Nové vydání otevřeného Mini se mimo jiné chlubí elektricky ovládanou plátěnou střechou, jejíž složení nebo natažení zabere pouze osmnáct sekund. To je jistě solidní číslo, které ale oceníte až v letních měsících. Přesto si „britský knedlík“ můžete koupit u českých dealerů již teď, ceny nicméně odpovídají charakteru vozu.
Nejlevnějším provedením je Cooper s 1.5litrovým přeplňovaným tříválcem o výkonu 136 koní s točivým momentem 220 Nm (při overboostu 230 Nm). Stejnou skladbu výbavy pak nabízí také Cooper D s 1.5litrovým naftovým tříválcem o výkonu 116 koní s točivým momentem 270 Nm. V oné výbavě najdeme čtyři airbagy, ochranu proti převrácení, Isofix, zadní parkovací senzory, vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s šesti reproduktory, USB a Aux-In konektivitou, mechanické nastavování předních sedadel nebo 15palcová litá kola.
Nejsilnějším a zároveň také vrcholným provedením celé nabídky je Cooper S s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 192 koní s točivým momentem 280 Nm (při overboostu 300 Nm). Ten se od dalších dvou verzí odlišuje optickým bodykitem karosérie, nasávacím otvorem v kapotě, dvojitou koncovkou výfuku, 16palcovými litými koly, sportovními sedadly a sportovním koženým volantem. Ve výbavě má navíc rádio s 6,5palcovým barevným displejem, USB a Bluetooth nebo větrnou clonu.
Ceník - Mini Cabrio
Cooper Cooper S Cooper D 1.5 TwinPower Turbo (136 k) 621 400 Kč ---------- ---------- 1.5 TwinPower Turbo AT (136 k) 666 796 Kč ---------- ---------- 2.0 TwinPower Turbo (192 k) ---------- 763 100 Kč ---------- 2.0 TwinPower Turbo AT (192 k) ---------- 808 496 Kč ---------- 2.0 TwinPower Turbo AT (192 k) ---------- 812 500 Kč ---------- 1.5 TwinPower Turbo (116 k) ---------- ---------- 673 400 Kč 1.5 TwinPower Turbo AT (116 k) ---------- ---------- 718 796 KčVšechny tři verze mají standardně šestistupňovou manuální převodovku. Tu lze za 45 396 korun nahradit šestistupňovým automatem Steptronic, Cooper S může vedle ní dostat ještě sportovnější sestřičku s pádly pod volantem, která přijde na 49 400 korun. Standardně je poskytována záruka na pět let nebo 60 tisíc kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.