Společnost Porsche Brno, člen skupiny Porsche Inter Auto CZ, největšího prodejce nových vozů v České republice, se zúčastnilo veletrhu AMPER v Brně. Prezentovalo zde modely značky Volkswagen: e-Golf, e-up! a poprvé na českém trhu i novinku s hybridním pohonem Passat GTE.
Od 15. do 18. 3. 2016 si na brněnském veletrhu mohli návštěvníci v rámci AMPER Motion prohlédnout a otestovat jízdní vlastnosti nejnovějšího Passatu GTE s hybridním pohonem. Společnost Porsche Brno zde tuto žhavou novinku poprvé představila české veřejnosti.
Nový Passat GTE je po Golfu GTE dalším sériově vyráběným modelem značky Volkswagen s hybridním pohonem a možností externího dobíjení. Nová varianta oblíbeného manažerského i rodinného vozu umožňuje jízdu s nulovými emisemi na krátké vzdálenosti i neomezené cestování na dlouhé vzdálenosti při zachování nejvyšší úrovně komfortu a bezpečnosti. Základem hybridního pohonného ústrojí nového modelu Passat GTE je zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 115 kW (156 k), který je kombinován s elektromotorem o výkonu 85 kW (115 k), speciální samočinnou šestistupňovou převodovkou DSG a lithium-iontovým akumulátorem. V režimu čistě elektrického pohonu se kombinovaná spotřeba elektrické energie jednotlivých variant pohybuje od 12,2 do 12,9 kWh/100 km, což umožňuje ujetí přibližně 50 km na jedno nabití akumulátoru, které při úplném vybití trvá cca 2,5 hodiny s nástěnnou nabíječkou (3,6 kW), resp. 4 hodiny a 15 minut při dobíjení z běžné elektrické sítě (2,3 kW).
Za zmínku stojí i další vystavované modely, VW e-Golf a VW e-up!: e-Golf je poháněn elektromotorem o výkonu 85 kW/115. Stejně jako v modelu e-up! dosahuje elektromotor nejvyšších otáček 12 000/min a při rozjezdu poskytuje maximální točivý moment 270 N.m. V důsledku toho zrychlí e-Golf s pohonem předních kol z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. Na dálnici je pětimístný Volkswagen elektronicky omezen na nejvyšší rychlost 140 km/h, e-Golf překoná díky svému akumulátoru (24,2 kWh) až 190 kilometrů.
e-up! používá, stejně jako e-Golf, synchronní elektromotor. V tomto případě činí výkon 60 kW/82 k. Při rozjezdu přenáší elektromotor na poháněná kola přední nápravy točivý moment 210 N.m. Sprint z klidu na 60 km/h je otázkou 4,9 sekundy, zrychlení z 0 na 100 km/h absolvuje čtyřmístný elektromobil během 12,4 sekundy. Nejvyšší rychlost: 130 km/h. e-up! ujede na jedno nabití akumulátoru (18,7 kWh) až 160 kilometrů.
„Zájemce o nový VW Passat GTE nebo o modely VW e-Golf a VW e-up! Rádi uvítáme v naší pobočce Porsche Brno, kde je s nimi v příjemném prostředí podrobně seznámí náš profesionální a vyškolený tým prodejců.“ Uzavírá Michael Schindler, ředitel Porsche Brno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.