Toyota Corolla letos slaví padesáté narozeniny, a přesto, že už dávno není v takové formě jako kdysi, pořád má svým zákazníkům co nabídnout. Po přejmenování hatchbacku a kombíku na Auris se toto v Evropě týká už jen sedanu, který navíc nedávno prodělal modernizaci. Jak zaujme české zákazníky?
Jestliže většina lidí vnímá sedany jako nevzhledné a někdy až bachraté varianty hatchbacků, u Corolly bude možná překvapen až mírně šokován. Japoncům se vzhled docela povedl, tím spíše po faceliftu, který přinesl především novou přední část. Ta je charakteristická dynamičtějším tvarem světlometů se standardními LED diodami pro denní svícení, jež alternativně doplňuje kompletní LED technika. Upravená světla jsou také vzadu, opět s LED diodovou technologií. Nové jsou dále oba nárazníky, design litých kol s průměrem 16 a 17 palců nebo tři odstíny karosérie.
Uvnitř došlo k rozšíření multimediální výbavy. Už od druhého výbavového stupně je standardem infotainment Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádiem a couvací kamerou, nejvyšší výbava přidává také navigaci. Mezi budíky má místo 4,2palcový TFT displej. Ale i „nemultimediálních“ změn je poměrně hodně. Stačí si povšimnout nového panelu ovládání klimatizace, kruhových výdech ventilace na krajích palubní desky či mírně přepracovaného volantu. U centrálních výdechů pak chybí malý digitální displej. Klasiku představují kvalitnější materiály a hodnotnější zpracování.
Pod kapotou k žádným změnám nedošlo, 4620 milimetrů dlouhý sedan tak nabízí dva zážehové a jeden naftový motor. Základem je čtyřválec 1.33 Dual VVT-i s výkonem 99 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější 1.6 Valvematic o výkonu 132 koní je nabízena se šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou Multidrive S. Jediný turbodiesel 1.4 D-4D má 90 koní a šestistupňovou manuální převodovku. Jistými úpravami naopak prošel podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a torzní příčkou vzadu.
Technické údaje
1.3 Dual VVT-i 1.6 Valvematic 1.6 Valvematic 1.4 D-4D Výkon: 99 k 132 k 132 k 90 k Toč. moment: 128 Nm 160 Nm 160 Nm 205 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT CVT 6 MT Zrychlení: 12,6 s 10,0 s 11,1 s 12,5 s Max. rychlost: 180 km/h 200 km/h 190 km/h 180 km/h Spotřeba: 5,6 l/100 km 6,0 l/100 km 5,6 l/100 km 4,0 l/100 km Délka: 4620 mm Šířka: 1775 mm Výška: 1465 mm Rozvor: 2700 mm Kufr: 452 lZákladní výbava Live obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční volant, LED diody pro denní svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Linie Active přidává bezpečnostní balíček Toyota Safety Sense (systém pro předcházení kolizím, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek a automatická dálková světla), upozornění na překročení rychlosti, automatickou dvouzónovou klimatizaci, 4,2palcový TFT displej, infotainment Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádiem s CD, MP3 a šesti reproduktory a couvací kamerou, kožený volant, chromované kliky a lišty kolem oken, zadní full-LED světla, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Toyota Corolla 2016
Live Active Edice 50 Executive Edice 50 1.33 Dual VVT-i (99 k) 369 900 Kč 409 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.6 Valvematic (132 k) 389 900 Kč 429 900 Kč 399 900 Kč 499 900 Kč 459 900 Kč 1.6 Valvematic AT (132 k) ---------- 464 900 Kč 434 900 Kč 534 900 Kč 494 900 Kč 1.4 D-4D (90 k) 459 900 Kč 499 900 Kč ---------- 569 900 Kč ----------Nejvyšší stupeň Executive má navíc elektricky sklopná zrcátka, bezklíčkové otevírání a startování, přední a zadní parkovací senzory, parkovací asistent, dešťový senzor, čalounění sedadel a výplní dveří kombinací látky a umělé kůže, vyhřívaná přední sedadla, full-LED přední světlomety s ostřikovači a automatickým nastavováním výšky nebo 17palcová litá kola. Vzhledem k padesátinám Corolly nabízí český importér verzi Edition 50 s motorem 1.6 Valvematic, zahrnující linii Active s balíčkem Trend+ (dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla nebo 16palcová litá kola) za zvýhodněnou cenu nebo linii Executive s cenovým zvýhodněním.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.