Automobilka Škoda Auto uvádí v těchto dnech na český trh novou limitovanou edici současné Fabie. Nese označení Kofola Edition a odkazuje na dlouholetou spolupráci dvou renomovaných českých značek.
Výrobce plánuje produkci pouze 99 kusů, takže se defacto jedná o hodně exkluzivní Fabii. Nová limitovaná edice pak oslavuje spolupráci dvou tradičních a úspěšných českých značek, přičemž 99 štastlivců se má skutečně na co těšit.
Fabii v edici Kofola poznáte na první pohled podle speciálního hnědého laku karoserie Marrone. Ten je doplněn o unikátní 16palcová litá kola Italia. Kabina dostala béžový interiér, přičemž samotná výbava vychází z vrcholného stupně Style.
K tomu se v základu přidává paket Style Plus s prémiovým ozvučením Škoda Surround, bočními okny Sunset a vyhříváním předních sedadel. Dále je Fabia Kofola Edition vybavena paketem Simply Clever, zahrnujícím síťový program, odkládací schránku v zavazadlovém prostoru, odpadkový koš ve dveřích a držák multimediálních přístrojů.
Nechybí ani multifunkční volant, bezklíčový přístup KESSY, barevný dotykový infotainment Swing s pětipalcovým displejem a Bluetooth, či rezervní kolo místo sady na opravu pneumatik. Specifickou výbavou pak je 15litrová chladnička, kterou lze snadno ukotvit na zadní sedadlo úchyty pro bezpečnostní pás. Termoelektrický box se napájí z 12V zásuvky a dá se přepnout z režimu chlazení do režimu ohřevu. Příjemným bonusem jsou i vzorky nápojů Kofola, které dostane každý majitel k této speciální Fabii.
Pod kapotou vozu pracuje výhradně čtyřválcový motor 1.2 TSI o výkonu 66 kW. U něj výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 4,7 litru na 100 km. Za Škodu Fabia Kofola Edition pak necháte u svého dealera 364 420 Kč, a to včetně prodloužené záruky na 5 let nebo 100 000 km v rámci paketu Mobilita Plus.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.