K Renaultu střední třídy patří již od nepaměti vedle tříprostorového sedanu také praktické kombi. A tak jen pár měsíců po standardním Talismanu přichází do českých showroomů Talisman Grandtour.
Technický i designový základ kombíku je stejný jako u sedanu. Dostanete tak stejnou modulární platformu CMF, světla, protažená až do spodní části předního nárazníku a naopak zadní reflektory, zasahující hluboko do středu víka kufru. Uvnitř pak čeká tablet na středové konzoli, průhledový displej, volič jízdních režimů nebo několik barev ambientního osvětlení. To nejdůležitější je ale stejně poznat až v zadní části auta.
Tam se nejvíce projevuje délka 4865 milimetrů a rozvor 2809 milimetrů. První hodnota se od sedanu liší, ta druhá až na jeden jediný milimetr nikoliv. Je tedy jasné, že délkový nárůst pohltil především kufr o objemu 492 litrů, respektive 572 litrů i s prostorem pod podlahou. Pokud sklopíte sedadla, dostanete 1681 litrů. Hodnoty to tedy v rámci segmentu nejsou vůbec oslňující, nutno však přiznat, že předchůdce v tomto směru také neexceloval. Vzadu je nicméně místa dostatek. Superb nebo Optima to není, ale i dlouhé cesty zde normálně vzrostlý člověk přežije s maximálním komfortem.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Renault Talisman Grandtour Mazda6 Wagon Škoda Superb Combi VW Passat Variant Délka: 4865 mm 4805 mm 4865 mm 4767 mm Šířka: 1870 mm 1840 mm 1864 mm 1832 mm Výška: 1465 mm 1475 mm 1477 mm 1477 mm Rozvor: 2809 mm 2750 mm 2841 mm 2791 mm Kufr: 572/1681 l 522/1648 l 660/1950 l 650/1780 lPříznivci benzínu mají na výběr dvě verze šestnáctistovky TCe v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Slabší má 150 koní při 5200 ot./min a 220 Nm při 1750 ot./min, silnější z Clia RS rovných 200 koní při 6000 ot./min a 260 Nm při 2500 ot./min. Vstupní branou do nabídky Talismanu je nicméně vznětový čtyřválec 1.5 dCi se šestistupňovým manuálem o výkonu 110 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm při 1750 ot./min. Silnější 1.6 dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 160 koní při 4000 ot./min a 380 Nm při 1750 ot./min. Slabší specifikace má šestistupňový manuál, silnější šestistupňový dvouspojkový automat EDC.
Základní výbava Life počítá se šesti airbagy, asistentem rozjezdu do kopce, tempomatem s omezovačem rychlosti, dešťovým a světelným senzorem, úchyty Isofix pro zadní boční sedadla, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, elektrickým ovládáním předních i zadních oken, dvouzónovou automatickou klimatizací, rádiem včetně 4,2palcového dotykového displeje, palubním počítačem, podélně a výškově stavitelným multifunkčním volantem s koženým čalouněním, manuálně stavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce, LED diodami denního svícení, LED zadními světly, střešními ližinami nebo 16palcovými ocelovými koly s okrasnými kryty.
Druhý stupeň Zen přihazuje zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, multimediální systém R-Link 2 s vertikálním sedmipalcovým dotykovým displejem, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audiosystém s osmi reproduktory a trojdimenzionálním zvukem, volič jízdního režimů Multi-Sense, klimatizovanou schránku před spolujezdcem, elektricky stavitelnou bederní opěrku řidiče a spolujezdce, hands-free vstupní kartu, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Linie Intens má navíc varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, přepínání dálkových světel, čalounění v kombinaci látky a koženky nebo přední světla LED Pure Vision.
Ceník - Renault Talisman Grandtour
Motorizace Life Zen Intense Initiale Paris 1.6 TCe (150 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 TCe (200 k) --------- --------- --------- 989 900 Kč 1.5 dCi (110 k) 649 900 Kč --------- --------- --------- 1.6 dCi (130 k) --------- 719 900 Kč 759 900 Kč --------- 1.6 dCi (160 k) --------- 794 900 Kč 834 900 Kč 1 014 900 KčVrcholem nabídky je Talisman Initiale Paris, jehož výbava obsahuje oproti stupni Intens navíc adaptivní tempomat, head up displej, systém nouzového brzdění, hlídání bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu, parkovací senzory vpředu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce v osmi směrech s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou, vyhříváním, ventilováním, masážní funkcí a polohovou paměti, čalounění kůží Nappa, infotainment R-Link 2 s horizotální 8,7palcovou dotykovou obrazovkou, navigací, digitálním rádiem a hlasovým ovládáním, audio Bose Surround Sound s 13 reproduktory, bezdotykové ovládání pátých dveří, natáčení všech kol 4Control, elektronické nastavení tuhosti tlumičů nebo 19palcová kola.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?