Renault Talisman přichází s karosérií kombi, příplatek za ni je 30 tisíc

Renault Talisman Grandtour přichází na český trh s cenou vyšší o 30 tisíc korun.
Renault Talisman Grandtour přichází na český trh s cenou vyšší o 30 tisíc korun., foto: Renault
ar6 5. dubna 2016 03:15
Sdílej:

K Renaultu střední třídy patří již od nepaměti vedle tříprostorového sedanu také praktické kombi. A tak jen pár měsíců po standardním Talismanu přichází do českých showroomů Talisman Grandtour.

Technický i designový základ kombíku je stejný jako u sedanu. Dostanete tak stejnou modulární platformu CMF, světla, protažená až do spodní části předního nárazníku a naopak zadní reflektory, zasahující hluboko do středu víka kufru. Uvnitř pak čeká tablet na středové konzoli, průhledový displej, volič jízdních režimů nebo několik barev ambientního osvětlení. To nejdůležitější je ale stejně poznat až v zadní části auta.

Tam se nejvíce projevuje délka 4865 milimetrů a rozvor 2809 milimetrů. První hodnota se od sedanu liší, ta druhá až na jeden jediný milimetr nikoliv. Je tedy jasné, že délkový nárůst pohltil především kufr o objemu 492 litrů, respektive 572 litrů i s prostorem pod podlahou. Pokud sklopíte sedadla, dostanete 1681 litrů. Hodnoty to tedy v rámci segmentu nejsou vůbec oslňující, nutno však přiznat, že předchůdce v tomto směru také neexceloval. Vzadu je nicméně místa dostatek. Superb nebo Optima to není, ale i dlouhé cesty zde normálně vzrostlý člověk přežije s maximálním komfortem.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Renault Talisman Grandtour Mazda6 Wagon Škoda Superb Combi VW Passat Variant Délka: 4865 mm 4805 mm 4865 mm 4767 mm Šířka: 1870 mm 1840 mm 1864 mm 1832 mm Výška: 1465 mm 1475 mm 1477 mm 1477 mm Rozvor: 2809 mm 2750 mm 2841 mm 2791 mm Kufr: 572/1681 l 522/1648 l 660/1950 l 650/1780 l

Příznivci benzínu mají na výběr dvě verze šestnáctistovky TCe v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Slabší má 150 koní při 5200 ot./min a 220 Nm při 1750 ot./min, silnější z Clia RS rovných 200 koní při 6000 ot./min a 260 Nm při 2500 ot./min. Vstupní branou do nabídky Talismanu je nicméně vznětový čtyřválec 1.5 dCi se šestistupňovým manuálem o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. Silnější 1.6 dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min. Slabší specifikace má šestistupňový manuál, silnější šestistupňový dvouspojkový automat EDC.

Základní výbava Life počítá se šesti airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, tempomatem s omezovačem rychlosti, dešťovým a světelným senzorem, úchyty Isofix pro zadní boční sedadla, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, dvouzónovou automatickou klimatizací, rádiem včetně 4,2palcového dotykového displeje, palubním počítačem, podélně a výškově stavitelným multifunkčním volantem s koženým čalouněním, manuálně stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, LED diodami denního svícení, LED zadními světly, střešními ližinami nebo 16palcovými ocelovými koly s okrasnými kryty.

Druhý stupeň Zen přihazuje zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multimediální systém R-Link 2 s vertikálním sedmipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audiosystém s osmi reproduktory a trojdimenzionálním zvukem, volič jízdního režimů Multi-Sense, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče a spolujezdce, hands-free vstupní kartu, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Linie Intens má navíc varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přepínání dálkových světel, čalounění v kombinaci látky a koženky nebo přední světla LED Pure Vision.

Ceník - Renault Talisman Grandtour

Motorizace Life Zen Intense Initiale Paris 1.6 TCe (150 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 TCe (200 k) --------- --------- --------- 989 900 Kč 1.5 dCi (110 k)  649 900 Kč --------- --------- --------- 1.6 dCi (130 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 dCi (160 k) --------- 794 900 Kč 834 900 Kč 1 014 900 Kč

Vrcholem nabídky je Talisman Initiale Paris, jehož výbava obsahuje oproti stupni Intens navíc adaptivní tempomat, head up displej, systém nouzového brzdění, hlídání bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu, parkovací senzory vpředu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce v osmi směrech s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, vyhříváním, ventilováním, masážní funkcí a polohovou paměti, čalounění kůží Nappa, infotainment R-Link 2 s horizotální 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audio Bose Surround Sound s 13 reproduktory, bezdotykové ovládání pátých dveří, natáčení všech kol 4Control, elektronické nastavení tuhosti tlumičů nebo 19palcová kola.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.