fullback tak celkem logicky stál model L200. Oproti němu je zvenku viditelné jen minimum změn, zahrnující masku chladiče a přední nárazník. Fullback je i tak velice pohledným přírůstkem do rostoucího segmentu. Kabina se pak od Mitsubishi liší vlastně jen logy na volantu, případně v menu multimediálního systému. Na škodu to ale určitě není, protože i když to není Amarok, pořád má nová L200 opravdu hodně blízko osobním automobilům. Velice dobrá je také ergonomie nebo úroveň zpracování. K dispozici jsou dvě provedení kabiny, ta základní zahrnuje látkové čalounění nebo rádio s CD a Bluetooth, vyšší úroveň kombinuje černo-stříbrný přístrojový panel dokonce i s koženým čalouněním.
Na českém trhu bude Fullback dostupný s prodlouženou jednokabinou (Extended Cab) nebo dvojkabinou (Double Cab). V prvním případě jsou uvnitř čtyři místa k sezení, vůz přitom disponuje délkou 5215 milimetrů u výbavy SX a 5295 milimetrů u výbavy LX, ložná plocha má v tomto případě 1850 milimetrů na délku a 1470 milimetrů na šířku. Dvojkabina má uvnitř pět míst k sezení, a to s délkou 5225 milimetrů (SX), respektive 5305 milimetrů (LX). Ložná plocha má na délku 1520 milimetrů a na šířku 1470 milimetrů. Celkovou výšku 1775 milimetrů (SX) nebo 1780 milimetrů (LX), šířku 1785 milimetrů (SX) nebo 1815 milimetrů (LX) a rozvor 3000 milimetrů oba vozy sdílí. Nosnost se podle motoru pohybuje mezi 1025 až 1035 kilogramy. Co se týká terénních vlastností, všechny verze mají přední nájezdový úhel 30 stupňů a zadní nájezdový úhel 22 stupňů, světlá výška je 200 milimetrů (SX) nebo 205 milimetrů (LX).
Technické údaje
2.4 MultiJet 2.4 MultiJet 2.4 MultiJet Výkon: 113 kW 133 kW 133 kW Toč. moment: 380 Nm 430 Nm 430 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 5 AT Max. rychlost: 169 km/h 179 km/h 177 km/h Spotřeba: 6,9 l/100 km 7,1 l/6,9 l/100 km 7,5 l/100 kmPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro Double Cab.
Pod kapotou může být jedna ze dvou verzí naftového čtyřválce 2.4 MultiJet. Ta slabší má 113 kW (154 k), ta silnější 133 kW (181 k). Základem je v obou případech šestistupňová manuální převodovka, silnější provedení (pouze Double Cab) může ale za příplatek dostat i pětistupňový automat. Kde se oba výbavové stupně liší, to je systém pohonu všech kol. Základní SX disponuje částečným pohonem všech kol, pracujícím v režimech 2H (pouze zadokolka), 4H (rozděluje v podmínkách s nízkou přilnavostí točivý moment mezi přední a zadní kola) a 4L (k pohonu 4x4 je připojena redukce). Linie LX má trvalý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen a třemi elektronicky řízenými spojkami, jenž řídí distribuci točivého momentu na kola podle stavu vozovky a rychlosti. Volič režimu pohonu obsahuje vedle módů 2H a 4H ještě 4HLc (uzamčení diferenciálu a rovnoměrný přenos točivého momentu mezi obě nápravy) a 4LLc (uzamčení diferenciálu a připojení redukce). Tuto soustavu doplňuje uzávěrka zadního diferenciálu.
Ceník - Fiat Fullback
Extended Cab Double Cab SX LX SX LX 2.4 MJet (113 kW) 551 930 Kč ---------- 571 330 Kč ---------- 2.4 MJet (133 kW) ---------- 596 550 Kč ---------- 615 950 Kč 2.4 MJet AT (133 kW) ---------- ---------- ---------- 645 050 KčPoznámka: Akční ceny bez DPH.
Již několikrát zmíněná základní výbava SX obsahuje sedm airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, Isofix, elektrické stahování oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s CD, Bluetooth a USB, výškově stavitelné sedadlo řidiče a 16palcová ocelová kola (u Double Cabu s okrasnými kryty). Vyšší úroveň LX přidává varování při opuštění jízdního pruhu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, zadní parkovací kameru, automatickou klimatizaci, rádio s 6,1palcovým displejem, CD, Bluetooth a USB, multifunkční kožený volant, chromované doplňky exteriéru i interiéru, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Bez příplatku je pak dostupné kožené čalounění.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.