V rámci omlazovací kůry přišla řada DS 3 o dvojitý šíp v přední části, místo nějž dostala masku DS Wings. Uvnitř následoval přepracovaný multimediální systém, již tradičně Francouzi nabízejí širokou možnost individualizace. V českém ceníku však (zatím) nehledejte kabriolet s plátěnou střechou.
Necelé čtyři metry dlouhý třídveřový hatchback je u nás v nabídce s celkem pěticí pohonných jednotek. Nejslabší tříválcová dvanáctistovka PureTech je naladěna na 82 nebo 110 koní, přičemž ve druhém případě nahrazuje manuální pětistupňovou převodovkou automatický šestikvalt. 1.6 THP o výkonu 165 koní má standardně šestistupňový manuál, totéž platí i o 1.6 BlueHDi s výkonem 120 koní. Její slabší sestřička má rovnou stovku koní a pětistupňový manuál k tomu. Vrcholem nabídky je provedení Performance s 1.6 THP o výkonu 208 koní a manuální šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Be Chic obsahuje šest airbagů, Isofix pro zadní krajní sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a šesti reproduktory, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED diody denního svícení a 16palcová litá kola. Stupeň So Chic přidává rádio s Bluetooth, CD, MP3 a šesti reproduktory, světla LED Pure Vision (kombinace diod a xenonů), LED diodové mlhovky, LED diodová zadní světla a jiná 16palcová litá kola.
Ceník - DS 3 2016
Be Chic So Chic Sport Chic Performance 1.2 PureTech (82 k) 404 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.2 PureTech (110 k) ---------- 480 900 Kč ---------- ---------- 1.2 PureTech AT (110 k) ---------- 528 900 Kč ---------- ---------- 1.6 THP (165 k) ---------- ---------- 596 900 Kč ---------- 1.6 THP (208 k) ---------- ---------- ---------- 804 900 Kč 1.6 BlueHDi (100 k) ---------- 524 900 Kč ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (120 k) ---------- ---------- 605 900 Kč ----------Nejvyšší linie Sport Chic má systém Active City Brake, přední a zadní parkovací senzory, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a rádiem, DS Connect Box, sportovní přední sedadla, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, dvoubarevnou karosérii nebo 17palcová litá kola. Model Performance Black Special dostal vedle optických doplňků karosérie i interiéru (kombinace černé a zlaté) a 18palcových kol rovněž o 15 milimetrů snížený podvozek se širším rozchodem kol, diferenciál Torsen, větší brzdy, anatomická sedadla, navigaci, příjem digitálního rádia a couvací kameru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?