O Hyundai je v posledních měsících opět hodně slyšet. Nejprve to byl protest jednoho z dealerů přímo před českou centrálou značky, nedávno se pro změnu objevil nový reklamní spot, útočící na Škodu Octavia. A právě dnes uvádí jihokorejská automobilka na trh oplastovanou i20 Active, jejíž ceny jsou více než sebevědomé.
V čem spočívá hlavní kouzlo 4065 milimetrů dlouhého pětidveřového hatchbacku? Primárně je to světlá výška zvýšená na 160 milimetrů (díky novým tlumičům a pružinám), respektive plasty obložená karosérie v oblasti nárazníků, podběhů a prahů dveří. Aby vůz vypadal o něco „drsněji“ je část plastu v předním a zadním nárazníku lakována stříbrnou barvou. V porovnání se standardní i20 má potom verze Active dále kulaté mlhovky v obou náraznících, střešní ližiny, jiný přední nasávací otvor a vyšší pozici sedadel.
Pod kapotou se v českých podmínkách objeví jen dva motory. Tím slabším je atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 100 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 134 Nm při 3500 ot./min. Premiéru v i20 Active slaví přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 120 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 172 Nm mezi 1500 - 4000 ot./min. V obou případech jsou poháněna pouze přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Mimo Českou republiku bude dostupný také naftový čtyřválec 1.4 CRDi o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 240 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, respektive tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 172 Nm mezi 1500 - 4000 ot./min.
Technické údaje
1.0 T-GDI 1.4i Výkon: 120 k 100 k Toč. moment: 172 Nm 134 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT Zrychlení: 10,4 s 11,9 s Max. rychlost: 183 km/h 178 km/h Spotřeba: 5,1 l/100 km 5,7 l/100 kmZákladní výbava se jmenuje Active a obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizační systém, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu, manuální klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, mlhovky s integrovaným denním svícením a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Hyundai i20 Active
Active Comfort 1.0 T-GDI (120 k) ---------- 439 990 Kč 1.4i (100 k) 369 990 Kč 409 990 KčVyšší stupeň Comfort má navíc tempomat, zadní parkovací senzory, rádio s CD, MP3, USB a čtyřmi reproduktory, elektrická zadní okna, kožený volant a hlavici řadící páky, světla s přisvěcováním do zatáček a LED diodami denního svícení, boční blinkry ve zpětných zrcátkách a 16palcová litá kola. Vůbec poprvé je u řady i20 za příplatek dostupný multimediální systém se sedmipalcovým displejem a navigací, který v paketu Premium přijde, spolu s dalšími prvky, na 70 tisíc korun. K dispozici je ale jen v kombinaci s litrovým tříválcem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?