Toyota Corolla letos slaví padesáté narozeniny, a přesto, že už dávno není v takové formě jako kdysi, pořád má svým zákazníkům co nabídnout. Po přejmenování hatchbacku a kombíku na Auris se toto v Evropě týká už jen sedanu, který navíc nedávno prodělal modernizaci. Jak zaujme české zákazníky?
Jestliže většina lidí vnímá sedany jako nevzhledné a někdy až bachraté varianty hatchbacků, u Corolly bude možná překvapen až mírně šokován. Japoncům se vzhled docela povedl, tím spíše po faceliftu, který přinesl především novou přední část. Ta je charakteristická dynamičtějším tvarem světlometů se standardními LED diodami pro denní svícení, jež alternativně doplňuje kompletní LED technika. Upravená světla jsou také vzadu, opět s LED diodovou technologií. Nové jsou dále oba nárazníky, design litých kol s průměrem 16 a 17 palců nebo tři odstíny karosérie.
Uvnitř došlo k rozšíření multimediální výbavy. Už od druhého výbavového stupně je standardem infotainment Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádiem a couvací kamerou, nejvyšší výbava přidává také navigaci. Mezi budíky má místo 4,2palcový TFT displej. Ale i „nemultimediálních“ změn je poměrně hodně. Stačí si povšimnout nového panelu ovládání klimatizace, kruhových výdech ventilace na krajích palubní desky či mírně přepracovaného volantu. U centrálních výdechů pak chybí malý digitální displej. Klasiku představují kvalitnější materiály a hodnotnější zpracování.
Pod kapotou k žádným změnám nedošlo, 4620 milimetrů dlouhý sedan tak nabízí dva zážehové a jeden naftový motor. Základem je čtyřválec 1.33 Dual VVT-i s výkonem 99 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější 1.6 Valvematic o výkonu 132 koní je nabízena se šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou Multidrive S. Jediný turbodiesel 1.4 D-4D má 90 koní a šestistupňovou manuální převodovku. Jistými úpravami naopak prošel podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a torzní příčkou vzadu.
Technické údaje
1.3 Dual VVT-i 1.6 Valvematic 1.6 Valvematic 1.4 D-4D Výkon: 99 k 132 k 132 k 90 k Toč. moment: 128 Nm 160 Nm 160 Nm 205 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT CVT 6 MT Zrychlení: 12,6 s 10,0 s 11,1 s 12,5 s Max. rychlost: 180 km/h 200 km/h 190 km/h 180 km/h Spotřeba: 5,6 l/100 km 6,0 l/100 km 5,6 l/100 km 4,0 l/100 km Délka: 4620 mm Šířka: 1775 mm Výška: 1465 mm Rozvor: 2700 mm Kufr: 452 lZákladní výbava Live obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční volant, LED diody pro denní svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Linie Active přidává bezpečnostní balíček Toyota Safety Sense (systém pro předcházení kolizím, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek a automatická dálková světla), upozornění na překročení rychlosti, automatickou dvouzónovou klimatizaci, 4,2palcový TFT displej, infotainment Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádiem s CD, MP3 a šesti reproduktory a couvací kamerou, kožený volant, chromované kliky a lišty kolem oken, zadní full-LED světla, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Toyota Corolla 2016
Live Active Edice 50 Executive Edice 50 1.33 Dual VVT-i (99 k) 369 900 Kč 409 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.6 Valvematic (132 k) 389 900 Kč 429 900 Kč 399 900 Kč 499 900 Kč 459 900 Kč 1.6 Valvematic AT (132 k) ---------- 464 900 Kč 434 900 Kč 534 900 Kč 494 900 Kč 1.4 D-4D (90 k) 459 900 Kč 499 900 Kč ---------- 569 900 Kč ----------Nejvyšší stupeň Executive má navíc elektricky sklopná zrcátka, bezklíčkové otevírání a startování, přední a zadní parkovací senzory, parkovací asistent, dešťový senzor, čalounění sedadel a výplní dveří kombinací látky a umělé kůže, vyhřívaná přední sedadla, full-LED přední světlomety s ostřikovači a automatickým nastavováním výšky nebo 17palcová litá kola. Vzhledem k padesátinám Corolly nabízí český importér verzi Edition 50 s motorem 1.6 Valvematic, zahrnující linii Active s balíčkem Trend+ (dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla nebo 16palcová litá kola) za zvýhodněnou cenu nebo linii Executive s cenovým zvýhodněním.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.