Audi A3 se řadí dlouhodobě k nejpopulárnějším modelům se čtyřmi kruhy, navíc patří k zakladatelům subsegmentu prémiových kompaktů. Jeho třetí vydání prošlo před nějakou dobou faceliftem, který přinesl mimo jiné i přeplňovaný tříválec. Nyní vůz přichází na náš trh, žádná láce to ale není.
Audi A3 platilo vždy za spíše konzervativní model, jehož design na první pohled možná nenadchne, na druhou stranu se neokouká ani po několika letech. To je také případ třetí generace, respektive omlazeného provedení. To se pyšní jen mírně upravenou maskou chladiče, ostřeji řezanými světly s xenony nebo na přání LED diodami či technologií Matrix LED (27 700, respektive 50 500 korun), novou grafikou zadních reflektorů a konečně také přepracovaným difuzorem. Za 18 400 korun můžete mít další novinku faceliftu, a sice 12,3palcový displej Audi virtual cockpit místo analogových přístrojů. Chybět samozřejmě nebude ani multimediální systém MMI v několika verzích od standardního rádia až po příplatkovou navigaci. Na vyšší úroveň byla také posunuta konektivita s chytrými telefony, A3 tak může nově mít modul Audi connect nebo bezdrátovou nabíječku. Ze světa standardních změn přichází nový volant a sedadlo řidiče s příplatkovým masážním strojkem.
Úplnou novinkou, ne tedy v segmentu, ale u Audi, je zařazení přeplňovaného litrového tříválce TFSI o výkonu 85 kW (116 k) s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic. Dále následují čtyřválce 1.4 TFSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k). Oba mají standardní manuál a volitelnou dvouspojku, „čtrnáctka“ navíc disponuje vypínáním válců a dvoulitr s automatem může mít také pohon všech kol quattro. Naftovou paletu otevírá 1.6 TDI o výkonu 81 kW (110 k) s manuálem nebo dvouspojkovým automatem. Následují dva dvoulitry TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Manuál nebo dvouspojku mají stejně jako ostatní motorizace, slabší pak pohon všech kol kombinuje s manuálem, silnější výhradně s automatem. Všechny motorizace mají standardně systém stop & start. V průběhu následujících měsíců se pak můžeme těšit na plug-in hybridní e-tron, plynový g-tron a sportovní S3 s dvolitrovým TFSI o výkonu 228 kW (310 k).
Podobně jako u předchůdce v Česku nekoupíte základní třídveřový hatchback. Prodejci tak nabízejí „pětidvířko“ Sportback, sedan a kabriolet. Základní výbava obsahuje sedm airbagů, Isofix pro vnější zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio MMI plus se sedmipalcovým barevným displejem, CD, USB, Bluetooth a osmi reproduktory, palubní počítač, kožený volant, manuálně nastavitelná přední sedadla, xenonová světla a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty, v případě sedan a kabrioletu pak z lehkých slitin.
Ceník - Audi A3 Sportback/Limuzína/Cabrio 2016
Sportback Limuzína Cabrio Standard sport/design Standard sport/design Standard sport/design 1.0 TFSI 599 900 Kč 653 900 Kč 636 900 Kč 690 900 Kč ---------- ---------- 1.0 TFSI AT 656 900 Kč 710 900 Kč 693 900 Kč 747 900 Kč ---------- ---------- 1.4 TFSI 663 900 Kč 717 900 Kč 700 900 Kč 754 900 Kč 866 900 Kč 920 900 Kč 1.4 TFSI AT 720 900 Kč 774 900 Kč 757 900 Kč 811 900 Kč 923 900 Kč 977 900 Kč 2.0 TFSI 714 900 Kč 768 900 Kč 751 900 Kč 805 900 Kč 917 900 Kč 971 900 Kč 2.0 TFSI AT 771 900 Kč 825 900 Kč 808 900 Kč 862 900 Kč 974 900 Kč 1 028 900 Kč 2.0 TFSI AT quattro 813 900 Kč 885 900 Kč 868 900 Kč 922 900 Kč 1 034 900 Kč 1 088 900 Kč 1.6 TDI 662 900 Kč 716 900 Kč 699 900 Kč 753 900 Kč 865 900 Kč 919 900 Kč 1.6 TDI AT 719 900 Kč 773 900 Kč 756 900 Kč 810 900 Kč ---------- ---------- 2.0 TDI 736 900 Kč 790 900 Kč 773 900 Kč 827 900 Kč 939 900 Kč 993 900 Kč 2.0 TDI AT 793 900 Kč 847 900 Kč 830 900 Kč 884 900 Kč 996 900 Kč 1 050 900 Kč 2.0 TDI quattro 796 900 Kč 850 900 Kč 833 900 Kč 887 900 Kč 999 900 Kč 1 053 900 Kč 2.0 TDI 790 900 Kč 844 900 Kč 827 900 Kč 881 900 Kč 993 900 Kč 1 047 900 Kč 2.0 TDI AT quattro 907 900 Kč 961 900 Kč 944 900 Kč 998 900 Kč 1 110 900 Kč 1 164 900 KčLinie sport má navíc multifunkční kožený volant, sportovní sedačky, hliníkové lišty, hliníkové dekory v interiéru, leštěné detaily, sportovní podvozek, volič Audi drive select nebo 17palcová litá kola. Linie design přidává multifunkční kožený volant, sedačky v kombinaci látky a umělé kůže, hliníkové lišty, lepší vnitřní osvětletní, leštěné detaily nebo 17palcová litá kola. V rámci předprodeje nabízí tuzemské zastoupení Audi akční paket Lifestyle (16palcová litá kola, parkovací senzory, středová loketní opěrka vpředu, automatická klimatizace, sportovní multifunkční tříramenný volant obšitý kůží, tempomat, informační systém řidiče a vyhřívání předních sedadel) v hodnotě 75 900 korun s cenovým zvýhodněním 40 000 korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.