Opel Zafira ve své první generaci prakticky zakládal segment kompaktních MPV se sedmimístným uspořádáním interiéru. Časový posun o několik let dopředu znamená již třetí generaci velkoprostorového blesku, která navíc nedávno prošla faceliftem. A designem se opět zařadila někam k prvnímu modelu.
Třetí vydání Opelu Zafira s přídomkem Tourer bylo typické extravagantní přední částí se světlomety, protaženými až do nárazníků. Ano, bylo to pouze pomocí černých dekoračních lišt, ale celkově MPV tuto iluzi zkrátka navozovalo. Po modernizaci je však všechno jinak, a větu v úvodu článku neberte nikterak pejorativně. Zafira je nyní akorát více konzervativní a lépe zapadá do korporátního stylu Opelu. Nová jsou tedy světla s možnou full-LED technologií, maska chladiče má výraznější logo a zadní reflektory alespoň novou optiku také z LED diod. Kabina zjednodušovala, podobně jako u Mokky X tak nečekejte někdejší změť tlačítek, ale poměrně uklizené prostředí, které je možné vyšperkovat navigací se sedmipalcovým displejem či telematickým rozhraním OnStar. Dotyková obrazovka je nicméně standardem, počítejte tedy se sdruženým ovládáním některých funkcí právě přes ni. Vítanou novinkou bude adaptivní podvozek FlexRide za 25 000 korun pro nejvyšší výbavu Innovation. Podstatnou proměnou prošla i nabídka bezpečnostních asistentů, založená na kameře Opel Eye.
Pod kapotou se neobjeví ani jedna atmosférická jednotka, jinak ale nabídka zahrnuje všechny alespoň trochu konvenční typy paliva. Benzín zastupují 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) nebo 103 kW (140 k), respektive 1.6 Turbo o výkonu 125 kW (170 k) nebo 147 kW (200 k). Nejslabší motor i nejsilnější motor mají šestistupňový manuál, silnější čtrnáctistovka má výběr mezi manuálem a automatem a nakonec slabší šestnáctistovka má pouze šestistupňový automat. Systém start & stop mají pouze modely s manuálem, z toho u 1.4 Turbo za příplatek a 1.6 Turbo v základu. O naftu si řekne dvoulitr CDTI o výkonu 96 kW (130 k) nebo 125 kW (170 k). Slabší má automat, silnější volbu mezi manuálem (se stop & startem) nebo automatem. Alternativu představují verze spalující LPG a CNG. Zkapalněný plyn pohání 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), zemní plyn naopak 1.6 Turbo o výkonu 110 kW (150 k). Pokaždé pohání přední kola šestistupňová manuální převodovka.
Technické údaje
1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.6 Turbo 1.6 Turbo 1.4 Turbo LPG 1.6 TurboCNG 2.0 CDTI 2.0 CDTI 2.0 CDTI Výkon: 88 kW 103 kW 103 kW 125 kW 147 kW 103 kW 110 kW 96 kW 125 kW 125 kW Toč. moment: 200 Nm 200 Nm 200 Nm 260 Nm 280 Nm 200 Nm 210 Nm 300 Nm 400 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 AT 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT Zrychlení: 11,9/11,8 s 10,8/10,7 s 10,9 s 9,6 s 8,8 s 11,8 s 11,5 s 12,2 s 9,8 s 10,1 s Max. rychlost: 190/192 km/h 200/202 km/h 197 km/h 208 km/h 220 km/h 195 km/h 200 km/h 190 km/h 208 km/h 205 km/h Spotřeba: 6,1 l 6,1 l 6,5 l 7,6 l 6,8 l 6,4 l 4,7 kg 5,8 l 4,9 l 5,8 l Délka: 4666 mm Šířka: 1884 mm Výška: 1660 mm Rozvor: 2760 mm Kufr: 152/1860 lPozn.: Údaje za lomítkem platí pro verze se systémem stop & start.
Výrazné zjednodušení přinesla modernizace do skladby výbav. V Česku se dají koupit jen dvě. Základní Edition obsahuje šest airbagů, Isofix, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio IntelliLink se sedmipalcovým displejem, čtyřmi reproduktory a Bluetooth, USB konektor, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční volant, pětimístné uspořádání interiéru s dělenými zadními sedadly, LED denní svícení nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Opel Zafira 2016
Edition Innovation 1.4 Turbo (88 kW) 455 900 Kč 530 900 Kč 1.4 Turbo S&S (88 kW) 463 900 Kč 538 900 Kč 1.4 Turbo (103 kW) 467 900 Kč 542 900 Kč 1.4 Turbo S&S (103 kW) 475 900 Kč 550 900 Kč 1.4 Turbo AT (103 kW) 512 900 Kč 587 900 Kč 1.6 Turbo (125 kW) 557 900 Kč 632 900 Kč 1.6 Turbo S&S (147 kW) 535 900 Kč 610 900 Kč 1.4 Turbo LPG (103 kW) 497 900 Kč 572 900 Kč 1.6 Turbo CNG (110 kW) 548 900 Kč 623 900 Kč 2.0 CDTI AT (96 kW) 587 900 Kč 652 900 Kč 2.0 CDTI S&S (125 kW) 554 900 Kč 629 900 Kč 2.0 CDTI AT (125 kW) 591 900 Kč 666 900 KčPozn.: Ceny jsou včetně akční slevy ve výši 98 000 korun, respektive 118 000 korun u verze na LPG.
Druhý stupeň Innovation přidává asistent pro rozjezd do kopce, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední loketní opěrku, kožený volant, čalounění v kombinaci látky a kůže, sedmimístný interiér, ambientní osvětlení, zatmavená boční okna, střešní ližiny, full-LED přední světlomety, LED diodová zadní světla, mlhovky, chromované lišty kolem oken nebo 17palcová litá kola.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?