Ačkoliv na to možná nevypadá, objevuje se MiTo v nabídce Alfy Romeo již od roku 2008. A přesto, že mnozí již volají po nástupci, Italové zatím ponechávají v prodeji původní vůz jen s drobnými změnami. Ty poslední měly premiéru na ženevském autosalonu a nyní míří do českých showroomů.
Třídveřový hatchback, jehož jméno je složeno z prvních dvou písmen italských jmen měst Milán a Turín, měl od začátku za cíl zákazníky, prahnoucí po luxusním modelu segmentu B. Že jich určitě není tolik, kolik se čekalo, zjistila Alfa poměrně brzy, přesto se jí MiTo vyplatí držet v nabídce i nadále. Poslední modernizace znamená novou masku chladiče ve stylu Giulietty, přepracovaný přední nárazník a změněné pozadí světlometů. Devět laků karosérie nově obsahuje pastelovou bílou, doplňuje je devět designů litých kol. Kromě toho nabídne Alfa pro výbavu Super i nové pakety Veloce a Lusso, u nás bude dostupný jen první z nich.
Kabina je po faceliftu zajímavá především infotainmentem Uconnect s pětipalcovou obrazovkou hned v několika variantách. Základem je rádio s CD přehrávačem, Bluetooth, USB portem a hlasovým ovládáním. Vyšší specifikace má digitální příjem rádia, ta nejvyšší potom navigaci TomTom. Chybět nebudou ani online služby Uconnect Live, propojující palubní soustavu s chytrým telefonem.
Pod kapotou je základem zážehová čtrnáctistovka o výkonu 78 koní v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Následují řeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir o výkonu 105 koní se šestistupňovým manuálem a přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 140 nebo 170 koní se šestistupňovým dvouspojkovým automatem. Naftová třináctistovka MultiJet má výkon 95 koní a pětistupňový manuál.
Technické údaje
0.9 TwinAir 1.4 1.4 MultiAir 1.4 MultiAir 1.3 Multijet Výkon: 105 k 78 k 140 k 170 k 95 k Převodovka: 6 MT 5 MT 6 TCT 6 TCT 5 MT Zrychlení: 11,4 s 13,0 s 8,1 s 7,4 s 12,5 s Max. rychlost: 184 km/h 165 km/h 209 km/h 219 km/h 180 km/h Spotřeba: 3,8 l/100 km 5,6 l/100 km 5,4 l/100 km 5,4 l/100 km 3,3 l/100 kmZákladní výbava MiTo obsahuje sedm airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, přípravu pro rádio, palubní počítač, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektronický diferenciál nebo 16palcová ocelová kola. Druhá linie Super přidává tempomat, rádio Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem, CD přehrávačem, Bluetooth, USB a hlasovým ovládáním, sportovní kožený volant, volič DNA nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Alfa Romeo MiTo 2016
MiTo Super Veloce 0.9 TwinAir (105 k) ---------- 462 000 Kč ---------- 1.4 (78 k) 385 000 Kč 422 000 Kč ---------- 1.4 MultiAir (140 k) ---------- 563 000 Kč ---------- 1.4 MultiAir (170 k) ---------- ---------- 652 000 Kč 1.3 MultiJet (95 k) ---------- 482 000 Kč ----------Verze Veloce nahrazuje předchozí QV a jedná se tak o nejsportovnější variantu celé nabídky, která je dostupná pouze se 170koňovou přeplňovanou čtrnáctistovkou. Z technického hlediska nechybí brzdy Brembo a sportovní podvozek. Na první pohled jí poznáte podle bodykitu, karbonového pozadí světlometů, hliníkových prahů dveří, zadního spoileru, dvojité koncovky výfuku a 17palcových litých kol. Uvnitř jsou bíle podsvícené budíky, jiný volant, sportovní sedadla s červeným prošíváním a karbonový dekor palubní desky. Výbava pak navíc obsahuje mlhovky a řazení na volantu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?