Ačkoliv na to možná nevypadá, objevuje se MiTo v nabídce Alfy Romeo již od roku 2008. A přesto, že mnozí již volají po nástupci, Italové zatím ponechávají v prodeji původní vůz jen s drobnými změnami. Ty poslední měly premiéru na ženevském autosalonu a nyní míří do českých showroomů.
Třídveřový hatchback, jehož jméno je složeno z prvních dvou písmen italských jmen měst Milán a Turín, měl od začátku za cíl zákazníky, prahnoucí po luxusním modelu segmentu B. Že jich určitě není tolik, kolik se čekalo, zjistila Alfa poměrně brzy, přesto se jí MiTo vyplatí držet v nabídce i nadále. Poslední modernizace znamená novou masku chladiče ve stylu Giulietty, přepracovaný přední nárazník a změněné pozadí světlometů. Devět laků karosérie nově obsahuje pastelovou bílou, doplňuje je devět designů litých kol. Kromě toho nabídne Alfa pro výbavu Super i nové pakety Veloce a Lusso, u nás bude dostupný jen první z nich.
Kabina je po faceliftu zajímavá především infotainmentem Uconnect s pětipalcovou obrazovkou hned v několika variantách. Základem je rádio s CD přehrávačem, Bluetooth, USB portem a hlasovým ovládáním. Vyšší specifikace má digitální příjem rádia, ta nejvyšší potom navigaci TomTom. Chybět nebudou ani online služby Uconnect Live, propojující palubní soustavu s chytrým telefonem.
Pod kapotou je základem zážehová čtrnáctistovka o výkonu 78 koní v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Následují řeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir o výkonu 105 koní se šestistupňovým manuálem a přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 140 nebo 170 koní se šestistupňovým dvouspojkovým automatem. Naftová třináctistovka MultiJet má výkon 95 koní a pětistupňový manuál.
Technické údaje
0.9 TwinAir 1.4 1.4 MultiAir 1.4 MultiAir 1.3 Multijet Výkon: 105 k 78 k 140 k 170 k 95 k Převodovka: 6 MT 5 MT 6 TCT 6 TCT 5 MT Zrychlení: 11,4 s 13,0 s 8,1 s 7,4 s 12,5 s Max. rychlost: 184 km/h 165 km/h 209 km/h 219 km/h 180 km/h Spotřeba: 3,8 l/100 km 5,6 l/100 km 5,4 l/100 km 5,4 l/100 km 3,3 l/100 kmZákladní výbava MiTo obsahuje sedm airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, přípravu pro rádio, palubní počítač, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektronický diferenciál nebo 16palcová ocelová kola. Druhá linie Super přidává tempomat, rádio Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem, CD přehrávačem, Bluetooth, USB a hlasovým ovládáním, sportovní kožený volant, volič DNA nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Alfa Romeo MiTo 2016
MiTo Super Veloce 0.9 TwinAir (105 k) ---------- 462 000 Kč ---------- 1.4 (78 k) 385 000 Kč 422 000 Kč ---------- 1.4 MultiAir (140 k) ---------- 563 000 Kč ---------- 1.4 MultiAir (170 k) ---------- ---------- 652 000 Kč 1.3 MultiJet (95 k) ---------- 482 000 Kč ----------Verze Veloce nahrazuje předchozí QV a jedná se tak o nejsportovnější variantu celé nabídky, která je dostupná pouze se 170koňovou přeplňovanou čtrnáctistovkou. Z technického hlediska nechybí brzdy Brembo a sportovní podvozek. Na první pohled jí poznáte podle bodykitu, karbonového pozadí světlometů, hliníkových prahů dveří, zadního spoileru, dvojité koncovky výfuku a 17palcových litých kol. Uvnitř jsou bíle podsvícené budíky, jiný volant, sportovní sedadla s červeným prošíváním a karbonový dekor palubní desky. Výbava pak navíc obsahuje mlhovky a řazení na volantu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?