Zmodernizovaný Renault Clio přichází na trh, nabídkou se vyrovná Fabii

Renault Clio
Renault Clio, foto: Renault
ar6 1. srpna 2016 17:51
Sdílej:

Za 26 let se ve světě prodalo přes 13 milionů Renaultů Clio, což mimo jiné svědčí o tom, jak moc důležitý je tento model pro francouzskou automobilku. Proto se facelift aktuální čtvrté generace, představené před čtyřmi roky, nesl spíše v decentním duchu. Teď omlazené Clio vstupuje na český trh, chybět nebude ani sportovní provedení RS.

Design čtvrtého Clia je pohledný i po 48 měsících od jeho premiéry, designéři Renaultu tak měli výrazně usnadněnou práci. Jejich pozornost tak byla upřena především na světlomety, které mohou mít nově technologii LED Pure Vision. Doplněny jsou LED diodami pro denní svícení a zadními LED světlomety, v nižších výbavových verzích nicméně stále zůstávají halogeny. Ze série menších úprav jsou přepracované nárazníky, nová maska chladiče a rozšířená nabídka laků a litých kol. Kabina je oproti dřívějšku kvalitnější, výraznějších designových změn ale nedoznala. Důležitějších jsou multimédia, reprezentovaná dvěma infotainmenty, respektive audiosystémem Bose se sedmi reproduktory. Chybět v nabídce pochopitelně nebude sportovní Clio RS, které má full-LED světlomety standardně, a to včetně diodových reflektorů RS Vision ve tvaru šachovnice v nárazníku, suplující mlhová, obrysová a potkávací světla, respektive prosvěcování do zatáček. Vzadu nechybí difuzor a dvojitá koncovka výfuku, kola mají 17, respektive 18 palců u provedení Trophy.

Paleta pohonných jednotek začíná u atmosférické dvanáctistovky o výkonu 55 kW (75 k) s pětistupňovou manuální převodovkou. Dále už jsou k dispozici výhradně přeplňované jednotky, jejichž nabídka začíná o devítistovky TCe o výkonu 66 kW (90 k) s manuální pětistupňovou převodovkou, funkcí overboost a volitelným paketem eco2 (start & stop a rekuperace brzdné energie). Následuje nová dvanáctistovka TCe o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou a balíčkem eco2. Turbodiesely dCi mají shodně objem 1.5 litru, balíček eco2 a manuální převodovku. U verzí s výkonem 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k) má pět stupňů, u nového provedení s výkonem 81 kW (110 k) pak šest stupňů. Sportovní verze RS má pod kapotou přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Slabší model má 147 kW (200 k), silnější Trophy potom 162 kW (220 k).

Technické údaje

  1.2 16V 0.9 TCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 TCe 1.6 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi Výkon:  55 kW 66 kW 88 kW 88 kW 147 kW 162 kW 55 kW 66 kW 81 kW Toč. moment: 107 Nm 140 Nm 205 Nm 205 Nm 260 Nm 260 Nm 200 Nm 220 Nm 260 Nm Převodovka:  5 MT 5 MT 6 MT 6 EDC 6 EDC 6 EDC 5 MT 5 MT 6 MT  Zrychlení:  14,5 s 12,9/12,2 s 9,0 s 9,2 s 6,7 s 6,5 s 14,3 s 12,0 s 11,2 s Max. rychlost:  167 km/h 178/180 km/h  199 kmh 199 km/h 230 km/h 235 km/h 168 km/h 180 km/h 194 km/h Spotřeba: 5,6 l 5,0/4,7 l 5,3 l 5,4 l 5,9 l 5,9 l 3,3 l 3,3 l 3,5 l Délka: 4062 mm (4 267 mm) Šířka: 1732 mm Výška:  1448 mm (1445 mm) Rozvor:  2589 mm Kufr:  300 l (443/1380 l)

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro verzi eco2, údaje v závorce pro karosérii Grandtour.

Základní výbava Life obsahuje šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní boční sedadla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, kartu Renault, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, černé střešní ližiny (kombi), černé kliky a kryty zrcátek, LED denní svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Advantage přidává manuální klimatizaci, rádio s MP3, USB, Bluetooth, hands-free a aplikacemi pro chytré telefony, kožený volant a kliky a kryty zrcátek v barvě karosérie. Stupeň Limited disponuje navíc infotainmentem a navigací Media Nav s rádiem (6 reproduktorů, MP3, USB), Bluetooth a hands-free, mlhovkami, lesklými černými kryty zrcátek a 16palcovými litými koly.

Ceník - Renault Clio 2017

  Life Advantage Limited Intens RS RS Trophy 1.2 16V (55 kW) 234 900 Kč 254 900 Kč 274 900 Kč ---------- ---------- ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- 284 900 Kč 304 900 Kč ---------- ---------- ---------- 0.9 TCe eco2 (66 kW) ---------- ---------- ---------- 334 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (88 kW) ---------- ---------- 329 900 Kč 359 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe EDC (88 kW) ---------- ---------- 359 900 Kč 389 900 Kč ---------- ---------- 1.6 TCe (147 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 584 900 Kč ---------- 1.6 TCe (162 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 1.5 dCi (55 kW) ---------- 326 900 Kč 346 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 376 900 Kč 406 900 Kč ---------- ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- ---------- ---------- 426 900 Kč ---------- ----------

Poznámka: Příplatek za karosérii kombi činí 15 000 korun, nelze u modelů RS.

Nejvyšší výbava Intens má dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vzadu, hands-free kartu Renault, automatickou klimatizaci a přední světla LED Pure Vision. Donedávna dostupná výbava GT Line je nyní dodávána ve formě paketu pro exteriér nebo dohromady pro exteriér i interiér. Exteriérový paket je k dispozici pro výbavy Advantage a Intens, oba dohromady pak výhradně pro Intens. Tím se mimo jiné dostáváme také k provedení RS, které základní výbavou navazuje na nejvyšší linii Intens. Oproti ní má navíc aerodynamický bodykit karosérie s předním nárazníkem ve stylu formule 1, difuzorem a zadním spoilerem, 17palcová litá kola, sportovní sedadla s čalouněním látkou a koženkou, podvozek Sport, diferenciál s elektronickou funkcí omezení svornosti, systém rychlého podřazení o víc stupňů v manuálním režimu, Launch Control nebo přídavné LED světlomety RS Vision. Provedení RS Trophy pak přidává 18palcová litá kola s červenými brzdovými třmeny, výfuk Akrapovič a podvozek Cup Trophy. Na závěr se sluší doplnit, že novinku lze objednávat od dnešního dne, fyzicky se první vozy objeví v polovině září.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.