Mercedes-Benz třídy E se na českém trhu poprvé objevil už na jaře, tehdy však pouze s karosérií sedan a selekcí pouze tří motorů. Nyní se situace mění a český importér zařadil do ceníku i další varianty v čele s hybridní E 350 e a sportovní AMG E 43. Jako třešnička na dortu pak přichází také praktičtější kombi.
Mercedes třídy E potřeboval generační výměnu jako sůl. Předchůdce byl na trhu už od roku 2009 a i přes jeden velice výrazný facelift a bezpočet těch menších mu pomalu začínal docházet dech. To novinka míří okamžitě na vrchol svého segmentu. Design i technologie si půjčuje od větší třídy S, šířkou motorové palety pak ujíždí i těm největším konkurentům od Audi nebo BMW. Příjemným bonusem je pak, hlavně u varianty s karosérií kombi, obrovský vnitřní prostor a kufr o objemu 670 litrů, respektive 1820 litrů po sklopení sedadel. Jednu skrytou finesu si pak kombi nechává na pozdější fázi prodeje – do kufru půjde nainstalovat dvě přídavné sedačky (i když nejspíše jen pro děti), papírově se tak třída E stane i sedmimístnou. O palubním luxusu asi nemá cenu hovořit, pokud vytáhnete z peněženky dostatek eur nebo korun, můžete mít cokoliv od dvou 12,3palcových displejů ve sdružené kapličce, audia Burmester s 23 reproduktory, vyhřívaných sedadel s masážními strojky až po poloautonomní řízení.
Pod kapotou sedanu se objevuje hned devět motorů, které mají bez výjimky devítistupňovou automatickou převodovku. Základem je model E 200 s výkonem 135 kW (184 k) a pohonem zadních nebo všech kol. Následují verze E 250 o výkonu 155 kW (211 k) a E 300 o výkonu 180 kW (245 k) s pohonem zadních kol, respektive E 400 o výkonu 245 kW (333 k) s pohonem všech kol. Pro fajnšmekry je určeno sportovní provedení AMG E 43 s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 295 kW (401 k) a pohonem všech kol. Pro ekology jsou určeny naftové verze E 200 d o výkonu 110 kW (150 k), E 220 d o výkonu 143 kW (194 k) a E 350 d o výkonu 190 kW (258 k). Alternativu k turbodieselům představuje plug-in hybrid E 350 e se zážehovým čtyřválcem o výkonu 155 kW (211 k) a elektromotorem o výkonu 65 kW (89 k). Kombi zatím tak pestrou paletu nemá, vystačit si musí jen s verzemi E 200, E 250 a E 220 d. Už při představení ale Mercedes slíbil celou paletu jako u sedanu, a to včetně sportovního provedení AMG. Chybět naopak bude plug-in hybrid.
Ceník - Mercedes-Benz třídy E/třídy E Kombi
Sedan Kombi E 200 1 254 770 Kč 1 291 070 Kč E 200 4Matic 1 326 160 Kč ---------- E 250 1 257 190 Kč 1 360 040 Kč E 300 1 397 550 Kč ---------- E 400 4Matic 1 650 440 Kč ---------- AMG E 43 1 960 200 Kč ---------- E 200 d 1 197 900 Kč ---------- E 220 d 1 257 500 Kč 1 373 350 Kč E 350 d 1 530 650 Kč ---------- E 350 e 1 669 800 Kč ----------Základní výbava vozu obsahuje sedm airbagů, adaptivní brzdy, hlídání bdělosti řidiče, přednárazový systém, ochranu proti bočnímu nárazu, tempomat, dešťový senzor, aktivní kapotu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná a elektricky nastavitelná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Audio 20 USB se základními online službami Connect me, přípravu pro navigaci Garmin, elektricky nastavitelná přední sedadla, výškově i podélně stavitelný volant s kůží Nappa, elektricky ovládané víko kufru u kombi, full-LED světlomety s diodami denního svícení nebo 16-, 17- či 18palcová litá kola. Bez příplatku je dodávána sada Business, obsahující parkovací asistent, couvací kameru, navigaci Garmin nebo vyhřívání předních sedadel, respektive čalounění v kombinaci tkaniny a umělé kůže nebo přírodní kůže v několika odstínech. Od standardu se mírně odlišuje provedení E 350 e, které již v základu nabízí infotainment Command Online s možností rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo 19palcová litá kola. Provedení AMG má pak opticky bodykit karosérie, specifická 19palcová litá kola, anatomická sedadla, sportovní podvozek či sportovní řízení.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.