K Renaultu střední třídy patří již od nepaměti vedle tříprostorového sedanu také praktické kombi. A tak jen pár měsíců po standardním Talismanu přichází do českých showroomů Talisman Grandtour.
Technický i designový základ kombíku je stejný jako u sedanu. Dostanete tak stejnou modulární platformu CMF, světla, protažená až do spodní části předního nárazníku a naopak zadní reflektory, zasahující hluboko do středu víka kufru. Uvnitř pak čeká tablet na středové konzoli, průhledový displej, volič jízdních režimů nebo několik barev ambientního osvětlení. To nejdůležitější je ale stejně poznat až v zadní části auta.
Tam se nejvíce projevuje délka 4865 milimetrů a rozvor 2809 milimetrů. První hodnota se od sedanu liší, ta druhá až na jeden jediný milimetr nikoliv. Je tedy jasné, že délkový nárůst pohltil především kufr o objemu 492 litrů, respektive 572 litrů i s prostorem pod podlahou. Pokud sklopíte sedadla, dostanete 1681 litrů. Hodnoty to tedy v rámci segmentu nejsou vůbec oslňující, nutno však přiznat, že předchůdce v tomto směru také neexceloval. Vzadu je nicméně místa dostatek. Superb nebo Optima to není, ale i dlouhé cesty zde normálně vzrostlý člověk přežije s maximálním komfortem.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Renault Talisman Grandtour Mazda6 Wagon Škoda Superb Combi VW Passat Variant Délka: 4865 mm 4805 mm 4865 mm 4767 mm Šířka: 1870 mm 1840 mm 1864 mm 1832 mm Výška: 1465 mm 1475 mm 1477 mm 1477 mm Rozvor: 2809 mm 2750 mm 2841 mm 2791 mm Kufr: 572/1681 l 522/1648 l 660/1950 l 650/1780 lPříznivci benzínu mají na výběr dvě verze šestnáctistovky TCe v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Slabší má 150 koní při 5200 ot./min a 220 Nm při 1750 ot./min, silnější z Clia RS rovných 200 koní při 6000 ot./min a 260 Nm při 2500 ot./min. Vstupní branou do nabídky Talismanu je nicméně vznětový čtyřválec 1.5 dCi se šestistupňovým manuálem o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. Silnější 1.6 dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min. Slabší specifikace má šestistupňový manuál, silnější šestistupňový dvouspojkový automat EDC.
Základní výbava Life počítá se šesti airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, tempomatem s omezovačem rychlosti, dešťovým a světelným senzorem, úchyty Isofix pro zadní boční sedadla, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, dvouzónovou automatickou klimatizací, rádiem včetně 4,2palcového dotykového displeje, palubním počítačem, podélně a výškově stavitelným multifunkčním volantem s koženým čalouněním, manuálně stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, LED diodami denního svícení, LED zadními světly, střešními ližinami nebo 16palcovými ocelovými koly s okrasnými kryty.
Druhý stupeň Zen přihazuje zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multimediální systém R-Link 2 s vertikálním sedmipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audiosystém s osmi reproduktory a trojdimenzionálním zvukem, volič jízdního režimů Multi-Sense, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče a spolujezdce, hands-free vstupní kartu, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Linie Intens má navíc varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přepínání dálkových světel, čalounění v kombinaci látky a koženky nebo přední světla LED Pure Vision.
Ceník - Renault Talisman Grandtour
Motorizace Life Zen Intense Initiale Paris 1.6 TCe (150 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 TCe (200 k) --------- --------- --------- 989 900 Kč 1.5 dCi (110 k) 649 900 Kč --------- --------- --------- 1.6 dCi (130 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 dCi (160 k) --------- 794 900 Kč 834 900 Kč 1 014 900 KčVrcholem nabídky je Talisman Initiale Paris, jehož výbava obsahuje oproti stupni Intens navíc adaptivní tempomat, head up displej, systém nouzového brzdění, hlídání bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu, parkovací senzory vpředu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce v osmi směrech s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, vyhříváním, ventilováním, masážní funkcí a polohovou paměti, čalounění kůží Nappa, infotainment R-Link 2 s horizotální 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audio Bose Surround Sound s 13 reproduktory, bezdotykové ovládání pátých dveří, natáčení všech kol 4Control, elektronické nastavení tuhosti tlumičů nebo 19palcová kola.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.