Nové vydání otevřeného Mini se mimo jiné chlubí elektricky ovládanou plátěnou střechou, jejíž složení nebo natažení zabere pouze osmnáct sekund. To je jistě solidní číslo, které ale oceníte až v letních měsících. Přesto si „britský knedlík“ můžete koupit u českých dealerů již teď, ceny nicméně odpovídají charakteru vozu.
Nejlevnějším provedením je Cooper s 1.5litrovým přeplňovaným tříválcem o výkonu 136 koní s točivým momentem 220 Nm (při overboostu 230 Nm). Stejnou skladbu výbavy pak nabízí také Cooper D s 1.5litrovým naftovým tříválcem o výkonu 116 koní s točivým momentem 270 Nm. V oné výbavě najdeme čtyři airbagy, ochranu proti převrácení, Isofix, zadní parkovací senzory, vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s šesti reproduktory, USB a Aux-In konektivitou, mechanické nastavování předních sedadel nebo 15palcová litá kola.
Nejsilnějším a zároveň také vrcholným provedením celé nabídky je Cooper S s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 192 koní s točivým momentem 280 Nm (při overboostu 300 Nm). Ten se od dalších dvou verzí odlišuje optickým bodykitem karosérie, nasávacím otvorem v kapotě, dvojitou koncovkou výfuku, 16palcovými litými koly, sportovními sedadly a sportovním koženým volantem. Ve výbavě má navíc rádio s 6,5palcovým barevným displejem, USB a Bluetooth nebo větrnou clonu.
Ceník - Mini Cabrio
Cooper Cooper S Cooper D 1.5 TwinPower Turbo (136 k) 621 400 Kč ---------- ---------- 1.5 TwinPower Turbo AT (136 k) 666 796 Kč ---------- ---------- 2.0 TwinPower Turbo (192 k) ---------- 763 100 Kč ---------- 2.0 TwinPower Turbo AT (192 k) ---------- 808 496 Kč ---------- 2.0 TwinPower Turbo AT (192 k) ---------- 812 500 Kč ---------- 1.5 TwinPower Turbo (116 k) ---------- ---------- 673 400 Kč 1.5 TwinPower Turbo AT (116 k) ---------- ---------- 718 796 KčVšechny tři verze mají standardně šestistupňovou manuální převodovku. Tu lze za 45 396 korun nahradit šestistupňovým automatem Steptronic, Cooper S může vedle ní dostat ještě sportovnější sestřičku s pádly pod volantem, která přijde na 49 400 korun. Standardně je poskytována záruka na pět let nebo 60 tisíc kilometrů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?