Ačkoliv se neustále spekuluje, že Mondeo Vignale ani zdaleka nesplňuje prodejní očekávání Fordu, rozšiřuje modrý ovál nejluxusnější výbavový stupeň i mezi další modely. Vyšperkovaný S-Max je na trhu již nějaký ten pátek, nyní se k němu přidává také crossover Edge. Do budoucna se navíc počítá i s omlazenou Kugou.
Karosárna Vignale skončila neslavně již před mnoha lety, její jméno ale z automobilového světa nezmizelo. Před časem se jej rozhodl oprášit Ford a postavit na něm novou divizi luxusních modelů, které budou konkurovat prémiové částí svých segmentů. První vlaštovkou bylo Mondeo, dostupné již od loňska. I přes ne zrovna oslnivé prodeje pak letos přibudou další tři modelové řady. S-Max již na trhu je, Kuga teprve přijde, a tak aktuálně horkou novinkou je velký crossover Edge. Původně čistě americký model odlišíte ve verzi Vignale od standardního provedení poměrně snadno. Masku chladiče s chromovaným rámečkem a specifickým výpletem jen těžko přehlédnete, totéž se dá říci také o 20palcových kolech z leštěného hliníku, chromovaných prazích dveří s podsvětleným logem Vignale a několika dalších chromovaných prvcích. Svícení, včetně mlhovek, je kompletně LED diodové, hlavní světla jsou dokonce adaptivní. Dostupné budou jen čtyři odstíny karosérie – standardem je šedá metalíza Magnetic nebo černý Mica odstín Shadow, za příplatek jsou metalízy bílá Platinum a fialová Ametista.
Interiér má sedadla čalouněná perforovanou kůží v černé Ebony nebo béžové Cashmere, která zdobí prošívání ve tvaru šestiúhelníku. Hlavním trumfem vozu je ale bohatá výbava, zahrnující třeba infotainment SYNC 3 s osmipalcovým displejem, 3D navigaci nebo palubní počítač s úhlopříčkou 10,1 palce. Některé z laciněji působících plastů standardní verze se ale Ford, navzdory koženému potahu palubní desky, bohužel nezbavil ani u provedení Vignale. Pod kapotou vozu je jedinou možností dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 154 kW (210 k) s točivým momentem 450 Nm v kombinaci s pohonem všech kol a šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift. 4808 milimetrů dlouhý Edge, jehož pohotovostní hmotnost je 1949 kilogramů, s ním zrychluje na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosahuje maximálně 211 km/h. Průměrná spotřeba je papírových 5,8 l/100 km, kde ale bude ležet reálně je otázkou.
Ceník - Ford Vignale
Mondeo S-Max Edge Sedan Kombi 2.0 EcoBoost AT (176 kW) 1 066 990 Kč 1 096 990 Kč 1 178 990 Kč ---------- 2.0 TDCi (132 kW) 986 990 Kč 1 016 990 Kč 1 154 990 Kč ---------- 2.0 TDCi PS (132 kW) 1 036 990 Kč 1 066 990 Kč 1 204 990 Kč ---------- 2.0 TDCi PS AWD (132 kW) 1 086 990 Kč 1 116 990 Kč 1 254 990 Kč ---------- 2.0 TDCi Bi-Turbo PS (154 kW) 1 078 990 Kč 1 108 990 Kč 1 246 990 Kč ---------- 2.0 TDCi Bi-Turbo PS AWD (154 kW) ---------- ---------- ---------- 1 489 990 KčSkladbu nejluxusnější výbavy Vignale jsme již tak trochu nakousli, obsahuje tedy šest airbagů, tempomat, přednárazový systém, nouzové brzdění, sledování bezpečné vzdálenosti, upozornění na opuštění jízdního pruhu, automatické navrácení zpět do zvoleného pruhu, čtení dopravních značek, dešťový a světelný senzor, Isofix, rodičovský zámek MyKey, zadní parkovací kameru, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou, 3D navigací, rádiem Sony s dvanácti reproduktory a příjmem digitálního signálu, rozhraním Apple CarPlay, Android Auto a Applink a hlasovým ovládáním, palubní počítač s 10,1 palcovým displejem, v deseti směrech elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, vyhřívaný kožený multifunkční volant, ambientní LED osvětlení, bezklíčkové odemykání a startování, handsfree ovládání pátých dveří, adaptivní LED světlomety, diody denního svícení, LED mlhovky s přisvěcováním do zatáček, zadní LED světla, hliníkové střešní ližiny nebo 20palcová hliníková kola. Cena takového vozu ale není nejmenší a je skutečně na úrovni německé prémie. Za Ford Edge Vignale totiž dáte nejméně 1 489 990 korun. Je to hodně nebo za nabízenou výbavu přiměřeně? To už necháme na Vás.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.