Když Ford po omlazovací kúře Focusu uvedl na český trh také jeho variantu s tříprostorovou karosérií, bylo to trošku překvapivé. Sedany nižší střední třídy, ještě navíc ty ne zrovna levné, u nás zkrátka nemají na růžích ustláno. Modrý ovál si tuto skutečnost uvědomil asi po dvou letech a Focus Sedan z ceníků stáhl. Není to ale jediná změna před druhou polovinou prázdnin.
Třetí vydání Focusu mělo premiéru v roce 2010, sedan se pak objevil dokonce dříve než kombi. Důvodem je popularita tohoto typu karosérie na některých světových trzích. Jeden z prvních globálních Fordů prošel modernizací o čtyři roky později a spolu s ní se v Česku objevil také zmodernizovaný sedan. Pod kapotou modelu se u nás nevystřídaly úplně všechny motory – z benzínů to byly 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) a 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 k), z turbodieselů pak 1.5 TDCi o výkonu 85 kW (116 k) a později 88 kW (120 k) a 2.0 TDCi o výkonu 110 kW (150 k). Sedan mohl zaujmout neotřelým designem i kufrem o objemu 475 litrů, malý vstupní otvor zavazadelníku a především vyšší cena (loni od 386 990 korun) však znemožnily „malému Mondeu“ větší tržní úspěch. Pokud však po autě toužíte, stačí si pro něj zajet do sousedního Německa, kde dostanete třeba i atmosférickou 1.6 Ti-VCT o výkonu 63 kW (85 k), slabší litrový EcoBoost o výkonu 74 kW (101 k), silnější patnáctistovku EcoBoost o výkonu 134 kW (182 k) nebo základní diesel 1.5 TDCi o výkonu 70 kW (95 k). Ceny tam startují na 17 360 eurech (cca 469 000 korun).
Ačkoliv jde patrně o největší změnu v cenících Fordu, není jediná. Tou další je uvedení výbavy ST-Line pro Fiestu, Focus a Mondeo. Charakteristický je pro tyto modely sportovní vzhled, připomínající modely ST, s novými nárazníky, maskou chladiče, nástavci prahů, difuzorem, decentním spoilerem nebo litými koly o průměru 16 (Fiesta), 17 (Focus) nebo 18 palců (Mondeo). Uvnitř pak jsou sportovněji tvarovaná sedadla a volant v kombinaci s o něco bohatší výbavou. Mechanicky se změnilo jen odpružení, které je tužší a posouvá auto o něco blíže k silnici. Omezená je nabídka motorů, obsahující u Fiesty pouze litrový EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k), u Focusu 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 k) nebo 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k) a u Mondea 2.0 EcoBoost o výkonu 176 kW (240 k), 2.0 TDCi AWD o výkonu 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k) a konečně 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 154 kW (210 k). V průběhu posledního čtvrtletí letošního roku by pak verzi ST-Line měla dostat i omlazená Kuga.
Ceník - Ford ST-Line
Fiesta Focus Mondeo 3 dv. 5 dv. hatchback kombi liftback kombi 1.0 EcoBoost (92 kW) 360 990 Kč 375 990 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.5 EcoBoost (110 kW) ---------- ---------- 429 990 Kč 449 990 Kč ---------- ---------- 2.0 EcoBoost AT (176 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 896 990 Kč 926 990 Kč 1.5 TDCi (88 kW) ---------- ---------- 469 990 Kč 509 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi AWD (110 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 824 990 Kč 854 990 Kč 2.0 TDCi AWD PS (132 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 916 990 Kč 946 990 Kč 2.0 TDCi Bi-T PS (154 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 908 990 Kč 938 990 KčPoznámka: Focus ST-Line Red & Black je o 10 tisíc korun dražší.
Zajímavou novinkou je konec litrového tříválce EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) pod kapotou Mondea s karosérií liftback. V Německu tato jednotka v kombinaci se šestistupňovým manuálem opět zůstává v nabídce, u nás ale zákazníci po maloobjemových motorech ve velkých autech netouží. U Fiesty skončila základní jednotka 1.25 Duratec o výkonu 44 kW (60 k), zmizely i výbavové stupně Ambiente, EcoBoost Edition, Trend (nově pouze Trend Edition a Titanium) a ST (nově pouze ST+). B-Max přišel o 1.5 TDCi o výkonu 55 kW (75 k) a výbavu Ambiente. Plošně se pak Ford jal zlevňovat své modely. Jak informuje portál vybermiauto.cz, Focus je levnější o 12 až 27 tisíc korun a MPV C-Max a Grand C-Max mají ceny o 7 až 43 tisíc korun nižší, naopak Tourneo Courier je o 2420 korun dražší. Upravené ceny mají u některých modelů jen vybrané kombinace výbavy a motorizace, Fiesta je tak ve výbavě ST+ až o 30 tisíc korun levnější, Galaxy v kombinaci s linií Titanium přijde na o 11 tisíc korun menší částku a B-Max ve výbavě Trend a Titanium v kombinaci s 1.0 EcoBoost o výkonu 74 kW (101 k) stojí o 10 tisíc korun méně. Více informací o jednotlivých výbavách a cenách najdete v cenících jednotlivých modelů modrého oválu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?