Seat Ateca přichází na český trh, základním motorem je litrový tříválec

ar6, 31. května 2016, 15:53 Google+

Kdo dnes nemá v nabídce SUV, jako by ani nebyl. Přesně tak nějak by mohla vypadat poučka z příručky, jak uspět na evropském trhu. Pochopil to i Seat, který po několika konceptech přišel letos na jaře s modelem Ateca. Ten konkuruje vozům jako Škoda Yeti, Kia Sportage nebo Volkswagen Tiguan a v příští týdnech konečně zamíří i do tuzemských showroomů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat Ateca přichází na český trh, základním motorem je litrový tříválec.

Seat Ateca přichází na český trh, základním motorem je litrový tříválec. | foto: Seat

Sdílejte článek

Stalo se tradicí, že jména nových Seatů patří k určitému zeměpisnému údaji, jinak tomu tedy není ani u nového SUV. Ateca je totiž vesnice na západě Zaragozy. Vzhledem auto pro změnu hodně připomíná Leon, což je vedle zeměpisných označení další specialita nových Seatů. Přední části dominují mírně zalomená světla (na přání full-LED) s LED diodami denního svícení a nárazník s výrazným nasávacím otvorem. Z profilu asi nejvíce vynikne přímá linie nad klikami dveří a hranaté blatníky, vyplněné v základní výbavě šestnáctipalcovými ocelovými koly s okrasnými kryty. Dostupné ale budou samozřejmě i hliníkové ráfky s průměrem 16, 17, 18 nebo dokonce 19 palců.

Zadní LED světla svým tvarem a optikou mohou leckomu připomenout Škodu Superb, prolis mezi nimi je ale velmi zajímavým designován prvkem. To stejné se dá říct o zvýrazněném jméně modelu ve spodní části víka kufru. „Drsné“ vzezření přináší plastové lemování prahů, blatníků a nárazníků, vpředu i vzadu doplněné stříbrně lakovaným segmentem. Platforma MQB pod karosérií nového SUV se tentokrát natáhla na 4363 milimetrů. Šířka Seatu je 1841 milimetrů, výška potom 1601 milimetrů.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Seat Ateca Kia Sportage Škoda Yeti VW Tiguan
Délka: 4363 mm 4480 mm 4222 mm 4486 mm
Šířka: 1841 mm 1855 mm 1793 mm 1839 mm
Výška: 1601 mm 1635 mm 1691 mm 1632 mm
Rozvor: 2638 mm 2670 mm 2578 mm 2681 mm
Kufr: 510/1604 l 503/1492 l 405/1760 l 615/1655 l

Pokud jste již v nějakém Seatu seděli, asi Vás nepřekvapí rozvržení ovládacích prvků, stejně jako relativní strohost a natočení středové konzole mírně směrem k řidiči. Usídlit se na ní může až osmipalcový dotykový displej multimediálního systému, či dokonce navigace, s plnou konektivitou s chytrými telefony. V základu si ale bude Ateca muset vystačit s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, MP3 přehrávačem nebo rozhraním Bluetooth. Když je řeč o multimédiích, je třeba zmínit také nabídku bezdrátové nabíječky.

Aby Seat dostál svému někdejšímu sloganu „Auto Emocion,“ kolem tlačítka Start začne po nastoupení do vozu pulzovat prstenec světla, čímž je řidiči dán signál, že je vůz připraven k vyjetí. Je to maličkost, ale zaujme. Podobně jako volič jízdních režimů nebo vyšší poloha sedadel oproti Leonu, což je argument, na nějž zájemci o SUV vždycky hodně slyší. Již tradičně velice pohodlná jsou sedadla s výrazným bočním vedením, potažená látkou, Alcantarou nebo kůží. Díky rozvoru náprav o hodnotě 2638 milimetrů je zajištěn dostatek místa pro kolena zadních cestujících. Kufr předokolky má objem 510 až 1604 litrů, v případě čtyřkolky se smrskne na 485 až 1579 litrů. Páté dveře navíc mohou být ovládány elektricky.

Základem motorové palety je skutečně litrový tříválec 1.0 TSI o výkonu 115 koní v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Větší 1.4 TSI má 150 koní, přičemž přední nebo všechna kola pohání šestistupňová manuální převodovka. Příplatková dvouspojka DSG je jen pro pohon předních kol. Naftová paleta startuje u 1.6 TDI o výkonu 115 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější dvoulitr TDI má 150 koní a stejně jako u 1.4 TSI pohon předních nebo všech kol s manuálem. Automat DSG je opět za příplatek jen pro předokolku. Vrcholem nabídky bude dvoulitr TDI o výkonu 190 koní s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Do budoucna se počítá s uvedením sportovní varianty Cupra, vyloučen není ani příchod nějaké ekologičtější varianty v kombinaci s elektromotorem.

Technické údaje

  1.0 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 4x4 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 2.0 TDI 4x4
Výkon: 115 k 150 k 150 k 150 k 115 k 150 k 150 k 150 k 190 k
Toč.mom.: 200 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm 340 Nm 340 Nm 340 Nm 400 Nm
Převod.: 6 MT 6 MT 7 DSG 6 MT 6 MT 6 MT 7 DSG 6 MT 7 DSG
Zrychlení: 10,5 s 8,5 s 8,6 s 9,0 s 10,5 s 8,3 s 8,5 s 8,6 s 7,0 s
Max.rychl.: 183 km/h 201 km/h 198 km/h 192 km/h 184 km/h 202 km/h 201 km/h 196 km/h 212 km/h
Spotřeba: 5,2 l 5,4 l 5,5 l 6,2 l 4,3 l 4,4 l 4,5 l 4,9 l 5,0 l

Prozatímní nabídka čítá v Česku jen dva výbavové stupně. Třetí a základní Reference bude dostupný o něco později. V současnosti je tak základem linie Style, která obsahuje sedm airbagů, sledování únavy řidiče, tempomat, Isofix pro zadní krajní sedadla, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, MP3, Bluetooth a šesti reproduktory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektronická parkovací brzda, mlhovky, zadní LED světla, LED diody pro denní svícení nebo 17palcová litá kola.

Ceník - Seat Ateca

  Style Xcellence
1.0 TSI (115 k) 523 900 Kč ----------
1.4 TSI (150 k) 565 900 Kč 611 900 Kč
1.4 TSI DSG (150 k) ---------- 652 900 Kč
1.4 TSI 4Drive (150 k) 612 900 Kč 658 900 Kč
1.6 TDI (115 k) 568 900 Kč ----------
2.0 TDI (150 k) 618 900 Kč 664 900 Kč
2.0 TDI DSG (150 k) 659 900 Kč 705 900 Kč
2.0 TDI 4Drive (150 k) 665 900 Kč 711 900 Kč
2.0 TDI DSG 4Drive (190 k) ---------- 843 900 Kč

Vyšší stupeň Xcellence přidává dešťový a světelný senzor, bezklíčkové odemykání a startování KESSY, vyhřívaná a sklopná zrcátka s uvítacím osvětlením, LED osvětlení interiéru, střešní ližiny, volič jízdních režimů (Normal, Sport, Eco, Individual, 4Drive), full-LED přední světla s diodami denního svícení nebo 18palcová litá kola. Výroba Seatu Ateca bude probíhat v Kvasinách, dvojčetem španělského SUV se stane pokračování Škody Yeti, jehož premiéra je naplánována na příští rok.

Vytisknout

Diskuze: Seat Ateca přichází na český trh, základním motorem je litrový tříválec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Superb SportLine přichází na český trh jako nejdražší okřídlený šíp.

Superb SportLine je nejdražší současnou Škodou, sportovní ale příliš není

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud