Trh s kompaktními SUV je naplněn k prasknutí a jedním z jeho nejúspěšnějších zástupců se stal Opel Mokka. Toho se prodalo již na půl milionu kusů a do budoucích měsíců je v plánu další růst. Důvod? Omlazená podoba s písmenkem X v názvu, která zavítala také na náš trh.
Poznat novou Mokku je poměrně snadné, protože Opel se rozhodl úplně změnit přední část. Ta se chlubí přepracovanou maskou chladiče i světlomety s full-LED technologií. Diody se mohou objevit i v zadních reflektorech s novou optikou, oba prvky však přijdou v rámci paketu na 34 000 korun. Upravené jsou dále oba nárazníky a paleta barev karosérie včetně oranžového odstínu Amber. Ještě víc změn než na karosérii se událo v interiéru, který už není plný chaoticky uspořádaných tlačítek. Proměnou prošla rovněž multimediální výbava, zahrnující infotainment IntelliLink se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou v případě navigačního systému a telematické rozhraní OnStar. Novými prvky výbavy jsou bezklíčkové otevírání a startování, respektive ergonomická sedadla.
Základním motorem zůstala i po modernizaci atmosférická šestnáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Následují dvě verze přeplňované čtrnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k) nebo 112 kW (152 k). Slabší se pojí s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou a v případě ručního řazení i s pohonem všech kol, silnější je vždy čtyřkolkou se šestistupňovým automatem. Naftová šestnáctistovka CDTI má 81 kW (110 k) nebo 100 kW (136 k) a platí, že slabší má šestistupňový manuál, silnější stejnou nabídku doplňuje o šestistupňový automat a manuál s pohonem všech kol. Alternativu představuje 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k) s manuální šestistupňovou převodovkou na LPG. Modely s manuální převodovkou mají standardně systém stop & start, slabší CDTI lze dostat s balíčkem ecoFlex.
Technické údaje
1.6 1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.4 Turbo4x4 1.4 Turbo4x4 1.4 TurboLPG 1.6 CDTI 1.6 CDTI 1.6 CDTI 1.6 CDTI4x4 Výkon: 85 kW 103 kW 103 kW 103 kW 112 kW 103 kW 81 kW 100 kW 100 kW 100 kW Toč. mom.: 155 Nm 200 Nm 200 Nm 200 Nm 235 Nm 200 Nm 300 Nm 320 Nm 320 Nm 320 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT Zrychlení: 12,5 s 9,9 s 10,7 s 9,9 s 9,7 s 10,2 s 11,9 s 9,9 s 10,9 s 10,3 s Max. rychl.: 170 km/h 196 km/h 191 km/h 186 km/h 193 km/h 197 km/h 181 km/h 190 km/h 187 km/h 187 km/h Spotřeba: 6,6 l 5,9 l 6,2 l 6,4 l 6,4 l 7,6 kg 3,9 l 4,1 l 4,9 l 4,5 l Délka: 4275 mm Šířka: 1781 mm Výška: 1658 mm Rozvor: 2555 mm Kufr: 356/1372 lNejnižší výbava Selection obsahuje šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s Bluetooth, USB a šesti reproduktory, palubní počítač, manuálně stavitelné sedadlo řidiče ve čtyřech směrech, multifunkční volant, denní svícení, střešní ližiny nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhý stupeň Enjoy přidává asistent jízdy z kopce pro modely s pohonem všech kol, elektrická zadní okna, kožený volant, mlhovky a 17palcová litá kola. Tato výbava zároveň otevírá dveře k příplatkovým paketům i jednotlivým prvkům.
Ceník - Opel Mokka X
Selection Enjoy Innovation 1.6 (85 kW) 377 900 Kč 423 900 Kč ---------- 1.4 Turbo (103 kW) ---------- 447 900 Kč 513 900 Kč 1.4 Turbo AT (103 kW) ---------- 485 900 Kč 555 900 Kč 1.4 Turbo 4x4 (103 kW) ---------- 503 900 Kč 569 900 Kč 1.4 Turbo AT 4x4 (112 kW) ---------- 550 900 Kč 616 900 Kč 1.4 Turbo LPG (103 kW) ---------- 474 900 Kč 568 900 Kč 1.6 CDTI (81 kW) ---------- 491 900 Kč 557 900 Kč 1.6 CDTI (100 kW) ---------- 504 900 Kč 570 900 Kč 1.6 CDTI AT (100 kW) ---------- 539 900 Kč 609 900 Kč 1.6 CDTI 4x4 (100 kW) ---------- 554 900 Kč 620 900 KčPozn.: Ceny jsou včetně slevy ve výši 71 000 korun.
Vrchol nabídky tvoří linie Innovation, která má navíc dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém IntelliLink se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth, USB, propojením s chytrým telefonem a šesti reproduktory, telematické rozhraní OnStar, loketní opěrku pro řidiče, čalounění kombinací látky a kůže, zatmavená boční okna nebo 18palcová litá kola.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.