Ačkoliv se neustále spekuluje, že Mondeo Vignale ani zdaleka nesplňuje prodejní očekávání Fordu, rozšiřuje modrý ovál nejluxusnější výbavový stupeň i mezi další modely. Vyšperkovaný S-Max je na trhu již nějaký ten pátek, nyní se k němu přidává také crossover Edge. Do budoucna se navíc počítá i s omlazenou Kugou.
Karosárna Vignale skončila neslavně již před mnoha lety, její jméno ale z automobilového světa nezmizelo. Před časem se jej rozhodl oprášit Ford a postavit na něm novou divizi luxusních modelů, které budou konkurovat prémiové částí svých segmentů. První vlaštovkou bylo Mondeo, dostupné již od loňska. I přes ne zrovna oslnivé prodeje pak letos přibudou další tři modelové řady. S-Max již na trhu je, Kuga teprve přijde, a tak aktuálně horkou novinkou je velký crossover Edge. Původně čistě americký model odlišíte ve verzi Vignale od standardního provedení poměrně snadno. Masku chladiče s chromovaným rámečkem a specifickým výpletem jen těžko přehlédnete, totéž se dá říci také o 20palcových kolech z leštěného hliníku, chromovaných prazích dveří s podsvětleným logem Vignale a několika dalších chromovaných prvcích. Svícení, včetně mlhovek, je kompletně LED diodové, hlavní světla jsou dokonce adaptivní. Dostupné budou jen čtyři odstíny karosérie – standardem je šedá metalíza Magnetic nebo černý Mica odstín Shadow, za příplatek jsou metalízy bílá Platinum a fialová Ametista.
Interiér má sedadla čalouněná perforovanou kůží v černé Ebony nebo béžové Cashmere, která zdobí prošívání ve tvaru šestiúhelníku. Hlavním trumfem vozu je ale bohatá výbava, zahrnující třeba infotainment SYNC 3 s osmipalcovým displejem, 3D navigaci nebo palubní počítač s úhlopříčkou 10,1 palce. Některé z laciněji působících plastů standardní verze se ale Ford, navzdory koženému potahu palubní desky, bohužel nezbavil ani u provedení Vignale. Pod kapotou vozu je jedinou možností dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 154 kW (210 k) s točivým momentem 450 Nm v kombinaci s pohonem všech kol a šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift. 4808 milimetrů dlouhý Edge, jehož pohotovostní hmotnost je 1949 kilogramů, s ním zrychluje na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosahuje maximálně 211 km/h. Průměrná spotřeba je papírových 5,8 l/100 km, kde ale bude ležet reálně je otázkou.
Ceník - Ford Vignale
Mondeo S-Max Edge Sedan Kombi 2.0 EcoBoost AT (176 kW) 1 066 990 Kč 1 096 990 Kč 1 178 990 Kč ---------- 2.0 TDCi (132 kW) 986 990 Kč 1 016 990 Kč 1 154 990 Kč ---------- 2.0 TDCi PS (132 kW) 1 036 990 Kč 1 066 990 Kč 1 204 990 Kč ---------- 2.0 TDCi PS AWD (132 kW) 1 086 990 Kč 1 116 990 Kč 1 254 990 Kč ---------- 2.0 TDCi Bi-Turbo PS (154 kW) 1 078 990 Kč 1 108 990 Kč 1 246 990 Kč ---------- 2.0 TDCi Bi-Turbo PS AWD (154 kW) ---------- ---------- ---------- 1 489 990 KčSkladbu nejluxusnější výbavy Vignale jsme již tak trochu nakousli, obsahuje tedy šest airbagů, tempomat, přednárazový systém, nouzové brzdění, sledování bezpečné vzdálenosti, upozornění na opuštění jízdního pruhu, automatické navrácení zpět do zvoleného pruhu, čtení dopravních značek, dešťový a světelný senzor, Isofix, rodičovský zámek MyKey, zadní parkovací kameru, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou, 3D navigací, rádiem Sony s dvanácti reproduktory a příjmem digitálního signálu, rozhraním Apple CarPlay, Android Auto a Applink a hlasovým ovládáním, palubní počítač s 10,1 palcovým displejem, v deseti směrech elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, vyhřívaný kožený multifunkční volant, ambientní LED osvětlení, bezklíčkové odemykání a startování, handsfree ovládání pátých dveří, adaptivní LED světlomety, diody denního svícení, LED mlhovky s přisvěcováním do zatáček, zadní LED světla, hliníkové střešní ližiny nebo 20palcová hliníková kola. Cena takového vozu ale není nejmenší a je skutečně na úrovni německé prémie. Za Ford Edge Vignale totiž dáte nejméně 1 489 990 korun. Je to hodně nebo za nabízenou výbavu přiměřeně? To už necháme na Vás.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.