Fiat Fiorino míří po omlazení k českým prodejcům, láká cenou i rozměry

ar6, 11. června 2016, 17:41 Google+

Fiat Fiorino se sice u prodejců objevuje již od roku 2008, důchod ale v jeho případě rozhodně není na pořadu dne. Před několika týdny se nejmenší dodávka italského výrobce podrobila modernizaci, která míří také na náš trh. A svou cenou dostává velikosti i relativnímu stáří.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Fiorino po modernizací míří na český trh, jako furgon nebo kombi.

Fiat Fiorino po modernizací míří na český trh, jako furgon nebo kombi. | foto: Fiat Professional

Sdílejte článek

Užitkové automobily pocitově stárnou pomaleji, přece jenom vzhled u nich není tím prvním, čím by měly upoutat. Fiorino se ale i tak řadí do té designově přece jenom povedenější části segmentu, takže ani po osmi letech výrazně nezestárl. Nedávný facelift jen lehce upravil kontury přední masky a nárazníku, daleko více změn ale přinesl do interiéru. Tam naopak většině užitkových vozů ujíždí vlak, protože i dělníci chtějí mít k dispozici dotykovou obrazovku. A přesně tu přinesla modernizace Fiatu do interiéru, třebaže jenom za příplatek. Displej má pět palců, a vedle rádia může být také výstupem navigace. Příplatek 6900 korun, respektive 11 500 korun za verzi s navigací, navíc není vůbec vysoký. Vedle infotainmentu dostalo Fiorino i nový volant, budíky nebo hodnotnější materiály.

Modernizace se zatím netýká čistě osobní verze Qubo, zákazník tak může volit mezi klasickou dodávkou nebo poloosobní verzí Combi, oba typy karosérie mají na délku 3957 milimetrů a na šířku 1716 milimetrů. Užitkové provedení se chlubí nákladovým prostorem o objemu 2,5 m3 (modely s pohonem na CNG mají 2,1 m3), se sklopitelným sedadlem spolujezdce pak dojde ke zvýšení této hodnoty o 0,3 m3, nosnost vozu je 610 kilogramů (CNG má 500 kilogramů). Fiorino Combi nabízí prostor pěti cestujícím a 356 litrům zavazadlového prostoru. Pokud dojde ke sklopení sedadel, naroste využitelný prostor na 2500 litrů. Nosnost benzínových motorů je 545 kilogramů, naftové čtyřválce nabízejí 586 kilogramů. Alternativu tvořící verze poháněné CNG mají objem zavazadlového prostoru 270 až 2100 litrů, nosnost je 515 kilogramů.

Nabídka pohonných jednotek již byla nakousnutá, základem je zážehová čtrnáctistovka o výkonu 77 koní, naftové třináctistovky MultiJet disponují výkonem 80 nebo 95 koní a čtrnáctistovka na CNG má 70 koní. Všechny jednotky plní emisní normu Euro 6 a přední kola pohání přes pětistupňový manuál. Slabší turbodiesel ale může dostat volitelně pětistupňového robota, pro obě naftové jednotky je připraven balíček Ecopack za 2500 korun a systém start & stop za 5000 korun. Tyto prvky pomáhají snížit průměrnou spotřebu, v kombinaci s robotizovaným pětistupňovým manuálem dokonce až na hranici 3,8 l/100 km.

Technické údaje

  1.4 1.3 MultiJet 1.3 MultiJet 1.3 MultiJet 1.4 CNG
Výkon: 77 k 80 k 80 k 95 k 70 k
Toč. moment: 115 Nm 200 Nm 200 Nm 200 Nm 104 Nm
Převodovka: 5 MT 5 MT 5 AMT 5 MT 5 MT
Zrychlení: NA NA NA NA NA
Max. rychlost: 157/155 km/h 162/161 km/h 162/161 km/h 167 km/h 149 km/h
Spotřeba: 6,9 l/100 km 4,4/4,5 l/100 km 3,8/3,9 l/100 km 4,4/4,5 l/100 km 4,4/4,3 kg/100 km

Poznámka: Furgon/Combi, údaje pro model s robotizovanou převodovkou platí spolu s paketem Ecojet a systémem stop & start.

Užitkové provedení je dodáváno ve třech výbavách. Základní Base obsahuje airbag řidiče, ABS, ESP, přípravu pro rádio se dvěma reproduktory, pevnou dělící přepážku a 15palcová ocelová kola. Druhá linie SX přidává elektricky ovládaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově i podélně stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelné sedadlo spolujezdce, dělící přepážku s průhledem, nárazníky v barvě karosérie a 15palcová ocelová kola s celoplošnými kryty. Provedení Adventure má kromě stylových plastů a vyšší světlé výšky navíc kontrolu trakce, elektrickou uzávěrku diferenciálu a celoroční pneumatiky.

Ceník - Fiat Fiorino/Fiorino Combi

  Furgon Combi
  Base SX Adventure Base SX Adventure
1.4 (77 k) 189 900 Kč 210 210 Kč ---------- 220 220 Kč 238 420 Kč ----------
1.3 MJet (80 k) 246 610 Kč 257 530 Kč 268 450 Kč 267 540 Kč 285 740 Kč 296 660 Kč
1.3 MJet AMT (80 k) 275 610 Kč 286 530 Kč 297 450 Kč 296 540 Kč 314 740 Kč 325 660 Kč
1.3 MJet (95 k) 253 890 Kč 264 810 Kč 275 730 Kč 274 820 Kč 293 020 Kč 303 940 Kč
1.4 CNG (70 k) 253 890 Kč 264 810 Kč ---------- 274 820 Kč 293 020 Kč ----------

Poznámka: Akční ceny bez DPH

Fiorino Combi má jednotlivé stupně výbavy pojmenované stejně. Základní Base obsahuje airbag řidiče, ESP, Isofix pro druhou řadu sedadel, výškově a podélně stavitelný volant, přípravu pro rádio se dvěma reproduktory, posuvné boční dveře na straně spolujezdce, zadní dvoukřídlé prosklené dveře nebo 15palcová ocelová kola. Linie SX přidává airbag spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, přední loketní opěrku, kryt zavazadlového prostoru, boční posuvné dveře na straně řidiče, nárazníky v barvě karosérie a 15palcová ocelová kola s celoplošnými kryty. Model Adventure přidává vyšší světlou výšku, trakce, elektrickou uzávěrku diferenciálu a celoroční pneumatiky.

Vytisknout

Diskuze: Fiat Fiorino míří po omlazení k českým prodejcům, láká cenou i rozměry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bentley Bentayga chce zkusit porazit Porsche 911 Turbo

Dokáže Bentley Bentayga porazit ve sprintu Porsche 911 Turbo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud