Opel zjednodušil ceník omlazené Zafiry, ceny již od 456 tisíc

ar6, 5. července 2016, 11:30 Google+

Opel Zafira ve své první generaci prakticky zakládal segment kompaktních MPV se sedmimístným uspořádáním interiéru. Časový posun o několik let dopředu znamená již třetí generaci velkoprostorového blesku, která navíc nedávno prošla faceliftem. A designem se opět zařadila někam k prvnímu modelu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Opel Zafira míří k českým prodejcům.

Omlazený Opel Zafira míří k českým prodejcům. | foto: Opel

Sdílejte článek

Třetí vydání Opelu Zafira s přídomkem Tourer bylo typické extravagantní přední částí se světlomety, protaženými až do nárazníků. Ano, bylo to pouze pomocí černých dekoračních lišt, ale celkově MPV tuto iluzi zkrátka navozovalo. Po modernizaci je však všechno jinak, a větu v úvodu článku neberte nikterak pejorativně. Zafira je nyní akorát více konzervativní a lépe zapadá do korporátního stylu Opelu. Nová jsou tedy světla s možnou full-LED technologií, maska chladiče má výraznější logo a zadní reflektory alespoň novou optiku také z LED diod. Kabina zjednodušovala, podobně jako u Mokky X tak nečekejte někdejší změť tlačítek, ale poměrně uklizené prostředí, které je možné vyšperkovat navigací se sedmipalcovým displejem či telematickým rozhraním OnStar. Dotyková obrazovka je nicméně standardem, počítejte tedy se sdruženým ovládáním některých funkcí právě přes ni. Vítanou novinkou bude adaptivní podvozek FlexRide za 25 000 korun pro nejvyšší výbavu Innovation. Podstatnou proměnou prošla i nabídka bezpečnostních asistentů, založená na kameře Opel Eye.

Pod kapotou se neobjeví ani jedna atmosférická jednotka, jinak ale nabídka zahrnuje všechny alespoň trochu konvenční typy paliva. Benzín zastupují 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) nebo 103 kW (140 k), respektive 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k) nebo 147 kW (200 k). Nejslabší motor i nejsilnější motor mají šestistupňový manuál, silnější čtrnáctistovka má výběr mezi manuálem a automatem a nakonec slabší šestnáctistovka má pouze šestistupňový automat. Systém start & stop mají pouze modely s manuálem, z toho u 1.4 Turbo za příplatek a 1.6 Turbo v základu. O naftu si řekne dvoulitr CDTI o výkonu 96 kW (130 k) nebo 125 kW (170 k). Slabší má automat, silnější volbu mezi manuálem (se stop & startem) nebo automatem. Alternativu představují verze spalující LPG a CNG. Zkapalněný plyn pohání 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), zemní plyn naopak 1.6 Turbo o výkonu 110 kW (150 k). Pokaždé pohání přední kola šestistupňová manuální převodovka.

Technické údaje

  1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.6 Turbo 1.6 Turbo 1.4 Turbo 
LPG
1.6 Turbo
CNG
2.0 CDTI 2.0 CDTI 2.0 CDTI
Výkon: 88 kW 103 kW 103 kW 125 kW 147 kW 103 kW 110 kW 96 kW 125 kW 125 kW
Toč. moment: 200 Nm 200 Nm 200 Nm 260 Nm 280 Nm 200 Nm 210 Nm 300 Nm 400 Nm 400 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 AT 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT
Zrychlení: 11,9/11,8 s 10,8/10,7 s 10,9 s 9,6 s 8,8 s 11,8 s 11,5 s 12,2 s 9,8 s 10,1 s
Max. rychlost: 190/192 km/h 200/202 km/h 197 km/h 208 km/h 220 km/h 195 km/h 200 km/h 190 km/h 208 km/h 205 km/h
Spotřeba: 6,1 l 6,1 l 6,5 l 7,6 l 6,8 l 6,4 l 4,7 kg 5,8 l 4,9 l 5,8 l
Délka: 4666 mm
Šířka: 1884 mm
Výška: 1660 mm
Rozvor: 2760 mm
Kufr: 152/1860 l

Pozn.: Údaje za lomítkem platí pro verze se systémem stop & start.

Výrazné zjednodušení přinesla modernizace do skladby výbav. V Česku se dají koupit jen dvě. Základní Edition obsahuje šest airbagů, Isofix, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio IntelliLink se sedmipalcovým displejem, čtyřmi reproduktory a Bluetooth, USB konektor, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční volant, pětimístné uspořádání interiéru s dělenými zadními sedadly, LED denní svícení nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty.

Ceník - Opel Zafira 2016

  Edition Innovation
1.4 Turbo (88 kW) 455 900 Kč 530 900 Kč
1.4 Turbo S&S (88 kW) 463 900 Kč 538 900 Kč
1.4 Turbo (103 kW) 467 900 Kč 542 900 Kč
1.4 Turbo S&S (103 kW) 475 900 Kč 550 900 Kč
1.4 Turbo AT (103 kW) 512 900 Kč 587 900 Kč
1.6 Turbo (125 kW) 557 900 Kč 632 900 Kč
1.6 Turbo S&S (147 kW) 535 900 Kč 610 900 Kč
1.4 Turbo LPG (103 kW) 497 900 Kč 572 900 Kč
1.6 Turbo CNG (110 kW) 548 900 Kč 623 900 Kč
2.0 CDTI AT (96 kW) 587 900 Kč 652 900 Kč
2.0 CDTI S&S (125 kW) 554 900 Kč 629 900 Kč
2.0 CDTI AT (125 kW) 591 900 Kč 666 900 Kč

Pozn.: Ceny jsou včetně akční slevy ve výši 98 000 korun, respektive 118 000 korun u verze na LPG.

Druhý stupeň Innovation přidává asistent pro rozjezd do kopce, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední loketní opěrku, kožený volant, čalounění v kombinaci látky a kůže, sedmimístný interiér, ambientní osvětlení, zatmavená boční okna, střešní ližiny, full-LED přední světlomety, LED diodová zadní světla, mlhovky, chromované lišty kolem oken nebo 17palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Opel zjednodušil ceník omlazené Zafiry, ceny již od 456 tisíc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Elemental RP1 s vylepšenou aerodynamikou

Britský Elemental RP1 dostal aerodynamiku F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud