Audi A3 se řadí dlouhodobě k nejpopulárnějším modelům se čtyřmi kruhy, navíc patří k zakladatelům subsegmentu prémiových kompaktů. Jeho třetí vydání prošlo před nějakou dobou faceliftem, který přinesl mimo jiné i přeplňovaný tříválec. Nyní vůz přichází na náš trh, žádná láce to ale není.
Audi A3 platilo vždy za spíše konzervativní model, jehož design na první pohled možná nenadchne, na druhou stranu se neokouká ani po několika letech. To je také případ třetí generace, respektive omlazeného provedení. To se pyšní jen mírně upravenou maskou chladiče, ostřeji řezanými světly s xenony nebo na přání LED diodami či technologií Matrix LED (27 700, respektive 50 500 korun), novou grafikou zadních reflektorů a konečně také přepracovaným difuzorem. Za 18 400 korun můžete mít další novinku faceliftu, a sice 12,3palcový displej Audi virtual cockpit místo analogových přístrojů. Chybět samozřejmě nebude ani multimediální systém MMI v několika verzích od standardního rádia až po příplatkovou navigaci. Na vyšší úroveň byla také posunuta konektivita s chytrými telefony, A3 tak může nově mít modul Audi connect nebo bezdrátovou nabíječku. Ze světa standardních změn přichází nový volant a sedadlo řidiče s příplatkovým masážním strojkem.
Úplnou novinkou, ne tedy v segmentu, ale u Audi, je zařazení přeplňovaného litrového tříválce TFSI o výkonu 85 kW (116 k) s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic. Dále následují čtyřválce 1.4 TFSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k). Oba mají standardní manuál a volitelnou dvouspojku, „čtrnáctka“ navíc disponuje vypínáním válců a dvoulitr s automatem může mít také pohon všech kol quattro. Naftovou paletu otevírá 1.6 TDI o výkonu 81 kW (110 k) s manuálem nebo dvouspojkovým automatem. Následují dva dvoulitry TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Manuál nebo dvouspojku mají stejně jako ostatní motorizace, slabší pak pohon všech kol kombinuje s manuálem, silnější výhradně s automatem. Všechny motorizace mají standardně systém stop & start. V průběhu následujících měsíců se pak můžeme těšit na plug-in hybridní e-tron, plynový g-tron a sportovní S3 s dvolitrovým TFSI o výkonu 228 kW (310 k).
Podobně jako u předchůdce v Česku nekoupíte základní třídveřový hatchback. Prodejci tak nabízejí „pětidvířko“ Sportback, sedan a kabriolet. Základní výbava obsahuje sedm airbagů, Isofix pro vnější zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio MMI plus se sedmipalcovým barevným displejem, CD, USB, Bluetooth a osmi reproduktory, palubní počítač, kožený volant, manuálně nastavitelná přední sedadla, xenonová světla a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty, v případě sedan a kabrioletu pak z lehkých slitin.
Ceník - Audi A3 Sportback/Limuzína/Cabrio 2016
Sportback Limuzína Cabrio Standard sport/design Standard sport/design Standard sport/design 1.0 TFSI 599 900 Kč 653 900 Kč 636 900 Kč 690 900 Kč ---------- ---------- 1.0 TFSI AT 656 900 Kč 710 900 Kč 693 900 Kč 747 900 Kč ---------- ---------- 1.4 TFSI 663 900 Kč 717 900 Kč 700 900 Kč 754 900 Kč 866 900 Kč 920 900 Kč 1.4 TFSI AT 720 900 Kč 774 900 Kč 757 900 Kč 811 900 Kč 923 900 Kč 977 900 Kč 2.0 TFSI 714 900 Kč 768 900 Kč 751 900 Kč 805 900 Kč 917 900 Kč 971 900 Kč 2.0 TFSI AT 771 900 Kč 825 900 Kč 808 900 Kč 862 900 Kč 974 900 Kč 1 028 900 Kč 2.0 TFSI AT quattro 813 900 Kč 885 900 Kč 868 900 Kč 922 900 Kč 1 034 900 Kč 1 088 900 Kč 1.6 TDI 662 900 Kč 716 900 Kč 699 900 Kč 753 900 Kč 865 900 Kč 919 900 Kč 1.6 TDI AT 719 900 Kč 773 900 Kč 756 900 Kč 810 900 Kč ---------- ---------- 2.0 TDI 736 900 Kč 790 900 Kč 773 900 Kč 827 900 Kč 939 900 Kč 993 900 Kč 2.0 TDI AT 793 900 Kč 847 900 Kč 830 900 Kč 884 900 Kč 996 900 Kč 1 050 900 Kč 2.0 TDI quattro 796 900 Kč 850 900 Kč 833 900 Kč 887 900 Kč 999 900 Kč 1 053 900 Kč 2.0 TDI 790 900 Kč 844 900 Kč 827 900 Kč 881 900 Kč 993 900 Kč 1 047 900 Kč 2.0 TDI AT quattro 907 900 Kč 961 900 Kč 944 900 Kč 998 900 Kč 1 110 900 Kč 1 164 900 KčLinie sport má navíc multifunkční kožený volant, sportovní sedačky, hliníkové lišty, hliníkové dekory v interiéru, leštěné detaily, sportovní podvozek, volič Audi drive select nebo 17palcová litá kola. Linie design přidává multifunkční kožený volant, sedačky v kombinaci látky a umělé kůže, hliníkové lišty, lepší vnitřní osvětletní, leštěné detaily nebo 17palcová litá kola. V rámci předprodeje nabízí tuzemské zastoupení Audi akční paket Lifestyle (16palcová litá kola, parkovací senzory, středová loketní opěrka vpředu, automatická klimatizace, sportovní multifunkční tříramenný volant obšitý kůží, tempomat, informační systém řidiče a vyhřívání předních sedadel) v hodnotě 75 900 korun s cenovým zvýhodněním 40 000 korun.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.