Na veletrhu AMPER V Brně byl představen nový Volkswagen Passat GTE

Volkswagen Passat GTE
Volkswagen Passat GTE, foto: Porsche Inter Auto
ar3 22. března 2016 13:32
Sdílej:

Společnost Porsche Brno, člen skupiny Porsche Inter Auto CZ, největšího prodejce nových vozů v České republice, se zúčastnilo veletrhu AMPER v Brně. Prezentovalo zde modely značky Volkswagen: e-Golf, e-up! a poprvé na českém trhu i novinku s hybridním pohonem Passat GTE.

Od 15. do 18. 3. 2016 si na brněnském veletrhu mohli návštěvníci v rámci AMPER Motion prohlédnout a otestovat jízdní vlastnosti nejnovějšího Passatu GTE s hybridním pohonem. Společnost Porsche Brno zde tuto žhavou novinku poprvé představila české veřejnosti.

Nový Passat GTE je po Golfu GTE dalším sériově vyráběným modelem značky Volkswagen s hybridním pohonem a možností externího dobíjení. Nová varianta oblíbeného manažerského i rodinného vozu umožňuje jízdu s nulovými emisemi na krátké vzdálenosti i neomezené cestování na dlouhé vzdálenosti při zachování nejvyšší úrovně komfortu a bezpečnosti. Základem hybridního pohonného ústrojí nového modelu Passat GTE je zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 115 kW (156 k), který je kombinován s elektromotorem o výkonu 85 kW (115 k), speciální samočinnou šestistupňovou převodovkou DSG a lithium-iontovým akumulátorem. V režimu čistě elektrického pohonu se kombinovaná spotřeba elektrické energie jednotlivých variant pohybuje od 12,2 do 12,9 kWh/100 km, což umožňuje ujetí přibližně 50 km na jedno nabití akumulátoru, které při úplném vybití trvá cca 2,5 hodiny s nástěnnou nabíječkou (3,6 kW), resp. 4 hodiny a 15 minut při dobíjení z běžné elektrické sítě (2,3 kW).

Za zmínku stojí i další vystavované modely, VW e-Golf a VW e-up!: e-Golf je poháněn elektromotorem o výkonu 85 kW/115. Stejně jako v modelu e-up! dosahuje elektromotor nejvyšších otáček 12 000/min a při rozjezdu poskytuje maximální točivý moment 270 N.m. V důsledku toho zrychlí e-Golf s pohonem předních kol z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. Na dálnici je pětimístný Volkswagen elektronicky omezen na nejvyšší rychlost 140 km/h, e-Golf překoná díky svému akumulátoru (24,2 kWh) až 190 kilometrů.

e-up! používá, stejně jako e-Golf, synchronní elektromotor. V tomto případě činí výkon 60 kW/82 k. Při rozjezdu přenáší elektromotor na poháněná kola přední nápravy točivý moment 210 N.m. Sprint z klidu na 60 km/h je otázkou 4,9 sekundy, zrychlení z 0 na 100 km/h absolvuje čtyřmístný elektromobil během 12,4 sekundy. Nejvyšší rychlost: 130 km/h. e-up! ujede na jedno nabití akumulátoru (18,7 kWh) až 160 kilometrů.

„Zájemce o nový VW Passat GTE nebo o modely VW e-Golf a VW e-up! Rádi uvítáme v naší pobočce Porsche Brno, kde je s nimi v příjemném prostředí podrobně seznámí náš profesionální a vyškolený tým prodejců.“ Uzavírá Michael Schindler, ředitel Porsche Brno.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.