Focus Sedan v Česku skončil, Ford razantně upravil i další ceníky

Ford Focus Sedan v Česku skončil.
Ford Focus Sedan v Česku skončil., foto: Ford
ar6 30. července 2016 12:35
Sdílej:

Když Ford po omlazovací kúře Focusu uvedl na český trh také jeho variantu s tříprostorovou karosérií, bylo to trošku překvapivé. Sedany nižší střední třídy, ještě navíc ty ne zrovna levné, u nás zkrátka nemají na růžích ustláno. Modrý ovál si tuto skutečnost uvědomil asi po dvou letech a Focus Sedan z ceníků stáhl. Není to ale jediná změna před druhou polovinou prázdnin.

Třetí vydání Focusu mělo premiéru v roce 2010, sedan se pak objevil dokonce dříve než kombi. Důvodem je popularita tohoto typu karosérie na některých světových trzích. Jeden z prvních globálních Fordů prošel modernizací o čtyři roky později a spolu s ní se v Česku objevil také zmodernizovaný sedan. Pod kapotou modelu se u nás nevystřídaly úplně všechny motory – z benzínů to byly 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) a 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 k), z turbodieselů pak 1.5 TDCi o výkonu 85 kW (116 k) a později 88 kW (120 k) a 2.0 TDCi o výkonu 110 kW (150 k). Sedan mohl zaujmout neotřelým designem i kufrem o objemu 475 litrů, malý vstupní otvor zavazadelníku a především vyšší cena (loni od 386 990 korun) však znemožnily „malému Mondeu“ větší tržní úspěch. Pokud však po autě toužíte, stačí si pro něj zajet do sousedního Německa, kde dostanete třeba i atmosférickou 1.6 Ti-VCT o výkonu 63 kW (85 k), slabší litrový EcoBoost o výkonu 74 kW (101 k), silnější patnáctistovku EcoBoost o výkonu 134 kW (182 k) nebo základní diesel 1.5 TDCi o výkonu 70 kW (95 k). Ceny tam startují na 17 360 eurech (cca 469 000 korun).

Ačkoliv jde patrně o největší změnu v cenících Fordu, není jediná. Tou další je uvedení výbavy ST-Line pro Fiestu, Focus a Mondeo. Charakteristický je pro tyto modely sportovní vzhled, připomínající modely ST, s novými nárazníky, maskou chladiče, nástavci prahů, difuzorem, decentním spoilerem nebo litými koly o průměru 16 (Fiesta), 17 (Focus) nebo 18 palců (Mondeo). Uvnitř pak jsou sportovněji tvarovaná sedadla a volant v kombinaci s o něco bohatší výbavou. Mechanicky se změnilo jen odpružení, které je tužší a posouvá auto o něco blíže k silnici. Omezená je nabídka motorů, obsahující u Fiesty pouze litrový EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k), u Focusu 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 k) nebo 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k) a u Mondea 2.0 EcoBoost o výkonu 176 kW (240 k), 2.0 TDCi AWD o výkonu 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k) a konečně 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 154 kW (210 k). V průběhu posledního čtvrtletí letošního roku by pak verzi ST-Line měla dostat i omlazená Kuga.

Ceník - Ford ST-Line

  Fiesta Focus Mondeo   3 dv. 5 dv. hatchback kombi liftback kombi 1.0 EcoBoost (92 kW) 360 990 Kč 375 990 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.5 EcoBoost (110 kW) ---------- ---------- 429 990 Kč 449 990 Kč ---------- ---------- 2.0 EcoBoost AT (176 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 896 990 Kč 926 990 Kč 1.5 TDCi (88 kW) ---------- ---------- 469 990 Kč 509 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi AWD (110 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 824 990 Kč 854 990 Kč 2.0 TDCi AWD PS (132 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 916 990 Kč 946 990 Kč 2.0 TDCi Bi-T PS (154 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 908 990 Kč 938 990 Kč

Poznámka: Focus ST-Line Red & Black je o 10 tisíc korun dražší.

Zajímavou novinkou je konec litrového tříválce EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) pod kapotou Mondea s karosérií liftback. V Německu tato jednotka v kombinaci se šestistupňovým manuálem opět zůstává v nabídce, u nás ale zákazníci po maloobjemových motorech ve velkých autech netouží. U Fiesty skončila základní jednotka 1.25 Duratec o výkonu 44 kW (60 k), zmizely i výbavové stupně Ambiente, EcoBoost Edition, Trend (nově pouze Trend Edition a Titanium) a ST (nově pouze ST+). B-Max přišel o 1.5 TDCi o výkonu 55 kW (75 k) a výbavu Ambiente. Plošně se pak Ford jal zlevňovat své modely. Jak informuje portál vybermiauto.cz, Focus je levnější o 12 až 27 tisíc korun a MPV C-Max a Grand C-Max mají ceny o 7 až 43 tisíc korun nižší, naopak Tourneo Courier je o 2420 korun dražší. Upravené ceny mají u některých modelů jen vybrané kombinace výbavy a motorizace, Fiesta je tak ve výbavě ST+ až o 30 tisíc korun levnější, Galaxy v kombinaci s linií Titanium přijde na o 11 tisíc korun menší částku a B-Max ve výbavě Trend a Titanium v kombinaci s 1.0 EcoBoost o výkonu 74 kW (101 k) stojí o 10 tisíc korun méně. Více informací o jednotlivých výbavách a cenách najdete v cenících jednotlivých modelů modrého oválu.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.