Opel Zafira ve své první generaci prakticky zakládal segment kompaktních MPV se sedmimístným uspořádáním interiéru. Časový posun o několik let dopředu znamená již třetí generaci velkoprostorového blesku, která navíc nedávno prošla faceliftem. A designem se opět zařadila někam k prvnímu modelu.
Třetí vydání Opelu Zafira s přídomkem Tourer bylo typické extravagantní přední částí se světlomety, protaženými až do nárazníků. Ano, bylo to pouze pomocí černých dekoračních lišt, ale celkově MPV tuto iluzi zkrátka navozovalo. Po modernizaci je však všechno jinak, a větu v úvodu článku neberte nikterak pejorativně. Zafira je nyní akorát více konzervativní a lépe zapadá do korporátního stylu Opelu. Nová jsou tedy světla s možnou full-LED technologií, maska chladiče má výraznější logo a zadní reflektory alespoň novou optiku také z LED diod. Kabina zjednodušovala, podobně jako u Mokky X tak nečekejte někdejší změť tlačítek, ale poměrně uklizené prostředí, které je možné vyšperkovat navigací se sedmipalcovým displejem či telematickým rozhraním OnStar. Dotyková obrazovka je nicméně standardem, počítejte tedy se sdruženým ovládáním některých funkcí právě přes ni. Vítanou novinkou bude adaptivní podvozek FlexRide za 25 000 korun pro nejvyšší výbavu Innovation. Podstatnou proměnou prošla i nabídka bezpečnostních asistentů, založená na kameře Opel Eye.
Pod kapotou se neobjeví ani jedna atmosférická jednotka, jinak ale nabídka zahrnuje všechny alespoň trochu konvenční typy paliva. Benzín zastupují 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) nebo 103 kW (140 k), respektive 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k) nebo 147 kW (200 k). Nejslabší motor i nejsilnější motor mají šestistupňový manuál, silnější čtrnáctistovka má výběr mezi manuálem a automatem a nakonec slabší šestnáctistovka má pouze šestistupňový automat. Systém start & stop mají pouze modely s manuálem, z toho u 1.4 Turbo za příplatek a 1.6 Turbo v základu. O naftu si řekne dvoulitr CDTI o výkonu 96 kW (130 k) nebo 125 kW (170 k). Slabší má automat, silnější volbu mezi manuálem (se stop & startem) nebo automatem. Alternativu představují verze spalující LPG a CNG. Zkapalněný plyn pohání 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), zemní plyn naopak 1.6 Turbo o výkonu 110 kW (150 k). Pokaždé pohání přední kola šestistupňová manuální převodovka.
Technické údaje
1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.6 Turbo 1.6 Turbo 1.4 Turbo LPG 1.6 TurboCNG 2.0 CDTI 2.0 CDTI 2.0 CDTI Výkon: 88 kW 103 kW 103 kW 125 kW 147 kW 103 kW 110 kW 96 kW 125 kW 125 kW Toč. moment: 200 Nm 200 Nm 200 Nm 260 Nm 280 Nm 200 Nm 210 Nm 300 Nm 400 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 AT 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT Zrychlení: 11,9/11,8 s 10,8/10,7 s 10,9 s 9,6 s 8,8 s 11,8 s 11,5 s 12,2 s 9,8 s 10,1 s Max. rychlost: 190/192 km/h 200/202 km/h 197 km/h 208 km/h 220 km/h 195 km/h 200 km/h 190 km/h 208 km/h 205 km/h Spotřeba: 6,1 l 6,1 l 6,5 l 7,6 l 6,8 l 6,4 l 4,7 kg 5,8 l 4,9 l 5,8 l Délka: 4666 mm Šířka: 1884 mm Výška: 1660 mm Rozvor: 2760 mm Kufr: 152/1860 lPozn.: Údaje za lomítkem platí pro verze se systémem stop & start.
Výrazné zjednodušení přinesla modernizace do skladby výbav. V Česku se dají koupit jen dvě. Základní Edition obsahuje šest airbagů, Isofix, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio IntelliLink se sedmipalcovým displejem, čtyřmi reproduktory a Bluetooth, USB konektor, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční volant, pětimístné uspořádání interiéru s dělenými zadními sedadly, LED denní svícení nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Opel Zafira 2016
Edition Innovation 1.4 Turbo (88 kW) 455 900 Kč 530 900 Kč 1.4 Turbo S&S (88 kW) 463 900 Kč 538 900 Kč 1.4 Turbo (103 kW) 467 900 Kč 542 900 Kč 1.4 Turbo S&S (103 kW) 475 900 Kč 550 900 Kč 1.4 Turbo AT (103 kW) 512 900 Kč 587 900 Kč 1.6 Turbo (125 kW) 557 900 Kč 632 900 Kč 1.6 Turbo S&S (147 kW) 535 900 Kč 610 900 Kč 1.4 Turbo LPG (103 kW) 497 900 Kč 572 900 Kč 1.6 Turbo CNG (110 kW) 548 900 Kč 623 900 Kč 2.0 CDTI AT (96 kW) 587 900 Kč 652 900 Kč 2.0 CDTI S&S (125 kW) 554 900 Kč 629 900 Kč 2.0 CDTI AT (125 kW) 591 900 Kč 666 900 KčPozn.: Ceny jsou včetně akční slevy ve výši 98 000 korun, respektive 118 000 korun u verze na LPG.
Druhý stupeň Innovation přidává asistent pro rozjezd do kopce, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední loketní opěrku, kožený volant, čalounění v kombinaci látky a kůže, sedmimístný interiér, ambientní osvětlení, zatmavená boční okna, střešní ližiny, full-LED přední světlomety, LED diodová zadní světla, mlhovky, chromované lišty kolem oken nebo 17palcová litá kola.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.