Dostupný luxus? U Mercedesu třídy E ho nehledejte

Mercedes-Benz třídy E příchází do Čech i s karosérií kombi.
Mercedes-Benz třídy E příchází do Čech i s karosérií kombi., foto: Mercedes-Benz
ar6 27. července 2016 17:08
Sdílej:

Mercedes-Benz třídy E se na českém trhu poprvé objevil už na jaře, tehdy však pouze s karosérií sedan a selekcí pouze tří motorů. Nyní se situace mění a český importér zařadil do ceníku i další varianty v čele s hybridní E 350 e a sportovní AMG E 43. Jako třešnička na dortu pak přichází také praktičtější kombi.

Mercedes třídy E potřeboval generační výměnu jako sůl. Předchůdce byl na trhu už od roku 2009 a i přes jeden velice výrazný facelift a bezpočet těch menších mu pomalu začínal docházet dech. To novinka míří okamžitě na vrchol svého segmentu. Design i technologie si půjčuje od větší třídy S, šířkou motorové palety pak ujíždí i těm největším konkurentům od Audi nebo BMW. Příjemným bonusem je pak, hlavně u varianty s karosérií kombi, obrovský vnitřní prostor a kufr o objemu 670 litrů, respektive 1820 litrů po sklopení sedadel. Jednu skrytou finesu si pak kombi nechává na pozdější fázi prodeje – do kufru půjde nainstalovat dvě přídavné sedačky (i když nejspíše jen pro děti), papírově se tak třída E stane i sedmimístnou. O palubním luxusu asi nemá cenu hovořit, pokud vytáhnete z peněženky dostatek eur nebo korun, můžete mít cokoliv od dvou 12,3palcových displejů ve sdružené kapličce, audia Burmester s 23 reproduktory, vyhřívaných sedadel s masážními strojky až po poloautonomní řízení.

Pod kapotou sedanu se objevuje hned devět motorů, které mají bez výjimky devítistupňovou automatickou převodovku. Základem je model E 200 s výkonem 135 kW (184 k) a pohonem zadních nebo všech kol. Následují verze E 250 o výkonu 155 kW (211 k) a E 300 o výkonu 180 kW (245 k) s pohonem zadních kol, respektive E 400 o výkonu 245 kW (333 k) s pohonem všech kol. Pro fajnšmekry je určeno sportovní provedení AMG E 43 s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 295 kW (401 k) a pohonem všech kol. Pro ekology jsou určeny naftové verze E 200 d o výkonu 110 kW (150 k), E 220 d o výkonu 143 kW (194 k) a E 350 d o výkonu 190 kW (258 k). Alternativu k turbodieselům představuje plug-in hybrid E 350 e se zážehovým čtyřválcem o výkonu 155 kW (211 k) a elektromotorem o výkonu 65 kW (89 k). Kombi zatím tak pestrou paletu nemá, vystačit si musí jen s verzemi E 200, E 250 a E 220 d. Už při představení ale Mercedes slíbil celou paletu jako u sedanu, a to včetně sportovního provedení AMG. Chybět naopak bude plug-in hybrid.

Ceník - Mercedes-Benz třídy E/třídy E Kombi

  Sedan Kombi E 200 1 254 770 Kč 1 291 070 Kč E 200 4Matic 1 326 160 Kč ---------- E 250 1 257 190 Kč 1 360 040 Kč E 300 1 397 550 Kč ---------- E 400 4Matic 1 650 440 Kč ---------- AMG E 43 1 960 200 Kč ---------- E 200 d 1 197 900 Kč ---------- E 220 d 1 257 500 Kč 1 373 350 Kč E 350 d 1 530 650 Kč ---------- E 350 e 1 669 800 Kč ----------

Základní výbava vozu obsahuje sedm airbagů, adaptivní brzdy, hlídání bdělosti řidiče, přednárazový systém, ochranu proti bočnímu nárazu, tempomat, dešťový senzor, aktivní kapotu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná a elektricky nastavitelná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Audio 20 USB se základními online službami Connect me, přípravu pro navigaci Garmin, elektricky nastavitelná přední sedadla, výškově i podélně stavitelný volant s kůží Nappa, elektricky ovládané víko kufru u kombi, full-LED světlomety s diodami denního svícení nebo 16-, 17- či 18palcová litá kola. Bez příplatku je dodávána sada Business, obsahující parkovací asistent, couvací kameru, navigaci Garmin nebo vyhřívání předních sedadel, respektive čalounění v kombinaci tkaniny a umělé kůže nebo přírodní kůže v několika odstínech. Od standardu se mírně odlišuje provedení E 350 e, které již v základu nabízí infotainment Command Online s možností rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo 19palcová litá kola. Provedení AMG má pak opticky bodykit karosérie, specifická 19palcová litá kola, anatomická sedadla, sportovní podvozek či sportovní řízení.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.