K Renaultu střední třídy patří již od nepaměti vedle tříprostorového sedanu také praktické kombi. A tak jen pár měsíců po standardním Talismanu přichází do českých showroomů Talisman Grandtour.
Technický i designový základ kombíku je stejný jako u sedanu. Dostanete tak stejnou modulární platformu CMF, světla, protažená až do spodní části předního nárazníku a naopak zadní reflektory, zasahující hluboko do středu víka kufru. Uvnitř pak čeká tablet na středové konzoli, průhledový displej, volič jízdních režimů nebo několik barev ambientního osvětlení. To nejdůležitější je ale stejně poznat až v zadní části auta.
Tam se nejvíce projevuje délka 4865 milimetrů a rozvor 2809 milimetrů. První hodnota se od sedanu liší, ta druhá až na jeden jediný milimetr nikoliv. Je tedy jasné, že délkový nárůst pohltil především kufr o objemu 492 litrů, respektive 572 litrů i s prostorem pod podlahou. Pokud sklopíte sedadla, dostanete 1681 litrů. Hodnoty to tedy v rámci segmentu nejsou vůbec oslňující, nutno však přiznat, že předchůdce v tomto směru také neexceloval. Vzadu je nicméně místa dostatek. Superb nebo Optima to není, ale i dlouhé cesty zde normálně vzrostlý člověk přežije s maximálním komfortem.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Renault Talisman Grandtour Mazda6 Wagon Škoda Superb Combi VW Passat Variant Délka: 4865 mm 4805 mm 4865 mm 4767 mm Šířka: 1870 mm 1840 mm 1864 mm 1832 mm Výška: 1465 mm 1475 mm 1477 mm 1477 mm Rozvor: 2809 mm 2750 mm 2841 mm 2791 mm Kufr: 572/1681 l 522/1648 l 660/1950 l 650/1780 lPříznivci benzínu mají na výběr dvě verze šestnáctistovky TCe v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Slabší má 150 koní při 5200 ot./min a 220 Nm při 1750 ot./min, silnější z Clia RS rovných 200 koní při 6000 ot./min a 260 Nm při 2500 ot./min. Vstupní branou do nabídky Talismanu je nicméně vznětový čtyřválec 1.5 dCi se šestistupňovým manuálem o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. Silnější 1.6 dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min. Slabší specifikace má šestistupňový manuál, silnější šestistupňový dvouspojkový automat EDC.
Základní výbava Life počítá se šesti airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, tempomatem s omezovačem rychlosti, dešťovým a světelným senzorem, úchyty Isofix pro zadní boční sedadla, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, dvouzónovou automatickou klimatizací, rádiem včetně 4,2palcového dotykového displeje, palubním počítačem, podélně a výškově stavitelným multifunkčním volantem s koženým čalouněním, manuálně stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, LED diodami denního svícení, LED zadními světly, střešními ližinami nebo 16palcovými ocelovými koly s okrasnými kryty.
Druhý stupeň Zen přihazuje zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multimediální systém R-Link 2 s vertikálním sedmipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audiosystém s osmi reproduktory a trojdimenzionálním zvukem, volič jízdního režimů Multi-Sense, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče a spolujezdce, hands-free vstupní kartu, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Linie Intens má navíc varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přepínání dálkových světel, čalounění v kombinaci látky a koženky nebo přední světla LED Pure Vision.
Ceník - Renault Talisman Grandtour
Motorizace Life Zen Intense Initiale Paris 1.6 TCe (150 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 TCe (200 k) --------- --------- --------- 989 900 Kč 1.5 dCi (110 k) 649 900 Kč --------- --------- --------- 1.6 dCi (130 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 dCi (160 k) --------- 794 900 Kč 834 900 Kč 1 014 900 KčVrcholem nabídky je Talisman Initiale Paris, jehož výbava obsahuje oproti stupni Intens navíc adaptivní tempomat, head up displej, systém nouzového brzdění, hlídání bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu, parkovací senzory vpředu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce v osmi směrech s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, vyhříváním, ventilováním, masážní funkcí a polohovou paměti, čalounění kůží Nappa, infotainment R-Link 2 s horizotální 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audio Bose Surround Sound s 13 reproduktory, bezdotykové ovládání pátých dveří, natáčení všech kol 4Control, elektronické nastavení tuhosti tlumičů nebo 19palcová kola.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?