O Hyundai je v posledních měsících opět hodně slyšet. Nejprve to byl protest jednoho z dealerů přímo před českou centrálou značky, nedávno se pro změnu objevil nový reklamní spot, útočící na Škodu Octavia. A právě dnes uvádí jihokorejská automobilka na trh oplastovanou i20 Active, jejíž ceny jsou více než sebevědomé.
V čem spočívá hlavní kouzlo 4065 milimetrů dlouhého pětidveřového hatchbacku? Primárně je to světlá výška zvýšená na 160 milimetrů (díky novým tlumičům a pružinám), respektive plasty obložená karosérie v oblasti nárazníků, podběhů a prahů dveří. Aby vůz vypadal o něco „drsněji“ je část plastu v předním a zadním nárazníku lakována stříbrnou barvou. V porovnání se standardní i20 má potom verze Active dále kulaté mlhovky v obou náraznících, střešní ližiny, jiný přední nasávací otvor a vyšší pozici sedadel.
Pod kapotou se v českých podmínkách objeví jen dva motory. Tím slabším je atmosférická čtrnáctistovka o výkonu 100 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 134 Nm při 3500 ot./min. Premiéru v i20 Active slaví přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 120 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 172 Nm mezi 1500 - 4000 ot./min. V obou případech jsou poháněna pouze přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Mimo Českou republiku bude dostupný také naftový čtyřválec 1.4 CRDi o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 240 Nm mezi 1500 - 2500 ot./min, respektive tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 172 Nm mezi 1500 - 4000 ot./min.
Technické údaje
1.0 T-GDI 1.4i Výkon: 120 k 100 k Toč. moment: 172 Nm 134 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT Zrychlení: 10,4 s 11,9 s Max. rychlost: 183 km/h 178 km/h Spotřeba: 5,1 l/100 km 5,7 l/100 kmZákladní výbava se jmenuje Active a obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizační systém, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu, manuální klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, mlhovky s integrovaným denním svícením a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Hyundai i20 Active
Active Comfort 1.0 T-GDI (120 k) ---------- 439 990 Kč 1.4i (100 k) 369 990 Kč 409 990 KčVyšší stupeň Comfort má navíc tempomat, zadní parkovací senzory, rádio s CD, MP3, USB a čtyřmi reproduktory, elektrická zadní okna, kožený volant a hlavici řadící páky, světla s přisvěcováním do zatáček a LED diodami denního svícení, boční blinkry ve zpětných zrcátkách a 16palcová litá kola. Vůbec poprvé je u řady i20 za příplatek dostupný multimediální systém se sedmipalcovým displejem a navigací, který v paketu Premium přijde, spolu s dalšími prvky, na 70 tisíc korun. K dispozici je ale jen v kombinaci s litrovým tříválcem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.