O Hyundai je v posledních měsících opět hodně slyšet. Nejprve to byl protest jednoho z dealerů přímo před českou centrálou značky, nedávno se pro změnu objevil nový reklamní spot, útočící na Škodu Octavia. A právě dnes uvádí jihokorejská automobilka na trh oplastovanou i20 Active, jejíž ceny jsou více než sebevědomé.
V čem spočívá hlavní kouzlo 4065 milimetrů dlouhého pětidveřového hatchbacku? Primárně je to světlá výška zvýšená na 160 milimetrů (díky novým tlumičům a pružinám), respektive plasty obložená karosérie v oblasti nárazníků, podběhů a prahů dveří. Aby vůz vypadal o něco „drsněji“ je část plastu v předním a zadním nárazníku lakována stříbrnou barvou. V porovnání se standardní i20 má potom verze Active dále kulaté mlhovky v obou náraznících, střešní ližiny, jiný přední nasávací otvor a vyšší pozici sedadel.
Pod kapotou se v českých podmínkách objeví jen dva motory. Tím slabším je atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 100 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 134 Nm při 3500 ot./min. Premiéru v i20 Active slaví přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 120 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 172 Nm mezi 1500 - 4000 ot./min. V obou případech jsou poháněna pouze přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Mimo Českou republiku bude dostupný také naftový čtyřválec 1.4 CRDi o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 240 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, respektive tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 172 Nm mezi 1500 - 4000 ot./min.
Technické údaje
1.0 T-GDI 1.4i Výkon: 120 k 100 k Toč. moment: 172 Nm 134 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT Zrychlení: 10,4 s 11,9 s Max. rychlost: 183 km/h 178 km/h Spotřeba: 5,1 l/100 km 5,7 l/100 kmZákladní výbava se jmenuje Active a obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizační systém, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu, manuální klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, mlhovky s integrovaným denním svícením a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Hyundai i20 Active
Active Comfort 1.0 T-GDI (120 k) ---------- 439 990 Kč 1.4i (100 k) 369 990 Kč 409 990 KčVyšší stupeň Comfort má navíc tempomat, zadní parkovací senzory, rádio s CD, MP3, USB a čtyřmi reproduktory, elektrická zadní okna, kožený volant a hlavici řadící páky, světla s přisvěcováním do zatáček a LED diodami denního svícení, boční blinkry ve zpětných zrcátkách a 16palcová litá kola. Vůbec poprvé je u řady i20 za příplatek dostupný multimediální systém se sedmipalcovým displejem a navigací, který v paketu Premium přijde, spolu s dalšími prvky, na 70 tisíc korun. K dispozici je ale jen v kombinaci s litrovým tříválcem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?