Ačkoliv se neustále spekuluje, že Mondeo Vignale ani zdaleka nesplňuje prodejní očekávání Fordu, rozšiřuje modrý ovál nejluxusnější výbavový stupeň i mezi další modely. Vyšperkovaný S-Max je na trhu již nějaký ten pátek, nyní se k němu přidává také crossover Edge. Do budoucna se navíc počítá i s omlazenou Kugou.
Karosárna Vignale skončila neslavně již před mnoha lety, její jméno ale z automobilového světa nezmizelo. Před časem se jej rozhodl oprášit Ford a postavit na něm novou divizi luxusních modelů, které budou konkurovat prémiové částí svých segmentů. První vlaštovkou bylo Mondeo, dostupné již od loňska. I přes ne zrovna oslnivé prodeje pak letos přibudou další tři modelové řady. S-Max již na trhu je, Kuga teprve přijde, a tak aktuálně horkou novinkou je velký crossover Edge. Původně čistě americký model odlišíte ve verzi Vignale od standardního provedení poměrně snadno. Masku chladiče s chromovaným rámečkem a specifickým výpletem jen těžko přehlédnete, totéž se dá říci také o 20palcových kolech z leštěného hliníku, chromovaných prazích dveří s podsvětleným logem Vignale a několika dalších chromovaných prvcích. Svícení, včetně mlhovek, je kompletně LED diodové, hlavní světla jsou dokonce adaptivní. Dostupné budou jen čtyři odstíny karosérie – standardem je šedá metalíza Magnetic nebo černý Mica odstín Shadow, za příplatek jsou metalízy bílá Platinum a fialová Ametista.
Interiér má sedadla čalouněná perforovanou kůží v černé Ebony nebo béžové Cashmere, která zdobí prošívání ve tvaru šestiúhelníku. Hlavním trumfem vozu je ale bohatá výbava, zahrnující třeba infotainment SYNC 3 s osmipalcovým displejem, 3D navigaci nebo palubní počítač s úhlopříčkou 10,1 palce. Některé z laciněji působících plastů standardní verze se ale Ford, navzdory koženému potahu palubní desky, bohužel nezbavil ani u provedení Vignale. Pod kapotou vozu je jedinou možností dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 154 kW (210 k) s točivým momentem 450 Nm v kombinaci s pohonem všech kol a šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift. 4808 milimetrů dlouhý Edge, jehož pohotovostní hmotnost je 1949 kilogramů, s ním zrychluje na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosahuje maximálně 211 km/h. Průměrná spotřeba je papírových 5,8 l/100 km, kde ale bude ležet reálně je otázkou.
Ceník - Ford Vignale
Mondeo S-Max Edge Sedan Kombi 2.0 EcoBoost AT (176 kW) 1 066 990 Kč 1 096 990 Kč 1 178 990 Kč ---------- 2.0 TDCi (132 kW) 986 990 Kč 1 016 990 Kč 1 154 990 Kč ---------- 2.0 TDCi PS (132 kW) 1 036 990 Kč 1 066 990 Kč 1 204 990 Kč ---------- 2.0 TDCi PS AWD (132 kW) 1 086 990 Kč 1 116 990 Kč 1 254 990 Kč ---------- 2.0 TDCi Bi-Turbo PS (154 kW) 1 078 990 Kč 1 108 990 Kč 1 246 990 Kč ---------- 2.0 TDCi Bi-Turbo PS AWD (154 kW) ---------- ---------- ---------- 1 489 990 KčSkladbu nejluxusnější výbavy Vignale jsme již tak trochu nakousli, obsahuje tedy šest airbagů, tempomat, přednárazový systém, nouzové brzdění, sledování bezpečné vzdálenosti, upozornění na opuštění jízdního pruhu, automatické navrácení zpět do zvoleného pruhu, čtení dopravních značek, dešťový a světelný senzor, Isofix, rodičovský zámek MyKey, zadní parkovací kameru, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou, 3D navigací, rádiem Sony s dvanácti reproduktory a příjmem digitálního signálu, rozhraním Apple CarPlay, Android Auto a Applink a hlasovým ovládáním, palubní počítač s 10,1 palcovým displejem, v deseti směrech elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, vyhřívaný kožený multifunkční volant, ambientní LED osvětlení, bezklíčkové odemykání a startování, handsfree ovládání pátých dveří, adaptivní LED světlomety, diody denního svícení, LED mlhovky s přisvěcováním do zatáček, zadní LED světla, hliníkové střešní ližiny nebo 20palcová hliníková kola. Cena takového vozu ale není nejmenší a je skutečně na úrovni německé prémie. Za Ford Edge Vignale totiž dáte nejméně 1 489 990 korun. Je to hodně nebo za nabízenou výbavu přiměřeně? To už necháme na Vás.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.