K Renaultu střední třídy patří již od nepaměti vedle tříprostorového sedanu také praktické kombi. A tak jen pár měsíců po standardním Talismanu přichází do českých showroomů Talisman Grandtour.
Technický i designový základ kombíku je stejný jako u sedanu. Dostanete tak stejnou modulární platformu CMF, světla, protažená až do spodní části předního nárazníku a naopak zadní reflektory, zasahující hluboko do středu víka kufru. Uvnitř pak čeká tablet na středové konzoli, průhledový displej, volič jízdních režimů nebo několik barev ambientního osvětlení. To nejdůležitější je ale stejně poznat až v zadní části auta.
Tam se nejvíce projevuje délka 4865 milimetrů a rozvor 2809 milimetrů. První hodnota se od sedanu liší, ta druhá až na jeden jediný milimetr nikoliv. Je tedy jasné, že délkový nárůst pohltil především kufr o objemu 492 litrů, respektive 572 litrů i s prostorem pod podlahou. Pokud sklopíte sedadla, dostanete 1681 litrů. Hodnoty to tedy v rámci segmentu nejsou vůbec oslňující, nutno však přiznat, že předchůdce v tomto směru také neexceloval. Vzadu je nicméně místa dostatek. Superb nebo Optima to není, ale i dlouhé cesty zde normálně vzrostlý člověk přežije s maximálním komfortem.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Renault Talisman Grandtour Mazda6 Wagon Škoda Superb Combi VW Passat Variant Délka: 4865 mm 4805 mm 4865 mm 4767 mm Šířka: 1870 mm 1840 mm 1864 mm 1832 mm Výška: 1465 mm 1475 mm 1477 mm 1477 mm Rozvor: 2809 mm 2750 mm 2841 mm 2791 mm Kufr: 572/1681 l 522/1648 l 660/1950 l 650/1780 lPříznivci benzínu mají na výběr dvě verze šestnáctistovky TCe v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Slabší má 150 koní při 5200 ot./min a 220 Nm při 1750 ot./min, silnější z Clia RS rovných 200 koní při 6000 ot./min a 260 Nm při 2500 ot./min. Vstupní branou do nabídky Talismanu je nicméně vznětový čtyřválec 1.5 dCi se šestistupňovým manuálem o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. Silnější 1.6 dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min. Slabší specifikace má šestistupňový manuál, silnější šestistupňový dvouspojkový automat EDC.
Základní výbava Life počítá se šesti airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, tempomatem s omezovačem rychlosti, dešťovým a světelným senzorem, úchyty Isofix pro zadní boční sedadla, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, dvouzónovou automatickou klimatizací, rádiem včetně 4,2palcového dotykového displeje, palubním počítačem, podélně a výškově stavitelným multifunkčním volantem s koženým čalouněním, manuálně stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, LED diodami denního svícení, LED zadními světly, střešními ližinami nebo 16palcovými ocelovými koly s okrasnými kryty.
Druhý stupeň Zen přihazuje zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multimediální systém R-Link 2 s vertikálním sedmipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audiosystém s osmi reproduktory a trojdimenzionálním zvukem, volič jízdního režimů Multi-Sense, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče a spolujezdce, hands-free vstupní kartu, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Linie Intens má navíc varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přepínání dálkových světel, čalounění v kombinaci látky a koženky nebo přední světla LED Pure Vision.
Ceník - Renault Talisman Grandtour
Motorizace Life Zen Intense Initiale Paris 1.6 TCe (150 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 TCe (200 k) --------- --------- --------- 989 900 Kč 1.5 dCi (110 k) 649 900 Kč --------- --------- --------- 1.6 dCi (130 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 dCi (160 k) --------- 794 900 Kč 834 900 Kč 1 014 900 KčVrcholem nabídky je Talisman Initiale Paris, jehož výbava obsahuje oproti stupni Intens navíc adaptivní tempomat, head up displej, systém nouzového brzdění, hlídání bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu, parkovací senzory vpředu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce v osmi směrech s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, vyhříváním, ventilováním, masážní funkcí a polohovou paměti, čalounění kůží Nappa, infotainment R-Link 2 s horizotální 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audio Bose Surround Sound s 13 reproduktory, bezdotykové ovládání pátých dveří, natáčení všech kol 4Control, elektronické nastavení tuhosti tlumičů nebo 19palcová kola.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.