Před několika týdny měla omlazená Alfa Giulietta pompézní premiéru na pěti místech najednou. Teď se pětidveřový hatchback vydává k českým prodejcům, kde se bude snažit bojovat s prémiovými, ale i lépe vybavenými mainstreamovými konkurenty.
Na odhalení vzhledových změn by člověk potřeboval pomalu lupu. Po pár minutách ale nakonec vypátráte tmavší pozadí předních světel, jiný přední nárazník nebo přepracovanou masku chladiče. Uvnitř nad všemi úpravami vyčnívá použití multimediálního systém UConnect, který se objevuje již v základní výbavě.
Pro další změny musíme pod kapotu, kde je nový naftový čtyřválec 1.6 JTD o výkonu 120 koní s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Vedle nového naftového čtyřválce budou dostupné i další motory. Mezi nimi přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 120 koní, přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 150 nebo 170 koní a naftový dvoulitr JTD o výkonu 150 nebo 175 koní. Jak nejsilnější benzín, tak i nejsilnější diesel, mají shodně dvouspojkový automat TCT, zbytek si musí vystačit s manuálním šestikvaltem. Trochu „mimo“ nabídku stojí sportovní provedení Veloce s přeplňovaným čtyřválcem 1.75 TBi o výkonu 240 koní v kombinaci s dvouspojkovým automatem TCT.
Základní výbava se jmenuje Giulietta a obsahuje šest airbagů, kontrolu stability, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, audiosystém UConnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, USB, Bluetooth, šesti reproduktory a hlasovým ovládáním, kožený multifunkční volant, manuálně stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, volič DNA nebo 16palcová ocelová kola.
Ceník - Alfa Romeo Giulietta 2016
Giulietta Super Veloce 1.4T (120 k) 529 990 Kč 569 990 Kč --------- 1.4T MultiAir (150 k) --------- 611 990 Kč --------- 1.4T MultiAir (170 k) --------- 693 990 Kč --------- 1.75 TBi (240 k) --------- --------- 857 990 Kč 1.6 JTD (120 k) 579 990 Kč 619 990 Kč --------- 1.6 JTD TCT (120 k) --------- 673 990 Kč --------- 2.0 JTD (150 k) --------- 661 990 Kč --------- 2.0 JTD (175 k) --------- 750 990 Kč ---------Linie Super přidává tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, výškově stavitelné sedadlo řidiče, třetí hlavovou opěrku vzadu, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Provedení Veloce pak má vedle vizuálních doplňků a 17palcových litých kol navíc parkovací senzory vpředu i vzadu, přídavný ohřev motoru, sportovní sedadla v kombinaci kůže a Alcantary, kožený sportovní volant nebo generátor umělých zvuků motoru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?