Trh s kompaktními SUV je naplněn k prasknutí a jedním z jeho nejúspěšnějších zástupců se stal Opel Mokka. Toho se prodalo již na půl milionu kusů a do budoucích měsíců je v plánu další růst. Důvod? Omlazená podoba s písmenkem X v názvu, která zavítala také na náš trh.
Poznat novou Mokku je poměrně snadné, protože Opel se rozhodl úplně změnit přední část. Ta se chlubí přepracovanou maskou chladiče i světlomety s full-LED technologií. Diody se mohou objevit i v zadních reflektorech s novou optikou, oba prvky však přijdou v rámci paketu na 34 000 korun. Upravené jsou dále oba nárazníky a paleta barev karosérie včetně oranžového odstínu Amber. Ještě víc změn než na karosérii se událo v interiéru, který už není plný chaoticky uspořádaných tlačítek. Proměnou prošla rovněž multimediální výbava, zahrnující infotainment IntelliLink se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou v případě navigačního systému a telematické rozhraní OnStar. Novými prvky výbavy jsou bezklíčkové otevírání a startování, respektive ergonomická sedadla.
Základním motorem zůstala i po modernizaci atmosférická šestnáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Následují dvě verze přeplňované čtrnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k) nebo 112 kW (152 k). Slabší se pojí s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a v případě ručního řazení i s pohonem všech kol, silnější je vždy čtyřkolkou se šestistupňovým automatem. Naftová šestnáctistovka CDTI má 81 kW (110 k) nebo 100 kW (136 k) a platí, že slabší má šestistupňový manuál, silnější stejnou nabídku doplňuje o šestistupňový automat a manuál s pohonem všech kol. Alternativu představuje 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k) s manuální šestistupňovou převodovkou na LPG. Modely s manuální převodovkou mají standardně systém stop & start, slabší CDTI lze dostat s balíčkem ecoFlex.
Technické údaje
1.6 1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.4 Turbo4x4 1.4 Turbo4x4 1.4 TurboLPG 1.6 CDTI 1.6 CDTI 1.6 CDTI 1.6 CDTI4x4 Výkon: 85 kW 103 kW 103 kW 103 kW 112 kW 103 kW 81 kW 100 kW 100 kW 100 kW Toč. mom.: 155 Nm 200 Nm 200 Nm 200 Nm 235 Nm 200 Nm 300 Nm 320 Nm 320 Nm 320 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT Zrychlení: 12,5 s 9,9 s 10,7 s 9,9 s 9,7 s 10,2 s 11,9 s 9,9 s 10,9 s 10,3 s Max. rychl.: 170 km/h 196 km/h 191 km/h 186 km/h 193 km/h 197 km/h 181 km/h 190 km/h 187 km/h 187 km/h Spotřeba: 6,6 l 5,9 l 6,2 l 6,4 l 6,4 l 7,6 kg 3,9 l 4,1 l 4,9 l 4,5 l Délka: 4275 mm Šířka: 1781 mm Výška: 1658 mm Rozvor: 2555 mm Kufr: 356/1372 lNejnižší výbava Selection obsahuje šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s Bluetooth, USB a šesti reproduktory, palubní počítač, manuálně stavitelné sedadlo řidiče ve čtyřech směrech, multifunkční volant, denní svícení, střešní ližiny nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhý stupeň Enjoy přidává asistent jízdy z kopce pro modely s pohonem všech kol, elektrická zadní okna, kožený volant, mlhovky a 17palcová litá kola. Tato výbava zároveň otevírá dveře k příplatkovým paketům i jednotlivým prvkům.
Ceník - Opel Mokka X
Selection Enjoy Innovation 1.6 (85 kW) 377 900 Kč 423 900 Kč ---------- 1.4 Turbo (103 kW) ---------- 447 900 Kč 513 900 Kč 1.4 Turbo AT (103 kW) ---------- 485 900 Kč 555 900 Kč 1.4 Turbo 4x4 (103 kW) ---------- 503 900 Kč 569 900 Kč 1.4 Turbo AT 4x4 (112 kW) ---------- 550 900 Kč 616 900 Kč 1.4 Turbo LPG (103 kW) ---------- 474 900 Kč 568 900 Kč 1.6 CDTI (81 kW) ---------- 491 900 Kč 557 900 Kč 1.6 CDTI (100 kW) ---------- 504 900 Kč 570 900 Kč 1.6 CDTI AT (100 kW) ---------- 539 900 Kč 609 900 Kč 1.6 CDTI 4x4 (100 kW) ---------- 554 900 Kč 620 900 KčPozn.: Ceny jsou včetně slevy ve výši 71 000 korun.
Vrchol nabídky tvoří linie Innovation, která má navíc dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém IntelliLink se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, USB, propojením s chytrým telefonem a šesti reproduktory, telematické rozhraní OnStar, loketní opěrku pro řidiče, čalounění kombinací látky a kůže, zatmavená boční okna nebo 18palcová litá kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?