Lexus RC byl na českém trhu až doposud dostupný výhradně ve vrcholném provedení F s atmosférickým osmiválcem o výkonu 477 koní. A to, jak sami uznáte, zrovna není auto pro širokou veřejnost. S nástupem nových variant 200t a 300h se ale situace poněkud mění a japonský konkurent BMW řady 4 se tím stává zase o něco univerzálnější.
4695 milimetrů dlouhé, 1840 milimetrů vysoké a 1395 milimetrů vysoké kupé se poprvé představilo již na konci roku 2013. Jeho tvary jsou tak většině motoristické veřejnosti dobře známé. Jako malé připomenutí ale uveďme, že přední část má kromě masky ve tvaru vřetene také LED diody denního svícení ve tvaru písmene L. To jsou dnes asi nejtypičtější prvky nových Lexusů. Stejná část abecedy potom vyniká i v zadních LED světlech. Vysoce elegantní je tvar karosérie jako takové, doplněný o 18- nebo 19palcová kola.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Lexus RC Audi A5 BMW 4 M-B třídy C Délka: 4695 mm 4626 mm 4638 mm 4686 mm Šířka: 1840 mm 1854 mm 1825 mm 1810 mm Výška: 1395 mm 1372 mm 1377 mm 1427 mm Rozvor: 2730 mm 2751 mm 2810 mm 2840 mm Kufr: 374 l 455 l 455 l 400 lZákladní charakteristikou interiéru je rozdělení středové konzole na pomyslné zóny. V té horní figuruje multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, v té spodní jsou pro změnu ovladače ventilace, klimatizace, asistenčních systémů a dalších funkcí vozu. Že sedíte v Lexusu poznáte mimo jiné také podle analogových hodin mezi výdechy ventilace nebo poměrně mohutného středového tunelu, striktně rozdělující prostor řidiče a spolujezdce. A ačkoliv je Lexus RC oficiálně čtyřmístný, na zadních sedadlech asi nikdo nebude chtít trávit příliš mnoho času.
Jako je tomu již u japonské automobilky zvykem, ani sportovní kupé nezůstalo ušetřeno implementaci hybridního pohonného ústrojí. RC 300h tak se 143koňovým elektromotorem kombinuje 2.5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 181 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 221 Nm mezi 4200 - 5400 ot./min. Systémový výkon 223 koní přenáší na zadní kola bezestupňový automat E-CVT s možností ručního řazení v šestistupňovém sekvenčním režimu, ovládaném páčkami pod volantem. RC 200t má pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 245 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1650 - 4400 ot./min, které na zadní nápravu přenáší osmistupňový automat.
Technické údaje
RC 200t RC 300h Výkon: 245 k 223 k Toč. moment: 350 Nm NA Nm Převodovka: 8 AT E-CVT Zrychlení: 7,5 s 8,6 s Max. rychlost: 230 km/h 190 km/h Spotřeba 7,2 l/100 km 4,9 l/100 kmZákladní výbava Executive obsahuje osm airbagů, aktivní kapotu, tempomat, Isofix pro zadní sedadla, asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory vpředu a vzadu, automatické zamykání dveří, elektrická okna, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, audiosystémem s CD přehrávačem, šesti reproduktory a příjmem digitálního rádia, 4,2palcový displej palubního počítače, kožený multifunkční volant, v osmi směrech elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, čalounění perforovanou kůží, full-LED přední i zadní světla, LED diody denního svícení, volič jízdních režimů nebo 18palcová litá kola.
Linie Executive Navi obsahuje navíc navigaci s internetovými službami, zadní parkovací kameru, audiosystém s deseti reproduktory a DVD přehrávač. Model F Sport vychází z RC Executive a navíc nabízí asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování provozu v příčném směru za vozem, monitorování slepého úhlu, dešťový senzor, odvětrávaná sedadla, elektricky stavitelnou bederní opěrku, couvací kameru, elektricky stavitelný volant, vnější a vnitřní stylistické prvky F Sport, adaptivní odpružení nebo 19palcová litá kola. F Sport Navi dostal navíc navigaci s internetovými službami, audiosystém Mark & Levinson se sedmnácti reproduktory a DVD přehrávač, F Sport Special Edition (jen pro 200t) má elektronický kartový klíč a oranžové třmeny brzd a konečně F Sport Top má navíc k F Sport Navi přednárazový systém, adaptivní tempomat, vyhřívaný volant a elektronický kartový klíč.
Ceník - Lexus RC
RC 200t RC 300h Executive 1 260 000 Kč 1 300 000 Kč Executive Navi 1 339 000 Kč 1 379 000 Kč F Sport 1 445 000 Kč 1 485 000 Kč F Sport Navi 1 539 000 Kč 1 579 000 Kč F Sport Special Edition 1 557 000 Kč ---------- F Sport Top 1 583 000 Kč 1 623 000 Kč Luxury 1 518 000 Kč 1 558 000 KčVrcholný model Luxury má oproti výbavě Executive dále asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sledování provozu v příčném směru za vozem, monitorování slepého úhlu, přednárazový systém, adaptivní tempomat, dešťový senzor, odvětrávaná sedadla, elektricky stavitelnou bederní opěrku, couvací kameru, elektricky stavitelný a vyhřívaný volant, navigaci s internetovými službami, audiosystém Mark & Levinson se sedmnácti reproduktory, DVD přehrávač, dřevěné obložení nebo 19palcová kola.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?