S poměrně překvapivou zprávou přišel český importér vozů Infiniti. Jediné prodejní místo této japonské značky, sídlící v Průhonicích, ukončilo svou činnost. Luxusní odnož Nissanu tak u nás od nynějška oficiálně nepůsobí.
Konec Infiniti Centrum Praha, jak se jediný autorizovaný prodejce v Česku jmenoval, přišel poměrně nečekaně. Značka sice prodejně zrovna neexceluje, přesto nedávno uvedla na trh hatchback nižší střední třídy Q30, u nějž se předpokládalo, že zájem o Infiniti zvedne. Na oficiální potvrzení důvodu odchodu z tuzemského trhu zatím čekáme.
Zachován zůstává oficiální servis Infiniti, který nově zajišťuje Auto Palace Spořilov. Podle slov mluvčí značky by měla být zajištěna stejná úroveň služeb a nabídka jako v Průhonicích. Pokud tedy budete chtít nové Infiniti, musíte si pro něj zajet do zahraničí, případně využít individuální dovoz. A že bude o co stát, protože v nejbližších měsících se dočkáme například crossoveru QX30 nebo kupé Q60.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.