Lexus RC byl na českém trhu až doposud dostupný výhradně ve vrcholném provedení F s atmosférickým osmiválcem o výkonu 477 koní. A to, jak sami uznáte, zrovna není auto pro širokou veřejnost. S nástupem nových variant 200t a 300h se ale situace poněkud mění a japonský konkurent BMW řady 4 se tím stává zase o něco univerzálnější.
4695 milimetrů dlouhé, 1840 milimetrů vysoké a 1395 milimetrů vysoké kupé se poprvé představilo již na konci roku 2013. Jeho tvary jsou tak většině motoristické veřejnosti dobře známé. Jako malé připomenutí ale uveďme, že přední část má kromě masky ve tvaru vřetene také LED diody denního svícení ve tvaru písmene L. To jsou dnes asi nejtypičtější prvky nových Lexusů. Stejná část abecedy potom vyniká i v zadních LED světlech. Vysoce elegantní je tvar karosérie jako takové, doplněný o 18- nebo 19palcová kola.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Lexus RC Audi A5 BMW 4 M-B třídy C Délka: 4695 mm 4626 mm 4638 mm 4686 mm Šířka: 1840 mm 1854 mm 1825 mm 1810 mm Výška: 1395 mm 1372 mm 1377 mm 1427 mm Rozvor: 2730 mm 2751 mm 2810 mm 2840 mm Kufr: 374 l 455 l 455 l 400 lZákladní charakteristikou interiéru je rozdělení středové konzole na pomyslné zóny. V té horní figuruje multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, v té spodní jsou pro změnu ovladače ventilace, klimatizace, asistenčních systémů a dalších funkcí vozu. Že sedíte v Lexusu poznáte mimo jiné také podle analogových hodin mezi výdechy ventilace nebo poměrně mohutného středového tunelu, striktně rozdělující prostor řidiče a spolujezdce. A ačkoliv je Lexus RC oficiálně čtyřmístný, na zadních sedadlech asi nikdo nebude chtít trávit příliš mnoho času.
Jako je tomu již u japonské automobilky zvykem, ani sportovní kupé nezůstalo ušetřeno implementaci hybridního pohonného ústrojí. RC 300h tak se 143koňovým elektromotorem kombinuje 2.5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 181 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 221 Nm mezi 4200 - 5400 ot./min. Systémový výkon 223 koní přenáší na zadní kola bezestupňový automat E-CVT s možností ručního řazení v šestistupňovém sekvenčním režimu, ovládaném páčkami pod volantem. RC 200t má pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 245 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1650 - 4400 ot./min, které na zadní nápravu přenáší osmistupňový automat.
Technické údaje
RC 200t RC 300h Výkon: 245 k 223 k Toč. moment: 350 Nm NA Nm Převodovka: 8 AT E-CVT Zrychlení: 7,5 s 8,6 s Max. rychlost: 230 km/h 190 km/h Spotřeba 7,2 l/100 km 4,9 l/100 kmZákladní výbava Executive obsahuje osm airbagů, aktivní kapotu, tempomat, Isofix pro zadní sedadla, asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatické zamykání dveří, elektrická okna, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s CD přehrávačem, šesti reproduktory a příjmem digitálního rádia, 4,2palcový displej palubního počítače, kožený multifunkční volant, v osmi směrech elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, čalounění perforovanou kůží, full-LED přední i zadní světla, LED diody denního svícení, volič jízdních režimů nebo 18palcová litá kola.
Linie Executive Navi obsahuje navíc navigaci s internetovými službami, zadní parkovací kameru, audiosystém s deseti reproduktory a DVD přehrávač. Model F Sport vychází z RC Executive a navíc nabízí asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování provozu v příčném směru za vozem, monitorování slepého úhlu, dešťový senzor, odvětrávaná sedadla, elektricky stavitelnou bederní opěrku, couvací kameru, elektricky stavitelný volant, vnější a vnitřní stylistické prvky F Sport, adaptivní odpružení nebo 19palcová litá kola. F Sport Navi dostal navíc navigaci s internetovými službami, audiosystém Mark & Levinson se sedmnácti reproduktory a DVD přehrávač, F Sport Special Edition (jen pro 200t) má elektronický kartový klíč a oranžové třmeny brzd a konečně F Sport Top má navíc k F Sport Navi přednárazový systém, adaptivní tempomat, vyhřívaný volant a elektronický kartový klíč.
Ceník - Lexus RC
RC 200t RC 300h Executive 1 260 000 Kč 1 300 000 Kč Executive Navi 1 339 000 Kč 1 379 000 Kč F Sport 1 445 000 Kč 1 485 000 Kč F Sport Navi 1 539 000 Kč 1 579 000 Kč F Sport Special Edition 1 557 000 Kč ---------- F Sport Top 1 583 000 Kč 1 623 000 Kč Luxury 1 518 000 Kč 1 558 000 KčVrcholný model Luxury má oproti výbavě Executive dále asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování provozu v příčném směru za vozem, monitorování slepého úhlu, přednárazový systém, adaptivní tempomat, dešťový senzor, odvětrávaná sedadla, elektricky stavitelnou bederní opěrku, couvací kameru, elektricky stavitelný a vyhřívaný volant, navigaci s internetovými službami, audiosystém Mark & Levinson se sedmnácti reproduktory, DVD přehrávač, dřevěné obložení nebo 19palcová kola.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.