V rámci omlazovací kůry přišla řada DS 3 o dvojitý šíp v přední části, místo nějž dostala masku DS Wings. Uvnitř následoval přepracovaný multimediální systém, již tradičně Francouzi nabízejí širokou možnost individualizace. V českém ceníku však (zatím) nehledejte kabriolet s plátěnou střechou.
Necelé čtyři metry dlouhý třídveřový hatchback je u nás v nabídce s celkem pěticí pohonných jednotek. Nejslabší tříválcová dvanáctistovka PureTech je naladěna na 82 nebo 110 koní, přičemž ve druhém případě nahrazuje manuální pětistupňovou převodovkou automatický šestikvalt. 1.6 THP o výkonu 165 koní má standardně šestistupňový manuál, totéž platí i o 1.6 BlueHDi s výkonem 120 koní. Její slabší sestřička má rovnou stovku koní a pětistupňový manuál k tomu. Vrcholem nabídky je provedení Performance s 1.6 THP o výkonu 208 koní a manuální šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Be Chic obsahuje šest airbagů, Isofix pro zadní krajní sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a šesti reproduktory, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED diody denního svícení a 16palcová litá kola. Stupeň So Chic přidává rádio s Bluetooth, CD, MP3 a šesti reproduktory, světla LED Pure Vision (kombinace diod a xenonů), LED diodové mlhovky, LED diodová zadní světla a jiná 16palcová litá kola.
Ceník - DS 3 2016
Be Chic So Chic Sport Chic Performance 1.2 PureTech (82 k) 404 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.2 PureTech (110 k) ---------- 480 900 Kč ---------- ---------- 1.2 PureTech AT (110 k) ---------- 528 900 Kč ---------- ---------- 1.6 THP (165 k) ---------- ---------- 596 900 Kč ---------- 1.6 THP (208 k) ---------- ---------- ---------- 804 900 Kč 1.6 BlueHDi (100 k) ---------- 524 900 Kč ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (120 k) ---------- ---------- 605 900 Kč ----------Nejvyšší linie Sport Chic má systém Active City Brake, přední a zadní parkovací senzory, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a rádiem, DS Connect Box, sportovní přední sedadla, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, dvoubarevnou karosérii nebo 17palcová litá kola. Model Performance Black Special dostal vedle optických doplňků karosérie i interiéru (kombinace černé a zlaté) a 18palcových kol rovněž o 15 milimetrů snížený podvozek se širším rozchodem kol, diferenciál Torsen, větší brzdy, anatomická sedadla, navigaci, příjem digitálního rádia a couvací kameru.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?