Za 26 let se ve světě prodalo přes 13 milionů Renaultů Clio, což mimo jiné svědčí o tom, jak moc důležitý je tento model pro francouzskou automobilku. Proto se facelift aktuální čtvrté generace, představené před čtyřmi roky, nesl spíše v decentním duchu. Teď omlazené Clio vstupuje na český trh, chybět nebude ani sportovní provedení RS.
Design čtvrtého Clia je pohledný i po 48 měsících od jeho premiéry, designéři Renaultu tak měli výrazně usnadněnou práci. Jejich pozornost tak byla upřena především na světlomety, které mohou mít nově technologii LED Pure Vision. Doplněny jsou LED diodami pro denní svícení a zadními LED světlomety, v nižších výbavových verzích nicméně stále zůstávají halogeny. Ze série menších úprav jsou přepracované nárazníky, nová maska chladiče a rozšířená nabídka laků a litých kol. Kabina je oproti dřívějšku kvalitnější, výraznějších designových změn ale nedoznala. Důležitějších jsou multimédia, reprezentovaná dvěma infotainmenty, respektive audiosystémem Bose se sedmi reproduktory. Chybět v nabídce pochopitelně nebude sportovní Clio RS, které má full-LED světlomety standardně, a to včetně diodových reflektorů RS Vision ve tvaru šachovnice v nárazníku, suplující mlhová, obrysová a potkávací světla, respektive prosvěcování do zatáček. Vzadu nechybí difuzor a dvojitá koncovka výfuku, kola mají 17, respektive 18 palců u provedení Trophy.
Paleta pohonných jednotek začíná u atmosférické dvanáctistovky o výkonu 55 kW (75 k) s pětistupňovou manuální převodovkou. Dále už jsou k dispozici výhradně přeplňované jednotky, jejichž nabídka začíná o devítistovky TCe o výkonu 66 kW (90 k) s manuální pětistupňovou převodovkou, funkcí overboost a volitelným paketem eco2 (start & stop a rekuperace brzdné energie). Následuje nová dvanáctistovka TCe o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou a balíčkem eco2. Turbodiesely dCi mají shodně objem 1.5 litru, balíček eco2 a manuální převodovku. U verzí s výkonem 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k) má pět stupňů, u nového provedení s výkonem 81 kW (110 k) pak šest stupňů. Sportovní verze RS má pod kapotou přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Slabší model má 147 kW (200 k), silnější Trophy potom 162 kW (220 k).
Technické údaje
1.2 16V 0.9 TCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 TCe 1.6 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi Výkon: 55 kW 66 kW 88 kW 88 kW 147 kW 162 kW 55 kW 66 kW 81 kW Toč. moment: 107 Nm 140 Nm 205 Nm 205 Nm 260 Nm 260 Nm 200 Nm 220 Nm 260 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 6 MT 6 EDC 6 EDC 6 EDC 5 MT 5 MT 6 MT Zrychlení: 14,5 s 12,9/12,2 s 9,0 s 9,2 s 6,7 s 6,5 s 14,3 s 12,0 s 11,2 s Max. rychlost: 167 km/h 178/180 km/h 199 kmh 199 km/h 230 km/h 235 km/h 168 km/h 180 km/h 194 km/h Spotřeba: 5,6 l 5,0/4,7 l 5,3 l 5,4 l 5,9 l 5,9 l 3,3 l 3,3 l 3,5 l Délka: 4062 mm (4 267 mm) Šířka: 1732 mm Výška: 1448 mm (1445 mm) Rozvor: 2589 mm Kufr: 300 l (443/1380 l)Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro verzi eco2, údaje v závorce pro karosérii Grandtour.
Základní výbava Life obsahuje šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní boční sedadla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, kartu Renault, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, černé střešní ližiny (kombi), černé kliky a kryty zrcátek, LED denní svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Advantage přidává manuální klimatizaci, rádio s MP3, USB, Bluetooth, hands-free a aplikacemi pro chytré telefony, kožený volant a kliky a kryty zrcátek v barvě karosérie. Stupeň Limited disponuje navíc infotainmentem a navigací Media Nav s rádiem (6 reproduktorů, MP3, USB), Bluetooth a hands-free, mlhovkami, lesklými černými kryty zrcátek a 16palcovými litými koly.
Ceník - Renault Clio 2017
Life Advantage Limited Intens RS RS Trophy 1.2 16V (55 kW) 234 900 Kč 254 900 Kč 274 900 Kč ---------- ---------- ---------- 0.9 TCe (66 kW) ---------- 284 900 Kč 304 900 Kč ---------- ---------- ---------- 0.9 TCe eco2 (66 kW) ---------- ---------- ---------- 334 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe (88 kW) ---------- ---------- 329 900 Kč 359 900 Kč ---------- ---------- 1.2 TCe EDC (88 kW) ---------- ---------- 359 900 Kč 389 900 Kč ---------- ---------- 1.6 TCe (147 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 584 900 Kč ---------- 1.6 TCe (162 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 1.5 dCi (55 kW) ---------- 326 900 Kč 346 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 dCi (66 kW) ---------- ---------- 376 900 Kč 406 900 Kč ---------- ---------- 1.5 dCi (81 kW) ---------- ---------- ---------- 426 900 Kč ---------- ----------Poznámka: Příplatek za karosérii kombi činí 15 000 korun, nelze u modelů RS.
Nejvyšší výbava Intens má dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vzadu, hands-free kartu Renault, automatickou klimatizaci a přední světla LED Pure Vision. Donedávna dostupná výbava GT Line je nyní dodávána ve formě paketu pro exteriér nebo dohromady pro exteriér i interiér. Exteriérový paket je k dispozici pro výbavy Advantage a Intens, oba dohromady pak výhradně pro Intens. Tím se mimo jiné dostáváme také k provedení RS, které základní výbavou navazuje na nejvyšší linii Intens. Oproti ní má navíc aerodynamický bodykit karosérie s předním nárazníkem ve stylu formule 1, difuzorem a zadním spoilerem, 17palcová litá kola, sportovní sedadla s čalouněním látkou a koženkou, podvozek Sport, diferenciál s elektronickou funkcí omezení svornosti, systém rychlého podřazení o víc stupňů v manuálním režimu, Launch Control nebo přídavné LED světlomety RS Vision. Provedení RS Trophy pak přidává 18palcová litá kola s červenými brzdovými třmeny, výfuk Akrapovič a podvozek Cup Trophy. Na závěr se sluší doplnit, že novinku lze objednávat od dnešního dne, fyzicky se první vozy objeví v polovině září.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.