Toyota Corolla letos slaví padesáté narozeniny, a přesto, že už dávno není v takové formě jako kdysi, pořád má svým zákazníkům co nabídnout. Po přejmenování hatchbacku a kombíku na Auris se toto v Evropě týká už jen sedanu, který navíc nedávno prodělal modernizaci. Jak zaujme české zákazníky?
Jestliže většina lidí vnímá sedany jako nevzhledné a někdy až bachraté varianty hatchbacků, u Corolly bude možná překvapen až mírně šokován. Japoncům se vzhled docela povedl, tím spíše po faceliftu, který přinesl především novou přední část. Ta je charakteristická dynamičtějším tvarem světlometů se standardními LED diodami pro denní svícení, jež alternativně doplňuje kompletní LED technika. Upravená světla jsou také vzadu, opět s LED diodovou technologií. Nové jsou dále oba nárazníky, design litých kol s průměrem 16 a 17 palců nebo tři odstíny karosérie.
Uvnitř došlo k rozšíření multimediální výbavy. Už od druhého výbavového stupně je standardem infotainment Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádiem a couvací kamerou, nejvyšší výbava přidává také navigaci. Mezi budíky má místo 4,2palcový TFT displej. Ale i „nemultimediálních“ změn je poměrně hodně. Stačí si povšimnout nového panelu ovládání klimatizace, kruhových výdech ventilace na krajích palubní desky či mírně přepracovaného volantu. U centrálních výdechů pak chybí malý digitální displej. Klasiku představují kvalitnější materiály a hodnotnější zpracování.
Pod kapotou k žádným změnám nedošlo, 4620 milimetrů dlouhý sedan tak nabízí dva zážehové a jeden naftový motor. Základem je čtyřválec 1.33 Dual VVT-i s výkonem 99 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější 1.6 Valvematic o výkonu 132 koní je nabízena se šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou Multidrive S. Jediný turbodiesel 1.4 D-4D má 90 koní a šestistupňovou manuální převodovku. Jistými úpravami naopak prošel podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a torzní příčkou vzadu.
Technické údaje
1.3 Dual VVT-i 1.6 Valvematic 1.6 Valvematic 1.4 D-4D Výkon: 99 k 132 k 132 k 90 k Toč. moment: 128 Nm 160 Nm 160 Nm 205 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT CVT 6 MT Zrychlení: 12,6 s 10,0 s 11,1 s 12,5 s Max. rychlost: 180 km/h 200 km/h 190 km/h 180 km/h Spotřeba: 5,6 l/100 km 6,0 l/100 km 5,6 l/100 km 4,0 l/100 km Délka: 4620 mm Šířka: 1775 mm Výška: 1465 mm Rozvor: 2700 mm Kufr: 452 lZákladní výbava Live obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční volant, LED diody pro denní svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Linie Active přidává bezpečnostní balíček Toyota Safety Sense (systém pro předcházení kolizím, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek a automatická dálková světla), upozornění na překročení rychlosti, automatickou dvouzónovou klimatizaci, 4,2palcový TFT displej, infotainment Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádiem s CD, MP3 a šesti reproduktory a couvací kamerou, kožený volant, chromované kliky a lišty kolem oken, zadní full-LED světla, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Toyota Corolla 2016
Live Active Edice 50 Executive Edice 50 1.33 Dual VVT-i (99 k) 369 900 Kč 409 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.6 Valvematic (132 k) 389 900 Kč 429 900 Kč 399 900 Kč 499 900 Kč 459 900 Kč 1.6 Valvematic AT (132 k) ---------- 464 900 Kč 434 900 Kč 534 900 Kč 494 900 Kč 1.4 D-4D (90 k) 459 900 Kč 499 900 Kč ---------- 569 900 Kč ----------Nejvyšší stupeň Executive má navíc elektricky sklopná zrcátka, bezklíčkové otevírání a startování, přední a zadní parkovací senzory, parkovací asistent, dešťový senzor, čalounění sedadel a výplní dveří kombinací látky a umělé kůže, vyhřívaná přední sedadla, full-LED přední světlomety s ostřikovači a automatickým nastavováním výšky nebo 17palcová litá kola. Vzhledem k padesátinám Corolly nabízí český importér verzi Edition 50 s motorem 1.6 Valvematic, zahrnující linii Active s balíčkem Trend+ (dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla nebo 16palcová litá kola) za zvýhodněnou cenu nebo linii Executive s cenovým zvýhodněním.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.