Lexus RC byl na českém trhu až doposud dostupný výhradně ve vrcholném provedení F s atmosférickým osmiválcem o výkonu 477 koní. A to, jak sami uznáte, zrovna není auto pro širokou veřejnost. S nástupem nových variant 200t a 300h se ale situace poněkud mění a japonský konkurent BMW řady 4 se tím stává zase o něco univerzálnější.
4695 milimetrů dlouhé, 1840 milimetrů vysoké a 1395 milimetrů vysoké kupé se poprvé představilo již na konci roku 2013. Jeho tvary jsou tak většině motoristické veřejnosti dobře známé. Jako malé připomenutí ale uveďme, že přední část má kromě masky ve tvaru vřetene také LED diody denního svícení ve tvaru písmene L. To jsou dnes asi nejtypičtější prvky nových Lexusů. Stejná část abecedy potom vyniká i v zadních LED světlech. Vysoce elegantní je tvar karosérie jako takové, doplněný o 18- nebo 19palcová kola.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Lexus RC Audi A5 BMW 4 M-B třídy C Délka: 4695 mm 4626 mm 4638 mm 4686 mm Šířka: 1840 mm 1854 mm 1825 mm 1810 mm Výška: 1395 mm 1372 mm 1377 mm 1427 mm Rozvor: 2730 mm 2751 mm 2810 mm 2840 mm Kufr: 374 l 455 l 455 l 400 lZákladní charakteristikou interiéru je rozdělení středové konzole na pomyslné zóny. V té horní figuruje multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, v té spodní jsou pro změnu ovladače ventilace, klimatizace, asistenčních systémů a dalších funkcí vozu. Že sedíte v Lexusu poznáte mimo jiné také podle analogových hodin mezi výdechy ventilace nebo poměrně mohutného středového tunelu, striktně rozdělující prostor řidiče a spolujezdce. A ačkoliv je Lexus RC oficiálně čtyřmístný, na zadních sedadlech asi nikdo nebude chtít trávit příliš mnoho času.
Jako je tomu již u japonské automobilky zvykem, ani sportovní kupé nezůstalo ušetřeno implementaci hybridního pohonného ústrojí. RC 300h tak se 143koňovým elektromotorem kombinuje 2.5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 181 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 221 Nm mezi 4200 - 5400 ot./min. Systémový výkon 223 koní přenáší na zadní kola bezestupňový automat E-CVT s možností ručního řazení v šestistupňovém sekvenčním režimu, ovládaném páčkami pod volantem. RC 200t má pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 245 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1650 - 4400 ot./min, které na zadní nápravu přenáší osmistupňový automat.
Technické údaje
RC 200t RC 300h Výkon: 245 k 223 k Toč. moment: 350 Nm NA Nm Převodovka: 8 AT E-CVT Zrychlení: 7,5 s 8,6 s Max. rychlost: 230 km/h 190 km/h Spotřeba 7,2 l/100 km 4,9 l/100 kmZákladní výbava Executive obsahuje osm airbagů, aktivní kapotu, tempomat, Isofix pro zadní sedadla, asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatické zamykání dveří, elektrická okna, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s CD přehrávačem, šesti reproduktory a příjmem digitálního rádia, 4,2palcový displej palubního počítače, kožený multifunkční volant, v osmi směrech elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, čalounění perforovanou kůží, full-LED přední i zadní světla, LED diody denního svícení, volič jízdních režimů nebo 18palcová litá kola.
Linie Executive Navi obsahuje navíc navigaci s internetovými službami, zadní parkovací kameru, audiosystém s deseti reproduktory a DVD přehrávač. Model F Sport vychází z RC Executive a navíc nabízí asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování provozu v příčném směru za vozem, monitorování slepého úhlu, dešťový senzor, odvětrávaná sedadla, elektricky stavitelnou bederní opěrku, couvací kameru, elektricky stavitelný volant, vnější a vnitřní stylistické prvky F Sport, adaptivní odpružení nebo 19palcová litá kola. F Sport Navi dostal navíc navigaci s internetovými službami, audiosystém Mark & Levinson se sedmnácti reproduktory a DVD přehrávač, F Sport Special Edition (jen pro 200t) má elektronický kartový klíč a oranžové třmeny brzd a konečně F Sport Top má navíc k F Sport Navi přednárazový systém, adaptivní tempomat, vyhřívaný volant a elektronický kartový klíč.
Ceník - Lexus RC
RC 200t RC 300h Executive 1 260 000 Kč 1 300 000 Kč Executive Navi 1 339 000 Kč 1 379 000 Kč F Sport 1 445 000 Kč 1 485 000 Kč F Sport Navi 1 539 000 Kč 1 579 000 Kč F Sport Special Edition 1 557 000 Kč ---------- F Sport Top 1 583 000 Kč 1 623 000 Kč Luxury 1 518 000 Kč 1 558 000 KčVrcholný model Luxury má oproti výbavě Executive dále asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování provozu v příčném směru za vozem, monitorování slepého úhlu, přednárazový systém, adaptivní tempomat, dešťový senzor, odvětrávaná sedadla, elektricky stavitelnou bederní opěrku, couvací kameru, elektricky stavitelný a vyhřívaný volant, navigaci s internetovými službami, audiosystém Mark & Levinson se sedmnácti reproduktory, DVD přehrávač, dřevěné obložení nebo 19palcová kola.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.