Před několika týdny měla omlazená Alfa Giulietta pompézní premiéru na pěti místech najednou. Teď se pětidveřový hatchback vydává k českým prodejcům, kde se bude snažit bojovat s prémiovými, ale i lépe vybavenými mainstreamovými konkurenty.
Na odhalení vzhledových změn by člověk potřeboval pomalu lupu. Po pár minutách ale nakonec vypátráte tmavší pozadí předních světel, jiný přední nárazník nebo přepracovanou masku chladiče. Uvnitř nad všemi úpravami vyčnívá použití multimediálního systém UConnect, který se objevuje již v základní výbavě.
Pro další změny musíme pod kapotu, kde je nový naftový čtyřválec 1.6 JTD o výkonu 120 koní s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Vedle nového naftového čtyřválce budou dostupné i další motory. Mezi nimi přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 120 koní, přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 150 nebo 170 koní a naftový dvoulitr JTD o výkonu 150 nebo 175 koní. Jak nejsilnější benzín, tak i nejsilnější diesel, mají shodně dvouspojkový automat TCT, zbytek si musí vystačit s manuálním šestikvaltem. Trochu „mimo“ nabídku stojí sportovní provedení Veloce s přeplňovaným čtyřválcem 1.75 TBi o výkonu 240 koní v kombinaci s dvouspojkovým automatem TCT.
Základní výbava se jmenuje Giulietta a obsahuje šest airbagů, kontrolu stability, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, audiosystém UConnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, USB, Bluetooth, šesti reproduktory a hlasovým ovládáním, kožený multifunkční volant, manuálně stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, volič DNA nebo 16palcová ocelová kola.
Ceník - Alfa Romeo Giulietta 2016
Giulietta Super Veloce 1.4T (120 k) 529 990 Kč 569 990 Kč --------- 1.4T MultiAir (150 k) --------- 611 990 Kč --------- 1.4T MultiAir (170 k) --------- 693 990 Kč --------- 1.75 TBi (240 k) --------- --------- 857 990 Kč 1.6 JTD (120 k) 579 990 Kč 619 990 Kč --------- 1.6 JTD TCT (120 k) --------- 673 990 Kč --------- 2.0 JTD (150 k) --------- 661 990 Kč --------- 2.0 JTD (175 k) --------- 750 990 Kč ---------Linie Super přidává tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, výškově stavitelné sedadlo řidiče, třetí hlavovou opěrku vzadu, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Provedení Veloce pak má vedle vizuálních doplňků a 17palcových litých kol navíc parkovací senzory vpředu i vzadu, přídavný ohřev motoru, sportovní sedadla v kombinaci kůže a Alcantary, kožený sportovní volant nebo generátor umělých zvuků motoru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?