S poměrně překvapivou zprávou přišel český importér vozů Infiniti. Jediné prodejní místo této japonské značky, sídlící v Průhonicích, ukončilo svou činnost. Luxusní odnož Nissanu tak u nás od nynějška oficiálně nepůsobí.
Konec Infiniti Centrum Praha, jak se jediný autorizovaný prodejce v Česku jmenoval, přišel poměrně nečekaně. Značka sice prodejně zrovna neexceluje, přesto nedávno uvedla na trh hatchback nižší střední třídy Q30, u nějž se předpokládalo, že zájem o Infiniti zvedne. Na oficiální potvrzení důvodu odchodu z tuzemského trhu zatím čekáme.
Zachován zůstává oficiální servis Infiniti, který nově zajišťuje Auto Palace Spořilov. Podle slov mluvčí značky by měla být zajištěna stejná úroveň služeb a nabídka jako v Průhonicích. Pokud tedy budete chtít nové Infiniti, musíte si pro něj zajet do zahraničí, případně využít individuální dovoz. A že bude o co stát, protože v nejbližších měsících se dočkáme například crossoveru QX30 nebo kupé Q60.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?