Ačkoliv v posledních dnech uvolnilo Volvo první teaser konceptu, ukazující nástupce řady V40, ten je ještě přece jen docela daleko. Tím spíš, když měl v Ženevě premiéru facelift stávajícího hatchbacku nižší střední třídy. Ten přinesl nová přední světla s Thorovým kladivem, nové laky karosérie, lepší interiér a nyní přichází na náš trh.
Jak je u V40 zvykem, klasický hatchback doplňuje plasty obehnané a mírně zvýšené provedení Cross Country, jinak se chlubící úplně stejnou porcí změn. Základní pohonnou jednotkou aktuálně nejmenšího Volva je čtyřválec T2 o výkonu 122 koní s točivým momentem 220 Nm, který nabídne šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Je zajímavé, že s ručním řazením má motor objem 2.0 litru, se samočinným ale pouze 1.5 litru. Druhou možností je čtyřválec T3 o výkonu 152 koní s točivým momentem 250 Nm, opět se stejnými převodovkami a objemy motoru.
Nejsilnější dvoulitr T5 o výkonu 245 koní s točivým momentem 350 Newtonmetrů má rovněž osmistupňový automat. Naftové motory mají shodně dvoulitrový objem a výběr mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou (u D4 je stupňů osm). Model D2 má 120 koní a 280 Nm, D3 má 150 koní a 320 Nm a konečně D4 má 190 koní a 400 Nm. V40 Cross Country pozbyla základního benzínového čtyřválce, naopak provedení T4 (190 koní a 320 Nm) je exkluzivní pouze pro „terénní provedení“ a disponuje volitelně pohonem všech kol s osmistupňovým automatem. Nejsilnější čtyřválec T5 má tuto kombinaci standardně.
Ceník - Volvo V40 2016
Base Kinetic Momentum Inscription R-DesignKinetic R-Design Momentum T2 (122 k) 569 500 Kč 604 200 Kč 643 300 Kč 716 800 Kč 677 100 Kč 701 200 Kč T2 AT (122 k) 619 500 Kč 654 200 Kč 693 300 Kč 766 800 Kč 727 100 Kč 751 200 Kč T3 (152 k) ---------- 659 000 Kč 698 100 Kč 771 600 Kč 731 900 Kč 756 000 Kč T3 AT (152 k) ---------- 709 000 Kč 748 100 Kč 821 600 Kč 781 900 Kč 806 000 Kč T5 (245 k) ---------- ---------- ---------- 903 900 Kč ---------- 888 300 Kč D2 (120 k) 615 900 Kč 650 600 Kč 689 700 Kč 813 200 Kč 703 700 Kč 727 800 Kč D2 AT (120 k) 665 900 Kč 700 600 Kč 739 700 Kč 863 200 Kč 753 700 Kč 777 800 Kč D3 (150 k) ---------- 708 400 Kč 747 500 Kč 821 000 Kč 761 500 Kč 785 600 Kč D3 AT (150 k) ---------- 758 400 Kč 797 500 Kč 871 000 Kč 811 500 Kč 835 600 Kč D4 (190 k) ---------- ---------- 793 200 Kč 866 700 Kč ---------- 851 100 Kč D4 AT (190 k) ---------- ---------- 843 200 Kč 916 700 Kč ---------- 901 100 KčZákladní výbava Base obsahuje osm airbagů (včetně vaku pro chodce), přednárazový systém, nouzový brzdový asistent, asistent rozjezdu do kopce, Isofix na zadních vnějších sedadlech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, audiosystém s pětipalcovým displejem, manuálně stavitelná přední sedadla nebo 16palcová ocelová kola. Provedení Kinetic (první výbava pro V40 Cross Country) přidává kožený volant a hlavici řadící páky, nastavitelnou bederní opěrku řidiče nebo 16palcová litá kola (Cross Country má navíc třeba střešní ližiny).
Ceník - Volvo V40 Cross Country 2016
Kinetic Momentum Summum T3 (152 k) 691 000 Kč 730 200 Kč 802 500 Kč T3 AT (152 k) 741 000 Kč 780 200 Kč 852 500 Kč T4 AWD (190 k) 781 000 Kč 817 200 Kč 889 500 Kč T5 AWD (245 k) ---------- ---------- 928 500 Kč D2 (120 k) 683 600 Kč 722 800 Kč 795 100 Kč D2 AT (120 k) 733 600 Kč 772 800 Kč 845 100 Kč D3 (150 k) 741 400 Kč 780 600 Kč 852 900 Kč D3 AT (150 k) 791 400 Kč 830 600 Kč 902 900 Kč D4 (190 k) ---------- 826 200 Kč 898 500 Kč D4 AT (190 k) ---------- 876 200 Kč 948 500 KčVerze Momentum má navíc dešťový senzor, tempomat, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multifunkční kožený volant, LED diody pro denní svícení nebo luxusnější provedení 16palcových litých kol. Výbava Inscription (u Cross Country Summum a bez několika stylistických prvků) má navíc podsvícenou hlavici řadící páky, osvětlení LED diodami, full-LED přední světlomety s diodami ve tvaru Thorova kladiva nebo 17palcová litá kola. Hatchback je pak exkluzivně nabízen také ve verzi R-Design, dostupná pro stupně Kinetic a Momentum. To se odlišuje vnějšími designovými prvky, dvojitou koncovkou výfuku, 17palcovými litými koly, čalouněním v kombinaci kůže a látky, sportovními pedály, specifickými dekoračními prvky nebo LED diodami denního svícení.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?