Opel zjednodušil ceník omlazené Zafiry, ceny již od 456 tisíc

Omlazený Opel Zafira míří k českým prodejcům.
Omlazený Opel Zafira míří k českým prodejcům., foto: Opel
ar6 5. července 2016 11:30
Sdílej:

Opel Zafira ve své první generaci prakticky zakládal segment kompaktních MPV se sedmimístným uspořádáním interiéru. Časový posun o několik let dopředu znamená již třetí generaci velkoprostorového blesku, která navíc nedávno prošla faceliftem. A designem se opět zařadila někam k prvnímu modelu.

Třetí vydání Opelu Zafira s přídomkem Tourer bylo typické extravagantní přední částí se světlomety, protaženými až do nárazníků. Ano, bylo to pouze pomocí černých dekoračních lišt, ale celkově MPV tuto iluzi zkrátka navozovalo. Po modernizaci je však všechno jinak, a větu v úvodu článku neberte nikterak pejorativně. Zafira je nyní akorát více konzervativní a lépe zapadá do korporátního stylu Opelu. Nová jsou tedy světla s možnou full-LED technologií, maska chladiče má výraznější logo a zadní reflektory alespoň novou optiku také z LED diod. Kabina zjednodušovala, podobně jako u Mokky X tak nečekejte někdejší změť tlačítek, ale poměrně uklizené prostředí, které je možné vyšperkovat navigací se sedmipalcovým displejem či telematickým rozhraním OnStar. Dotyková obrazovka je nicméně standardem, počítejte tedy se sdruženým ovládáním některých funkcí právě přes ni. Vítanou novinkou bude adaptivní podvozek FlexRide za 25 000 korun pro nejvyšší výbavu Innovation. Podstatnou proměnou prošla i nabídka bezpečnostních asistentů, založená na kameře Opel Eye.

Pod kapotou se neobjeví ani jedna atmosférická jednotka, jinak ale nabídka zahrnuje všechny alespoň trochu konvenční typy paliva. Benzín zastupují 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) nebo 103 kW (140 k), respektive 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k) nebo 147 kW (200 k). Nejslabší motor i nejsilnější motor mají šestistupňový manuál, silnější čtrnáctistovka má výběr mezi manuálem a automatem a nakonec slabší šestnáctistovka má pouze šestistupňový automat. Systém start & stop mají pouze modely s manuálem, z toho u 1.4 Turbo za příplatek a 1.6 Turbo v základu. O naftu si řekne dvoulitr CDTI o výkonu 96 kW (130 k) nebo 125 kW (170 k). Slabší má automat, silnější volbu mezi manuálem (se stop & startem) nebo automatem. Alternativu představují verze spalující LPG a CNG. Zkapalněný plyn pohání 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), zemní plyn naopak 1.6 Turbo o výkonu 110 kW (150 k). Pokaždé pohání přední kola šestistupňová manuální převodovka.

Technické údaje

  1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.6 Turbo 1.6 Turbo 1.4 Turbo LPG 1.6 TurboCNG 2.0 CDTI 2.0 CDTI 2.0 CDTI Výkon: 88 kW 103 kW 103 kW 125 kW 147 kW 103 kW 110 kW 96 kW 125 kW 125 kW Toč. moment: 200 Nm 200 Nm 200 Nm 260 Nm 280 Nm 200 Nm 210 Nm 300 Nm 400 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 AT 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT Zrychlení: 11,9/11,8 s 10,8/10,7 s 10,9 s 9,6 s 8,8 s 11,8 s 11,5 s 12,2 s 9,8 s 10,1 s Max. rychlost: 190/192 km/h 200/202 km/h 197 km/h 208 km/h 220 km/h 195 km/h 200 km/h 190 km/h 208 km/h 205 km/h Spotřeba: 6,1 l 6,1 l 6,5 l 7,6 l 6,8 l 6,4 l 4,7 kg 5,8 l 4,9 l 5,8 l Délka: 4666 mm Šířka: 1884 mm Výška: 1660 mm Rozvor: 2760 mm Kufr: 152/1860 l

Pozn.: Údaje za lomítkem platí pro verze se systémem stop & start.

Výrazné zjednodušení přinesla modernizace do skladby výbav. V Česku se dají koupit jen dvě. Základní Edition obsahuje šest airbagů, Isofix, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio IntelliLink se sedmipalcovým displejem, čtyřmi reproduktory a Bluetooth, USB konektor, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční volant, pětimístné uspořádání interiéru s dělenými zadními sedadly, LED denní svícení nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty.

Ceník - Opel Zafira 2016

  Edition Innovation 1.4 Turbo (88 kW) 455 900 Kč 530 900 Kč 1.4 Turbo S&S (88 kW) 463 900 Kč 538 900 Kč 1.4 Turbo (103 kW) 467 900 Kč 542 900 Kč 1.4 Turbo S&S (103 kW) 475 900 Kč 550 900 Kč 1.4 Turbo AT (103 kW) 512 900 Kč 587 900 Kč 1.6 Turbo (125 kW) 557 900 Kč 632 900 Kč 1.6 Turbo S&S (147 kW) 535 900 Kč 610 900 Kč 1.4 Turbo LPG (103 kW) 497 900 Kč 572 900 Kč 1.6 Turbo CNG (110 kW) 548 900 Kč 623 900 Kč 2.0 CDTI AT (96 kW) 587 900 Kč 652 900 Kč 2.0 CDTI S&S (125 kW) 554 900 Kč 629 900 Kč 2.0 CDTI AT (125 kW) 591 900 Kč 666 900 Kč

Pozn.: Ceny jsou včetně akční slevy ve výši 98 000 korun, respektive 118 000 korun u verze na LPG.

Druhý stupeň Innovation přidává asistent pro rozjezd do kopce, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední loketní opěrku, kožený volant, čalounění v kombinaci látky a kůže, sedmimístný interiér, ambientní osvětlení, zatmavená boční okna, střešní ližiny, full-LED přední světlomety, LED diodová zadní světla, mlhovky, chromované lišty kolem oken nebo 17palcová litá kola.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.