Nové vydání otevřeného Mini se mimo jiné chlubí elektricky ovládanou plátěnou střechou, jejíž složení nebo natažení zabere pouze osmnáct sekund. To je jistě solidní číslo, které ale oceníte až v letních měsících. Přesto si „britský knedlík“ můžete koupit u českých dealerů již teď, ceny nicméně odpovídají charakteru vozu.
Nejlevnějším provedením je Cooper s 1.5litrovým přeplňovaným tříválcem o výkonu 136 koní s točivým momentem 220 Nm (při overboostu 230 Nm). Stejnou skladbu výbavy pak nabízí také Cooper D s 1.5litrovým naftovým tříválcem o výkonu 116 koní s točivým momentem 270 Nm. V oné výbavě najdeme čtyři airbagy, ochranu proti převrácení, Isofix, zadní parkovací senzory, vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s šesti reproduktory, USB a Aux-In konektivitou, mechanické nastavování předních sedadel nebo 15palcová litá kola.
Nejsilnějším a zároveň také vrcholným provedením celé nabídky je Cooper S s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 192 koní s točivým momentem 280 Nm (při overboostu 300 Nm). Ten se od dalších dvou verzí odlišuje optickým bodykitem karosérie, nasávacím otvorem v kapotě, dvojitou koncovkou výfuku, 16palcovými litými koly, sportovními sedadly a sportovním koženým volantem. Ve výbavě má navíc rádio s 6,5palcovým barevným displejem, USB a Bluetooth nebo větrnou clonu.
Ceník - Mini Cabrio
Cooper Cooper S Cooper D 1.5 TwinPower Turbo (136 k) 621 400 Kč ---------- ---------- 1.5 TwinPower Turbo AT (136 k) 666 796 Kč ---------- ---------- 2.0 TwinPower Turbo (192 k) ---------- 763 100 Kč ---------- 2.0 TwinPower Turbo AT (192 k) ---------- 808 496 Kč ---------- 2.0 TwinPower Turbo AT (192 k) ---------- 812 500 Kč ---------- 1.5 TwinPower Turbo (116 k) ---------- ---------- 673 400 Kč 1.5 TwinPower Turbo AT (116 k) ---------- ---------- 718 796 KčVšechny tři verze mají standardně šestistupňovou manuální převodovku. Tu lze za 45 396 korun nahradit šestistupňovým automatem Steptronic, Cooper S může vedle ní dostat ještě sportovnější sestřičku s pádly pod volantem, která přijde na 49 400 korun. Standardně je poskytována záruka na pět let nebo 60 tisíc kilometrů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?