Audi A3 se řadí dlouhodobě k nejpopulárnějším modelům se čtyřmi kruhy, navíc patří k zakladatelům subsegmentu prémiových kompaktů. Jeho třetí vydání prošlo před nějakou dobou faceliftem, který přinesl mimo jiné i přeplňovaný tříválec. Nyní vůz přichází na náš trh, žádná láce to ale není.
Audi A3 platilo vždy za spíše konzervativní model, jehož design na první pohled možná nenadchne, na druhou stranu se neokouká ani po několika letech. To je také případ třetí generace, respektive omlazeného provedení. To se pyšní jen mírně upravenou maskou chladiče, ostřeji řezanými světly s xenony nebo na přání LED diodami či technologií Matrix LED (27 700, respektive 50 500 korun), novou grafikou zadních reflektorů a konečně také přepracovaným difuzorem. Za 18 400 korun můžete mít další novinku faceliftu, a sice 12,3palcový displej Audi virtual cockpit místo analogových přístrojů. Chybět samozřejmě nebude ani multimediální systém MMI v několika verzích od standardního rádia až po příplatkovou navigaci. Na vyšší úroveň byla také posunuta konektivita s chytrými telefony, A3 tak může nově mít modul Audi connect nebo bezdrátovou nabíječku. Ze světa standardních změn přichází nový volant a sedadlo řidiče s příplatkovým masážním strojkem.
Úplnou novinkou, ne tedy v segmentu, ale u Audi, je zařazení přeplňovaného litrového tříválce TFSI o výkonu 85 kW (116 k) s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic. Dále následují čtyřválce 1.4 TFSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k). Oba mají standardní manuál a volitelnou dvouspojku, „čtrnáctka“ navíc disponuje vypínáním válců a dvoulitr s automatem může mít také pohon všech kol quattro. Naftovou paletu otevírá 1.6 TDI o výkonu 81 kW (110 k) s manuálem nebo dvouspojkovým automatem. Následují dva dvoulitry TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Manuál nebo dvouspojku mají stejně jako ostatní motorizace, slabší pak pohon všech kol kombinuje s manuálem, silnější výhradně s automatem. Všechny motorizace mají standardně systém stop & start. V průběhu následujících měsíců se pak můžeme těšit na plug-in hybridní e-tron, plynový g-tron a sportovní S3 s dvolitrovým TFSI o výkonu 228 kW (310 k).
Podobně jako u předchůdce v Česku nekoupíte základní třídveřový hatchback. Prodejci tak nabízejí „pětidvířko“ Sportback, sedan a kabriolet. Základní výbava obsahuje sedm airbagů, Isofix pro vnější zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio MMI plus se sedmipalcovým barevným displejem, CD, USB, Bluetooth a osmi reproduktory, palubní počítač, kožený volant, manuálně nastavitelná přední sedadla, xenonová světla a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty, v případě sedan a kabrioletu pak z lehkých slitin.
Ceník - Audi A3 Sportback/Limuzína/Cabrio 2016
Sportback Limuzína Cabrio Standard sport/design Standard sport/design Standard sport/design 1.0 TFSI 599 900 Kč 653 900 Kč 636 900 Kč 690 900 Kč ---------- ---------- 1.0 TFSI AT 656 900 Kč 710 900 Kč 693 900 Kč 747 900 Kč ---------- ---------- 1.4 TFSI 663 900 Kč 717 900 Kč 700 900 Kč 754 900 Kč 866 900 Kč 920 900 Kč 1.4 TFSI AT 720 900 Kč 774 900 Kč 757 900 Kč 811 900 Kč 923 900 Kč 977 900 Kč 2.0 TFSI 714 900 Kč 768 900 Kč 751 900 Kč 805 900 Kč 917 900 Kč 971 900 Kč 2.0 TFSI AT 771 900 Kč 825 900 Kč 808 900 Kč 862 900 Kč 974 900 Kč 1 028 900 Kč 2.0 TFSI AT quattro 813 900 Kč 885 900 Kč 868 900 Kč 922 900 Kč 1 034 900 Kč 1 088 900 Kč 1.6 TDI 662 900 Kč 716 900 Kč 699 900 Kč 753 900 Kč 865 900 Kč 919 900 Kč 1.6 TDI AT 719 900 Kč 773 900 Kč 756 900 Kč 810 900 Kč ---------- ---------- 2.0 TDI 736 900 Kč 790 900 Kč 773 900 Kč 827 900 Kč 939 900 Kč 993 900 Kč 2.0 TDI AT 793 900 Kč 847 900 Kč 830 900 Kč 884 900 Kč 996 900 Kč 1 050 900 Kč 2.0 TDI quattro 796 900 Kč 850 900 Kč 833 900 Kč 887 900 Kč 999 900 Kč 1 053 900 Kč 2.0 TDI 790 900 Kč 844 900 Kč 827 900 Kč 881 900 Kč 993 900 Kč 1 047 900 Kč 2.0 TDI AT quattro 907 900 Kč 961 900 Kč 944 900 Kč 998 900 Kč 1 110 900 Kč 1 164 900 KčLinie sport má navíc multifunkční kožený volant, sportovní sedačky, hliníkové lišty, hliníkové dekory v interiéru, leštěné detaily, sportovní podvozek, volič Audi drive select nebo 17palcová litá kola. Linie design přidává multifunkční kožený volant, sedačky v kombinaci látky a umělé kůže, hliníkové lišty, lepší vnitřní osvětletní, leštěné detaily nebo 17palcová litá kola. V rámci předprodeje nabízí tuzemské zastoupení Audi akční paket Lifestyle (16palcová litá kola, parkovací senzory, středová loketní opěrka vpředu, automatická klimatizace, sportovní multifunkční tříramenný volant obšitý kůží, tempomat, informační systém řidiče a vyhřívání předních sedadel) v hodnotě 75 900 korun s cenovým zvýhodněním 40 000 korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.