Omlazené Volvo V40 přichází do Čech, na dveře přitom klepe nová generace

ar6, 16. května 2016, 03:15 Google+

Ačkoliv v posledních dnech uvolnilo Volvo první teaser konceptu, ukazující nástupce řady V40, ten je ještě přece jen docela daleko. Tím spíš, když měl v Ženevě premiéru facelift stávajícího hatchbacku nižší střední třídy. Ten přinesl nová přední světla s Thorovým kladivem, nové laky karosérie, lepší interiér a nyní přichází na náš trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazené Volvo V40 vstupuje na český trh.

Omlazené Volvo V40 vstupuje na český trh. | foto: Volvo

Sdílejte článek

Jak je u V40 zvykem, klasický hatchback doplňuje plasty obehnané a mírně zvýšené provedení Cross Country, jinak se chlubící úplně stejnou porcí změn. Základní pohonnou jednotkou aktuálně nejmenšího Volva je čtyřválec T2 o výkonu 122 koní s točivým momentem 220 Nm, který nabídne šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Je zajímavé, že s ručním řazením má motor objem 2.0 litru, se samočinným ale pouze 1.5 litru. Druhou možností je čtyřválec T3 o výkonu 152 koní s točivým momentem 250 Nm, opět se stejnými převodovkami a objemy motoru.

Nejsilnější dvoulitr T5 o výkonu 245 koní s točivým momentem 350 Newtonmetrů má rovněž osmistupňový automat. Naftové motory mají shodně dvoulitrový objem a výběr mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou (u D4 je stupňů osm). Model D2 má 120 koní a 280 Nm, D3 má 150 koní a 320 Nm a konečně D4 má 190 koní a 400 Nm. V40 Cross Country pozbyla základního benzínového čtyřválce, naopak provedení T4 (190 koní a 320 Nm) je exkluzivní pouze pro „terénní provedení“ a disponuje volitelně pohonem všech kol s osmistupňovým automatem. Nejsilnější čtyřválec T5 má tuto kombinaci standardně.

Ceník - Volvo V40 2016

  Base Kinetic Momentum Inscription R-Design
Kinetic
R-Design
Momentum
T2 (122 k) 569 500 Kč 604 200 Kč 643 300 Kč 716 800 Kč 677 100 Kč 701 200 Kč
T2 AT (122 k) 619 500 Kč 654 200 Kč 693 300 Kč 766 800 Kč 727 100 Kč 751 200 Kč
T3 (152 k) ---------- 659 000 Kč 698 100 Kč 771 600 Kč 731 900 Kč 756 000 Kč
T3 AT (152 k) ---------- 709 000 Kč 748 100 Kč 821 600 Kč 781 900 Kč 806 000 Kč
T5 (245 k) ---------- ---------- ---------- 903 900 Kč ---------- 888 300 Kč
D2 (120 k) 615 900 Kč 650 600 Kč 689 700 Kč 813 200 Kč 703 700 Kč 727 800 Kč
D2 AT (120 k) 665 900 Kč 700 600 Kč 739 700 Kč 863 200 Kč 753 700 Kč 777 800 Kč
D3 (150 k) ---------- 708 400 Kč 747 500 Kč 821 000 Kč 761 500 Kč 785 600 Kč
D3 AT (150 k) ---------- 758 400 Kč 797 500 Kč 871 000 Kč 811 500 Kč 835 600 Kč
D4 (190 k) ---------- ---------- 793 200 Kč 866 700 Kč ---------- 851 100 Kč 
D4 AT (190 k) ---------- ---------- 843 200 Kč 916 700 Kč ---------- 901 100 Kč

Základní výbava Base obsahuje osm airbagů (včetně vaku pro chodce), přednárazový systém, nouzový brzdový asistent, asistent rozjezdu do kopce, Isofix na zadních vnějších sedadlech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, audiosystém s pětipalcovým displejem, manuálně stavitelná přední sedadla nebo 16palcová ocelová kola. Provedení Kinetic (první výbava pro V40 Cross Country) přidává kožený volant a hlavici řadící páky, nastavitelnou bederní opěrku řidiče nebo 16palcová litá kola (Cross Country má navíc třeba střešní ližiny).

Ceník - Volvo V40 Cross Country 2016

  Kinetic Momentum Summum
T3 (152 k) 691 000 Kč 730 200 Kč 802 500 Kč
T3 AT (152 k) 741 000 Kč 780 200 Kč 852 500 Kč
T4 AWD (190 k) 781 000 Kč 817 200 Kč 889 500 Kč
T5 AWD (245 k) ---------- ---------- 928 500 Kč
D2 (120 k) 683 600 Kč 722 800 Kč 795 100 Kč
D2 AT (120 k) 733 600 Kč 772 800 Kč 845 100 Kč
D3 (150 k) 741 400 Kč 780 600 Kč 852 900 Kč
D3 AT (150 k) 791 400 Kč 830 600 Kč 902 900 Kč
D4 (190 k) ---------- 826 200 Kč 898 500 Kč
D4 AT (190 k) ---------- 876 200 Kč 948 500 Kč

Verze Momentum má navíc dešťový senzor, tempomat, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multifunkční kožený volant, LED diody pro denní svícení nebo luxusnější provedení 16palcových litých kol. Výbava Inscription (u Cross Country Summum a bez několika stylistických prvků) má navíc podsvícenou hlavici řadící páky, osvětlení LED diodami, full-LED přední světlomety s diodami ve tvaru Thorova kladiva nebo 17palcová litá kola. Hatchback je pak exkluzivně nabízen také ve verzi R-Design, dostupná pro stupně Kinetic a Momentum. To se odlišuje vnějšími designovými prvky, dvojitou koncovkou výfuku, 17palcovými litými koly, čalouněním v kombinaci kůže a látky, sportovními pedály, specifickými dekoračními prvky nebo LED diodami denního svícení.

Vytisknout

Diskuze: Omlazené Volvo V40 přichází do Čech, na dveře přitom klepe nová generace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Seat Ibiza ST končí, zatím bez náhrady.

Hyundai i20 Coupé v Česku skončil, Seat Ibiza ST končí úplně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud